Toon posts:

Aanschaf receiver / speakerset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Op dit moment ben ik me aan het oriënteren op het gebied van een receiver en bijbehorende speakerset. Gaat om een setje wat ik ga aansluiten op mijn TV in de woonkamer. Heb er niet heel veel verstand van maar om nou te zeggen dat ik een leek ben gaat ook wat ver.

Vandaag zag ik een aanbieding staan aangaande de Onkyo TX-SR313 voor een bedrag van €150,-

Nu ben ik benieuwd wat jullie van dit ding vinden. Ik ben voornemens hem te gaan gebruiken om thuis op de bank te genieten van een film met goed geluid. Ook bij het kijken van TV/Films via mijn UPC horizon box is het natuurlijk lekker om wat voller geluid te hebben. Normaal gesproken download ik full hd films (vaak .mkv), ik heb begrepen dat de codecs die daarin worden gebruikt prima via dit apparaat kunnen worden doorgestuurd.

Dan de speakerset. Voor de duidelijkheid heb ik een klein foto'tje van de opstelling van nu geplaatst. Links de deur zodat jullie de ruimte een beetje kunnen inschatten en jullie enigszins rekening kunnen houden met een setje wat goed bij de rest van de opstelling past. Links naast de TV meubel staat nog een oude subwoofer, die gaat eruit. De fotolijstjes kunnen logischerwijs van het TV meubel worden afgehaald.

- Welke 5.1 speakerset zou goed bij deze receiver passen?
- Ik wil niet te gek veel geld uitgeven, maar wil ook geen meuk in me huis. Goede prijs/kwaliteit
verhouding is dus wel een pre :)

Aanvullende informatie nodig? Let me know!

Jullie worden bijvoorbaat al bedankt :) Thanks! :)

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/kxvneg7w9/foto.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Hier de technische specificaties van de receiver:

Features

ADVANCED FEATURES

HDMI® Support for 3D, Audio Return Channel, DeepColor™, x.v.Color™, LipSync, Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio™, DVD-Audio, Super Audio CD, Multichannel PCM, and CEC
Direct Digital Connection of iPod/iPhone via Front-Panel USB Port
Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio™, Dolby® Digital Plus, DTS-HD High-Resolution Audio™ Decoding
WRAT (Wide Range Amplifier Technology)
Discrete Output Stage Circuitry
Overlaid On-Screen Display (OSD) via HDMI

AMPLIFIER FEATURES

100 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven, IEC)
H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High Power Transformer
Optimum Gain Volume Circuitry
PLL (Phase Locked Loop) Jitter-Cleaning Circuit Technology for S/PDIF Audio

PROCESSING FEATURES

TI Burr-Brown 192 kHz/24-Bit DACs for All Channels
Advanced 32-Bit Processing DSP Chip
4 DSP Modes for Gaming: Rock, Sports, Action, and RPG (Role Playing Game)
Advanced Music Optimizer for Compressed Digital Music Files
Theater-Dimensional Virtual Surround Function
CinemaFILTER™
Direct Mode
Double Bass Function
Non-Scaling Configuration
A-Form Listening Mode Memory

CONNECTION FEATURES

4 HDMI Inputs and 1 Output
Front-Panel USB Port
Mass Storage Class USB Memory Playback Capability
HDTV-Capable (720p/1080i) Component Video Switching (2 Inputs and 1 Output)
5 Composite Video Inputs (1 Front/4 Rear) and 2 Outputs
3 Digital Audio Inputs (2 Optical and 1 Coaxial)
6 Analog Audio Inputs (1 Front/5 Rear) and 1 Output
Subwoofer Pre-Out
Speaker A/B Terminals
Color-Coded Speaker Terminals
Headphone Jack

OTHER FEATURES

Crossover Adjustment (40/50/60/70/80/90/100/120/150/200 Hz)
A/V Sync Control (Up to 400 ms at 48 kHz)
Tone Control (Bass/Treble) for Front L/R Channels
3-Mode Display Dimmer (Normal/Dim/Dimmer)
RDS (PS/RT/PTY/TP) (European Model Only)
40 FM/AM Random Presets
RIHD (Remote Interactive over HDMI) for System Control
Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for iPod/iPhone
Full-Function RI Remote Control

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:30

JB

Cédric roelt!

Plaatsing van een sub word wel een beetje lastig daar, maar misschien eens kijken naar een Harman Kardon set zoals de HKTS16. Leuk voor film :)

Mijn boefje is liev!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:07

Tazzios

..

