Probleem met Nvidia surround.

Pagina: 1
Acties:

• hurkies92
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-02 16:24
Hallo,

Sinds kort een derde monitor aangeschaft (Samsung syncmaster bx2450).
Nu draai ik Nvidia surround (5760x1080) met mijn GTX 680, alleen heb ik een probleem met dat het linker scherm en rechter scherm objecten veel groter zijn bij games en ook in windows zelfs (achtergrond afbeelding).

Voorbeeld: Er staat ingame een auto links deze zie je op het 2de scherm 2x zo groot dan als je er direct naar kijk met het middelste scherm. :|

Ik zat op Windows 8 en dacht dat het een probleem daarvan kwam, maar helaas zelfde probleem in Windows 7 |:( , maar het leek de eerste boot wel te kloppen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik heb overal op internet gezocht naar mensen met dit probleem maar ik kon gewoon helemaal niks vinden!
Als ik naar filmpjes op Youtube kijk met gebruikers die Nvidia surround gebruiken zijn de verhoudingen gewoon normaal..

Overigens heb ik ook allerlei andere games geprobeerd en dit werkte ook niet. Naar mijn idee is de ratio niet goed maar dat kan je volgens mij ook nergens aanpassen binnen windows want dat gaat gelijk met de resolutie.

Mocht iemand ideeën hebben laat het me dan weten, ben namelijk behoorlijk klaar met zoeken en klooien en ik wil wel een keer genieten van mijn mooie beeldschermen. :)

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2gws16o.png

Let op het vliegtuig rechts deze is veel groter dan normaal moet zijn?
Ook ziet het er op de afbeelding beter uit dan de werkelijkheid.

[ Voor 7% gewijzigd door hurkies92 op 17-12-2012 00:36 ]

Verwijderd

Dus 3 identieke schermen? En deze staan op de zelfde (native) resolutie ingesteld? Dan zou het automatisch goed moeten zijn. Maar als de schermen verschillende resoluties hebben word het lastiger.

• hurkies92
Ja alle schermen zijn hetzelfde, ook de resolutie.

Verwijderd

En na het instaleren / inschakelen van surround mode heb je ook de wizard doorlopen? Heb je hierbij nog veranderingen gemaakt? Welke resolutie gebruik je? Heeft het ooit gewerkt (met 2 schermen)?

Mogelijk kan je je vraag hier ook voorleggen bij de multi-monitor afdeling:
[Centraal] Multi-monitor setup

• hurkies92
Ja ik heb van alles geprobeerd de resolutie die ik gebruik is 5760x1080, custom etc ook geprobeerd niks werkt gewoon. Alles wat je ziet links en recht van de monitoren is uitgerekt. Kan er ook niks over vinden hoe je dit kan oplossen.. Op youtube zie je filmpjes dat het er gewoon normaal uitziet.

• Sh4dowking
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
In games is het normaal dat een object helemaal aan de linkerkant en de rechterkant van je scherm staat iets groter is dan een object op je middelste scherm. Ik spreek uit ervaring want heb zelf ook nvidia surround.

hier is een topic van iemand die ong. hetzelfde probleem als jij hebt.

http://www.wsgf.org/forums/viewtopic.php?f=62&t=24253

Het is wel raar dat het bij je bureau achtergrond ook gebeurt.

Asrock Z77 Extreme 4 ----- Intel Core I7 2700k ----- GTX 680 Twinn Frozer III

• hurkies92
Ik zal het wel even doorlezen morgen. Het rare is juist dat je mensen ziet op youtube waarbij het wel werkt..
Of tenminste er normaal of te doen uitziet maar die is echt belachelijk objects bij linker en rechter scherm lijken wel 2x ingezoomd te zijn. Hoop niet dat het aan Nvidia surround ligt en wel werkt bij de AMD versie.
Ook fov handmatig aanpassen in games werkt totaal niet, terwijl het bij wsgf wel als een soort van fix word gezien. Blijft een raar probleem of een raar normaal iets.
Pagina: 1