Nee nog niet allemaal 2Fast mensen, maar hou het ff still.. We willen graag undercover blijvenOp donderdag 07 juni 2001 19:59 schreef HappyFun het volgende:
[..]
Lekker druk hier.. allemaal 2Fast mensen
Hoeft nu ook niet gelijk dat zeggenOp donderdag 07 juni 2001 20:00 schreef Paz het volgende:
2fast sucks... zitten ook bij een klote host...
[EDIT]
Tja.. je snapt het
[EDIT]
Defunctus Deo Juvente
het is dus niet waar van die server?
Professioneel Hyves-weigeraar
Verwijderd
Tweakers krijgt een nieuwe co-location? Op dezelfde plek waar qsc.nl gehost wordt?
Zou wel leuk zijn, want qsc.nl is 3 hops van mij verwijderd
Verwijderd
Huh? wat bedoel je hiermee?Op donderdag 07 juni 2001 20:09 schreef ithurtz het volgende:
ik.
www.qsc.nl staat bij XS4all. (Verkeer gaat namelijk niet over amsix of over een van de peers van xs4all. En de ip-space is van xs4all) Mogelijk dat XS4all ruimte huurt in dat gebouw.....Op donderdag 07 juni 2001 20:07 schreef Trashbash het volgende:
Tweakers krijgt een nieuwe co-location? Op dezelfde plek waar qsc.nl gehost wordt?![]()
Nou, ik zie de officiele .plan wel tegemoet...(had er al moeten zin!!!)
Sinds wanneer bepaal jij dat?[b]Op donderdag 07 juni 2001 20:24 {had er al moeten zin!!!)
Peerke in action >:)
Modjes in action !!
"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2
Verwijderd
wou jij het nieuws laten uitlekken dan?Op donderdag 07 juni 2001 20:29 schreef Peerke het volgende:
[..]
Sinds wanneer bepaal jij dat?
Kan me herinneren dat er 1-2 weken geleden werd geroepen dat nieuwe plan over 4-5 dagen bekend zou worden gemaakt...
Totdat de server een crash kreeg.Op donderdag 07 juni 2001 20:33 schreef Duderuud het volgende:
Kan me herinneren dat er 1-2 weken geleden werd geroepen dat nieuwe plan over 4-5 dagen bekend zou worden gemaakt...
Peerke in action >:)
Modjes in action !!
"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2
Ik ook,Op donderdag 07 juni 2001 20:33 schreef Duderuud het volgende:
Femme zei dat.
/edit : Femem
Tyo dus.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb dat gezegd en dat is iets van 5 dagen geleden, dus euhm 1 a 2 weken is een tikkie overdreven...
Bericht hierboven
Het wordt ongetwijfeld een mooi .plan waar we allemaal erg naar uitkijken. Ik denk dan dat alle hints stuk-voor-stuk op z'n plaats vallen.
Gaarne na het lezen van de .plan melden welke hints je nog niet begrijpt
Gaarne na het lezen van de .plan melden welke hints je nog niet begrijpt
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
Het werd toch samen aangepost met een stukje over de serverhistory van tweakers.net?
Aangezien die al bijna af is (
Leuk stukje btw), kan het niet lang meer duren 
De aankondiging wordt dus gepost met een stukje servergeschiedenis,dus zal het ongetwijfeld iets met hosting/servers te maken hebben.
Of dit is natuurlijk allemaal afleiding, en is die geschiedenis alleen om ons op het verkeerde been te brengen en gaan ze aankondigen dat tweakers.net eindelijk een BV is geworden

edit : ff mijn zinsbouw aangepast.
Aangezien die al bijna af is (
De aankondiging wordt dus gepost met een stukje servergeschiedenis,dus zal het ongetwijfeld iets met hosting/servers te maken hebben.
