Kunnen jullie eens wat duidelijker uitleggen WELKE server (naam) wat gaat doen na de complete herinrichting, het lijkt me erg fijn om te weten, en het lijkt me ook interessant om te weten wat er in alle servers zit, misschien leuk om hier een pagina op Tweakers.net over te plaatsen (gewoon ergens in het menu) dat je altijd actueel weet hoe alles draait (linux versie, phpversie, mysql versie, raid configuratie, systeemspecs) maaruh, verder gecondoleert met die seagate
Er is ergens een overzichtje, dit zal met de tijd wel weer geplaatst /bijgewerkt worden.
Er gaan een aantal dingen structureel veranderen, later dus meer informatie!
Er gaan een aantal dingen structureel veranderen, later dus meer informatie!
Ik heb het snode plan om de servers ook nieuwe namen te geven (bijgeloof en in ere herstellen van namen).
We zullen binnenkort ook nog iets heel positiefs bekendmaken over de servers, systemadministrators en hosting, dus we zijn er zeker heel druk mee. (Nu extra, we hebben letterlijk en figuurlijk een schop onder de kont gehad het nu eindelijk eens goed te regelen.)
We zullen binnenkort ook nog iets heel positiefs bekendmaken over de servers, systemadministrators en hosting, dus we zijn er zeker heel druk mee. (Nu extra, we hebben letterlijk en figuurlijk een schop onder de kont gehad het nu eindelijk eens goed te regelen.)
Bericht hierboven
Verwijderd
Vertel, vertel!Op vrijdag 01 juni 2001 19:09 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik heb het snode plan om de servers ook nieuwe namen te geven (bijgeloof en in ere herstellen van namen).
Verwijderd
Nou...... 'k mag het eigenlijk niet zeggen maar euh:Op vrijdag 01 juni 2001 19:11 schreef Revolution het volgende:
[..]
Vertel, vertel!
1. servers: allemaal over naar Xp
2. Sysadmins: worden allemaal mcse'ers
3. Hosting: we krijgen een extra 10mbit coax hub van vuurwerk.
all hail and rejoice for floris
LOLOp vrijdag 01 juni 2001 19:18 schreef Paz het volgende:
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Hmm, 2000 zou wel leuk zijn1. servers: allemaal over naar Xp
Kijk, dat gaat al de goede kant op, als je maar zorgt dat het echte MCSE-ers zijn en geen papieren exemplaren2. Sysadmins: worden allemaal mcse'ers
Mooi3. Hosting: we krijgen een extra 10mbit coax hub van vuurwerk.
Virussen? Scan ze hier!
Doh... waarom denk je dat * Arno is aangenomenKijk, dat gaat al de goede kant op, als je maar zorgt dat het echte MCSE-ers zijn en geen papieren exemplaren
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Op vrijdag 01 juni 2001 19:18 schreef Paz het volgende:
[..]
Nou...... 'k mag het eigenlijk niet zeggen maar euh:
None of the above.Op vrijdag 01 juni 2001 19:18 schreef Paz het volgende:
[..]
Nou...... 'k mag het eigenlijk niet zeggen maar euh:
Bericht hierboven
Er komt binnenkort (binnen 4-5 dagen) een artikeltje over de hosting geschiedenis van t.net, dat is het hele verhaal van pair tot rackspace tot Vuurwerk.
Daarna gaan we 'iets positiefs' bekendmaken
en daarna horen jullie meer over de nieuwe server setup.
Daarna gaan we 'iets positiefs' bekendmaken
1. Servers worden vernoemd naar beroemde GoTtersOp vrijdag 01 juni 2001 19:09 schreef Floris_Diemel het volgende:
2. Er wordt een nieuwe sysadmin gekozen uit een lijst van beroemde GoTters
3. We gaan weer terug naar Rackspace
toch?
