Beste tweakers,
Op dit moment ben ik bezig met een setup voor mijn nieuwe huis. Aangezien ik nu alleen nog een mooi beeldkanon heb van 10 jaar oud ben ik op zoek naar een volledige setup. Een goede pc staat al op het bureau.
Voor mij is dit een TV, Home Cinema Set (HCS) en een NAS.
Om hieraan te kunnen voldoen is er een budget van ongeveer 2000 euro.
De wensen zijn "eenvoudig":
- 3D Blurays afspelen
- Films (1080p) afspelen vanaf NAS (liefst zonder tussenkomst van mediaplayer (extra remote&kastje))
- Muziek afspelen vanaf NAS, zonder TV aan te zetten
- "gewoon" TV kijken
- Minimale hoeveelheid afstandsbedieningen
- Backup data op NAS
Mijn oog is daarom gevallen op de volgende setup (Geen voorkeur voor Samsung BTW, LG/Philips/Panasonic is ook goed, mits met de gewenste functies):
TV: Samsung UE46ES7000, €1349,- (pricewatch: Samsung UE46ES7000)
HCS: Samsung HT E5500, €279,- (pricewatch: Samsung HT-E5500)
NAS: Synology DS212j, €170,- (pricewatch: Synology Disk Station DS212J)
HD voor NAS: 2x WD20EARX-2TB, €88,65 p.s. (pricewatch: Western Digital Green WD20EARX, 2TB)
Bonus: Galaxy Tab 2 (via Samsung actie)
Totaal: €1975
De vraag is nu,
- Voldoet het verbinden van de Synology, via DLNA, aan de TV en HCS aan de bovengenoemde wensen?
- Kan de Galaxy Tab gebruikt worden om muziek te streamen naar de HCS van de Synology?
- Is dit "stabiel" genoeg via wifi of is er een kabel nodig?
- Is de Synology krachtig genoeg om met Plex om te gaan?
Of zouden jullie een andere setup kiezen? Zou bijvoorbeeld een ES6800 ook voldoende films af kunnen spelen van de NAS? Zelfde codecs/formats?
Alvast hartelijk bedankt en alle suggesties zijn welkom. Er is nog tijd om te sleutelen aan de setup (al loopt de actie van Samsung af eind 2012)
Op dit moment ben ik bezig met een setup voor mijn nieuwe huis. Aangezien ik nu alleen nog een mooi beeldkanon heb van 10 jaar oud ben ik op zoek naar een volledige setup. Een goede pc staat al op het bureau.
Voor mij is dit een TV, Home Cinema Set (HCS) en een NAS.
Om hieraan te kunnen voldoen is er een budget van ongeveer 2000 euro.
De wensen zijn "eenvoudig":
- 3D Blurays afspelen
- Films (1080p) afspelen vanaf NAS (liefst zonder tussenkomst van mediaplayer (extra remote&kastje))
- Muziek afspelen vanaf NAS, zonder TV aan te zetten
- "gewoon" TV kijken
- Minimale hoeveelheid afstandsbedieningen
- Backup data op NAS
Mijn oog is daarom gevallen op de volgende setup (Geen voorkeur voor Samsung BTW, LG/Philips/Panasonic is ook goed, mits met de gewenste functies):
TV: Samsung UE46ES7000, €1349,- (pricewatch: Samsung UE46ES7000)
HCS: Samsung HT E5500, €279,- (pricewatch: Samsung HT-E5500)
NAS: Synology DS212j, €170,- (pricewatch: Synology Disk Station DS212J)
HD voor NAS: 2x WD20EARX-2TB, €88,65 p.s. (pricewatch: Western Digital Green WD20EARX, 2TB)
Bonus: Galaxy Tab 2 (via Samsung actie)
Totaal: €1975
De vraag is nu,
- Voldoet het verbinden van de Synology, via DLNA, aan de TV en HCS aan de bovengenoemde wensen?
- Kan de Galaxy Tab gebruikt worden om muziek te streamen naar de HCS van de Synology?
- Is dit "stabiel" genoeg via wifi of is er een kabel nodig?
- Is de Synology krachtig genoeg om met Plex om te gaan?
Of zouden jullie een andere setup kiezen? Zou bijvoorbeeld een ES6800 ook voldoende films af kunnen spelen van de NAS? Zelfde codecs/formats?
Alvast hartelijk bedankt en alle suggesties zijn welkom. Er is nog tijd om te sleutelen aan de setup (al loopt de actie van Samsung af eind 2012)