Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492735

Topicstarter
Onderstaande posts afgesplitst van [WP8] Ervaringen met de HTC 8S - Deel 1.

Hallo allemaal,

Ik ben nu in het bezit van een Desire HD, maar die nu echt aan het eind van z'n latijn is. Alles wat kan afbreken is afgebroken. Tijd voor een nieuwe telefoon dacht ik zo.

Na wat reviews lezen, en wat uitproberen in de winkel, tot de conclusie gekomen dat ik een telefoon wil met het Windows OS. Inmiddels ook zover dat ik deze week de beslissing ga nemen tussen de: HTC 8s, of de Nokia Lumia 800.

Zelf uiteraard ook wat afwegingen gemaakt:
- De 8s ondersteund WP8, de Lumia niet.
- De Lumia heeft 1,4 ghz processor single core, en de 8s 1 ghz dual. Wat tegen elkaar af te wegen is. (lijkt me)
- De Lumia heeft een 8 megapixel camera, de 8s 5 megapixel.
- De Lumia is aan de dikke, en zware kant. De 8s is licht en dun.
- Detail voor het oog: vlekken zie je snel op de Lumia's achterkant.

Wat raden jullie aan? Is de een beter dan de ander? (en ben ik nog toestellen vergeten binnen het prijssegment 250 - 350 euro)

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 16-12-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:48
Tussen de Lumia 800 en 8S zou ik zelf sowieso de 8S kiezen. Waarom nu nog voor een verouderd model kiezen? Verschil in processor zal je denk ik niet merken, wellicht is de 8S nog wel sneller door de combinatie van nieuwe soft- en hardware.

Ik kom zelf ook van een DHD af en ben erg tevreden over de 8S! Draait erg soepel en snel, accu gaat ook langer mee dan ik had verwacht.
Gebruik zelf erg weinig apps, dus de 1GB is voor mij voldoende. Ga je veel apps gebruiken moet je eerder aan de 8X en Lumia 820 gaan denken, maar dat gaat je portemonnee waarschijnlijk niet leuk vinden.. :P

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
schaapiej schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:33:
[...]

knip

Gebruik zelf erg weinig apps, dus de 1GB is voor mij voldoende. Ga je veel apps gebruiken moet je eerder aan de 8X en Lumia 820 gaan denken, maar dat gaat je portemonnee waarschijnlijk niet leuk vinden.. :P
Dank voor je reactie, is het waar dat apps alleen op het interne geheugen kunnen worden opgeslagen, en dus niet op de sd kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch nog een vraag over de aanschaf van mijn nieuwe telefoon. Wat zijn nou de meest interessante toestellen met WP8, tussen de 250 en 400 euro. Zelf had ik de HTC 8s en de Lumia 800 al bedacht, de Lumia 6- en 710 leken me toch echt minder interessant.

Heb ik toestellen over het hoofd gezien? Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:48
Anoniem: 492735 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:55:
[...]

Dank voor je reactie, is het waar dat apps alleen op het interne geheugen kunnen worden opgeslagen, en dus niet op de sd kaart?
Naar mijn weten wel. SD wordt gebruikt voor muziek, afbeeldingen en video's (moet wel zo ingesteld worden!) Bij mij was er nog 1,29 GB over uit de doos...
Anoniem: 492735 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:56:
Toch nog een vraag over de aanschaf van mijn nieuwe telefoon. Wat zijn nou de meest interessante toestellen met WP8, tussen de 250 en 400 euro. Zelf had ik de HTC 8s en de Lumia 800 al bedacht, de Lumia 6- en 710 leken me toch echt minder interessant.

Heb ik toestellen over het hoofd gezien? Hoor het graag!
Voor die prijs kom je volgens mij op de 8S en Lumia 6## uit. Lumia 800 is naar mijn weten WP7.8 ;)

[ Voor 39% gewijzigd door schaapiej op 16-12-2012 01:05 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Lumia 800 is geen wp8, moet je op de lumia 620 wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
De lumia 800 (en de 710) gaat nog de 7.8 update krijgen (al kan je die wel handmatig nu al erop zetten, zie het L800 topic). Maar na deze update hoef je niets meer te verwachten van MS (zou ik zeggen). Met een WP8 toestel ben je wat toekomstbestendiger. Dus als je lang met je telefoon wilt doen is een 8S misschien handiger.
De 620 is misschien handiger dan de 8S (die heeft meer opslagruimte en nokia apps zoals offline navigeren). Maar die komt pas in januari of later uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:39
Enkel het design zou nog een keuze zijn om voor de Lumia 800 te gaan. Voor de rest heeft de 8S alle voordelen en dat is eigenlijk alleen maar aan WP8 te danken:
- WP8 is een heel stuk rapper dan WP7 ooit zal zijn
- WP8 bevat meer apps dan WP7
- WP8 is net uit en dus idd toekomstbestendiger. WP7 krijgt enkel 7.8 en eventuele security updates. WP8 zal nog wel bijgewerkt worden.
Pagina: 1