Argh. Nee, dan liever terug naar Pair... met lissa/naam/got enzo3. We gaan weer terug naar Rackspace
Bij Rackspace doen ze maar een dotje, het heet niet voor niks Rukspace. 'System overheated, we mounted an extra fan' komt niet echt professioneel over
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Iets positiefs?Op vrijdag 01 juni 2001 20:00 schreef Femme het volgende:
Er komt binnenkort (binnen 4-5 dagen) een artikeltje over de hosting geschiedenis van t.net, dat is het hele verhaal van pair tot rackspace tot Vuurwerk.
Daarna gaan we 'iets positiefs' bekendmakenen daarna horen jullie meer over de nieuwe server setup.
/me is benieuwd...
1) Alles over op Windows 2000?
2) MySQL krijgt een schop en we krijgen een echte database?
3) #55 wordt gerenamed in #56?
4) Femme koopt een BMW?
5) Tweakers.net neemt Tom's Hardwareguide over?
6) Femme koopt nog een BMW?
7) Revolution wordt Administrator?
9) We krijgen een quad-Xeon systeem?
Of zit ik er nu erg naast met mijn suggesties?
Dan wil ik royalties, ik heb #56 al geclaimed3) #55 wordt gerenamed in #56?
Virussen? Scan ze hier!
Positiefs..Op vrijdag 01 juni 2001 20:00 schreef Femme het volgende:
Daarna gaan we 'iets positiefs' bekendmakenen daarna horen jullie meer over de nieuwe server setup.
"ik kan nu iets heel goors gaan zeggen maar ik vrees dat me username dan niet meer bestaat >:)"
Het zal niet de eerste keer zijnOp vrijdag 01 juni 2001 20:11 schreef DKasemier het volgende:
[..]
Positiefs..
"ik kan nu iets heel goors gaan zeggen maar ik vrees dat me username dan niet meer bestaat >:)"
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Verwijderd
Hehe, ik had ook nog wel een paar dingen in gedachten die ik maar niet moet intikken, vrees dan dat ik binnen 1 milliseconde gebanned ben.Op vrijdag 01 juni 2001 20:11 schreef DKasemier het volgende:
[..]
Positiefs..
Dat zeker niet, want dit heb ik al gesponsordTweakers.net heeft een tapestreamer gekocht?
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Op vrijdag 01 juni 2001 20:08 schreef Revolution het volgende:
1) Alles over op Windows 2000?
es?![]()
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Geen trolls graag in dit topic.Op vrijdag 01 juni 2001 20:14 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Linux is veel beter als server...
Laten we het netjes houden.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Dat hebben we gemerkt de laatste tijd.Op vrijdag 01 juni 2001 20:14 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Linux is veel beter als server...
Er heeft hier laatst een user aangeboden om Windows2000 AS en SQL server te sponsoren. Was een buitenkansje lijkt me, jammer dat er geen gebruik van is gemaakt.
Sorry, moest het ff kwijt 
Maar revolution dat het hier zo brak was de laatste tijd heeft echt nix met linux te maken hoor
Maar revolution dat het hier zo brak was de laatste tijd heeft echt nix met linux te maken hoor
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Kijk aan .... vandaar dat ze op mijn aanbod niet ingingen vanmiddag...Op vrijdag 01 juni 2001 20:14 schreef Traag het volgende:
[..]
Dat zeker niet, want dit heb ik al gesponsord
Tijd voor een nieuwe sig..
Positiefs....Op vrijdag 01 juni 2001 20:00 schreef Femme het volgende:
Hmmz..,,
Artemis draait weer ?
Kzal er wel naast zitten maar boeien
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb alleen maar slechte ervaringen met MCSE-ers, alsof ze denken dat ze, met dat papiertje, ook echt de kennis hebben die iemand heeft die al z'n hele leven met computers bezig is. (no offense)Op vrijdag 01 juni 2001 19:21 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Kijk, dat gaat al de goede kant op, als je maar zorgt dat het echte MCSE-ers zijn en geen papieren exemplaren
[..]
50% van z'n hele cursus is propaganda van ms.
I summon the power of certification!
