Steeksleutel award

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Bij de componenten heeft de videokaart geen pricewatch koppeling (zoals de rest wel heeft :) )
reviews: Tweakers Awards 2012: de uitslag

ook de monitor....

ik zie een patroon ontstaan, denk dat het met opzet is gedaan?

[ Voor 15% gewijzigd door Geckoo op 17-12-2012 15:33 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verder:
Een iPad is geen e-reader, ook al kan het ding wat met de bestandsformaten. Dat het veel gebruikt wordt voor het lezen van e-books doet daar niets aan af. Ik kijk veel tv op mijn tablet, denk niet dat die te nomineren zou zijn voor de categorie Televisies, wel? Een HTC One X is ook geen e-reader, toch ken ik er een paar die regelmatig boeken lezen op dat ding. Hou het gewoon bij apparaten met e-ink, de kwaliteit van iPads komt in de categorie "Tablet" al tot uiting.

Individuele modellen die het opnemen tegen productseries in dezelfde categorie, hoe is dat fair?
Bij televisies: een ES8000 is geen D8000, hoe kunnen verschillende producten in hemelsnaam samen winnen? Hetzelfde geldt voor de Philips 6000 serie. Sony moet het echter wel met 1 model doen. Bij e-readers: alle iPads tegenover twee uitgesplitste Sony modellen? Hoe is dat logisch? De Kindle-modellen mogen wel weer op één hoop terwijl de verschillen tussen de diverse Kindles veel groter zijn dan die tussen beide Sony's. DSLRs: een Canon 550d is geen 650d, één van de vele verschillen is het feit dat een 550d een DIGIC 4 heeft en de 650d een DIGIC 5. Nogal wiedes dat die samen winnen, populaire toestellen en voor het gemak worden alle toestellen uit de periode 2010-2012 op een hoop gegooid. En mensen stemmen nu eenmaal veel op apparaten/merken die ze zelf in huis hebben. Dat maakt het ook meteen helemaal niet opmerkelijk dat Canon wint in de systeemcamera-categorie, dat zijn dezelfde mensen die de 550d-650d naar de eerste positie hebben gestemd (want Canon is goeeed, moet wel want ik heb 't ook! *insert coping met cognitieve dissonantie*)

Het zal vast allemaal totaal onafhankelijk zijn en ik twijfel niet aan de integriteit van de redactie, maar op deze manier wekken jullie wel de schijn van beinvloeding van de uitslag. En dat is bijzonder jammer als je het mij vraagt.

Voor mijn mening over BF3 dat twee jaar achter elkaar wint: zie een ander topic in GR.

Als laatste: hernoem winnaars van "beste" naar "meest populaire", dat dekt de lading veel beter. De "beste" wordt vastgesteld in redactie-reviews met gestandaardiseerde testsuites (waar nodig). dit is een populariteitswedstrijd.

[ Voor 33% gewijzigd door Bundin op 17-12-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-06 22:18
Komt er nog een aanpassing aan de artikelen? Want met name de ereader prijs slaat nergens op. Voeg de twee Sony's bij elkaar en het is opgelost. Dat is wel zo eerlijk. Alleen dan kan Apple natuurlijk niet meer als "grote winnaar" bestempeld worden, dat zal wel het probleem zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Helemaal eens met de voorgangers.

De ereader prijs is compleet ontspoort. Alle Kindles op één hoop gegooid, maar de Sony en Kobo apart uitgesplitst! Dat kan toch niemand eerlijk noemen?

De iPad hoort er sowieso niet tussen natuurlijk, en zou ook uitgesplitst moeten worden naar generatie. Want als je de iPad al mee wilt nemen in een ereader prijs, dan zit er natuurlijk een enorm verschil tussen de retina en niet-retina variant!

Wonderlijke genoeg zie je dezelfde rare dingen in de fotografie prijzen... Drie xxx serie Canon bij elkaar? Dat heeft toch niets meer met de steeksleutel prijs voor één product te maken?

Ik snap niet waarom het dit jaar zo'n puinhoop is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:29
Ach die hele steeksleutel awards zijn een verkapte vorm van reclame, kan me niet voorstellen dat er ook maar één serieuze gebruik hier waarde hecht aan deze populariteitswedstrijd?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hecht inderdaad heel weinig waarde aan...

