2 poorten via powerline

Pagina: 1
Acties:

• s_amoraal87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 14:43
Hallo,

Vanaf vandaag digitale tv van kpn ontvangen en via de powerline adapter met het internet verbonden.
Ik heb ook een mediaspeler verbonden met de powerline adapter.
de powerline die ik bij de modem heb aangesloten is een enkele poort powerline adapter.
de powerline die naar de tv ontvanger en de mediaspeler gaat is een 3 poorts powerline adapter.

het probleem is dat, als ik de netwerkkabel in het modem in de tv out poort doe ik geen contact krijg met mijn media speler. Als ik een reguliere poort gebruik heb ik geen internet.
Naar mijn logica is het probleem opgelost als ik nog een powerline adapter koop met minimaal 2 poorten. Op deze manier zou de tv out naar de tv moeten kunnen en de reguliere naar de media speler. Klopt dit?

Alvast bedankt voor je reactie

gebruikte producten:
- Sitecom Powerline Adapter LN-509 500Mbit met 3P Switch
- MSI Powerline Adapter MEGA ePower 200AV duo Kit Version II

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Het zou ook kunnen dat je modem maar 1 IP adres uitgeeft en dat bij het inprikken van het ene apparaat die de voorkeur krijgt en het tweede apparaat geen IP adres meer krijgt.

Kun je wat meer info geven over de modem en bijvoorbeeld een router die je gebruikt? Doe je iets aan DHCP ergens in die constellatie?

No drama

• s_amoraal87
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de kpn experia box. Ik weet niet wat DHCP is en dus ook niet of ik er gebruik van maak. Na zoeken op inet wat het is word ik er niet veel wijzer van....

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:17
Weet je zeker dat er een tv out poort op je modem zit? Box die ik heb gezien had gewoon 1 2 3 4.

Interactieve tv kpn en powerlan

DHCP is overigens een systeem dat ip adressen toewijst. Staat bijvoorbeeld standaard op 192.168.1.10 als start en 192.168.1.60 als einde.

Zodra een pc zich aanmeld krijgt deze een getal tussen die 10 en 60 toegewezen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• s_amoraal87
Er zit zeker een tv out poort op mijn 789vn Experia box.

Moet de DHCP juist uit of aan staan, hoe controleer en verander ik dit?

Nogmaals dank!

Gr. Simon

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:17
Start>cmd>ipconfig

stardaard gateway onthouden

Internet: http://gateway

Dus: http://192.168.1.1 kan bijvoorbeeld.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Voor de duidelijkheid een plaatje erbij. Zoals hierboven al gezegd werd moet je kijken naar het adres waar Gateway voor staat. Dat is je ip-adres van je modem / router.
Als je niks hebt veranderd aan de settings van je modem, dana kan je inloggen met de default inlog

Leesvoer hier en hier voor how-to's.

Afbeeldingslocatie: http://softwaretutor.files.wordpress.com/2011/03/ipconfig_nodhcp.gif

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-12 22:46
De TG789vn heeft een enkele televisie poort, je kan niet over dezelfde poort ook internet sturen. Daarom werkt het niet, je zou wel de andere poorten kunnen gebruiken om nog twee TV ontvangers aan te sluiten! ;-).

Wil je het simpel oplossen? Bel KPN of je een nieuw modem mag ontvangen ("want deze heeft kuren").

• s_amoraal87
Ik snap niet helemaal wat ik met het dhcp verhaal moet..

Wat betreft een nieuw modem aanvragen, daar ga ik achter aan.
Als ik een andere binnen heb, kan ik dan wel over de tv lijn ook op internet? Met ik dan nog om een specifiek modem vragen om dit morgelijk te maken?

Als ik het anders op wil lossen door nog een 2 poorts powerline te kopen en daar de andere lijn ook over laat gaan, is het probleem dan ook opgelost?

Bedankt voor de afgelopen reactie en de evenutuele volgende reacties.

Gr. Simon
Pagina: 1