Of dit is natuurlijk allemaal afleiding, en is die geschiedenis alleen om ons op het verkeerde been te brengen en gaan ze aankondigen dat tweakers.net eindelijk een BV is geworden
edit : ff mijn zinsbouw aangepast.
* Delhi maakt het niet uit, zolang ze maar in die ruimte komen, zit namelijk 100 meter hemelsbreed van mijn werk af
Verwijderd
Floris had een foto van een rack en Daniel eentje van een locatie met aardig wat space ...
Rackspace dus
Rackspace dus
Gringo: Scherp opgemerkt hoor
Bericht hierboven
[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/991941609.jpg'[/img]
Trueserver
Trueserver
Heeft dit er niet iets mee te maken??????Op donderdag 07 juni 2001 17:55 schreef tineau het volgende:
[..]
TeleCity's first facility in Amsterdam is situated on the Amsterdam Science Park adjacent to the Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX), which is co-hosted by NIKHEF and SARA, and will therefore be targeted principally at ISPs. The building has been leased from NIKHEF who selected TeleCity to provide the co-location service in the open tender.
We are delighted to have been selected and look forward to working closely with NIKHEF, SARA and the AMS-IX members to build on the success they have already achieved in developing the exchange point into one of Europe's key Internet nodes
Op donderdag 07 juni 2001 21:24 schreef Femme het volgende:
Trueserver
Zou ut...??...nah
Femme, we zouden de plaatjes van ons nieuw verkregen crack-rack nog niet posten joh! Nou heb je het verklapt!Op donderdag 07 juni 2001 21:24 schreef Femme het volgende:
Trueserver
Bericht hierboven
Wat voor beesten zijn dat eigenlijk?Op donderdag 07 juni 2001 21:34 schreef Floris_Diemel het volgende:
Femme, we zouden de plaatjes van ons nieuw verkregen crack-rack nog niet posten joh! Nou heb je het verklapt!
Indy
Verwijderd
SGI Indy's, die dingen kunnen realtime 3D'en. Al zijn het al tamelijk oude beestjes. Draait IRIX op.Op donderdag 07 juni 2001 21:36 schreef poohbeer het volgende:
[..]
Wat voor beesten zijn dat eigenlijk?
Indy
Nee.Op donderdag 07 juni 2001 21:44 schreef Nielsz het volgende:
Is dit nu de oplossing?
WTF kan je met die dozen?
Dat is de oplossing niet.
Ik vind dat die eik best wel bekend gemaakt mag worden. Stuur desnooods ff zo`n icq berichie (*hint*)
Verwijderd
Dit is een hint geen oplossing. Als je weet door wie/wat/waar die fotos gemaakt zijn weet je het antwoord. (DUH) Maar je hebt er niks aan en snap ook niks van deze post van Femme?Op donderdag 07 juni 2001 21:44 schreef Nielsz het volgende:
Is dit nu de oplossing?
Het antwoord ligt voor de hand hoor, bel nu 0909-999099 en doe mee voor de magnetron! De plaatjes hebben we al gezien, wat zoeken we hier ?Op donderdag 07 juni 2001 21:44 schreef Nielsz het volgende:
Is dit nu de oplossing?
Pizza Margeritha ?!Op donderdag 07 juni 2001 21:45 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Het antwoord ligt voor de hand hoor, bel nu 0909-999099 en doe mee voor de magnetron! De plaatjes hebben we al gezien, wat zoeken we hier ?
Verwijderd
jongens... die dozen stonden in een karretje met MIJN naam erop... is het dan echt zo moeilijk om er af te blijven?
dank voor jullie begrip. deze dozen stonden bij 2fast en daar blijven ze staan... no way dat die ooit naar vuurwerk komen hoor...
*zucht*
dank voor jullie begrip. deze dozen stonden bij 2fast en daar blijven ze staan... no way dat die ooit naar vuurwerk komen hoor...