Dat de EOS-M wint, zegt al genoeg... Alle Canon gebruikers die ik ken, vinden het een blamage van Canon, dat ze iets uitbrengen met zo'n waardeloze AF. Dat moeten stemmen zijn van mensen die geen flauw idee hebben van de prestaties van het product, maar gewoon daarop stemmen omdat het 'hun' merk is.

Het is dan niet eens een kwestie van populariteit van een product, maar populariteit van een merk. En dat heeft echt niets meer met de steeksleutel prijs te maken.

Dat vrijwel iedereen bij alle categorien een stem uitbrengt zegt ook al genoeg... No-way dat iedereen diep genoeg in de materie zit, om op alle categorien een zinvolle stem te kunnen uitbrengen.

Niettemin staat het wel op de Tweakers website... En GR is bedoeld om met onze kritieken de Tweakers website te verbeteren. Wat er nú staat, is een ongelofelijke blamage. En dus proberen we er iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:29
Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:25:

Dat de EOS-M wint, zegt al genoeg... Alle Canon gebruikers die ik ken, vinden het een blamage van Canon, dat ze iets uitbrengen met zo'n waardeloze AF. Dat moeten stemmen zijn van mensen die geen flauw idee hebben van de prestaties van het product, maar gewoon daarop stemmen omdat het 'hun' merk is.

Het is dan niet eens een kwestie van populariteit van een product, maar populariteit van een merk. En dat heeft echt niets meer met de steeksleutel prijs te maken.

Dat vrijwel iedereen bij alle categorien een stem uitbrengt zegt ook al genoeg... No-way dat iedereen diep genoeg in de materie zit, om op alle categorien een zinvolle stem te kunnen uitbrengen.

Niettemin staat het wel op de Tweakers website... En GR is bedoeld om met onze kritieken de Tweakers website te verbeteren. Wat er nú staat, is een ongelofelijke blamage. En dus proberen we er iets aan te doen.
Het zou representatiever zijn als men van elke categorie op het forum, de top 100(0) posters laat stemmen op die categorieën. Lijkt me technisch haalbaar, maar goed, dan moet men ook überhaupt willen dat de Steeksleutel awards enige inhoudelijke waarde hebben. Op dit moment zie ik het meer als traffic genereren en een mogelijkheid tot reclame maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 18-12-2012 10:37 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:15

arnoudwokke

Redacteur
De Tweakers Awards is een community-ding en de redactie is hier nauwelijks bij betrokken. Ik vind zelf - samen met veel andere collega's - de inconsistentie in de keuzes voor de nominaties onverdedigbaar: waarom de Sony-e-readers uit elkaar worden getrokken, maar iPads, Kindles en Kobo's wel op een hoop worden gegooid is mij een raadsel.

We beloven bij deze beterschap voor volgend jaar en gaan kijken hoe we het gaan aanpakken. Het meest logisch is iemand verantwoordelijk maken voor alle nominaties, zodat er consistentie komt in de keuzes.

Het aanpassen van uitslagen na publicatie en vooral - nadat mensen hebben gestemd - lijkt me vervalsing van statistieken en zullen we dus niet doen. Het is jammer dat het zo is gelopen, zeker omdat we bij het zien van de nominaties bij publicatie de bui al voelden hangen. Voor dit jaar kunnen we niets anders doen dan excuses aanbieden voor deze rommelige manier van awards maken. We willen het echt beter gaan doen en we gaan in overleg over de precieze uitwerking voor regels (moet een product in het jaar uitkomen, nemen we producten of series, heten ze 'beste' of 'populairste' en meer dan dat soort regels). Dank voor alle feedback, het is waardevol om te horen hoe iedereen erover denkt, ook al is in dit geval - ook in mijn optiek - terecht negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:38

ShadowBumble

Professioneel Prutser

arnoudwokke schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:58:
Het aanpassen van uitslagen na publicatie en vooral - nadat mensen hebben gestemd - lijkt me vervalsing van statistieken en zullen we dus niet doen.
Een zichzelf respecterend platform zal de uitslagen en de publicatie zeker niet aanpassen maar simpel weg ongeldig verklaren, het nu zo laten staan met een opmerking in een topic op het forum is na een maand "weg" uit het zicht, terwijl die artikels over jaren nog prima te vinden zijn.

