Aankoopadvies notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 664 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Hallo mensen,

Ik heb al een paar leuke laptops gezien, en ik weet niet zeker welke ik nou moet kiezen voor mijn budget. Mijn budget is 600 euro, heb een Lenovo G780 op het oog, maar ik hoor graag wat jullie me zouden aanraden.

- Moet amateur photoshop/videobewerking kunnen trekken
- Spellen als battlefield 3 moet de laptop kunnen draaien

Heeft er ook iemand ervaring met de Lenovo G780? Dan hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
In prijs kwaliteitverhouding is het een mooie laptop.
Maar om video's te renderen en Battlefield 3 te draaien vraag je veel van je laptop.
Daar zul je toch misschien en iets zwaardere video kaart voor moeten zoeken.

De HDD heeft ook 5400rmp, voor fijner gebruik zou ik een HDD zoeken met 7200rpm.

Je prijs zal uiteraard hoger liggen dan je budget, maar je eisen liggen daarin tegen ook hoog voor en laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Ok, heb jij eventuele aanrader die mogelijk het best zo'n spel kunnen draaien? Als ik via youtube kijk draaien de meeste 630m videokaarten dit redelijk goed. Ook voor laptops met een i5. Ik hoor graag van je.
Ook had ik deze dell nog gezien

http://www.dell.com/nl/p/...odel_id=inspiron-17r-5720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
Het licht er natuurlijk ook net weer aan hoeveel geduld je hebt, en met welke graphics je kan leven.

De dell ziet eruit als een aardig goede laptop, het min puntje in de intergeheugen. Maar dat probleem is snel opgelost door makkelijk geheugen bij te plaatsen voor niet heel veel geld.

Zelf ben ik fan van Asus laptopts. Goede serves een uitstekende airflow met groot ventilatie rooster.
Met dell en Lenovo heb ik daar geen ervaring mee, dus daarover kan ik niet zoveel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Ok, ik ben niet echt thuis in computers en laptops, maar intern geheugen, welke is dat? en waar zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
Op het interne werk geheugen draaien alle processen (incl programma's).
Bij de Dell laptop is het 4GB en bij de Lenovo 6GB.
Zelf ben ik web-developer in opleiding en draai vaak zware programma's zoals photoshop en illustrator. Dit neemt vaak al meer dan 1,5GB in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
Ik heb hier een bijna gelijke laptop gevonden. Het enige verschil met de Lenovo laptop is dat de HDD 750GB is.
De laptop is wel 30 euro duurder.

Het design vind ik wel een min puntje van de asus laptop.
Het is jou keus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Bedankt voor je informatie! Dit is voor mij erg interessant. Ik zit momenteel op de opleiding commercieel medewerker, maar aangezien ik video en foto's bewerken erg leuk vind wil ik misschien hier wat in gaan doen.

Wat is eigenlijk het verschil tussen een HDD schijf en een gewone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
HDD staat voor Hard Disk Drive, dit word beschouwen als de 'gewone' schijf.
De andere versie is een SSD (Solid State Drive) schijf, dit zijn zeer snelle opslag driven.

Deze schijven worden vaak gebruikt in ultra books, hiermee is je laptop in 10 tot 20 sec opgestart.

Aan SSD schijven hangt dan ook een flink prijskaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Jij hebt er wel verstand van zeg :P Als ik het zo lees dan krijg ik geen SSD voor mijn prijsklasse.
Die asus die jij aangaf lijkt me wel leuk of de lenovo.

Ook heb ik nog een aantal Acer V3 gezien, ik weet niet welke de beste is en of deze in de buurt komen van de eerder genoemde laptops, mischien dat jij hier een mening over kan geven?

pricewatch: Acer Aspire V3 V3 551-10468G1TMaii
pricewatch: Acer Aspire V3 V3-771-33116G50Makk
pricewatch: Acer ASV3-771G-53216G50Makk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
Dan zou ik voor de Acer ASV3 gaan. Deze is het beste uit de 3.

De ene heeft weer een lagere resolutie scherm, en een AMD(merk) processor en videokaart (waar ik niet zo fan van ben). De andere heeft weer een wat slechtere video kaart. Je video kaart is voor jou doeleinde aardig belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 12:38
Waarom geen Dell 15r se voor ongeveer 630? 1080p scherm, i5, 7730m, 6gb ram en 750 gb scherm. Moet je hem wel via kortingsbonnen kopen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320235

Iekozz schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:05:
Waarom geen Dell 15r se voor ongeveer 630? 1080p scherm, i5, 7730m, 6gb ram en 750 gb scherm. Moet je hem wel via kortingsbonnen kopen.
Ik zoek ook naar een laptop vna ongeveer deze prijsklasse (650), zoals in mijn andere topic, daar werd me ook een Dell 15R SE aangeraden. Echter, vraag ik me af hoe het zit met de degelijkheid van zo'n Dell? De asus R700VM ty160v staat in principe nog bovenaan mn lijstje omdat ik van Asus een iets sterker beeld heb dan Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Alle tot nu toe genoemde laptops die jij uitkoos zijn 17" laptops. Wil je per sé een 17 inch?

Zo ja, dan is de G780 of een MSI CX70 (die zou ik kiezen, mede vanwege uitstekende overklokbaarheid van de GPU) geschikt. Echter denk ik dat de 15" Dell Inspiron 15R SE net wat waar voor je geld levert. Iets betere GPU, wat lichter/handzamer, maar het belangrijkste: een Full-HD scherm.

[ Voor 19% gewijzigd door Omni op 12-12-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
Bij het overklokken van een laptop zit wel een risco aanvast. Een laptop kan lang niet zo goed koelen als een Desktop.
Als je een laptop wilt overklokken kan je het beste wel een coolings-dock gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Ik ben niet van plan een laptop te overclocken, ik doe dit met niks, met mijn telefoon ook niet XD hierdoor ben ik bang dat ik sneller kuren krijg met de spullen.

Ik heb idd voorkeur aan een 17 inch scherm, grappig dat jij de enige bent die dit opvalt, was dit namelijk vergeten te melden :P

Deze twee had ik ook gezien, mijn voorkeur gaat uit naar de 17"

http://www.dell.com/nl/p/...n-compare.aspx#overrides=

Maar kortingsbonnen.... waar krijg je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_De_B
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-02-2023
RvdHeide schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:38:
Ik ben niet van plan een laptop te overclocken, ik doe dit met niks, met mijn telefoon ook niet XD hierdoor ben ik bang dat ik sneller kuren krijg met de spullen.

Ik heb idd voorkeur aan een 17 inch scherm, grappig dat jij de enige bent die dit opvalt, was dit namelijk vergeten te melden :P

Deze twee had ik ook gezien, mijn voorkeur gaat uit naar de 17"

http://www.dell.com/nl/p/...n-compare.aspx#overrides=

Maar kortingsbonnen.... waar krijg je die?
Lees het volgende topic maar even door, hierin staat meer over de verschillende kortingen.

Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Bedankt! Welke is trouwens beter? de Radeon HD 7670M of de Getforce 630M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-07 20:56

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica