"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb hem ook kado gehad, weet niet of het een foutje is maar ik heb de british forces gekocht misschien gratis erbij?Onne81 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 08:14:
Kunnen meer mensen na de update opeens Ardenne Assault spelen terwijl je die niet gekocht heb?
Lijkt me door het gratis COH2 weekend van Steam. Is op dezelfde datum aan mijn dlc toegevoegd als de "free weekend dlc" Lijkt me dat het morgen weer over is met de pretOnne81 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 08:14:
Kunnen meer mensen na de update opeens Ardenne Assault spelen terwijl je die niet gekocht heb?
[ Voor 38% gewijzigd door Beakzz op 31-08-2015 01:18 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Je kan geen enkele army meer spelen?Brent schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:31:
Ik heb een vreemd probleem. Een maand of twee geleden kocht ik het basisspel, maar vandaag kan ik opeens niets meer spelen. Ik heb geen van de armies meer kennelijk. Automatch, custom game vs AI, werkte allemaal maar vandaag niet meer. Vrijdag nog wel. Hoe kan dit?
Nope. Ik denk dat het free2playa weekend iets met mn DLCs heeft uitgevreten, want daar staat niets meer tussen. Als ik de game verwijder en weer herinstalleer, download hij niets. Vreemd, het lijkt dat ik niet de enige ben op het steaamforum. Heb een ticket gemaakt, helaas kan dat bij Steam zelf niet, moet via de uitgever.
[Edit] De OKW DLC is er wel in Windows, niet in Linux. Er gaat iets mis (hoop ik). De DLC is toch niet platform specifiek?
[ Voor 11% gewijzigd door Brent op 31-08-2015 18:48 ]
Ik heb er gisteren even mee gespeeld en ik vind ze erg leuk.anandus schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:34:
Hoe zijn de ervaringen met (of tegen) de Britten?
De stemmen en opmerkingen zijn heerlijk Brits, de Schotse cal. 551 sniper is geweldig. Wel erg kwetsbaar maar wat hij raakt qua armor krijgt een behoorlijke opdonder.
Royal engineers kunnen forward barracks maken en die bouwen nu ook de zware mortier emplacements. Apart omdat ze dan dus fixed zijn (voor zover ik heb kunnen nagaan tenminste).
Armored carrier is lekker snel. Tanks heb ik nog niet echt kunnen testen. Helaas waren er nog geen commanders beschikbaar om nog extra perks te kunnen testen maar dat zal niet lang duren aangezien de free trial periode maar drie dagen duurt. Donderdag komt het hele pack al beschikbaar.
Al met al vind ik het een hele leuke DLC en ik ben benieuwd naar de nieuwe mappen met (zo te zien) the Pegasus Bridge. Ook die mappen waren nog niet beschikbaar.
Verder heb ik het idee dat de tanks heel erg kwetsbaar zijn. Misschien vanavond nog een potje spelen.
Nee, dit klopt niet. Zou platformonafhankelijk moeten zijn.Brent schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:34:
[...]
[Edit] De OKW DLC is er wel in Windows, niet in Linux. Er gaat iets mis (hoop ik). De DLC is toch niet platform specifiek?
SEGA kaast mn ticket door naar Feral. Hopelijk kunnen die me wel helpen...anandus schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:43:
[...]
Nee, dit klopt niet. Zou platformonafhankelijk moeten zijn.
Antwoord Feral: inderdaad, nog niet alles DLC is geport (OKW incluis). De zijn bezig andere DLC te porten, maar geen beloften of toezeggingen over welke DLC en wanneer. Jammer dus (voor mij), maar ik zie hem dan hopelijk tzt verschijnen.
[ Voor 31% gewijzigd door Brent op 01-09-2015 21:00 ]
@companyheroes: Need a key for #TheBritishForces Limited Free Trial? Then grab 1 from http://t.co/v3K1U4OXUz before they're all gone! http://t.co/u5V4IqlAAd
Ik heb er een aangemaakt maar niet nodig, dus bij deze voor de eerste:
Redemption Code: QX3ZY-6REMW-5QFP6
[ Voor 15% gewijzigd door l0n3w012ph op 01-09-2015 22:27 ]
Ik had even geen tijd voor online te gamen (wel zo fijn als de game soms op pauze kan).