Dat lijkt me de enige juiste keus, het laten staan en er niks aan doen nu met de belofte "volgende jaar doen we het anders" is natuurlijk onzin en doet niks af aan de onverdedigbaarheid van deze uitslag sterker nog het zal je toekomstige uitslagen alleen maar in twijfel brengen, zeker doordat je hier aangeeft bij publicatie al twijfels had en het dan toch publiceerd in de hoop dat het niemand zou opvallen ?

Overigens on a side note Arnoud is er wat aan de hand bij jullie intern ? De laatste tijd komen dit soort dingen steeds vaker en vaker voor, wat vooraf niet echt goed bedacht is.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:15

arnoudwokke

Redacteur
Een zichzelf respecterend platform zal de uitslagen en de publicatie zeker niet aanpassen maar simpel weg ongeldig verklaren, het nu zo laten staan met een opmerking in een topic op het forum is na een maand "weg" uit het zicht, terwijl die artikels over jaren nog prima te vinden zijn.
Ik snap je punt, maar ongeldig verklaren is niet aan ons; daarover zal hogerop (uitgever) moeten gaan. Ik kan alleen aangeven wat ik vind en wat wij als redactie overleggen. Ik denk niet dat het mogelijk is, simpelweg omdat veel bedrijven hun marketinguitingen aanpassen aan de Tweakers Awards; we kunnen niet zomaar zoiets doen.

Bovendien vind ik dat een overtrokken reactie. Er zijn terechte vraagtekens te plaatsen bij diverse elementen, maar veruit de meeste uitslagen zijn het gevolg van prima stemmingen en hebben dus ook veel waarde. Het geheel ongeldig verklaren van de Awards zou wmb dus zowel onhaalbaar als onterecht zijn.

Wilbert heeft bovendien duidelijk in de reacties aangegeven dat we gaan kijken hoe we dit beter kunnen doen.

In alle eerlijkheid is er niet intern iets aan de hand, maar extern: de Tweakers Awards - Gouden Steeksleutels - worden al jaren (sinds het begin denk ik) op dezelfde manier georganiseerd, maar dit is de eerste keer dat deze problemen zo aan de oppervlakte komen: de Awards vallen vermoedelijk dit jaar veel meer op, doordat afgelopen jaren is gebleken dat ze een impact hebben. Daardoor liggen elementen veel meer onder de loep, vermoed ik. Er is in elk geval niets wezenlijk anders aan de Awards dan vorig jaar, behalve de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:35
Ik mis de productplaatjes in de topics. Het is nu een kaal geheel met grafieken. Niet leuk en ook niet lekker om te lezen. Met name in de area's die je niet volgt, maar wel interesse in hebt. Kunnen die nog worden toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Bundin schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:49:

En mensen stemmen nu eenmaal veel op apparaten/merken die ze zelf in huis hebben.Dat maakt het ook meteen helemaal niet opmerkelijk dat Canon wint in de systeemcamera-categorie, dat zijn dezelfde mensen die de 550d-650d naar de eerste positie hebben gestemd (want Canon is goeeed, moet wel want ik heb 't ook! *insert coping met cognitieve dissonantie*)
Ik snap het ook niet. de EOS M zoveel stemmen krijgt, t product is nog maar kort op de markt,dus weinig tweakers zullen m hebben, alsmede omdat dat ding nou eenmaal geen toppper is.
De t.net review van dat ding,vind ik ook overgewaardeerd, hij krijgt meerdere sterren dan de kort daarna gerevieuwde olympus e-pl5 (bijna zelfde prijs) maar 3 sterren krijgt.

ik vind dat echt een misser, andere catergorien zou je met veel producten geen slechte koop doen welke je ook uit de lijst kiest, het is maar net wat jou voorkeur heeft (zoals bijv ssd's dlsr's, en telefoons)

Beste videokaartchip is nogal wiedes, dat zijn de krachtigste kaarten money can buy. die zijn juist niet een beste koop.

de consistentie is ver te zoeken en ik vraag me af wat voor waarde deze awards nog geven....