Als je alles in de hoek kwijt wil zou ik de center speaker achterwegen laten. Alles komt dan zo dicht naast elkaar dat het weinig toevoegt.
download ik full hd films (vaak .mkv), ik heb begrepen dat de codecs die daarin worden gebruikt prima via dit apparaat kunnen worden doorgestuurd.
Wat bedoel/verwacht je hiermee? het is geen mediaspeler.

Verwijderd

Topicstarter
Nee snap ik, ik bedoel daarmee dat ik dit soort bestanden via een mediaspeler, harde schijf, laptop afspeel door het betreffende apparaat op de receiver aan te sluiten.

Dank voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik echter niet begrijp is wat voor luidsprekers ik het beste bij deze receiver kan uitzoeken. Naar welk aantal watt moet ik zoeken? Waar moet ik verder op letten? Kunnen jullie mij wellicht een aantal suggesties doen op het gebied van relatief kleine speakers 2.1 / 4.1 zonder center of 5.1 met center speaker?

Nogmaals voor mij is het belangrijk dat het betaalbaar is en dat de geluidskwaliteit voor het luisteren van muziek, het kijken van films etc. toch goed verzorgd is :)

Ben benieuwd :)

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Wat heb je tot nu toe zelf al gevonden?

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 17:29
Lees de topics even door. Je bent zeker niet de eerste die deze vraag stelt.
in Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 staan ontzettend veel setups en met een beetje eigen initiatief kan je natuurlijk vrij vlug vinden wat wel en niet binnen je budget past.

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
De Jamo set krijgt best leuke beoordelingen.

Je kan eens kijken naar deze set:
http://www.bestekeus.nl/p...19079-ref-kieskeurig.html

http://www.whathifi.com/review/kef-kht10052

Krijgt best een positieve review aangezien de prijs toen 400 pond was. Moet je alleen nog wel zelf een sub en versterker bij kopen.

Canton heeft ook een goede set: http://www.redcoon.nl/B37...systemen?refId=kieskeurig

Andere optie is:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128904.0
Voor het geld ga je denk ik niet beter vinden en is erg compact! Ben je ook in 1x helemaal klaar.

[ Voor 38% gewijzigd door -NRG- op 12-12-2012 12:25 ]

Verwijderd

Wat dacht je van dit bij elkaar. Voor films is het lekker in your face en met muziek klinkt het best aardig. Een vriend wilde kleine luidsprekers en 5.1 en we hebben toen deze en Harman Kardon geluisterd (16BQ volgens mij) en deze. Waar deze set een stuk voller klonk. Voor 500 euro heb je dan een leuke set met veel bang for buck!

http://www.besthomecinema...IK5n5mHlbQCFSTLtAodFTwAhQ

Foutje we hadden niet de Klipsch HD theater 300 geluisterd maar de Klipsch Quintet III + KSW 10 sub. Die klonk een stuk voller en is het uiteindelijk ook geworden! Voor hem; niet voor mij.

Deze: maar dan met een Denon 1612: http://www.besthomecinema...ch-quintet-iii-ksw10.html

Deze set gaat misschien weer boven je budget...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Andere optie is:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128904.0
Voor het geld ga je denk ik niet beter vinden en is erg compact! Ben je ook in 1x helemaal klaar.
Erg mooi! Staat ook mooi bij mijn huidige Sony TV. Alleen zijn die voetjes onder die speakers misschien niet zo handig. Daarbij zie ik dat de receiver uit 2008 komt en geen hdmi ingangen heeft. Dat lijkt me niet zo handig wanneer ik naar de toekomst kijk en de meeste apparaten toch middels een hdmi zullen worden aangesloten. Eens?

Verwijderd

Met zo weinig plaatsingsruimte zou ik het bij stereo of 2.1 houden. Een mooi compact Denon of Yamaha setje compleet met speakers. Of voor compact gaan met een soundbar of nog compacter met een Bose Cinemate GS of Bose 321. Kijk ook eens op Marktplaats. Zo te lezen zoek je niet echt iets audiofiels en dan is zo'n compacte set geen slechte koop.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2wf8so8.jpg

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01 16:20

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:57:
Met zo weinig plaatsingsruimte zou ik het bij stereo of 2.1 houden. Een mooi compact Denon of Yamaha setje compleet met speakers. Of voor compact gaan met een soundbar of nog compacter met een Bose Cinemate GS of Bose 321. Kijk ook eens op Marktplaats. Zo te lezen zoek je niet echt iets audiofiels en dan is zo'n compacte set geen slechte koop.
Daar ga in mee...met zo'n beperkte ruimte zou ik het proberen met een 2.1 setje in de vorm van een soundbar of een sub met echt twee losse speakers (die je aan de muur kan hangen).