Dus ik dacht, laten we even een korte campaign game doen.
Maar niks was minder waar, zwaar klote om tanks tegen te houden met de wehrmacht, als er zoveel niet beschikbaar is. De russen hebben veel betere armor en anti armor. Tevens zijn de engineer squads met hun flames vrij op.
Bedankt, heb er eentje. Morgen maar gauw spelenl0n3w012ph schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:25:
Voor geïnteresseerden:
@companyheroes: Need a key for #TheBritishForces Limited Free Trial? Then grab 1 from http://t.co/v3K1U4OXUz before they're all gone! http://t.co/u5V4IqlAAd
Ik heb er een aangemaakt maar niet nodig, dus bij deze voor de eerste:
Redemption Code: QX3ZY-6REMW-5QFP6
[ Voor 41% gewijzigd door alaintje op 02-09-2015 00:14 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Dat dat heb ik ook, zie hierboven. Het betekent dat je DLC (nog) niet geport is.Coldbullet schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:15:
hey ik zag dat coh2 nu ook uit is op osx. iemand nog meer problemen met het downloaden en installeren via stream? als ik op download druk dan zegt hij dat het downloaden en installeren meteen klaar is ook met 0mb? ik heb feral al een mail gestuurd.
raar dat ze het dan wel al online zetten. ben jij ook via osx of linux?
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Nvidia-kaart op Windows 10?Redax schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:33:
Nog iemand last van crashes na 5-10 minuten spelen?
Ja en nee, Windows 7.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Yes ik zak hem ook, had hem op Windows gekocht maar kon hem op OSX ook gelijk downloaden.Coldbullet schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:15:
hey ik zag dat coh2 nu ook uit is op osx. iemand nog meer problemen met het downloaden en installeren via stream? als ik op download druk dan zegt hij dat het downloaden en installeren meteen klaar is ook met 0mb? ik heb feral al een mail gestuurd.
Eens kijken wat beter is op mijn Macbook pro 13 inch! In Windows crashen hij als ik meer dan 2vs2 tegen de PC speel.
Toch maar sparen voor een Mac met een betere video kaart denk ik, die intel Iris is p00p
[ Voor 4% gewijzigd door Aight! op 05-09-2015 01:02 ]
Windows 10, 660Ti Nvidia hier en geen enkel probleem, dus dat lijkt me niet...
Er schijnen wat problemen te zijn met de laatste Windows 10 nVidia-driver, vandaar (ik moest zelf ook een rollback doen naar 355.60)l0n3w012ph schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 07:49:
[...]
Windows 10, 660Ti Nvidia hier en geen enkel probleem, dus dat lijkt me niet...
Aha vandaar, tnx. Kreeg van Geforce experience al de pop up dat er een nieuwe driver was voor Win10 maar ik wacht daar altijd even mee tot er weer een volgende is, juist om dit te voorkomen. Ik denk dat ik dus anders die problemen ook wel zou hebben gekregen...anandus schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 10:42:
[...]
Er schijnen wat problemen te zijn met de laatste Windows 10 nVidia-driver, vandaar (ik moest zelf ook een rollback doen naar 355.60)
Ik heb jaren eigenlijk geen tactische games gedaan, kan eigenlijk weer vanaf 0 beginnen.
Ik heb het volgens mij altijd in bepaalde maps, als je de verkeerde combo maakt/gebruikt.Redax schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:33:
Nog iemand last van crashes na 5-10 minuten spelen?
Had ook met mijn drivers te maken. Heb bte een ati hd 6970.
De britten zijn wel leuke spelers, alleen ik kots toch echt nog steeds van de PIAT als anti tank middel
De antitank sniper is leuk, maar voor niks zwaarders als een ostwind te gebruiken eigenlijk (zelfs dat is al zwaar).
[ Voor 17% gewijzigd door Bintzak op 07-09-2015 08:41 ]
Verwijderd
Die Churchill kan echt verschrikkelijk veel hebben.
Ik ben altijd meer van de maps met een paar overgangen in het midden.