Daar heeft MS dus ook de pest aan, en ik ook. Daarom is 2000 aanzienlijk pittiger.Ik heb alleen maar slechte ervaringen met MCSE-ers, alsof ze denken dat ze, met dat papiertje, ook echt de kennis hebben die iemand heeft die al z'n hele leven met computers bezig is. (no offense)
En alleen je MCSE is idd niet genoeg, je moet er ook praktijkervaring bij hebben.
Nou, zó erg is het ook weer niet hoor. Je stelt het nu wel heel extreem.50% van z'n hele cursus is propaganda van ms.
Virussen? Scan ze hier!
Ze krijgen een prive lijn naar huis en halen alle server weg bij vuurwerk
. Dan kunnen ze erbij slapen als het misgaat
Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
Dat zou leuk zijnOp vrijdag 01 juni 2001 20:50 schreef MoBi het volgende:
Ze krijgen een prive lijn naar huis en halen alle server weg bij vuurwerk. Dan kunnen ze erbij slapen als het misgaat
![]()
Server dichter bij u = meer controle sneller ingrijpen
Nadeel: Lijn down backup verbinding ? Brand da ligt moeilijker
Stroom: Ups en generator zeker
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ja idd hèOp vrijdag 01 juni 2001 20:53 schreef [nielsonline] het volgende:
Dat positieve is inderdaad heel erg![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Zo ech wel, zou het meteen lukken?Op vrijdag 01 juni 2001 21:59 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Ja idd hè
Dat worden heavy discussies in de .plan
Jammer dat ik dat wegens
idd ja... EindelijkOp vrijdag 01 juni 2001 20:53 schreef [nielsonline] het volgende:
Dat positieve is inderdaad heel erg![]()
![]()
![]()
Gelukkig zijn er niet alleen negatieve dingen in het leven, hoewel deze er vaak harder inhakken dan de positieve.
Verwijderd
Ach, dat hele positieve maakt het hele negatieve goed, aangezien het ook een heleboel negatieve gaat oplossen en dat is natuurlijk weer positief
Ja dat positieve dat roelt echt, en dat kan ik zeggen hè ? Niels ?Op vrijdag 01 juni 2001 22:16 schreef [nielsonline] het volgende:
Ach, dat hele positieve maakt het hele negatieve goed, aangezien het ook een heleboel negatieve gaat oplossen en dat is natuurlijk weer positief![]()
Verwijderd
Yup, en ik kan het bevestigenOp vrijdag 01 juni 2001 22:18 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Ja dat positieve dat roelt echt, en dat kan ik zeggen hè ? Niels ?
Goh, lekere private chat hiero, niemand snapt het volgens mij meer
Komt wel als de .plan er is, dan is het allemaal ineens duidelijk
Verwijderd
Neejoh, maar een paar mensen weten het toch?Op vrijdag 01 juni 2001 22:23 schreef The Source het volgende:
Het positieve is zo'n groot geheim dat bijna iedereen het al weet denk ik...
Weet jij het ook dan? Tof is ut hé?
Sjah jij weet het via mijOp vrijdag 01 juni 2001 22:24 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
Neejoh, maar een paar mensen weten het toch?![]()
![]()
Weet jij het ook dan? Tof is ut hé?![]()
Verwijderd
Op vrijdag 01 juni 2001 22:26 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Sjah jij weet het via mij
* Wouter Tinus snapt het wel 
boefjes
boefjes
Professioneel Hyves-weigeraar
Verwijderd
*GRIN*Op vrijdag 01 juni 2001 22:34 schreef WouterTinus het volgende:
/me snapt het wel
boefjes
Ik ontken alles
HahahahahahaOp vrijdag 01 juni 2001 22:32 schreef [nielsonline] het volgende:
Echt balen dat ik 'HET' niet kan volgen door die k*t vakantie![]()
Shit, nou heb ik nog m'n laptop niet volgepompt met hoe-kom-ik-zeven-internet-loze-dagen-in-frankrijk-door-spul
Sjah ik zit er met mijn neus bovenop, tegenover....
