LG IPS277L-BN 27" IPS Monitor Juiste keuze?

Pagina: 1
Acties:

• JordyPSC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-02 16:23
Hallo Tweakers,

Ik kan geen algemeen topic vinden over advies vragen voor een nieuwe monitor, alleen het topic over monitoren waar je niet kan reageren, dus doe ik het even zo.

Ik ben op zoek naar een 27" monitor, en ik heb de prachtige LG IPS277L-BN zien staan bij de media markt voor €299.

http://www.lg.com/hk_en/monitors/lg-IPS277L

Het scherm heeft een Resolutie van 1920x1080, 2X HDMI, 1X VGA en 1X 3.5mm audio.. Maar ik was met een vriend en die zij dat ik beter nog even door kon sparen voor een scherm met een hogere resolutie.. Maar wat is het voordeel hier van?

Wat doe ik met mijn pc?

Internetten.
1080P films kijken.
Counter-Strike 1.6 op een resolutie van 640x480 (de csers weten waarom)
Fifa 13 op een resolutie van 1920x1080

En meer ook eigenlijk niet.

Ik draai een Core I7 3770.
16GB DDR3 RAM.
En een ATI 7670.

Dus ik denk dat die kaart het zowiezo qua games niet gaat redden op een hogere resolutie dan 1920x1080.

Ik heb zelf geen ervaring met IPS schermen, dus ik ben ook wel benieuwd wat de mensen vinden die van "normaal" naar IPS zijn overgestapt.

Mijn huidige scherm is een ASUS VE246, mooi schermpje maar word te klein en wil ik graag doorschuiven naar mijn download pc.

pricewatch: Asus VE246H Zwart

Ik denk zelf dat de LG wel een vooruitgang is op mijn ASUS scherm, alleen de MS van de LG is een stuk hoger, ik weet niet of dit erg is voor gamen?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Gr

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-03 13:45
Ik heb de betreffende LG monitor recentelijk aangeschaft. Voor films/internetten is het een zeer mooi scherm, voor gamen vind ik het echter een stuk minder i.v.m. de 'realistische' kleuren. Voor de één of andere reden gamed dit gewoon echt niet fijn.

(bijv d2 lower-dark en upperhal, door de kleurweergave wordt het echt bizar donker)

Gezien je een echte gamer bent (te zien aan je die-hard 1.6 resolutie ;)) kan ik je aanraden om te kijken naar een 120Hz scherm :)

Indien je alsnog voor de LG gaat, let goed op light bleeding. Ik heb mijn eerste monitor om deze reden namelijk ingeruild. Tevens heeft mijn 2e exemplaar er ook last van, echter een stuk minder.

zie: Light bleeding bij LED scherm?

[ Voor 31% gewijzigd door Junia op 17-12-2012 20:40 ]

• JordyPSC
Bedankt voor de reply :)

Je hebt op CS wel de brightness commands enzovoort goed staan? Want ik heb op deze monitor ook als ik die niet goed zet dat alle "donkere" hoeken in CS echt helemaal zwart zijn.

Ik zal eens een kijkje nemen bij de 120HZ monitoren. En ik vind het design ook erg belangerijk, de LG is mijn ogen een prachtig scherm.

Gr

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-03 10:25
Mischien deze ? pricewatch: Acer GD245HQABID Zwart
120hz, mooi design en niet gek duur!

Opzich is 60hz genoeg er zijn niet veel mensen die het verschil zien. En je vriend heeft wel een punt op 27 inch is 2560x1440 echt geweldig maar wel duur

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:33
Heb zelf ruim een week de genoemde LG monitor. Helemaal tevreden mee! Design is en het beeld is mooi. De kijkhoeken zijn ook prettig. De combinatie IPS + 27 inch + prijs = deal voor mij.

Kijk anders ook even naar deze:

pricewatch: Asus MX279H Zwart

Naar mijn mening een erg mooie monitor.

Ow enne.... mediamarkt is niet altijd de goedkoopste. Check de pricewatch maar eens ;)

• JordyPSC
marineII7 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:46:
Mischien deze ? pricewatch: Acer GD245HQABID Zwart
120hz, mooi design en niet gek duur!

Opzich is 60hz genoeg er zijn niet veel mensen die het verschil zien. En je vriend heeft wel een punt op 27 inch is 2560x1440 echt geweldig maar wel duur
Wel een paar maatjes te klein :P
oosterhofjf schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 00:49:
Heb zelf ruim een week de genoemde LG monitor. Helemaal tevreden mee! Design is en het beeld is mooi. De kijkhoeken zijn ook prettig. De combinatie IPS + 27 inch + prijs = deal voor mij.

Kijk anders ook even naar deze:

pricewatch: Asus MX279H Zwart

Naar mijn mening een erg mooie monitor.

Ow enne.... mediamarkt is niet altijd de goedkoopste. Check de pricewatch maar eens ;)
Game je er ook op? Ik weet dat de media markt niet de goedkoopste is, maar daar rij ik even heen, pak ik de doos met de monitor, reken ik af en als ik thuis ben dan kan ik meteen aan de slag, en als het niet goed is kan ik zo even terug rijden, dan betaal ik liever een paar tientjes meer ;)

Verwijderd

Niet kopen, bij games als CS heb je een monitor met lage response time nodig. De monitor die jij wilt heeft 14 ms, dat is toch wel erg veel.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:33
Guildwars 2 en world of tanks. Bevalt prima :) Maar weet niet hoe dat zich verhoudt toch de 'echte' shooter games.

Al vraag ik me wel af hoe lang 14 ms in de praktijk is. Echte game monitors zitten op de 2 ms, maar hoe zeer merk je dat verschil?
Pagina: 1