De maps van MonolithicBacon vind ikzelf hele leuke maps. Goede kwaliteit.Ramses0088 schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:06:
Hebben jullie nog aanbevelingen voor custom maps welke mensen zouden moeten spelen?
Ik ben altijd meer van de maps met een paar overgangen in het midden.
Die ga ik zeker eens proberen, dank je wel!anandus schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:56:
[...]
De maps van MonolithicBacon vind ikzelf hele leuke maps. Goede kwaliteit.
Edit: gevonden onder de naam [NL] General Thomas
[ Voor 23% gewijzigd door noud op 24-12-2015 18:36 ]
En Thewisbone is inclusief spelfout, dus niet ThewisHbone
Verwijderd
Staan af en toe kortingen... maar echt heel weinig korting dan.. Tenzij je bv een full pack koopt met alle commanders en skin ipv 300 euro dan 130 euro (ofzo iets).
Ik moet nog 1 general coop mission doen.. Rostov.. vrij lastig....Vandaag bijna gehaald. Maar ik was net te laat met het bouwen van een anti tank gun. En toen kwamen er ineens 2 KV1 aangereden....
Zich wel fijn jammer dat de main gun niet meer werkt alleen de barrage
Verwijderd
Als de main gun zou werken dan zou de hele installatie erboven eraf vliegenColdbullet schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:39:
Heb de nieuwe commanders even gespeeld toen ze een weekend te spelen waren, de pershin is goed, alleen nie tegen inf, calliope op
Zich wel fijn jammer dat de main gun niet meer werkt alleen de barrage

Wat een baas is die barton, volgens mij de beste coh speler!
Best entertainment om het zo te zien!
Goed supported. Super!
^of triest dat er twee jaar voor nodig is om zoiets simpels op te zetten.Coldbullet schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:23:
Goedde patch, en dat na 2 jaar nog zo
Goed supported. Super!
Heb de game zelf overigens pas twee weken in huis, vermaak me kostelijk. Wel pittig om "erin" te komen ( alle units leren kennen etc).. vind het verschil tussen easy, normal en hard CPU ook best groot btw.
Ik leer de game nu door naar streams te kijken en zo nu en dan een potje tegen normal CPU, maar ben nog lang niet klaar om het tegen "denkende spelers" te proberen
Vorige week nog gespeeld maar de lol is er snel van af.
muusq schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:34:
[...]
^of triest dat er twee jaar voor nodig is om zoiets simpels op te zetten.
Heb de game zelf overigens pas twee weken in huis, vermaak me kostelijk. Wel pittig om "erin" te komen ( alle units leren kennen etc).. vind het verschil tussen easy, normal en hard CPU ook best groot btw.
Ik leer de game nu door naar streams te kijken en zo nu en dan een potje tegen normal CPU, maar ben nog lang niet klaar om het tegen "denkende spelers" te proberen
Heb nu wel de laatste 2 games gecrasht/bugsplat. Erg vervelend. Hoop dat game cache verifieren helpt in steam.
Anders komt het sowieso door de laatste patch.
Echt super vervelend!
Ik speel onder de naam: WikkieNL
[NL] General Thomas, leuk je hier ook te zien, vanmiddag weer een potje?!
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 07-08-2016 13:36 ]
speel onder de naam; Desper@d0s
[ Voor 5% gewijzigd door Bighugmug op 08-08-2016 14:50 ]
Welke commander bevelen jullie mij aan
voor OKW, British en US?
[ Voor 30% gewijzigd door noud op 14-09-2016 11:19 ]
Zo heb je de US commanders met Pershing erg goed of voor UK degene met Land Matress. Ik zou zeggen kijk wat je speelstijl is en koop een doctrine/commander welke het beste bij je speelstijl past.
Verwijderd
noud schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:34:
De 66% korting die je nu via coh2 kan halen. Komen er betere kortingen dan dit?
Welke commander bevelen jullie mij aan
voor OKW, British en US?
Fantastisch! Ik zag het net op Steam, snel naar GOT, maar je was me voor. Ik heb net $10 betaald voor alle spellen (zonder shirt).