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar waar Wilbert zegt:
Packman had er van mij ook prima tussen gemogen, maar die had niet genoeg nominaties om het tot de shortlist te schoppen.
Waarom is WoW er dan nooit tussen gekomen? Die heeft (ok, minder dan vorige kee) enorm hoeveelheid nominaties gehad, het spel is nog steeds anno 2012 te koop en heeft ook dit jaar weer miljoenen exemplaren verkocht.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

arnoudwokke schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:55:
Ik snap je punt, maar ongeldig verklaren is niet aan ons; daarover zal hogerop (uitgever) moeten gaan. Ik kan alleen aangeven wat ik vind en wat wij als redactie overleggen. Ik denk niet dat het mogelijk is, simpelweg omdat veel bedrijven hun marketinguitingen aanpassen aan de Tweakers Awards; we kunnen niet zomaar zoiets doen.
Opzich zou ik dat als commercieel bedrijf ook doen immers Tweakers is een vooraanstaande community in de Nederlandse techwereld.
Bovendien vind ik dat een overtrokken reactie. Er zijn terechte vraagtekens te plaatsen bij diverse elementen, maar veruit de meeste uitslagen zijn het gevolg van prima stemmingen en hebben dus ook veel waarde. Het geheel ongeldig verklaren van de Awards zou wmb dus zowel onhaalbaar als onterecht zijn.
Ik had ook nergens gezegd dat je de volledige awards ongeldig moest verklaren maar zeker dit jaar zijn er bij meerdere secties vraagtekens vanuit de community die ze zelf zou hebben samengesteld, sterker nog hoe kan je een duidelijk beeld scheppen als zowel er intern als in de community onduidelijkheden waren over het tot stand komen hiervan ( even een referentie naar Wilbert zijn post ) ?

Het minste wat Tweakers zou kunnen doen in mijn ogen is om in ieder geval een notificatie te plaatsen bij uitreikingen/bekendmakingen van die secties zodat dit ook duidelijk leesbaar is voor de mensen die ze opzoeken, en dat er gewoon onduidelijkheden over zijn.
Wilbert heeft bovendien duidelijk in de reacties aangegeven dat we gaan kijken hoe we dit beter kunnen doen.
Eens maar dat lost het probleem nu niet op en laat het maar zo gaan, dat er gekeken gaat worden hoe dit volgend jaar in te regelen is natuurlijk alleen maar een positieve ontwikkeling.
In alle eerlijkheid is er niet intern iets aan de hand, maar extern: de Tweakers Awards - Gouden Steeksleutels - worden al jaren (sinds het begin denk ik) op dezelfde manier georganiseerd, maar dit is de eerste keer dat deze problemen zo aan de oppervlakte komen: de Awards vallen vermoedelijk dit jaar veel meer op, doordat afgelopen jaren is gebleken dat ze een impact hebben. Daardoor liggen elementen veel meer onder de loep, vermoed ik. Er is in elk geval niets wezenlijk anders aan de Awards dan vorig jaar, behalve de naam.
Was just a question omdat er voor mij iets nieuws aan de hand is en dat is dat medewerkers en mod openlijk hun ontevredenheid uitspreken dit heb ik nog nooit zo vaak zien gebeuren als de afgelopen tijd sinds ik hier in 2001 ben gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

SinergyX schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:16:
Maar waar Wilbert zegt:

[...]

Waarom is WoW er dan nooit tussen gekomen? Die heeft (ok, minder dan vorige kee) enorm hoeveelheid nominaties gehad, het spel is nog steeds anno 2012 te koop en heeft ook dit jaar weer miljoenen exemplaren verkocht.
Te weinig nominaties blijkbaar :) De community moest namelijk de bijdrage leveren, niet de redactie ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu weet ik niet hoe de nominaties van dit jaar zijn gelopen (Pandaria), maar volgens mij was het tijdens Cataclysm nog een aardige discussie waarom WoW achteraf niet mee is genomen. (was de steeksleutel er al in tijd van Lich King?).

Zijn de nominatie topics nog terug te lezen? (zijn wat andere games die ik ook mis, D3 of LoL bijvoorbeeld, maar dat kan dan wel nominatie afhankelijk zijn geweest).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-06 22:18
arnoudwokke schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:55:
Het simpele feit dat consumenten en bedrijven het serieus nemen is al een reden om een fout te rectificeren! Het is niet zomaar een verkiezingtje van een willekeurige groep mensen die nou eenmaal rare dingen doen, het is een award van een respectabele site als Tweakers. Ik geloof niet dat jullie je realiseren hoeveel afbreuk een paar overduidelijke fouten kunnen doen aan de awards en Tweakers in zn geheel. En het is een hele kleine moeite om gewoon te erkennen dat de Sony ereaders niet opgesplitst hadden moeten worden en bij elkaar net iets meer stemmen hebben gehad dan de iPad.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 18-12-2012 16:26 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Grote merken gaan de uitslag van de Tweakers Awards 2012 dus gebruiken in hun marketing.
Dan sla je toch een flater als Tweakers.net als Canon straks gaat adverteren dat de EOS-M de BESTE systeemcamera is volgens de Tweakers Awards 2012.
Je kunt dat ook wel consumenten misleiding noemen.
(Bij de reviews van de EPL5 en EOS-M is dit trouwens helaas niet anders. Die scores zijn ook niet objectief en met elkaar vergelijkbaar)

