Voor nieuwe setup: Receiver + Speakers - 600EUR

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeanJr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-10-2022
Beste HiFi-fanaten en overige behulpzame Tweakers :)

In de vorige ronde van mijn setup onderzoek had ik al wat aankoopadvies ingewonnen (zie hier). Ik ben echter geen audio kenner en start daarom even een nieuw topic (maakt het allemaal wat overzichtelijker). Dit met de inzichten uit het vorige topic (waarvoor dank _/-\o_ ).

De basis
Uit het vorige topic is besloten om over te gaan tot de aankoop van:
TV: Panasonic TX-P50ST50
Blu-ray: Panasonic DMP-BDT120
Mediaspeler: Dune HD TV-301 (of 303D als deze full frame 3D gaat leveren...)

Positionering: de TV komt in het midden van een muur, in een ruimte van een 5,5m x 5,5m. De bank zal op ongeveer 3,5-4 meter van de TV worden geplaatst en zal het centrum worden van "genieten"....

Naast deze setup ben ik nog op zoek naar een Receiver + Speakers (hence, the topic 8) )

Receivers
Ik heb op het oog de volgende receivers:
Onkyo - NR414 - €265,-
Denon AVR-1713 - €329,-
Pioneer VSX-827-K - €299,-

Hierbij zijn weinig vereisten, behalve:
- DLNA (of at least bedienbaar met Android tablet/phone)
- 4+ HDMI 1.4 (3D en ARC)
- 5.1 (7.1 is plus, maar zal minimaal nog 2 jaar niet gebruikt worden (ivm euros))

Speakers
De kosten voor deze receivers ligt rond de 300 euro, wat er voor zorgt dat ik nog ongeveer 300 euro over heb voor speakers. De keuze hiervoor ligt alleszins vast, ik heb hier namelijk nul kaas van gegeten.
Verder heb ik weinig gevoel voor een keuze (waarop moet ik lettten!). Qua uiterlijk vallen staande speakers waarschijnlijk af (en al helemaal als me vriendin mag kiezen).
Als ik kijk naar het budget, en daar een 2.0 setje bij zoek dan kom ik op bijvoorbeeld:
Yamaha NS-B500 - €199,-
Quadral Argentum 330 - €259,-

En daar zou ik dan een subwoofer bij voegen, zoals
Jamo SUB210 - €138,-
Yamaha YST-SW015 - €159,-

Op het gebied van een 5.1 set zou ik kiezen uit:
Yamaha S-HS100 - €249,-
Jamo A102 HCS 5 - €260,-
Canton Movie 130 - €305,-

De vragen:
1) Welke receiver is het meest aan te raden? Zelf neig ik naar de Denon. Zijn de speakers hier zonder problemen op aan te sluiten?
2) Zal ik kiezen voor 2.1 of 5.1?! Optioneel is het uitbreiden tot 5.1 acceptabel. Geven de 5.1 sets vergelijkbare kwaliteit geluid? Voordeel van de 5.1 is dat ik in 1x klaar ben, met een speakers met een gelijk uiterlijk....
3) Zijn de 2.0 speakers voorbeelden van "goede"(binnen het budget) speakers?
4) Is een subwoofer hierbij een "overbodige" luxe, of simpelweg nodig? En zijn bovenstaande een redelijke keus? Ze liggen namelijk al iets boven het budget....

5) Wat anders zijn speakers om naar uit te kijken op Marktplaats? Deze tip wordt ook vaak gegeven, maar dit is voor mij zowaar nog schimmiger :X

In ieder geval alvast bedankt. Het is voor mij nog een volledig onbekend terrein, dus alle opmerkingen zijn waardevol. Ook opmerkingen over gestelde domme vragen, ik sta altijd open voor positief opbouwende kritiek O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491951

Ik ben ook geneigd om de Pioneer VSX-827 aan te schaffen in combinatie met een 5.1 surround set in de vorm van een: Boston Soundware XS 5.1. Denk dat deze vraag voor jou ook geldt, is dit een goede combinatie? Je bent dan in 1 keer klaar met een aantal zeer kleine maar toch redelijk krachtige speakertjes voor films en muziek.

Ik vind de pioneer aantrekkelijk vanwege

- Zijn HDMI en USB aansluiting aan de voorzijde van het apparaat
- Airplay functie
- 7.1 mogelijkheid

Verder zijn de receivers voor zover ik gelezen heb aardig te vergelijken. Wel vind ik de Pioneer veruit de mooiste maar dat is persoonlijke smaak.

Ik heb er zeer beperkt verstand van dus ik lees graag mee met de mensen die op dat gebied meer gezegend zijn :).

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 491951 op 18-12-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeanJr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-10-2022
Bij deze een kleine update. Het budget is iets verruimd aangezien ik lastig iets kan vinden.
Gezien de minimale 300,- voor de receiver kijk ik nu naar een 2.1 set waarbij ik ongeveer 400-500 euro te besteden heb.

Mijn oog is gevallen op de Boston Acoustics A26 (2x) en een subwoofer ASW250. Gezien de aankoopadviesvraag, Is dit een goede optie (vooral subwoofer), in combinatie met de Denon of Pioneer receiver? En waarbij moet ik aan denken als ik kabels erbij koop?

[edit]
Totale setje bij Correct, 2x A26 + ASW250 + Pioneer VSX-827K doet 796,-
Wat zouden jullie aanraden, misschien andere opties?

[ Voor 12% gewijzigd door MrBeanJr op 25-12-2012 11:45 ]