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2016 20:47 ]
Als ik m opstart, krijg je na de "sega" intro een laad scherm te zien. Daar blijft hij eenmaal op hangen maar de muziek in t menu doet het wel. Ook hoor ik de geluiden alsof je over de menu opties heen scrollt met de muis(het beeld blijft vast)
Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb een nieuw beeldscherm en een nieuwe videokaart. Ik heb t vermoeden dat hij het daarna niet meer deed.
Vorige beeldscherm en GPU:
- Samsung syncmaster 2254bw
- EVGA GTX 970
Nieuw:
- Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart
-EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB
Ik heb t spel al opnieuw geïnstalleerd, steam bestanden opnieuw geverifieerd, maar geen resultaat. Iemand een idee?
$ alias cd='rm -rf'
Met alle respect, doet nvidia dat niet automatisch? Ik heb ook met geen enkel ander spel of iets problemen.BlackthunderAwf schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:37:
Kijken of je de drivers van de 970 kunt verwijderen en die van de 1070 updaten?
$ alias cd='rm -rf'
Vaak wel natuurlijk, maar controleren kan natuurlijk geen kwaad.dogtagz schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:17:
[...]
Met alle respect, doet nvidia dat niet automatisch? Ik heb ook met geen enkel ander spel of iets problemen.
http://www.evga.com/support/download/
Verwijderd
Klopt de bugsplay komt regelmatig voorbij. En de commanders worden altijd de zelfd gekozen.Stoffa schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:51:
Dit spel is sowieso ontzettend buggy. Ik ben de tel volledig kwijt qua aantal bugsplats die ik heb gehad. Hoeft dus niet per se aan je systeem te liggen.
Ondanks blikf ik het een erg vermakelijk spel vinden! Heb er nu 770 uur in zitten (wat weinig is als ik na anderekijk) maar lang gelden dat een spel
Mij zo lang boeid en vermaakt
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Je zal moeten wachten tot de Summer Sale denk ik voor de volgende kans of moeten hopen op een weekendsale.Hu9o schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:14:
Komt er binnenkort nog een steamsale sales voor coh2. Heb hem gemist afgelopen kerst. En ik wil hem op steam kopen ivm credits daar.
Wat ook zou kunnen is voorlopig alleen de base game. Ik ben zelf niet bepaald onder de indruk van de DLC armies geweest. Ze zijn minder flexibel en naar mijn mening ook minder leuk dan de standaard Duitsers en Sovjets die gewoon een vol rooster met eenheden hebben. De Britten hebben bijvoorbeeld alleen maar een gefixeerde mortierpositie met twee mortieren die duur is. Niet flexibel en makkelijk te slopen. De Amerikanen hebben na jaren gezeur eindelijk eens een mortier gekregen. Die missen alleen nog wel een redelijke tank om iets te kunnen doen tegen Duitse StuG III en Pz IV. Die winnen het eigenlijk altijd van de M4A3 Sherman.
Zo is het ook niet de leukste factie. Ostheer heeft zo zijn dingetjes maar ik neig meestal toch meer naar de standaard Duitsers.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Daar was ik ook al bang voorDaniëlWW2 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:57:
[...]
Je zal moeten wachten tot de Summer Sale denk ik voor de volgende kans of moeten hopen op een weekendsale.
Kon zijn dat iemand toevallig meer info had.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Verwijderd
Het zou mooi zijn als de US ook de Sherman M4C standaard zouden kunnen maken. Dus de sherman M4A3 met iets meer armor en een beter kanon. Deze zou dan denk ik iets duurder moeten zijn dan de M4A3, maar goedkoper dan de Easy Eight.DaniëlWW2 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:57:
De Amerikanen hebben na jaren gezeur eindelijk eens een mortier gekregen. Die missen alleen nog wel een redelijke tank om iets te kunnen doen tegen Duitse StuG III en Pz IV. Die winnen het eigenlijk altijd van de M4A3 Sherman.
Behalve dat de M4C, eigenlijk de M4A2 helemaal nooit is gebruikt door het Amerikaanse leger.Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:12:
[...]
Het zou mooi zijn als de US ook de Sherman M4C standaard zouden kunnen maken. Dus de sherman M4A3 met iets meer armor en een beter kanon. Deze zou dan denk ik iets duurder moeten zijn dan de M4A3, maar goedkoper dan de Easy Eight.
