Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welk Antivirus Progamma past het beste bij mij?

Pagina: 1
Acties:

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 12:20
Hallo!

Voor ik begin, sorry voor de lange tekst..

Ik wil mijzelf en mijn bestanden beter gaan beveiligen.
Momenteel gebruik ik Avira FREE Antivirus Maar ik heb het idee dat deze niet de volledige bescherming bied die ik wil.

Ik ben zelf behoorlijk virus proof ingesteld. Ik download bijna alleen maar via officiele bronnen/websites. Ik controlleer altijd de URL bij een inlog scherm voor ik iets invul, ik beheer mijn wachtwoorden zorgvuldig. Games koop ik tegenwoordig in plaats van piraten, dan ben ik zeker van een werkend product en geen virus. Muziek stream ik via de Spotify dus ook geen illegale muziek downloads.

Ongeacht dat ik zorgvuldig omga wil ik toch dat extra "zekerheidje" mocht het toch fout gaan, mensen maken nu eenmaal fouten op z'n tijd.

Ik zit zo rond te zoeken naar de "beste" Antivirus en daar staat vaak Bitdefender boven aan. Ik heb zelf altijd een XP bak gehad waar mijn ouders Panda Antivirus op hadden, maar door Panda werd die PC echt super traag en blokte hij heel vaak mijn games, nu weet ik niet of deze nog steeds zo traag is of dat dit door de verjaarde XP bak van m'n ouders kwam.

Ik ben een beetje overdonderd met keuze die ik heb in Antivirus software + de keuze die ik dan weer heb met welk pakket ik nodig heb.

Ik twijfel tussen: Bitdefender en Panda

Wat doe ik zoal op mijn PC?:

- Games (Steam, Origin, Uplay online en offline)
- Voip (Team Speak / Skype)
- Surfen (Google Chrome)
- Voor mijn email gebruik ik google chrome (Gmail)
- Webdevelopment (Dreamweaver/ notepad ++)
- Webdesign/fotosoep (Adobe CS5.1 Pakket)
- FTP (FileZilla)
- Spotify (Muziek Streaming)

Wat ik verwacht van het Antivirus Programma:

- Actieve Antivirus (autoscannen)
- Malware detection
- Identiteit bescherming
- URL checker (kijkt of linkjes wel veilig zijn)
- Hij mag niet teveel resources gebruiken, vooral omdat ik game en vaak in adobe werk

Mijn PC Specs:

MOBO: Asrock P67 Pro3 SE
CPU: Intel i5 2500K (niet overgeclocked)
GPU: MSI GTX560 TI Twin Frozr 2
PSU: OCZ ModXStream Pro 700W
RAM: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 (2x 4GB)
Intern Geheugen:
- Western Digital Elements Desktop 1.5TB Zwart (Uit de case gesloopt werkt nu als opslag voor games en al mijn bestanden intern)
- OCZ Agility 3 60GB (Draait windows 7)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 192,90€ 192,90
1Asrock P67 Pro3 SE€ 63,45€ 63,45
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon Vaya€ 27,95€ 27,95
1Western Digital Elements Desktop 1.5TB Zwart€ 85,90€ 85,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,60€ 84,60
1Corsair Vengeance K90 (US English)€ 111,50€ 111,50
1Logitech G400 Gaming Mouse€ 25,03€ 25,03
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 36,-€ 36,-
1Roccat Kave€ 72,-€ 72,-
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 0,-€ 0,-
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 79,31€ 79,31
1OCZ Agility 3 60GB€ 67,97€ 67,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 846,61

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven om een advies te krijgen van een van jullie. Bij voorbaat dank!

[ Voor 49% gewijzigd door Noctonix op 14-12-2012 10:47 ]

Freedom for everyone..

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Denk dat je een beetje verkeerd aan het denken bent, gewoon elke virusscanner programma is goed.
Kaspersly is zeker een goede, maar avira ook indien je gratis wilt.
En je virusscanner en andere scan software werkt achteraf, dus als bescherming voor nieuwe virussen werkt dit niet. Je hebt natuurlijk wel een virusscanner nodig om oude virussen tegen te gaan.
Daarom is het belangrijkste dat er niks op je pc kan komen, achteraf weg halen van virussen is niet goed, want je weet nooit wat ze gewijzigd hebben.

Je beveiliging ligt vaak aan wat jij als gebruiker doet, en daar doe je ook al veel aan.