*zucht*
Wie zegt dat die naar Vuurwerk gaan ?Op donderdag 07 juni 2001 21:46 schreef Paz het volgende:
jongens... die dozen stonden in een karretje met MIJN naam erop... is het dan echt zo moeilijk om er af te blijven?
*zucht*
Verwijderd
dat zeg ik toch niet? integendeel. MAar floris leek er nogal gecharmeerd vanOp donderdag 07 juni 2001 21:50 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Wie zegt dat die naar Vuurwerk gaan ?
Ik ben op zich wel gecharmeerd van Vuurwerk, ik bedoel ze hosten ons voor nop, dat is dus wel OK. Maar wat er nu te gebeuren staat, daar ben ik nog wel een tikkie blijer mee hoor
Bericht hierboven
AhhhhhhhhhhhOp donderdag 07 juni 2001 22:00 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik ben op zich wel gecharmeerd van Vuurwerk, ik bedoel ze hosten ons voor nop, dat is dus wel OK. Maar wat er nu te gebeuren staat, daar ben ik nog wel een tikkie blijer mee hoor
Zeggut dan
* stok wordt tot wanhoop gedreven
Krijgen jullie een nwe RAID-controller misschien
Verwijderd
Is dit een hint?Op donderdag 07 juni 2001 22:00 schreef Floris_Diemel het volgende:
Dus toch een nieuwe co-location?
Verwijderd
JEZUS STOKKIE: je verbrand nog in het vuur... ga even een paar pagina's terug en lees het RUSTIG door... je was al _heel_ warm...
Het heeft daar iets mee te maken ja.Op donderdag 07 juni 2001 22:01 schreef Trashbash het volgende:
[..]
Is dit een hint?
Dus toch een nieuwe co-location?
een paar is twee? Hoeveel pagina's danOp donderdag 07 juni 2001 22:02 schreef Paz het volgende:
JEZUS STOKKIE: je verbrand nog in het vuur... ga even een paar pagina's terug en lees het RUSTIG door... je was al _heel_ warm...
Warm warm, maar niet helemaal juist.Op donderdag 07 juni 2001 22:05 schreef Trashbash het volgende:
Hmmm gaat vuurwerk soms verhuizen en verhuist tweakers mee?
Extra serverruimte??
Dus ruimte om xtra servers te plaatsen. Misschien wees Floris naar een _lege_ plaats. Zo van, daar (wijzend) komt onze nieuwe server te staan. Op de plaats van dat AKA rooster.
Vuurwerk krijgt nieuwe ruimte met nieuwe verbindingen. En T.net mag daar als 1e zijn servers neerzetten. Dus op nieuwe lijntjes die nog nie gebruikt worden.
Dus ruimte om xtra servers te plaatsen. Misschien wees Floris naar een _lege_ plaats. Zo van, daar (wijzend) komt onze nieuwe server te staan. Op de plaats van dat AKA rooster.
Vuurwerk krijgt nieuwe ruimte met nieuwe verbindingen. En T.net mag daar als 1e zijn servers neerzetten. Dus op nieuwe lijntjes die nog nie gebruikt worden.
Verwijderd
Jups, je hebt het geraden! En ze komen allemaal in de kast die Floris aanweesOp donderdag 07 juni 2001 22:05 schreef Trashbash het volgende:
Hmmm gaat vuurwerk soms verhuizen en verhuist tweakers mee?
Verwijderd
Hmmm nu kom ik toch in de buurt 
Hosting + vuurwerk + verhuizen...
Gaat vuurwerk soms uitbreiden? Krijgen ze een nieuwe co-location erbij? FF hun site afspeuren naar nieuwtjes...
Hosting + vuurwerk + verhuizen...
Gaat vuurwerk soms uitbreiden? Krijgen ze een nieuwe co-location erbij? FF hun site afspeuren naar nieuwtjes...