Je had in principe vijf verschillende Sherman series die ook echt ingezet zijn. Daarvan was A2 de versie die het Amerikaanse leger niet wou. Die voertuigen gingen met name naar de Sovjet-Unie en de USMC. De Amerikanen standaardiseerde op de A3 omdat zij deze als de beste versie achten. M4A3 dus.
Beter zou het dus zijn als de Amerikanen gewoon de standaard M4A3 76mm (W) zouden krijgen die vanaf begin 1944 in productie was, maar niet in Frankrijk verscheen tot laat in de zomer omdat de tankeenheden de nieuwe tank zelf niet wouden. Bleek toch niet zo'n geweldig idee in Normandië...
Ingame zou deze al beter moeten zijn dan een Pz IV en zou ook duurder maar minder dan een Panther. Eesy Eight is dezelfde tank maar dan met een betere ophanging. Sneller maken dus en preciezer als de tank rijd.
Maar ik zie het Relic niet doen. Ik was toch al niet onder de indruk van een aantal beslissingen van CoH 2 omtrent balans maar deze is wel heel pijnlijk. USF heeft gewoon zo weinig effectieve AT capaciteit. Niet dat de Duitse MG-42 geen fatsoenlijk suppressie effect geven of de Sovjet clowncar of vlammenwerpers in het algemeen nu zulke goede ideeen waren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Dus eigenlijk zou het ook helemaal geen zin hebben om de M4A3 (76) in de game te doen voor de USF, omdat de Easy Eight, op de ophanging na, hetzelfde is.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:10:
[...]
Behalve dat de M4C, eigenlijk de M4A2 helemaal nooit is gebruikt door het Amerikaanse leger.![]()
Je had in principe vijf verschillende Sherman series die ook echt ingezet zijn. Daarvan was A2 de versie die het Amerikaanse leger niet wou. Die voertuigen gingen met name naar de Sovjet-Unie en de USMC. De Amerikanen standaardiseerde op de A3 omdat zij deze als de beste versie achten. M4A3 dus.
Beter zou het dus zijn als de Amerikanen gewoon de standaard M4A3 76mm (W) zouden krijgen die vanaf begin 1944 in productie was, maar niet in Frankrijk verscheen tot laat in de zomer omdat de tankeenheden de nieuwe tank zelf niet wouden. Bleek toch niet zo'n geweldig idee in Normandië...
Ingame zou deze al beter moeten zijn dan een Pz IV en zou ook duurder maar minder dan een Panther. Eesy Eight is dezelfde tank maar dan met een betere ophanging. Sneller maken dus en preciezer als de tank rijd.
Maar ik zie het Relic niet doen. Ik was toch al niet onder de indruk van een aantal beslissingen van CoH 2 omtrent balans maar deze is wel heel pijnlijk. USF heeft gewoon zo weinig effectieve AT capaciteit. Niet dat de Duitse MG-42 geen fatsoenlijk suppressie effect geven of de Sovjet clowncar of vlammenwerpers in het algemeen nu zulke goede ideeen waren.
Juist wel omdat je nu zowat de commander met de M4A3E8 moet kiezen of een behoorlijke late game handicap moet accepteren. E8 zou juist een speciale tank moeten zijn die wat extra's geeft.Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:41:
[...]
Dus eigenlijk zou het ook helemaal geen zin hebben om de M4A3 (76) in de game te doen voor de USF, omdat de Easy Eight, op de ophanging na, hetzelfde is.
Verwijderd
Ja dat ben ik met je eens, van de Pershing ben ik ook niet echt een fan. Laatste tijd kies ik weer vaak voor de commander met de E8, omdat je hiervan meerdere kunt maken. Mits je ze in leven weet te houden, heb je na enige tijd een erg sterke tank vloot!DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:42:
[...]
Juist wel omdat je nu zowat de commander met de M4A3E8 moet kiezen of een behoorlijke late game handicap moet accepteren. E8 zou juist een speciale tank moeten zijn die wat extra's geeft.