Ik heb ene vriend met hetzelfde dillema een teufel aangeraden en daar komt voor €400 echt een heel behoorlijk geluid uit. Hij heeft een Impac 300 maar een cinebar 21 heb je voor hetzelfde geld en die heeft ook een tweetal digitale inputs!

Verwijderd

harman kardon 2e hands op marktplaats
kij dan voor de hkts 7 subwoofer met speeakerset ... prachtig geluid en niet al te duur

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

dvanderhofstede, ik zou alle adviezen in de wind slaan, en naar de audioboer gaan om speakers te gaan beluisteren. Neem wat (bekende) cd's mee, en ga naar verschillende speaker modellen luisteren. Dus beluister een een paar vloerstaanders, en verschillende 'melkpakjes'. En maak dan de vergelijking op.

Dat weet je :
1. Wat je echt wilt
2. Of de melkpakjes voldoende zijn voor jou gebruik.

en voorkomt :
3. dat je achteraf een kat in de zak koopt.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Lip schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:16:
dvanderhofstede, ik zou alle adviezen in de wind slaan, en naar de audioboer gaan om speakers te gaan beluisteren. Neem wat (bekende) cd's mee, en ga naar verschillende speaker modellen luisteren. Dus beluister een een paar vloerstaanders, en verschillende 'melkpakjes'. En maak dan de vergelijking op.

Dat weet je :
1. Wat je echt wilt
2. Of de melkpakjes voldoende zijn voor jou gebruik.

en voorkomt :
3. dat je achteraf een kat in de zak koopt.
Eigen voorbereiding en inlezen op de fora is juist aan te raden. Zelf luisteren ook en vooraf bepalen wat je wilt.
Want anders wordt je met gemak door die audioboer van je zo € 2500 uit de zak geluld en zit je met onnodig duur spul opscheept.

Goed voorbereid is het halve werk.

Verwijderd

Topicstarter
Toppers!

Ik ga zeker even naar de winkel toe om te beluisteren. Dat was ik sowieso van plan. Daarbij twijfelde ik inderdaad ook al tussen een 2.1 en 5.1 set. Wat ik begrepen heb is dat men tegenwoordig al aardig uit de voeten kan met een 2.1 set. Wel is het zo dat ik op dit moment nog geen sleufjes in de muur heb om de kabels weg te werken. Zijn die kabelgootjes tegenwoordig een beetje knap? Anders heb ik straks 2 van die lelijke kabelgoten naast mijn TV de luidspreker naar de grond. Hoe zien jullie dit? Ik ben namelijk hard bezig geweest om mijn huurwoning knap in te richten :)

Verder ben ik dus voornemens om een knappe receiver te kopen. Ook hiervoor geldt dat ik vanzelfsprekend opzoek ben naar een leuke prijs/kwaliteit verhouding. Wat ik voornemens ben aan te schaffen is in ieder geval een receiver met airplay en minimaal de nieuwe HD codecs zodat er geen kwaliteitsverlies optreed bij het afspelen van de nieuwe geluidscodecs.

Dat wordt nog even goed zoeken aangezien mijn budget voor de reiver +/- 150 á €250,- is en ik +/- €200,- voor mijn luidsprekers wil uitgeven. Mocht ik voor net een stap meer een grote kwaliteitsstap kunnen maken dan is dat uiteraard ook mogelijk maar dit is wat ik op dit moment voor ogen heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 11:42 ]

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 09:39
Vanaf je tv ga ik geen 2 kabelgoten zien vertrekken naar je boxen.

Daar heb je 1 kabelgoot richting bakjes (dvd, versterker, playstation, ...)

Vanaf die bakjes ga je dan richting boxen - maar dat kan als je met laminaat werk achter zo'n plint gemaakt om kabels in te werken.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:41:

Dat wordt nog even goed zoeken aangezien mijn budget voor de reiver +/- 150 á €250,- is en ik +/- €200,- voor mijn luidsprekers wil uitgeven. Mocht ik voor net een stap meer een grote kwaliteitsstap kunnen maken dan is dat uiteraard ook mogelijk maar dit is wat ik op dit moment voor ogen heb.
Dat is vrij beperkt, maar probeer zoveel mogelijk geld dan in speakers te stoppen en zo min mogelijk in een receiver. Betere speakers hebben veel meer impact op het geluid dan een betere versterking.