-Zoek op gathering tweaker in de Beveiliging & Virussen, daar is iemand een keer geweest die veel schreef wat je allemaal kunt doen om je pc te beveiligen, of beter/meer beveiligen. En anderen forum leden zeiden dit en dat kun je ook nog doen.
-http://security.nl/frontpage hier kun je ook veel vinden. Zoek in de forum en bekijk deze elke dag/week voor nieuwe dingen om te beveiligen.
Op http://security.nl was ook iemand die uitgebreid beschreef wat hij deed om te beveilgen, zoek op rootkit, is wel al ouder dus je moet even zoeken en een tijdje terug kijken.
-Security Now op youtube is een wekelijkse uitzending, kun je ook veel leren.
-http://www.jupiterbroadcasting.com/28806/2-factor-trojan-techsnap-88/
Techsnap, hier kun je ook veel leren, wekelijkse uitzending.
-http://revision3.com/hak5
-http://revision3.com/tekzilla

Tips:
-Niet als admin werken,
-Java verwijderen,
of uitzetten in je browser(java scripts aanlaten is iets anders),
Of indien java nodig in je browser, dan 1e browser java uitzetten, bij 2e browser wel java aanlaten(deze alleen gebruiken op specifieke siet waar dit nodig is).
Reden is dat je pc bij openen van website gehacked kan worden, zonder dat je iets doet.
Je kan java dus op 3 manieren gebruiken.
-Nooit internet explorer gebruiken.
-Firefox gebruiken met adblock en noscript.
-Voor geldzaken een aparte pc gebruiken, hierdoor heb je geen rotzooi op je pc.
-Pc altijd 100% geupdate houden, windows en alle software.
-Pdf programma goed updaten is zeer gevaarlijk.
-Flash zeer goed geupdate houden is zeer gevaarlijk.
-Alle office bestanden zijn gevaarlijjk, zeker vreemde files.
-Usb stick die je van vreemde hebt, gevonden of van andere pc zijn zeer gevaarlijk, zelfs met autorun uitgezet. Pc is zeer snel gehacked.
-Wachtwoorden met lastpass/onepass/keepass gebruiken. En niet meer in je browser laten zitten.
-Altijd 2 pass verificatie gebruiken, bijv bij google+, etc.
-Met op internet betalingen doen, de email die je gebruikt een aparte gebruiken voor alleen betalen op internet, want vaak is dit je login naam, dus geheel apart gebruiken.
-Wachtwworden zeer lang maken, dit ivm toekomstig snel hacken van je wachtwoord.
wachtwoord ook maken met lastpass onepass keepass, lang maken, alles tekens gebruiken.

Dit zijn maar een paar tips, dus veel lezen en leren.
Vaak is de gebruiker het grootste probleem, dus je zult veel moeten leren.
Goed opletten met "sociale enginering", dus de gebruiker voor de gek houden en hierdoor info krijgen over de pc, bank, email, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door jan99999 op 14-12-2012 20:06 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb zelf Bitdefender 2013 (met licentie) en bij mij draait het erg soepel (Heb ongeveer dezelfde specs als jij maar dan geen SSD maar een Velociraptor), mits Auto Scan uitgeschakeld staat. Als dit wel aan stond dan veroorzaakte dit onredelijke hoeveelheden schijfactiviteit. Hun bewering dat deze functie "close to zero impact on the system" heeft klopt naar mijn ervaring dus niet helemaal. Ik heb zo snel even geen link maar als je even leest op het forum van Bitdefender zelf of op het forum van wilderssecurity dan zie je dat dit een bekend issue is. Maar goed, Auto Scan is ook weer geen kritische functie en ik kan er mee leven dat deze uit staat.

Avira heeft het bij mij een beetje verbruid toen ze aan hun gratis versie die Ask toolbar gingen toevoegen. Volgens mij is de betaalde versie echter geen slecht product. Op de PC van mijn ouders staat al jaren een betaalde Avira. Niet dat zij heel erg spannende dingen doen met hun PC (scanner wordt niet echt op de proef gesteld dus) maar er zijn ook nooit problemen met deze scanner voor zover ik weet.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 11:34 ]

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 12:20
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:52:
[...]

ik kan je na 'uitgebreide verkenningen' vooral Norton Internet Security aanraden, doet wat het moet doen met de minste issues.
Maximale bescherming en minimale hinder.

Van Panda zijn mij iets te veel issues bekend, zou ik niet doen.

Voor aanvullende anti malware en rootkits zijn meerdere oplossingen voorhanden waar ik zeker van gebruik zou maken.
Bijvoorbeeld de gratis anti-rootkit beta van Malwarebytes en SUPERAntiSpyware.

update
Sorry, ik dacht actueel te zijn, maar ik reageer door m'n voorganger op een overjarige vraag. |:(
Ik heb inmiddels Bitdefender Total Security 2013.

Freedom for everyone..

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:00:
[...]

Gefeliciteerd!!