Verwijderd
Ik heb het sinds kort ontdekt en ik moet zeggen: Heerlijk spel en jammer dat ik er nu pas achter kom.Coldbullet schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:44:
Ondanks blikf ik het een erg vermakelijk spel vinden! Heb er nu 770 uur in zitten (wat weinig is als ik na anderekijk) maar lang gelden dat een spel. Mij zo lang boeid en vermaakt
Dat is niet erg hoor, nu kan je het kopen voor een appel en een ei met alles er op en er aan en met de minste bugs!Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:26:
[...]
Ik heb het sinds kort ontdekt en ik moet zeggen: Heerlijk spel en jammer dat ik er nu pas achter kom.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Is zeer zeker een lekker spel! Blijft boeiendvermakelijk en competief.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:26:
[...]
Ik heb het sinds kort ontdekt en ik moet zeggen: Heerlijk spel en jammer dat ik er nu pas achter kom.
Wat is je steam add ik je als je wilt
Daarom moet je met de Amerikanen zorgen dat je early game al wintDaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:42:
[...]
Juist wel omdat je nu zowat de commander met de M4A3E8 moet kiezen of een behoorlijke late game handicap moet accepteren. E8 zou juist een speciale tank moeten zijn die wat extra's geeft.
En opzich vind ik de jackson een zeer goede late game AT tank...nadeel is natuurlijk weinig health maar heeft wel de range om de schoten te doen ( Al is firefly wel beter ) Heb sinds kort pas de pershing commander en nog niet heel veel gebruikt.
De M4 sherman is eigenlijk ook meer een anti inf voertuig dan een echte tank killer. de PZ IV is daarentegen iets beter tegen armor maar minder goed tegen INF. Coh2 is ook een game van combined arms als je een AT gun erbij hebt op een anti tank nade kunnen 1-2 shermans makkelijk een duitse tank aan. Maar het klopt wel dat de easy 8s een stuk beter aanvoelen late game.
Enige voordeel van de axis units late game hebben zijn die zieke TD's zoals een jagd of een ferdi de Tiger en Tiger II stellen momenteel weinig voor helaas.
Ik speelde voorheen vooral comp stomps tegen expert AI maar tegenwoordig ook weer wat meer 2 vs 2 tegen andere spelers. Je merkt daar wel dat je veel meer dingen benut die je tegen AI eigenlijk niet nodig hebt. Helaas ben je wel een beetje overgeleverd aan je teammaat met random.
Had laatst een game met een random die er niets van bakte halverwege en we keiharde aan het verliezen waren. Hij dropte uiteindelijk en werd door AI vervangen. Vanaf dat moment weer kunnen opbouwen en uiteindelijk met een AI speler gewonnen tegen 2 echte spelers

[ Voor 19% gewijzigd door jantje 2 op 13-02-2017 13:43 ]
De infanterie is zeker niet slecht maar ook afhankelijk van bepaalde dingen. Ten eerste moet je al brandstof gebruiken voor granaten, en ondersteunende eenheden waarvoor je de luitenant en kapitein moet unlocken. Met een lichte pantserwagen kan je US infanterie slopen als ze geen bazooka upgrade hebben. Wapens zoals de Amerikaanse MG komen pas relatief laat laat waardoor je ook geen terrein kan afgrendelen en moeilijk mapcontrole kan verkrijgen. Als je dan toch infanterie wil spammen kies dan de Sovjets met de glorieuze penalsquad/flamethrower combo.jantje 2 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:41:
[...]
Daarom moet je met de Amerikanen zorgen dat je early game al wintUS inf is zo ontzettend sterk dat de axis side hier niet tegenop kan als je het goed speelt. Helemaal in 1 vs 1 kan het dodelijk zijn ( Devm plays )
En opzich vind ik de jackson een zeer goede late game AT tank...nadeel is natuurlijk weinig health maar heeft wel de range om de schoten te doen ( Al is firefly wel beter ) Heb sinds kort pas de pershing commander en nog niet heel veel gebruikt.
De M4 sherman is eigenlijk ook meer een anti inf voertuig dan een echte tank killer. de PZ IV is daarentegen iets beter tegen armor maar minder goed tegen INF. Coh2 is ook een game van combined arms als je een AT gun erbij hebt op een anti tank nade kunnen 1-2 shermans makkelijk een duitse tank aan. Maar het klopt wel dat de easy 8s een stuk beter aanvoelen late game.