Je zou eens deze richting op kunnen gaan:

Pioneer vsx422 receiver

Waarom:
  1. Ondersteund alle belangrijke formaten
  2. Zeer goede prijs
  3. Geen overbodige extra's
  4. Automatische kalibratie
Qua speakers dan een stel boekenplankers zoals:
  • Dali Zenzor 1
  • Wharfedale diamond 10.1
  • Mordaunt Short Aviano 2
  • Q-Acoustic 2010
  • Boston Acoustics A23
  • Boston Acoustics A25
  • KEF C3
  • Monitor Audio BX1
  • Teufel Ultima 20
  • Tangent Evo5
En als je iets meer budget vrij kan maken zou ik zeker eens gaan kijken en luisteren naar de

KEF IQ30 en de Monitor Audio BX2

Beide speakers hebben de reflexpoort aan de voorkant en zijn in wat beter direct tegen muren en in hoeken te plaatsen.

Verwijderd

Wie kan mij helpen hier heb nu nog de z2300 van logitech en wil overstappen naar staande vloerspeakers maar kom er niet uit.Ik zit op een slaapkamer van 20m m2(later weer eigen huis)hou van House voornamelijk en heb een reciever nodig met usb mogelijkheden die gewone versterkers vaak niet hebben, heb ik wel pre-outs nodig zeker op dat ding,zodat ik er een eindversterker aan kan gooien zowel een dac nou vindt ik de Dali zensor 5 en 6 erg leuk maar de Cerwin vega xls 28 is zeer goed met House,zijn de Dali's dat ook en welke reciever moet ik daar dan bijkopen...? budget is ongeveer 1500 bij elkaar

Gr Tim

Verwijderd

In ieder geval beginnen met een eigen topic te openen. Topic kapen word niet op prijs gesteld.

Verwijderd

Oh ok sorry zal ik doen

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Nogmaals bedankt voor alle adviezen. Ik ben op dit moment nog steeds aan het oriënteren. Veel aan het lezen en hopelijk vanmiddag voor het eerst eens wat luisteren bij mij in een kleine speciaalzaak.

Ik had vanochtend de volgende speakerset op het oog: Boston Soundware XS 5.1 SE

Dit vanwege het feit dat de speakers enorm klein zijn en ik op die manier toch met surround van mijn films kan genieten. Daarbij heb ik er goede reviews over gelezen. Voor deze speakers zie ik wel de mogelijkheid om ze op te hangen waarbij ik de kabeltjes zo mooi mogelijk wegwerk in een kabelgoot. Wat is jullie idee hier over? Ik kan deze set nieuw voor €300 krijgen. In combinatie met een mooie receiver dacht ik toch een knap setje in huis te halen.

Ook heb ik alle speakers die DjVe voor me heeft opgesoms even bekeken. Van dat lijstje spreken de

http://tweakers.net/product/296453/boston-acoustics-a-23/

mij het meest aan vanwege het feit dat ook deze speakers vrij klein zijn en ik die mooi naast mijn TV op de TV meubel kan zetten.

Tot slot nog een vraag over de aan te schaffen receiver. Zo ben ik momenteel met name aan het kijken naar receivers met alle nieuwe geluidscodecs, minimaal 4 HDMI aansluitinge, een netwerkaansluiting, een USB poort en airplay. Dit omdat het me handig lijkt wanneer ik in huis draadloos de muziek over mijn installatie kan afspelen. Gebruik hiervoor spotify op mn telefoon. Dit zou namelijk als voordeel hebben dat ik gemakkelijk van nummertje kan veranderen en niet steeds naar de receiver hoef toe te lopen om daar op mijn telefoon een ander nummertje aan te zetten. Keep you guys posted! :)

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Vandaag uiteraard weer het nodige op internet uitgezocht en zelfs even langs een hobohifi filiaal gegaan om de Boston acoustics a25 luidsprekers te beluisteren. Helaas kon dit enkel in een stereo setup met een mooie subwoofer. Moet zeggen dat het geluid voor mijn doen enorm goed klonk!

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Pioneer VSX-827-K receiver http://tweakers.net/pricewatch/313367/pioneer-vsx-827-k.html - €299

Dit vanwege het feit dat ik hem a) erg mooi vind. hij b) over alle aansluitingen beschikt die ik belangrijk acht c) hij over een airplay functie beschikt wat mij ideaal lijkt voor het draadloos afspelen van muziek en hij d) later eventueel uitgebreid kan worden naar een 7.1 surround zet. Wat denken jullie ervan?