Ik neem de Tweakers Awards in ieder geval helemaal niet serieus. En dat is toch wel zonde voor een tech site als Tweakers.

Ik denk ook niet dat een verkiezing in deze opzet het volgend jaar beter zou kunnen doen.
Meeste mensen stemmen toch gewoon op een merk, zoals je bij de EOS-M ziet.
In ieder geval moet de term "beste" er uit zoals anderen al schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik ben het eens met vele mensen hier, maar misschien moeten we maar gewoon accepteren dat Tweakers geen serieuze en gerenommeerde tech site meer is maar gewoon een op technologie gerichte Fok! oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
leendertv schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:10:
Grote merken gaan de uitslag van de Tweakers Awards 2012 dus gebruiken in hun marketing.
Dan sla je toch een flater als Tweakers.net als Canon straks gaat adverteren dat de EOS-M de BESTE systeemcamera is volgens de Tweakers Awards 2012.
Je kunt dat ook wel consumenten misleiding noemen.
(Bij de reviews van de EPL5 en EOS-M is dit trouwens helaas niet anders. Die scores zijn ook niet objectief en met elkaar vergelijkbaar)

Ik neem de Tweakers Awards in ieder geval helemaal niet serieus. En dat is toch wel zonde voor een tech site als Tweakers.

Ik denk ook niet dat een verkiezing in deze opzet het volgend jaar beter zou kunnen doen.
Meeste mensen stemmen toch gewoon op een merk, zoals je bij de EOS-M ziet.
In ieder geval moet de term "beste" er uit zoals anderen al schrijven.
Niks misleiding, op Tweakers is te lezen dat het gaat om een community award. Wat dat betreft is de uitslag dus valide: de community heeft gestemd en er is een uitslag uitgerold.
Bron: Inleiding van Tweakers Awards 2012: de uitslag
Bij deze jaarlijks terugkerende verkiezing kunnen bezoekers van Tweakers in diverse categorieën stemmen op hun favoriete producten, diensten en bedrijven.
Dat de keuze-opties af en toe uitermate bevreemdend zijn doet daar in technisch gezien niets aan af. Die Canon EOS-M zou sowieso gewonnen hebben omdat Canon dslrs nu eenmaal erg populair zijn. Mensen stemmen graag op merken waar ze zelf spullen van hebben, al zijn dat compleet andere producten. Bij het e-reader verhaal kan je hard maken dat diegene die de stemopties zo heeft vastgesteld direct invloed heeft gehad op de uitslag, maar zelfs dan geldt: van de aangeboden opties bleek de iPad het populairst. Het labeltje "winnaar" is dus min of meer terecht.

Ik denk dat het wel verstandig zou zijn als het voortaan de Tweakers Community Awards gaat heten (en toch mis ik het woord steeksleutel :|) en de winnende producten niet langer "beste" genoemd worden. Geen "Beste Tablet: iPad" maar "Winnaar in categorie Tablets: iPad" of "Meest populaire Tablet: iPad", net als in de inleiding (zie quote hierboven). Op die manier is het absoluut duidelijk dat het gaat om een meestal subjectief oordeel van de lezers, niet om een classificering die voortkomt uit reviews door staff.

@ Thorgrem: doordraven is ook een vak. Vooral omdat je had kunnen lezen dat zowel Arnoud als Wilbert niet onverdeeld gelukkig zijn met de gang van zaken en beterschap beloven voor de volgende keer.

[ Voor 10% gewijzigd door Bundin op 18-12-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

De manier waarop er gestemd en genomineerd kan worden klopt al niet. Als je wil weten of iets het beste is dan zal je er meerdere soorten van moeten proberen.
Doe dat eens met een internetprovider bijvoorbeeld?

