Gouden Steeksleutel: Game van het jaar. Foutje?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een klein vraagje over de game van het jaar, maar het kan ook zijn dat ik het niet helemaal begrijp.
In 2011 was Battlefield 3 game van het jaar.
En dit jaar is het weer het spel van het jaar?

Hoort het niet automatisch uitgesloten geweest te zijn van nominatie omdat-ie vorig jaar al meedeed, of mogen grensgevallen sowieso met beide jaren meedoen?

Of hoeft een game überhaupt niet uit de desbetreffende periode te komen en hadden we eigenlijk ook World of Warcraft of Halflife 2 mogen nomineren?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor referentie: Laten we er even de gaming-uitslagen van vorig jaar bijnemen :)

Niet alleen om te bevestigen dat BF3 vorig jaar won (want dat wisten we al), maar ook om de aandacht te vestigen op een afwezige: World Of Warcraft is vorig jaar massaal genomineerd geweest vanwege de release van Cataclysm. Deze is uiteindelijk niet verkiesbaar geworden omdat WoW een spel is uit 2006. Expansion packs kwamen dus ook niet in aanmerking.
Waarom BF3 (een winnaar nota bene) dan plots wel? Jullie meten met 2 maten.

[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 17-12-2012 16:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23
boe2 schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:06:
Voor referentie: Laten we er even de gaming-uitslagen van vorig jaar bijnemen :)

Niet alleen om te bevestigen dat BF3 vorig jaar won (want dat wisten we al), maar ook om de aandacht te vestigen op een afwezige: World Of Warcraft is vorig jaar massaal genomineerd geweest vanwege de release van Cataclysm. Deze is uiteindelijk niet verkiesbaar geworden omdat WoW een spel is uit 2006. Expansion packs kwamen dus ook niet in aanmerking.
Waarom BF3 (een winnaar nota bene) dan plots wel? Jullie meten met 2 maten.
Volgens mij zijn de games die vorig jaar "net buiten de boot vielen" ook dit jaar niet meegenomen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Phusebox schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:18:
[...]

Volgens mij zijn de games die vorig jaar "net buiten de boot vielen" ook dit jaar niet meegenomen?
Skyrim viel vorig jaar uit de boot, maar is nu tweedes op de lijst. Die stelling klopt dus niet :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23
boe2 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:28:
[...]

Skyrim viel vorig jaar uit de boot, maar is nu tweedes op de lijst. Die stelling klopt dus niet :)
Ok. Niet allemaal dan. Of er heeft gewoon niemand op gestemd... kan de genomineerden even zo snel niet vinden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 11:17

Tweakjur

Redacteur
Graag verwijs ik even naar een antwoord dat Wilbert de Vries zelf al heeft gegeven in de reacties:

Wilbert de Vries in 'reviews: Tweakers Awards 2012: de uitslag'

Ging er dus om dat het producten zijn die nu te koop zijn, ongeacht hun releasejaar. De nominaties zijn niet samengesteld door de redactie, maar door de community. Staat game X of Y (afgezien van Far Cry 3 en de Wii U-games, dat had met de datum te maken) er niet tussen, dan komt dat doordat die game niet voldoende nominaties heeft ontvangen om op de keuzelijst te komen.

Ik betwijfel overigens of dat bij iedereen duidelijk was, want zelfs op het Tweakers HQ was het niet bij iedereen even duidelijk wat de regels nou waren. Ik sluit niet uit dat de mensen die de nominaties hebben samengesteld voor een deel alleen naar 2012 hebben gekeken, en voor een andere deel ook naar 2011. Die onduidelijkheid is kennelijk ook in de uitslag geslopen, en dat is wat mij betreft absoluut een verbeterpunt voor volgend jaar.

Zoals Wilbert in de reacties al heeft aangegeven gaan we voor volgend jaar ook bekijken wat we eventueel anders zouden kunnen doen en hoe we de redactie daar een grotere rol in zouden kunnen geven. Hoe en wat precies, dat blijft voor nu nog even de vraag, maar de aanpak van de Tweakers Awards is niet heilig en kan dus best aangepast worden voor komende jaren.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Pagina: 1