Ik ben vandaag naar versie 2013 van NIS gegaan. 8)

Storend is wel dat je default de resterende tijd van de 2012 niet kunt meenemen naar de verlengende update, ik noem dat diefstal.
Je moet de update/upgrade dus pas zo laat mogelijk uitvoeren, om geen dagen van effectieve bescherming te verliezen, want het prog doet na afloop dus helemaal niets meer.
Het programma begint al een maand van te voren te zeuren en als je niet goed oplet heb je maar 11 effectieve maanden bescherming over. :+

Ook wordt het product na afloop van de licentie totaal onbruikbaar geschakeld, ook al mega irritant.
Als zij zich alleen tot de updates zouden beperken, dan had ik daar alle begrip voor gehad.

Het programma zelf is echter een van de minst problematische om mee te werken en de bescherming is ook volgens de testen superb. ;)

Ik ben wel benieuwd hoe het met de overheveling naar een nieuwe update/upgrade zit bij Bitdefender en of die ook zo irritant en uitgerekend doen als Symantec?? :X
Naar mijn weten kun je, als je een actief Norton-abonnement hebt gratis de nieuwste versie downloaden zonder dat er dagen van je abonnement af gaan. Als je een nieuwe productcode hebt, worden dagen van je oude abonnement inderdaad niet overgenomen (alhoewel ik gehoord heb dat de klantenservice dit alsnog kan doen). Ben zelfs overigens heel tevreden met Norton 360 :)

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 03:20 ]

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 03:15:
[...]

Die functionaliteit zit al in het programma zelf ingebakken, maar dat bedoelde ik niet.
Ik bedoel dat met een verlenging van je abo de nog resterende dagen niet worden meegenomen,
Als er dus nog 30 dagen resten van je 2012 versie, dan krijg je na het invullen van de nieuw gekochte key dus géén 30+366 dagen, maar slechts 366 dagen, de oude 30 dagen ben je dan dus kwijt. :+

[...]

Als er op persoonlijke titel iets met customer support kan worden geritseld, is dat niet direct een aanbeveling.
Als software fabrikanten het gebruik van illegale versies willen ontmoedigen, dan moeten zij geen overduidelijke arrogante dief gaan worden van hun eigen eindgebruikers.
Iets zegt mij dat zoiets voor een relatie op lange termijn niet goed is. :+
Het geeft de slechte boodschap af, dat als zij stelen, jij dat ook vooral moet doen.

Dat het programma goed is beaam ik, Symantec zou het alleen moeten nalaten dat goede gevoel meteen weer om zeep te helpen met zeer twijfelachtige 'slimmigheden', die iedereen erg opvallen en irritaties opwekken.
Klanten kunnen vandaag de dag even snel weglopen, als dat zij gekomen zijn.
De concurrentie zit tegenwoordig slechts 1 click verder. ;)
Als je een verlenging bestelt van je abonnement krijg je geen nieuwe productsleutel, die krijg je alleen als je een nieuw abonnement of nieuw product bestelt. Als je namelijk een echte abonnementsverlenging bestelt worden er gewoon 365 dagen bij je huidige abonnement opgeteld en verandert er verder niets ;)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ken je de website av-comparatives.org, met die onderzoeken kun je zelf bepalen welke scanner bij je past?

Verwijderd

shadowman12 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:04:
Ken je de website av-comparatives.org, met die onderzoeken kun je zelf bepalen welke scanner bij je past.
De geldstromen van dit soort organisaties zijn vaak zeer dubieus, de resultaten zijn dan ook moeilijk serieus te nemen.

Bij testen wordt bijvoorbeeld alleen gekeken naar de absolute aantallen van geweerde virussen. Dit zegt echter niks over de impact van bepaalde virussen.

Zou je een serieus vergelijk willen maken tussen antivirusprogramma's dan dien je per virus een kans en impact analyse te maken. Dit is ondoenlijk, te concluderen valt wel dat de "grote" betaalde producten (norton, eset, kaspersky etc.) vaak mede door de beschikbare middelen redelijk goed zijn.

Echter is een antivirusprogramma altijd dweilen met een open kraan. Indien er een zero-exploit op een nu.nl reclamebanner wordt geplaats, adblocker daargelaten, ben je toch keihard de lul.

Daarom is gezond verstand belangrijker dan je antivirusprogramma.

Ontopic: probeer is wat trails van verschillende grote fabrikanten en kijk wat je fijn vind. Persoonlijk vind ik Eset NOD 32 een goede oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 23:11 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:09:
[...]

Eset scoort de laatste jaren niet meer zo heel goed, verder is het voordeel dat zij ooit hadden als "meest lichte suite" een beetje ingehaald door de overige kandidaten.
Die hebben nml. ook niet stilgezeten. ;)
Er staat dan ook duidelijk persoonlijk bij alszijnde een opinie die niet geschaakt wordt door "wetenschappelijk" bewijs.

Het imo solide punt dat ik maak is dat je niet op basis van zo een comparatives een degelijke afweging kan maken. Dit is echter ook afhankelijk van welke criteria je stelt.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor wachtwoorden raad ik lastpass aan
neus maar rond op www.lastpass.com
Pagina: 1