Enige voordeel van de axis units late game hebben zijn die zieke TD's zoals een jagd of een ferdi de Tiger en Tiger II stellen momenteel weinig voor helaas.
Ik ben weliswaar een AI noob maar ik weet wel redelijk hoe de game werkt. Ik speelde gisteren een game waar ik gewoon casual mezelf ingroef met de DLC Duitsers en een normale Duitse AI en twee Amerikaanse, allemaal normal. Ik deed op een gegeven moment niks terwijl die ene Duitse AI de twee Amerikaanse versloeg en ze baserapte en bijna ook echt de basissen sloopte. Nu is de AI niet al te goed maar kom op, dit was wel heel erg.

Tegen normale spelers winnen de allies de meeste games, en is axis "underpowered" door het gebrek van goede infantry en scaling. Uiteraard is de tech opties voor Amerikanen misschien wat aan de dure kant, maar "out of the box" infantry is gewoon al sterk en wint 1 tegen 1 elke engagement tegen een axis unit. Ook heeft de US de stuart die elke light vehicle countered en die komt bijna net zo snel als de 222. Enige unit die US inf iets kan counteren is de commander specific panzer/assault grenadiers? met hun mp40s maar dat werkt ook alleen op kleine maps waarbij ze close combat kunnen komen.DaniëlWW2 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:51:
[...]
De infanterie is zeker niet slecht maar ook afhankelijk van bepaalde dingen. Ten eerste moet je al brandstof gebruiken voor granaten, en ondersteunende eenheden waarvoor je de luitenant en kapitein moet unlocken. Met een lichte pantserwagen kan je US infanterie slopen als ze geen bazooka upgrade hebben. Wapens zoals de Amerikaanse MG komen pas relatief laat laat waardoor je ook geen terrein kan afgrendelen en moeilijk mapcontrole kan verkrijgen. Als je dan toch infanterie wil spammen kies dan de Sovjets met de glorieuze penalsquad/flamethrower combo.
Ik ben weliswaar een AI noob maar ik weet wel redelijk hoe de game werkt. Ik speelde gisteren een game waar ik gewoon casual mezelf ingroef met de DLC Duitsers en een normale Duitse AI en twee Amerikaanse, allemaal normal. Ik deed op een gegeven moment niks terwijl die ene Duitse AI de twee Amerikaanse versloeg en ze baserapte en bijna ook echt de basissen sloopte. Nu is de AI niet al te goed maar kom op, dit was wel heel erg.
Daarnaast is er veel flexabiliteit qua tech je kan ze met bazookas of bars upgraden waardoor ze in de late game goed mee scalen terwijl andere units dat minder hebben. de Amerikaanse MG maak je eigenlijk ook niet omdat amerikaanse playstyle juist aggresive is waarbij axis meer defensief is. Het enige wat ontbreekt is een counter tegen een sniper.
Je kan AI games ook totaal niet vergelijken met games tegen echte spelers. Ik kijk onzettend veel high lvl gameplay Coh2 en je merkt gewoon hoe moeilijk axis het heeft in de early game en vaak gedwongen wordt bepaalde commanders te pakken. Pas in de late game kunnen de duitsers wat doen wanneer de PZ IV of de panther op het veld komt of de super units zoals de jagd of tiger.
Al is de situatie altijd verschillend in Coh2 en het ligt heel erg aan het skill niveau van de desbetreffende spelers. Dat is ook zo mooi aan deze game, dat skill/micro ook daadwerkelijk voordeel kan opleveren. Net zo goed als een teamgame weer heel anders speelt dan een 1 vs 1 game.
Eerlijk is eerlijk, ik speel altijd usf of rus. Maar vooral omdat die echt ook late game moeilijk hebben. Vind persoonlijk de wher dn okw niet leuk, veel ste sterk na mijn mening vooral armour en de sturmpioneers. En toch! Kom ik met d e stock usf armour meestal goed weg of maak het ze zoiezo aardig moeilijk.jantje 2 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:37:
[...]
