Verlichting toetsenbord MBP Late 2008 stuk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 21:41
Dag allemaal,

Na wat topics te hebben doorgespit kwam ik niet tot een oplossing, vandaar dat ik een nieuw topic aanmaak. Mocht ik ergens over heen gekeken hebben, sluit dit topic dan gerust.

Sinds een tijd(een aantal maanden, gok half jaartje) doet de verlichting van het toetsenbord van mijn MBP vreemd. Twee problemen; hij brandt ontzettend zwak en het licht flikkert constant. Deze twee dingen zijn echter niet afzonderlijk waar te nemen, het begon uit zichzelf en ik zit dus nu met een praktisch onwerkbare verlichting van mijn toetsenbord. Juist dit vond ik heerlijk aan het ding, dus graag zou ik het nog een keer verholpen zien worden. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd, waaronder SMC resetten en dergelijke. Niks helpt!

De sensor heb ik getest, deze werkt gewoon naar behoren. Het probleem zit hem dus in het licht van de toetsenbord zelf. Op het internet kon ik niet iets of iemand vinden die dit kon fixen, echter slechts dit topic op GoT. Hier werd echter gesproken over drank dat er over heen was gevallen, wat bij mij niet het geval is. Tevens heb ik ook tot op heden er niet aan geknutseld, dus ik heb ook geen tape weggehaald oid.

Ik weet me geen raad meer, en vraag jullie om hulp. Zou het ontzettend zonde vinden als het niet te fixen valt, hopelijk zijn hier mensen die weten hoe dit op te lossen is! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je kan als test het tobo herbevestigen op het mobo. Dus verwijder kap > haal stekker los en maak weer vast. Kleine kans dat het helpt anders even kijken wat een nieuwe kost: http://www.replacedirect.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wat gebeurd er als je je vinger op de ingebouwde webcam houdt?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Mick1990 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:42:
Wat gebeurd er als je je vinger op de ingebouwde webcam houdt?
Daar zit de sensor, die heb ik al getest. Bij fel licht gaat het licht, dat erg zwak is alsnog, uit en weer aan wanneer ik mijn vinger er op doe. De sensor lijkt dus zeker niet het probleem te zijn...

Wat betreft het herbevestigen, ik zal dat proberen wanneer ik het juiste gereedschap binnen heb. Bedankt voor de tip, wie weet werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Anoniem: 91626 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:38:
Je kan als test het tobo herbevestigen op het mobo. Dus verwijder kap > haal stekker los en maak weer vast. Kleine kans dat het helpt anders even kijken wat een nieuwe kost: http://www.replacedirect.nl/
Ook dit heeft helaas niet geholpen, toch bedankt voor de tip! Iemand anders een suggestie? Anders zal ik hem weg moeten brengen naar iets als macrepair.nl oid, lijkt me de enige oplossing... ;(