Alsof T.net over zoveel $$$$$ beschiktOp donderdag 07 juni 2001 22:10 schreef Nielsz het volgende:
Hmmm vuurwerk gaat verhuizen en Tweakers.net blijft
aka Tweakers koop vuurwerk over
Verwijderd
onzin... aikeleer, je loopt die jongen alleen maar op te naaien... da's niet aardig!Op donderdag 07 juni 2001 22:06 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Warm warm, maar niet helemaal juist.
Verwijderd
Nee, ze hebben vuurwerk uitgekocht. Kan ik me wel voorstellen hoor, nu hebben ze alles in eigen hand. NOT!Op donderdag 07 juni 2001 22:10 schreef Nielsz het volgende:
aka Tweakers koop vuurwerk over
Verwijderd
oh? hoeveel betaald vuurwerk daar dan wel niet voor?Op donderdag 07 juni 2001 22:07 schreef sproggle het volgende:
[..]
Jups, je hebt het geraden! En ze komen allemaal in de kast die Floris aanwees
Forget about vuurwerk. Je moet het meer zoeken in het AKA rooster (ja, vagere hint kan niet, deze is zelfs zo vaag dat ik hem zelf niet begrijp. Net als heel pagina 14 overigens, behoorlijk vaag.)
Serieus, kijk naar de dingen waar soms finaal overheen gelult wordt. En daarbij moet je er niet te veel van verwachten, wat het antwoord lees ik al tussen de regels door.
Gaarne poll starten: wat is leuker Beetje ongepast nu, maaruh.. serverplan vraag?? OF paaseieren zoeken? (die je evt mag afvuren op starmakers)
Serieus, kijk naar de dingen waar soms finaal overheen gelult wordt. En daarbij moet je er niet te veel van verwachten, wat het antwoord lees ik al tussen de regels door.
Gaarne poll starten: wat is leuker Beetje ongepast nu, maaruh.. serverplan vraag?? OF paaseieren zoeken? (die je evt mag afvuren op starmakers)
Verwijderd
Klik hier voor de prijzenOp donderdag 07 juni 2001 22:12 schreef Paz het volgende:
[..]
oh? hoeveel betaald vuurwerk daar dan wel niet voor?
Mijn post was 'grappig' bedoelt. Ik snap dat Tweakers.net daar geen geld voor heeft
(zolang Femme zijn BMW niet verkoopt
)
(zolang Femme zijn BMW niet verkoopt
Verwijderd
str_replace("BMW","Merida fiets", $string);Op donderdag 07 juni 2001 22:15 schreef Nielsz het volgende:
(zolang Femme zijn BMW niet verkoopt)
ROFL!Op donderdag 07 juni 2001 22:16 schreef sproggle het volgende:
[..]
str_replace("BMW","Merida fiets", $string);
[/ot]
Waar gaat het eigenlijk over met dat AKA. Dat heb ik ff gemist denk ik.
Zie ook mijn post van 19.35 incl. afbeelding van het AKA rooster.Op donderdag 07 juni 2001 22:19 schreef Nielsz het volgende:
Waar gaat het eigenlijk over met dat AKA. Dat heb ik ff gemist denk ik.
Also Know Als RoosterOp donderdag 07 juni 2001 22:14 schreef twixx het volgende:
Forget about vuurwerk. Je moet het meer zoeken in het AKA rooster
[ik kende de afkorting wel, maar ik dacht dat AKA een bedrijf was ofzo]
De server gaan helemaal opnieuw geconfigged worden. Dus betere beveiliging (back-up)
Er gaat iets gedaan worden aan de betrouwbaarheid vd verbinding met de servers (door meer bandbreedt te gaan krijgen van vuurwerk
)
Er gaat iets gedaan worden aan de betrouwbaarheid vd verbinding met de servers (door meer bandbreedt te gaan krijgen van vuurwerk
Verwijderd
www.fuck.it jullie zoeken het maar uit, ik kom er wel achter in de officiele .plan, heb geen zin om 10 pagina's terug te gaan lezen. 
