Hoeveel krimpkous voor een complete pc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
Hallo,

Misschien een beetje een rare vraag... Ik wil bezig gaan met kabels sleeven, en daarbij moet ik krimpkous hebben. De vraag is nu dus; hoeveel krimpkous heb ik ongeveer nodig voor een complete pc? waarbij ik de 24 pins, de 2x pci en de 8pins cpu twee keer moet tellen, want deze moeten verlengd worden om weggewerkt te kunnen worden...

verder moeten de sata en molex kabels worden gesleeved.

~Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:31

Mystikal

It never hurts to help!

Koop een paar meter? Kosten zijn haast niets!

Linkje

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Beetje stommen vraag, dat is ook afhankelijk van hoeveel devices, in welke kast het zit, hoe lang je kabels zijn, welke aansluiting per streng etc.

Ik vind het ook tamelijk lui om dit te vragen, je kan ook je kast open trekken en zelf even kijken HOE je het kan indelen (dat moet je toch doen) en kan je meteen zien hoeveel kous je nodig hebt. Daarnaast kan je beter teveel dan te weinig nemen, want er kan nog wel eens iets mis gaan met eentje, of je moet er eentje openmaken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
24,3 meter exact

werkt voor alle PC's kan wezen dat je een stikje overhoudt aan het einde En myst dat laat je toch niet speciaal uit amerika overkomen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
krimpkous heeft niet te maken met de lengte van de kabels, ook kan je het niet echt berekenen door 1,5 cm per connector te doen, aangezien je ook een failure rate moet incalculeren en ik weet niet hoe hoog deze is..

het heeft te maken met het aantal connectors, keer 1,5 keer 1,failure kans

dank voor de link trouwens, die is inderdaad mooi goedkoop.

[ Voor 24% gewijzigd door JustMitchie op 11-12-2012 16:56 . Reden: berekeningetje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
sinds waarneer bestaan er stomme vragen ??
er bestaan wel stomme/domme antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:31

Mystikal

It never hurts to help!

WeeDzi schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:53:
24,3 meter exact

werkt voor alle PC's kan wezen dat je een stikje overhoudt aan het einde En myst dat laat je toch niet speciaal uit amerika overkomen toch?
Nee, maar heb daar in het verleden andere spullen gehaald (o.a. Lipo-accu's) en haalde dan dit er meteen bij. Meer om aan te geven dat daar de kosten niet in zitten.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 21:44
Mag wel een beste diameter zijn wil je je complete pc in de krimpkous stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 07-07 18:56

Fordox

00101010

beast1909 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:39:
Mag wel een beste diameter zijn wil je je complete pc in de krimpkous stoppen...
dat is meer een opmerking voor in de HK :P

je kunt zelf ook rekenen, hoeveel aders ga je sleeven? vermenigvuldig dat met 5 (2cm ene kant, 2 cm andere kant en dannog een beetje over) rond het af naar boven en je weet het.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Gewoon een startsetje als dit bestellen, (al dan niet via een andere aanbieder)
http://www.ebay.nl/itm/10...Set-schwarz-/390446431764

Dan heb je in ieder geval alle maten die je ooit nodig zal hebben. Die dingen zijn altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 19:58
Anoniem: 454358 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:09:
Gewoon een startsetje als dit bestellen, (al dan niet via een andere aanbieder)
http://www.ebay.nl/itm/10...Set-schwarz-/390446431764

Dan heb je in ieder geval alle maten die je ooit nodig zal hebben. Die dingen zijn altijd handig.
Dat is inderdaad geen geld voor deze kit!

Houd er wel rekening mee dat er tekst opstaat, wat op zich zelf natuurlijk geen probleem hoeft te zijn.

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
en het zijn stukjes van 10 cm lijkt me niet echt ideaal..... dan ga je alle verbindingen zien...
beter haal je het gewoon bij je lokale elektronica zaak (tenzij je van plan bent om zals mystical meer te bestellen) het kost geen drol en meestal koop je het per meter oid

dan begin je te shrinken aan het begin en aan het eind schat je in wat je er ongeveer af moet knippen. Veel moeilijker moet je het niet maken. Is het op koop je nog een meter of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-05 17:07

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Koop alsjeblieft goed spul. Want als je heatshrink koopt dat niet genoeg shrinkt dan ziet het er gewoon niet uit. Je kunt zelf uitrekenen hoeveel je nodig hebt. Gewoon het aantal pins +5% ofzo. En rekenen in stukken van 15mm. Let ook goed op dubbele draden en gesplitste draden.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Dubbele draden, kan ik die niet gewoon single maken(met een iets dikkere single kabel)? of is dat uit den bozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-05 17:07

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Die draden komen van een enkele verbinding en gaan er naar twee en anderom. Dus nee je kan er niet een draad van maken. Er zijn veel technieken om hiermee om te gaan. Maar die ga ik niet bespreken. Ik adviseer je dan gewoon verlengkabels te maken. Daarin heb je geen dubbele draden.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Ok, tnx :)
Pagina: 1