Verwijderd
Als jij nou ff een pinnetje achterin maakt die je via SSH kunt bedienen en dan steeds met dat pinnetje .. ach, je snapt m'n idee welOp vrijdag 01 juni 2001 22:37 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Hahahahahaha![]()
![]()
Sjah ik zit er met mijn neus bovenop, tegenover....
Jahaa, dat word leuk spelenOp vrijdag 01 juni 2001 22:39 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
Als jij nou ff een pinnetje achterin maakt die je via SSH kunt bedienen en dan steeds met dat pinnetje .. ach, je snapt m'n idee wel![]()
Ik snap er niks meer van?
Dat komt heel binnenkort wel, geloof me maar
Professioneel Hyves-weigeraar
Verwijderd
Moet je niet stiekem het r00t passwd veranderen héOp vrijdag 01 juni 2001 22:49 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Jahaa, dat word leuk spelen
Verwijderd
Niet te hopen dat 'r dan net iemand tussen looptOp vrijdag 01 juni 2001 22:49 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Jahaa, dat word leuk spelen
Nieuwe superserver??Op vrijdag 01 juni 2001 23:07 schreef WouterTinus het volgende:
Dat komt heel binnenkort wel, geloof me maar
Geen onvoldoende capaciteit meer? Exit #55??
Mail het me maar.
Ow wacht, directe aansluiting op de backbone van Nederland?
Verwijderd
'best phat'!?Op vrijdag 01 juni 2001 23:15 schreef Aikeleer het volgende:
Nee, wij zeggen niets, wacht maar, ik weet het al, en het is best phat.
Ahum, op z'n minst!
Volgens mij praat iedereen maar een beetje mee...
Dat kan ik ook
Aikeleer: Bedankt voor je mailtje! Het is echt vet! Nu weet ik het ook.
Dat kan ik ook
Op vrijdag 01 juni 2001 23:23 schreef Pjotrik het volgende:
Volgens mij praat iedereen maar een beetje mee...
Dat kan ik ook
Hmm, waarom geloof ik dat niet ?
Ahjoh, is al goed. Ik zie het vanzelf wel verschijnen. Komt tijd, komt Got.Op vrijdag 01 juni 2001 23:25 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Nee, ik en Niels weten het echt, als je het niet wilt geloven dan geloof je het niet, ik reageer wel in de .plan ofzo waarover precies enzo en hoe ik het wist.
Op vrijdag 01 juni 2001 23:47 schreef [nielsonline] het volgende:
Ok, voor degene die het écht willen weten: decode maar!
d44f39b71ce031952435c7427d3c3a1f
BDW: je mag geloven wat je wilt, maarja, je ziet wel
Verwijderd
Think about Topix dewd...Op vrijdag 01 juni 2001 23:48 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
q44s39o71pr031952435p7427q3p3n1s, verteld mij niks.
Rare codecs heb je gebruikt
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
md5Op vrijdag 01 juni 2001 23:50 schreef Duur het volgende:
Da's te lastig door de zakjap te halen. (matrix's is ie nog niet zo sterk in)Op vrijdag 01 juni 2001 23:53 schreef Aikeleer het volgende:
md5
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Bwehehehe check the bold part (ja het is wat infantiel maar ik zag het ineens)Op vrijdag 01 juni 2001 23:50 schreef Duur het volgende:
Verwijderd
Pervers mannetje!Op zaterdag 02 juni 2001 00:04 schreef Hans het volgende:
[..]
Bwehehehe check the bold part (ja het is wat infantiel maar ik zag het ineens)
Op zaterdag 02 juni 2001 00:04 schreef Hans het volgende:
[..]
Lol
Verwijderd
Wehehhee ROTFLOL!Op zaterdag 02 juni 2001 00:04 schreef Hans het volgende:
[..]
jaja, dat word even rekenen mien jonguhOp vrijdag 01 juni 2001 23:57 schreef Duur het volgende:
[..]