Bovendien zien kunnen sommigen hints er heel obvious uitzien, maar dat komt dan omdat je weet waar het over gaat
Bovendien zien kunnen sommigen hints er heel obvious uitzien, maar dat komt dan omdat je weet waar het over gaat
De bazen van Vuurwerk hebben besloten dat "Tweakers.net" niet meer bij imago van Versatel past ?
Dus is Tweakers.net op zoek gegaan en vond

een lokatie die wel aan de eisen voldeed en nog een beetje ruimte over had.
Er zitten blijkbaar in dit gebouw meerdere hosting providers. Ik kan de volgende namen vinden TrueServer, Telemachos, 2Fast, Netholding, Brainsolutions en "De hamburgergigant Big John".
De vraag is dus nu, welke wordt de nieuwe gastheer van Tweakers.net
(En zit ik in de goede richting ?)

Er zitten blijkbaar in dit gebouw meerdere hosting providers. Ik kan de volgende namen vinden TrueServer, Telemachos, 2Fast, Netholding, Brainsolutions en "De hamburgergigant Big John".
Verwijderd
Een game? Wtf wil je daarmee zeggen?
Gaat tweakers weer een gamenieuws-site beginnen? Of denk ik nu echt way de verkeerde kant uit ?
Gaat tweakers weer een gamenieuws-site beginnen? Of denk ik nu echt way de verkeerde kant uit ?
Maar de vraag is, draait UT er al op? aka zijn er nog meer dingen die we moeten weten!?Op donderdag 07 juni 2001 22:25 schreef Paz het volgende:
jongens jongens....
we hebben een ping...
we hebben een game....
we hebben een server...
Een officiele GoT game ladder. ?Op donderdag 07 juni 2001 22:25 schreef Paz het volgende:
jongens jongens....
we hebben een ping...
we hebben een game....
we hebben een server...
Verwijderd
localhost: zit wel wat in.... je komt redelijk in de richting... nog ietwat bijsturen en niet zo hosting gericht denken en je bent er (en vergeet die game... server... ip... hint niet...)

en btw: er zijn _veel_ bedrijven die daar hosten...
Nee, zeer dicht in de buurt van dat AKA rooster draait een game server die je kan pingen? Of niet natuurlijk (das om het vaag te houden, want zo vindt ik het leuk).
Game server, dan denk ik aan xs4allOp donderdag 07 juni 2001 22:29 schreef Paz het volgende:
localhost: zit wel wat in.... je komt redelijk in de richting... nog ietwat bijsturen en niet zo hosting gericht denken en je bent er (en vergeet die game... server... ip... hint niet...)
Ping: daar bennik nog iet over uit.
Server: Server die vrijkomt voor T.net (of een nwe)
verhuizen naar een ander hostingprovider is natuurlijk maar een deel van de superdeal.
Dat ze T.net voor 12 miljoen $ verkocht hebben aan www.andover.net vertellen ze er niet bij
Dat ze T.net voor 12 miljoen $ verkocht hebben aan www.andover.net vertellen ze er niet bij
Verwijderd
mjah... zoveel was het niet, maar voor een deel zou je wel eens gelijk kunnen hebbenOp donderdag 07 juni 2001 22:38 schreef avatar het volgende:
verhuizen naar een ander hostingprovider is natuurlijk maar een deel van de superdeal.
(laat ik het zo zeggen: T-Net wordt er bepaald NIET armer van
T.net gaat aandelen uitgeven? En van het geld wat ze verdienen kopen ze meer bandbreedteOp donderdag 07 juni 2001 22:39 schreef Paz het volgende:
[..]
mjah... zoveel was het niet, maar voor een deel zou je wel eens gelijk kunnen hebben ;P
* stok besteldt alvast wat aandelen
Ze verkopen het aan Trueserver.nl; en moeten onder andere beloven dat een van die lui daar Admin mag worden.
