Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:37
Een vergelijkbare vraag staat hier:
Hoe Android Agenda syncroniseren met Google Agenda?
Dat is intussen 2 jaar geleden en de oplossing is het wissen van alle items en opnieuw beginnen. Dat is niet wat ik zoek :)

De situatie:
Ik heb meerdere agenda's: eentje in outlook op mijn pc, eentje in mijn iPad en de lokale agenda in mijn telefoon. Eigenlijk gebruik ik alleen die in mijn telefoon, maar ik wil ook de 21ste eeuw binnenstappen en mijn agenda over meerdere devices syncen. Dat wil ik gaan doen via google calendar (andere optie zou zijn office365, iCloud of iets anders, maar ik ga nu ff uit van google calendar).

Al mijn afspraken in mijn telefoon staan in de "lokale agenda". Die wil nu graag syncen met google calendar die aan mijn gmail account hangt.

Enig idee hoe dat het makkelijks gaat? Ik kan handmatig alle afspraken aflopen en die 1-voor-1 omzetten naar mijn google-account, maar dat werkt natuurlijk niet echt lekker. Makkelijkst zou zijn als het gewoon door de telefoon gesynced wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
welk toestel / software heb je nu? ik kan met android 4.2.1 in de stock kalender niet eens kiezen voor "lokaal", alleen voor 1 van mijn 2 bestaande accounts met kalender sync (exchange en gmail).

Met andere woorden, weet je zeker dat je afspraken (als je deze met een android toestel hebt aangemaakt) niet al gewoon in de google kalender staan?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb een Samsung galaxy SIII met Android 4.1.1

Ik weet heel zeker dat mijn afspraken in de lokale agenda staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
kijken of je de die in zijn geheel kan exporteren met bv Google Play: iCal Import/Export
dat kan je vervolgens weer importeren in je gmail kalender

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zit er aan te denken om het via Kies te syncen met outlook en dan outlook te syncen met mijn google calendar.

Ik zou het prettiger vinden als er een vinkje in de telefoon zat, waarmee ik dat kan fixen.

Ergens is het wel begrijpelijk: Voor de telefoon zijn het aparte agenda's, die hij beide kan weergeven. Als hij gaat syncen, dan zou elke afspraak 2x zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Zodra je zo in de google agenda hebt gooi je toch gewoon je lokale agenda leeg? Zijn ze ook niet dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:11

icecreamfarmer

en het is

Ik zit nu met dezelfde problematiek. Heeft iemand hier al een antwoord op gevonden?

Dus ik wil dat hij:
afspraak komt binnen via active sync tel-> tasker of een andere manier kopieert dezelfde afspraak naar mijn gmail kalender Werk.

Een soort syncen dus. Ik zat al te kijken naar google calender sync maar dat houdt op te bestaan en ik kan hier in de citrix niets installeren en thuis heb ik geen outlook.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1