Hallo!
Ik heb dit ook in het Antivirus forum gepost, maar twijfel of hij daar wel op de juiste plek staat! (sorry als dit als een dubbel post wordt ervaren!)
Voor ik begin, sorry voor de lange tekst..
Ik wil mijzelf en mijn bestanden beter gaan beveiligen.
Momenteel gebruik ik Avira FREE Antivirus Maar ik heb het idee dat deze niet de volledige bescherming bied die ik wil.
Ik ben zelf behoorlijk virus proof ingesteld. Ik download bijna alleen maar via officiele bronnen/websites. Ik controlleer altijd de URL bij een inlog scherm voor ik iets invul, ik beheer mijn wachtwoorden zorgvuldig. Games koop ik tegenwoordig in plaats van piraten, dan ben ik zeker van een werkend product en geen virus. Muziek stream ik via de Spotify dus ook geen illegale muziek downloads.
Ongeacht dat ik zorgvuldig omga wil ik toch dat extra "zekerheidje" mocht het toch fout gaan, mensen maken nu eenmaal fouten op z'n tijd.
Ik zit zo rond te zoeken naar de "beste" Antivirus en daar staat vaak Bitdefender boven aan. Ik heb zelf altijd een XP bak gehad waar mijn ouders Panda Antivirus op hadden, maar door Panda werd die PC echt super traag en blokte hij heel vaak mijn games, nu weet ik niet of deze nog steeds zo traag is of dat dit door de verjaarde XP bak van m'n ouders kwam.
Ik ben een beetje overdonderd met keuze die ik heb in Antivirus software + de keuze die ik dan weer heb met welk pakket ik nodig heb.
Ik twijfel tussen: Bitdefender en Panda
Wat doe ik zoal op mijn PC?:
- Games (Steam, Origin, Uplay online en offline)
- Voip (Team Speak / Skype)
- Surfen (Google Chrome)
- Voor mijn email gebruik ik google chrome (Gmail)
- Webdevelopment (Dreamweaver/ notepad ++)
- Webdesign/fotosoep (Adobe CS5.1 Pakket)
- FTP (FileZilla)
- Spotify (Muziek Streaming)
Wat ik verwacht van het Antivirus Programma:
- Actieve Antivirus (autoscannen)
- Malware detection
- Identiteit bescherming
- URL checker (kijkt of linkjes wel veilig zijn)
- Hij mag niet teveel resources gebruiken, vooral omdat ik game en vaak in adobe werk
Mijn PC Specs:
MOBO: Asrock P67 Pro3 SE
CPU: Intel i5 2500K (niet overgeclocked)
GPU: MSI GTX560 TI Twin Frozr 2
PSU: OCZ ModXStream Pro 700W
RAM: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 (2x 4GB)
Intern Geheugen:
- Western Digital Elements Desktop 1.5TB Zwart (Uit de case gesloopt werkt nu als opslag voor games en al mijn bestanden intern)
- OCZ Agility 3 60GB (Draait windows 7)
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven om een advies te krijgen van een van jullie. Bij voorbaat dank!
Ik heb dit ook in het Antivirus forum gepost, maar twijfel of hij daar wel op de juiste plek staat! (sorry als dit als een dubbel post wordt ervaren!)
Voor ik begin, sorry voor de lange tekst..
Ik wil mijzelf en mijn bestanden beter gaan beveiligen.
Momenteel gebruik ik Avira FREE Antivirus Maar ik heb het idee dat deze niet de volledige bescherming bied die ik wil.
Ik ben zelf behoorlijk virus proof ingesteld. Ik download bijna alleen maar via officiele bronnen/websites. Ik controlleer altijd de URL bij een inlog scherm voor ik iets invul, ik beheer mijn wachtwoorden zorgvuldig. Games koop ik tegenwoordig in plaats van piraten, dan ben ik zeker van een werkend product en geen virus. Muziek stream ik via de Spotify dus ook geen illegale muziek downloads.
Ongeacht dat ik zorgvuldig omga wil ik toch dat extra "zekerheidje" mocht het toch fout gaan, mensen maken nu eenmaal fouten op z'n tijd.
Ik zit zo rond te zoeken naar de "beste" Antivirus en daar staat vaak Bitdefender boven aan. Ik heb zelf altijd een XP bak gehad waar mijn ouders Panda Antivirus op hadden, maar door Panda werd die PC echt super traag en blokte hij heel vaak mijn games, nu weet ik niet of deze nog steeds zo traag is of dat dit door de verjaarde XP bak van m'n ouders kwam.
Ik ben een beetje overdonderd met keuze die ik heb in Antivirus software + de keuze die ik dan weer heb met welk pakket ik nodig heb.
Ik twijfel tussen: Bitdefender en Panda
Wat doe ik zoal op mijn PC?:
- Games (Steam, Origin, Uplay online en offline)
- Voip (Team Speak / Skype)
- Surfen (Google Chrome)
- Voor mijn email gebruik ik google chrome (Gmail)
- Webdevelopment (Dreamweaver/ notepad ++)
- Webdesign/fotosoep (Adobe CS5.1 Pakket)
- FTP (FileZilla)
- Spotify (Muziek Streaming)
Wat ik verwacht van het Antivirus Programma:
- Actieve Antivirus (autoscannen)
- Malware detection
- Identiteit bescherming
- URL checker (kijkt of linkjes wel veilig zijn)
- Hij mag niet teveel resources gebruiken, vooral omdat ik game en vaak in adobe werk
Mijn PC Specs:
MOBO: Asrock P67 Pro3 SE
CPU: Intel i5 2500K (niet overgeclocked)
GPU: MSI GTX560 TI Twin Frozr 2
PSU: OCZ ModXStream Pro 700W
RAM: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 (2x 4GB)
Intern Geheugen:
- Western Digital Elements Desktop 1.5TB Zwart (Uit de case gesloopt werkt nu als opslag voor games en al mijn bestanden intern)
- OCZ Agility 3 60GB (Draait windows 7)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 192,90 | € 192,90 |
| 1 | Asrock P67 Pro3 SE | € 63,45 | € 63,45 |
| 1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sharkoon Vaya | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Western Digital Elements Desktop 1.5TB Zwart | € 85,90 | € 85,90 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 84,60 | € 84,60 |
| 1 | Corsair Vengeance K90 (US English) | € 111,50 | € 111,50 |
| 1 | Logitech G400 Gaming Mouse | € 25,03 | € 25,03 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Roccat Kave | € 72,- | € 72,- |
| 1 | Samsung SH-S222AB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 79,31 | € 79,31 |
| 1 | OCZ Agility 3 60GB | € 67,97 | € 67,97 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 846,61 | |
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven om een advies te krijgen van een van jullie. Bij voorbaat dank!