Da's te lastig door de zakjap te halen. (matrix's is ie nog niet zo sterk in)
Verwijderd
[infantiel]Op zaterdag 02 juni 2001 00:08 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
jaja, dat word even rekenen mien jonguh
Uhmz, rekenen in combinatie met Hans' vondst? Dan wordt optellen toch een probleem
[/infantiel]
Een penis plus nog een penis, is twee penissen.Op zaterdag 02 juni 2001 00:10 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
[infantiel]
Uhmz, rekenen in combinatie met Hans' vondst? Dan wordt optellen toch een probleem
[/infantiel]
Hmm, de T.net crew krijgt nieuwe penissen ofzo ?
Eehm...
Wild guess: TrueServer???
1GBit naar AMS-IX
1GBit naar AMS-IX
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Optellen en Aftrekken is ook een goede voor HansOp zaterdag 02 juni 2001 00:10 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
[infantiel]
[/infantiel]
Verwijderd
SsssttttOp zaterdag 02 juni 2001 00:13 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Een penis plus nog een penis, is twee penissen.
Hmm, de T.net crew krijgt nieuwe penissen ofzo ?
Ik zeg nietsOp zaterdag 02 juni 2001 00:14 schreef Vorlon het volgende:
Eehm...
1GBit naar AMS-IX
Hou maar op met gissen, straks krijgt T.net nog een eigen kantoorpand, en alles in eigen beheer, als jullie zo door gaan.
Dan is het positieve opeens niet zo positief meer, snappie ?
BDW: Trueserver roelt wel [net als 2fast].Op zaterdag 02 juni 2001 00:14 schreef Vorlon het volgende:
Eehm...
1GBit naar AMS-IX
Verwijderd
Verwacht nu wel een BMW M5 voor Femme hoor!Op zaterdag 02 juni 2001 00:19 schreef Jaymz het volgende:
Hou maar op met gissen, straks krijgt T.net nog een eigen kantoorpand, en alles in eigen beheer, als jullie zo door gaan.
Ok ok, rustig maar Jaymz 
maareh, is at nu zoveel beter als topix??
at is toch van jou hand niels??
Verwijderd
Klopt..Op zaterdag 02 juni 2001 00:24 schreef Vorlon het volgende:
Ok ok, rustig maar Jaymz
[goh, ineens een compleet ander topic
Ik weet niet of het beter is, ik heb niet de kans om (zoals Android dat wel kan) het op een echt grote website te testen.
Femme krijgt een ergonomische nieuwe bureaustoel voor in het nieuwe pand?Op zaterdag 02 juni 2001 00:19 schreef Jaymz het volgende:
yep dan kan hij sneller opstaan om naar z'n Mountainbike te rennen om een stukje te gaan fietsen.Op zaterdag 02 juni 2001 00:25 schreef Pjotrik het volgende:
[..]
Femme krijgt een ergonomische nieuwe bureaustoel voor in het nieuwe pand?
39
Ja, tegen zijn RSIOp zaterdag 02 juni 2001 00:25 schreef Pjotrik het volgende:
[..]
Femme krijgt een ergonomische nieuwe bureaustoel voor in het nieuwe pand?
Van de hak op de tak ben ik vrij goed in :&7Op zaterdag 02 juni 2001 00:25 schreef [nielsonline] het volgende:
Klopt..
[goh, ineens een compleet ander topic]
Ik weet niet of het beter is, ik heb niet de kans om (zoals Android dat wel kan) het op een echt grote website te testen.
Soms gaan mensen met me mee (is handig als een topic tegen een slotje aan het aanlopen is (deze niet bdw))
Verwijderd
Foei, offtopic gaan mag niet!Op zaterdag 02 juni 2001 00:38 schreef Jaymz het volgende:
[..]
Van de hak op de tak ben ik vrij goed in :&7
Soms gaan mensen met me mee (is handig als een topic tegen een slotje aan het aanlopen is (deze niet bdw))
/me bezondigd zich daar ook noooooit aan...