Verwijderd
Nee, Webmagix gaat de site van Kaotic maken en door de verwachte toeloop wil men redundancy.
Cluster van 4 Database server op de AMS-IX zelf. Zowel bij Trueserver als vuurwerk komen de front-end webservers te staan. Het FOK! forum wordt gedeelt met de site van Kaotic en Tweakers gaat underground.
Cluster van 4 Database server op de AMS-IX zelf. Zowel bij Trueserver als vuurwerk komen de front-end webservers te staan. Het FOK! forum wordt gedeelt met de site van Kaotic en Tweakers gaat underground.
Geen slecht woord over sites van K-oticOp donderdag 07 juni 2001 22:44 schreef sproggle het volgende:
Nee, Webmagix gaat de site van Kaotic maken en door de verwachte toeloop wil men redundancy.
Check mijn siq.... (forum gebouwd, voor de rest heb ik er NIETS mee te maken
Die URL in je sig doet ut nietOp donderdag 07 juni 2001 22:46 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Geen slecht woord over sites van K-otic
Check mijn siq.... (forum gebouwd, voor de rest heb ik er NIETS mee te maken
Verwijderd
Ah daar heb je vast al de hele tijd op zitten klikken niet?Op donderdag 07 juni 2001 22:48 schreef stokkie het volgende:
[..]
Die URL in je sig doet ut niet
Nou bij mij welOp donderdag 07 juni 2001 22:48 schreef stokkie het volgende:
[..]
Die URL in je sig doet ut niet
Nou doet ie ut ineens welOp donderdag 07 juni 2001 22:50 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Nou bij mij welRaar !? Welke url zegtie dan dat hij niet kan vinden ?
Vaag. Ik kreeg net de melding dat ik geen toegang had tot blablabla.
Zal wel een foutje zijn geweest op de server ofsow (brakke #55
k'Heb nog nooit zo'n mooie draad gezien
Heerlijk gewoon! 
Volgens mij kunnen een aantal personen vannacht niet of nauwelijks slapen, succes alvast van mijn kant
Volgens mij kunnen een aantal personen vannacht niet of nauwelijks slapen, succes alvast van mijn kant
Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/
Ik kan van8 heerlijk slapen.Op donderdag 07 juni 2001 22:58 schreef Eguan het volgende:
k'Heb nog nooit zo'n mooie draad gezienHeerlijk gewoon!
Kmoet er morgen alleen weer vroeg uit
Verwijderd
Je gaat toch niet slapen? Mischien verklapt zo iemand het "geheim" al, dat wil je toch niet missen!!Op donderdag 07 juni 2001 23:01 schreef stokkie het volgende:
Ik kan van8 heerlijk slapen.
Ik zou het risico niet nemen en met een pot koffie langs de pc blijven zitten!!
Komt de mijne daar ook PeerkeOp donderdag 07 juni 2001 22:27 schreef localhost het volgende:
De bazen van Vuurwerk hebben besloten dat "Tweakers.net" niet meer bij imago van Versatel past ?
[afbeelding]
Defunctus Deo Juvente
Verwijderd
ach gossie... happyfun wil graag naar telecity toe... moet je toch minimaal 1000 hits per dag op je site hebben voor ze het overwegen... en peerke heeft toch niets met telecity te maken???
En Stokkie: jah, dat vind ik nou ook.... eerst 50 replies geven met wanhopige vragen en dan gaan slapen? wussie
En Stokkie: jah, dat vind ik nou ook.... eerst 50 replies geven met wanhopige vragen en dan gaan slapen? wussie
Is er eigenlijk een reden waarom hier zo misterieus gedaan wordt?
Een zeker LAN comes to mind
Een zeker LAN comes to mind
Ach ik wist het al een tijdje wat er gaat gebeuren, na alle informatie die in dit topic gegeven is moet er toch wel een lichtje gaan branden hoor
Dit topic is gesloten.
![]()