[MBP] Toetsenbord vervangen, verlichting knippert nu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ik heb het toetsenbord vervangen van een Macbook Pro uit 2007 (2.16 C2D). Dit heb ik gedaan omdat er over het originele toetsenbord drinken is gegaan, met als gevolg dat verschillende toetsen niet meer werkten. De verlichting van het originele toetsenbord werkte prima.

Nu heb ik dus een splinternieuw keyboard besteld en deze voorzichtig vervangen. Wat helaas niet te behouden is bij het vervangen, is de zwarte folie die aan de onderzijde van de topcase zit, om onderliggende componenten te beschermen als er vocht op het toetsenbord aan de bovenkant wordt gemorst.

Het nieuwe toetsenbord werkt prima, alleen als het donker wordt, gaat de verlichting van het keyboard flikkeren. Niet abnormaal snel, maar gaat wel steeds aan en uit. Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met het verwijderen van de zwarte folie aan de onderzijde, waardoor de verlichting van het keyboard zelf de sensor in de war maakt. M.a.w. door het licht van het keyboard komt er teveel licht op de sensor, waardoor hij denkt dat er wel licht is.

Is dit logisch? Of moet ik het ergens anders zoeken. Ik denk aan dit probleem, omdat door het verwijderen van de folie, de verlichting ook te zien is door de gaatjes van de speakers.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Zit de sensor van de verlichting niet naast de iSight camera? Als ik mijn vinger voor de camera hou, dimt mijn display en gaat mijn toetsenbordverlichting aan van mijn MBP.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 20:13

Pompiedom

Don't panic

Bij de early 2008 (en ik denk dus ook eerdere) mbp zit de sensor bij de speakers. Ik denk dat jou verhaal daardoor wel plausibel is.

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Heb het net even getest. En bij mijn macbook pro late 2008 zit de sensor inderdaad bij de iSight camera.

Dus wat pompiedom zegt zou best kunnen kloppen, dat oudere modellen een sensor bij de speakers hebben.

Overigens, kun je op internet niet een nieuw stukje folie bestellen, of eventueel zelf iets ertussen doen? Ik weet niet wat voor materiaal het is enzo, maar misschien kun je het zelf een beetje fixen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Nou dan gaan we hem maar weer eens losschroeven. Maar ik ga eerst wel ff bekijken waar de sensor precies zit. i'll keep you posted!

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:44
Op zich kun je dat testen door je hand op verschillende plekken te houden. Als je verlichting ineens aangaat zit ie daar. Dat werkt bij mij ook (die van mij zit bij de camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:36
Huppol schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:11:
Heb het net even getest. En bij mijn macbook pro late 2008 zit de sensor inderdaad bij de iSight camera.

Dus wat pompiedom zegt zou best kunnen kloppen, dat oudere modellen een sensor bij de speakers hebben.

Overigens, kun je op internet niet een nieuw stukje folie bestellen, of eventueel zelf iets ertussen doen? Ik weet niet wat voor materiaal het is enzo, maar misschien kun je het zelf een beetje fixen? :)
Dat is dus net een Unibody als ik me niet vergis, heb hier een Mid 2008, en daar zit de sensor bij beide speakers.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ter verduidelijking de posities van de sensoren:

Lichtsensor MBP

Lichtsensor MBP

Lichtsensor MBP

:)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Nou mijn theorie klopte. Op de foto onderstaand (is van een 17") is de tape te zien.

http://www.takeitapart.net/photos/macbook_pro/8.jpg

Ik heb niet alle tape opnieuw erop geplakt, maar ik heb met zwarte tape keurig strookjes langs de zijkanten van de casing (waar het toetsenbord in ligt) geplakt. Werkt nu weer naar behoren!

Pagina: 1