Mmmmmmm, als ik het wel zou vertellen, wat jij niet wil vertellen, en ik zou het wel vertellen, maar ook ik wil het niet vertellen omdat ik het niet kan vertellen omdat jij het niet wil vertellen, dan wordt geen van ons beide zijn account getrasht.Op vrijdag 01 juni 2001 20:11 schreef DKasemier het volgende:
[..]
Positiefs..
Mmmmmm, denk dat ik Olav alweer hoor aankomen stormen.
Hij kan niet goed tegen mensen die wartaal uitslaan.
Ik moet met Scribly eens een goed gesprek op niveau hebben, Olav moet de deur uit.
And The Only One
revolution, goed lezen is wel on-topix 
maar wat ik nu eigenlijk niet snap is het waarom... de problemen waren toch hardware danwel mysql gerelateerd?? topix danwel at schieten we dan niet echt wat mee op lijkt behalve dat je weer eerst moet leren hoe alles werkt...
ps. niet dat at er nu slecht uiziet ofzo, integendeel zitten erg coole features in als ik het zo bekijk..
[ff off-topic]
oh ja, voor de slimmerikken onder u: heb ik het nu goed begrepen dat je een mysql db niet kan mirroren?
[/ff off-topic]
maar wat ik nu eigenlijk niet snap is het waarom... de problemen waren toch hardware danwel mysql gerelateerd?? topix danwel at schieten we dan niet echt wat mee op lijkt behalve dat je weer eerst moet leren hoe alles werkt...
ps. niet dat at er nu slecht uiziet ofzo, integendeel zitten erg coole features in als ik het zo bekijk..
[ff off-topic]
oh ja, voor de slimmerikken onder u: heb ik het nu goed begrepen dat je een mysql db niet kan mirroren?
[/ff off-topic]
Verwijderd
Is idd heel lastig, kunt met replication werken maar dat werkt maar half schijntOp zaterdag 02 juni 2001 00:51 schreef Vorlon het volgende:
[ff off-topic]
[/ff off-topic]
Er zijn inderdaad wat problemen met het replicaten van MySQL, maar dat heb je ook met PostGreSQL en SAP. (Zij het anders, maar het is ook niet geweldig verzorgd...)Op zaterdag 02 juni 2001 00:51 schreef Vorlon het volgende:
revolution, goed lezen is wel on-topix
[ff off-topic]
[/ff off-topic]
Topix is een forum, welke als het perfect werkt zeker heel erg goed is, supervette extra's heeft en bovendien ontzettend snel kan zijn.
Bericht hierboven
Hmm, en oracle kan dat dus wel?? Klink wel als een goede reden waarom dit dan ook duur is...Op zaterdag 02 juni 2001 00:54 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad wat problemen met het replicaten van MySQL, maar dat heb je ook met PostGreSQL en SAP. (Zij het anders, maar het is ook niet geweldig verzorgd...)
Topix is een forum, welke als het perfect werkt zeker heel erg goed is, supervette extra's heeft en bovendien ontzettend snel kan zijn.
* Vorlon gaat maar even zoeken naar thread over db prijzen... kan me herinneren dat daar ooit over gediscussieerd is.
Als ik het goed heb onthouden kostte Oracle meerdere tienduizenden guldens. (Of was het nou meer dan een ton?) Iig, zoveel dat we er niet vrolijk van worden. Het hangt ook af van de snelheid van je processoren en het aantal gebruikers al ik me niet vergis.Op zaterdag 02 juni 2001 01:00 schreef Vorlon het volgende:
[..]
Hmm, en oracle kan dat dus wel?? Klink wel als een goede reden waarom dit dan ook duur is...
* Vorlon gaat maar even zoeken naar thread over db prijzen... kan me herinneren dat daar ooit over gediscussieerd is.
Bericht hierboven
Dit topic is gesloten.
![]()