Tegen normale spelers winnen de allies de meeste games, en is axis "underpowered" door het gebrek van goede infantry en scaling. Uiteraard is de tech opties voor Amerikanen misschien wat aan de dure kant, maar "out of the box" infantry is gewoon al sterk en wint 1 tegen 1 elke engagement tegen een axis unit. Ook heeft de US de stuart die elke light vehicle countered en die komt bijna net zo snel als de 222. Enige unit die US inf iets kan counteren is de commander specific panzer/assault grenadiers? met hun mp40s maar dat werkt ook alleen op kleine maps waarbij ze close combat kunnen komen.
Daarnaast is er veel flexabiliteit qua tech je kan ze met bazookas of bars upgraden waardoor ze in de late game goed mee scalen terwijl andere units dat minder hebben. de Amerikaanse MG maak je eigenlijk ook niet omdat amerikaanse playstyle juist aggresive is waarbij axis meer defensief is. Het enige wat ontbreekt is een counter tegen een sniper.
Je kan AI games ook totaal niet vergelijken met games tegen echte spelers. Ik kijk onzettend veel high lvl gameplay Coh2 en je merkt gewoon hoe moeilijk axis het heeft in de early game en vaak gedwongen wordt bepaalde commanders te pakken. Pas in de late game kunnen de duitsers wat doen wanneer de PZ IV of de panther op het veld komt of de super units zoals de jagd of tiger.
Al is de situatie altijd verschillend in Coh2 en het ligt heel erg aan het skill niveau van de desbetreffende spelers. Dat is ook zo mooi aan deze game, dat skill/micro ook daadwerkelijk voordeel kan opleveren. Net zo goed als een teamgame weer heel anders speelt dan een 1 vs 1 game.
Ik speel eigenlijk altijd met usf en kan elke ai op expert verslaan. Meeste moeite heb ik met okw.
Tegen een Brit tegenstander (geen ai) verlies ik echter zo'n 80% (ja bijgehouden uit 10 potjes).
Eens proberen om wat ladder games te gaan doen. Maar heb nog niet zo veel mappen gespeeld dat ik ze eigenlijk nog niet eens ken.
Oh en defm laat het er allemaal heel makkelijk uit zien. Omdat ik zo slecht ben kan ik daar niet eens wat van leren...
heb ook een nieuw account aangemaakt maar iedere keer als ik probeer in te loggen doet ie het dus niet.
Hory shet inderdaad zeg... da's lang geledenHu9o schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:55:
Hah leven in het topic 😃.
Ik speelde vroeger veel online 4v4 met wat kennissen maar dat is enigszins verwaterd. Nu af en toe in m'n eentje wat 4v4 maar je merkt toch dat het zonder communicatie wat minder leuk is, zeker als je team een zak aardappelen is.
Niet dat ik nou zo extreem goed ben maar ook weer geen aardappel... alleen mijn rol (ik speel meestal heel erg supportive) is wat lastiger uitvoeren in m'n eentje.
[ Voor 4% gewijzigd door Therapy777 op 28-02-2017 16:14 ]
Wat bedoel je met helft van de mappen? Dat je kan voten om sommige mappen niet te spelen of anders?
Daarnaast kijk ik eigenlijk alle tournament streams wel omdat Coh gewoon geniaal is om te kijken op hoog level, gebeurt altijd wel wat en is heel tactisch. WBP komt ook volgende week ofso uit, dus ben benieuwd
[ Voor 44% gewijzigd door jantje 2 op 24-03-2017 11:02 ]
Is het dan lastig om online goed te spelen ?
Ook zag ik dat je verschillende buffs in kan stellen, is dit een element waarvoor je moet betalen?
A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl
buffs? Commanders bedoel je?Sjonniess schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:53:
Heb laatst de campaign van zowel de russen en de amerikanen uitgespeeld.
Is het dan lastig om online goed te spelen ?
Ook zag ik dat je verschillende buffs in kan stellen, is dit een element waarvoor je moet betalen?
En met commanders bedoel je verschillende tech trees toch? Deze zijn toch standaard of heb je hier ook veel variatie in?
A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl
Het effect is niet bijzonder groot trouwens. Tenminste met de buffs die ik heb
Commanders daarentegen bieden wel meer variatie en soms voordelen.