Merendeel nomineert en stemt op het product wat ze thuis hebben staan. Dat schiet dus niet op. Redactie had zelf beter criteria op kunnen stellen en met behulp van de pricewatch een selectie moeten maken. We weten allemaal al in welke productgroep iets populair is en de een goede beoordeling heeft gekregen.

Baseer het op de pricewatch en je stimuleert meteen ook mensen om eens een review te schrijven of alleen al in te vullen. Het feit dat de redactie al niet eens gebruik maakt van hun eigen middelen is al een kwalijke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ook als de redactie de nominaties gaat stroomlijnen (en ze gaan zich er volgend jaar actiever in mengen aldus Wilbert) hou je het "stemmen op het merk dat je thuis hebt, al is het een ander product". Daar doe je niks aan, behalve duidelijk maken dat het om community awards gaat en niet om een award die een product krijgt na een test/review. Dat laatste zijn immers de schildjes bij reviews voor.

Zolang dat duidelijk is heb je als site alles gedaan wat je kan. Je kan je stemmers op het hart drukken niet blind op canon, samsung, apple, of wat dan ook te klikken maar of men daar gehoor aan geeft.. ik denk het niet.

Maar afgezien van dat: til er niet te zwaar aan (als ze volgend jaar inderdaad de categorieën gefixed hebben zoals nu al min of meer toegezegd). Deze verkiezingen zijn populair bij de lezers, die vinden het blijkbaar leuk. De fabrikanten zijn blijkbaar ook blij met de awards, je ziet ze wel eens terug op websites of in persberichten. Tweakers zelf zal er blij mee zijn want.. meer views verbetert de positie in de advertentiemarkt ofzo? Iedereen blij, heel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bundin schreef op woensdag 19 december 2012 @ 02:48:
Maar afgezien van dat: til er niet te zwaar aan (als ze volgend jaar inderdaad de categorieën gefixed hebben zoals nu al min of meer toegezegd). Deze verkiezingen zijn populair bij de lezers, die vinden het blijkbaar leuk. De fabrikanten zijn blijkbaar ook blij met de awards, je ziet ze wel eens terug op websites of in persberichten. Tweakers zelf zal er blij mee zijn want.. meer views verbetert de positie in de advertentiemarkt ofzo? Iedereen blij, heel prima :)
Behalve de mensen uit de community die er grote vraagtekens bij zetten, inclusief leden van de crew van Tweakers, en dan komt er nog bij dat het dan "community awards " zijn, toch vreemd met zoveel opmerkingen erover vanuit " je eigen community " waarbij de prijs die naam ook draagt |:(

Naja ik zal hier ook niet meer posten over uiteindelijk heeft het toch geen zin meer en ik denk inderdaad dat ik het idee maar moet gaan laten varen dat Tweakers nu meer een click ik heb ook zoiets community is geworden dan daadwerkelijk de techcommunity die het was, en als ik zo in de grote topics lees ben ik niet de enige toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar zijn de mogelijke nominaties eigenlijk verzameld? Ik kijk op dit moment naar een e-reader, en ik zie helemaal geen steeksleutel nominatie thread... Idem voor camera's...

Sterker, nu ik even op het complete forum kijk, en algemeen zoek, krijg ik nergens een resultaat met steeksleutel 2012! (Behalve deze thread natuurlijk....)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 175233 op 19-12-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 175233 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:12:
Waar zijn de mogelijke nominaties eigenlijk verzameld? Ik kijk op dit moment naar een e-reader, en ik zie helemaal geen steeksleutel nominatie thread... Idem voor camera's...

Sterker, nu ik even op het complete forum kijk, en algemeen zoek, krijg ik nergens een resultaat met steeksleutel 2012! (Behalve deze thread natuurlijk....)
Ik ben bang dat die stickies verwijderd zijn, want ik kan ze niet meer terugvinden (al heb ik ze destijds wel gezien). Zoeken op steeksleutel heeft ook geen effect.

Edit:
Dit is het lijstje:
Hahn in "[Awards] Onduidelijkheid galore"

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 19-12-2012 16:37 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:25:

nou blijkbaar is er niet veel gebeurd ,Op een fimware update van canon na dan:+
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52eac0b916369/52eac0b9147d6-1.png

eigenlijk zouden ze de volgende keer canon eruit moeten laten (nikon 1 is wel een leuke camera alhoewel te "simpel" voor een award) als men niet uit canikon kan kiezen wat word het dan? :+
overslaan?

ora et labora

Pagina: 1