Dan aangaande de speakers. Ik zit zelf nog een beetje te dubben tussen de volgende 2 opties:

1:
Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE - Kleur WIT
http://tweakers.net/price...ndware-xs-51-(zwart).html - prijs €299

2:
De aanschaf van een losse combinatie bestaande uit:

Front speakers: http://tweakers.net/price...oustics-a-25-(zwart).html - Kleur WIT - 2 * €125 = €250
Center/Surround speakers: http://tweakers.net/price...tics-soundware-(wit).html - 3 * 45~75 = €135 ~ €225
Subwoofer: nog uit te kiezen.

Hierbij moet ik aangeven dat ik de Soundware XS SE (center/surround speakers) voor een prikkie van +/- 50€ per stuk kan krijgen.

Al met al is optie 2 natuurlijk een stuk duurder daar de prijs voor speakeroptie 1 me 'slechts' €300,- gaat kosten en optie 2 me minimaal €400,- + de kosten voor een knappe subwoofer gaat kosten.

Advies gevraagd :)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou de 5.1 pakken en als je dan iets tekort komt qua geluid je fronts upgraden naar de A23 (kan je van de twee overgebleven speakers ook 7.1 creëren)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Wat denk je van de receiver? :) Voor €300,- een aardig apparaat toch?

Dat zou betekenen dat ik voor €600,- helemaal klaar ben en dan alleen nog hoef te denken aan wat speakerkabels/kabelgoten :) Welke speakerkabels raden jullie me aan?

Verwijderd

Niet teveel geld aan speakerkabels uitgeven. Een 1,5mm kabel volstaat prima en hoeft per meter niet veel te kosten als je dit bij de bouwmarkt haalt. Daarnaast moet je ook nog een subwooferkabel hebben om de subwoofer aan te sluiten op het LFE kanaal van de receiver. Die kabels zijn wel wat prijziger. Ik heb een paar jaar terug een 5m kabel voor € 40 gehaald geloof ik.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:00:
Niet teveel geld aan speakerkabels uitgeven. Een 1,5mm kabel volstaat prima en hoeft per meter niet veel te kosten als je dit bij de bouwmarkt haalt. Daarnaast moet je ook nog een subwooferkabel hebben om de subwoofer aan te sluiten op het LFE kanaal van de receiver. Die kabels zijn wel wat prijziger. Ik heb een paar jaar terug een 5m kabel voor € 40 gehaald geloof ik.
Standaard speakerkabel van de bouwmarkt voldoet prima! Voor de sub hoef je ook echt geen hoogstaande kabel te gebruiken. Je kan gewoon een standaard RCA (tulp) audio/videokabel gebruiken, maar neem er wel één die wat dikker is (afscherming is wel belangrijk aangezien deze kabels toch veelal langs stroombronnen lopen). Meer dan €15 voor 3 meter moet je niet kwijt zijn :)
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:36:
Thanks! Wat denk je van de receiver? :) Voor €300,- een aardig apparaat toch?

Dat zou betekenen dat ik voor €600,- helemaal klaar ben en dan alleen nog hoef te denken aan wat speakerkabels/kabelgoten :) Welke speakerkabels raden jullie me aan?
Prima receiver voor een zeer schappelijke prijs! Daar ga je veel plezier van hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag viel m'n oog toch ook even op onderstaande yamaha receiver, het opvallende hieraan vind ik dat deze beschikt over 4K pass trough. Nu heb ik op internet het e.e.a. nagelezen maar toch vraag ik me af wat ten aanzien van deze nog hogere resolutie voor de toekomst de meest verstandige keuze is. Vanzelfsprekend zie ik het liefst dat ik straks, wanneer 4K/8K op de markt komt ik mijn aan te schaffen receiver dan nog steeds kan gebruiken. de Yamaha ondersteunt nu al 4K pass trough, hoe zit dit met de pioneer? Kunnen dit soort dingen met een software/firmware update geupdat worden of is dit technisch niet mogelijk?

YAMAHA RX-V473 http://usa.yamaha.com/pro...-amps/rx/rx-v473_black_u/

Welke zouden jullie kiezen en waarom? Zijn qua prijs ongeveer hetzelfde.

De Pioneer is te vinden op: http://tweakers.net/pricewatch/313367/pioneer-vsx-827-k.html

*Update:

Net even een medewerker gesproken van een hifi zaak. Hij zegt mij dat dit soort zaken (4K pass trough) later door middel van een software/firmware update mogelijk gemaakt zouden moeten kunnen worden. De vraag is natuurlijk of dit daadwerkelijk ook zo is? En of Pioneer in de toekomst met een dergelijke update zou komen. Wat is jullie idee hierover?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 11:57 ]

Pagina: 1