Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10-2022

| | Dell XPS One Ervaringen en Discussie | |

Na twee userreviews op tweakers en andere tweakers die in het "Dell levertijden topic" hun exemplaar van de 27" all-in-one Dell XPS One aan het afwachten zijn, lijkt het mij tijd voor een eigen ervaringen topic. De startpost is zeker nog niet compleet; wil je mee aangeduid worden als topic starter, heb je nog een interessant stukje informatie of vind je dat er nog iets mist, aarzel niet om een bericht te sturen.

Inleiding: de Dell all-in-one

Hoewel all-in-one computers echt niets nieuws meer zijn, is het aanbod van de verschillende fabrikanten redelijk pover te noemen, en is er in dit segment duidelijk één marktleider; Apple met zijn 21.5" en 27" iMacs. Stilaan maar zeker beginnen de traditionele pc-fabrikanten dit gat in hun line-up te dichten; HP met zijn Touchsmart-lijn, Sony gooit het over een andere boeg met de Vaio Tap 20, Samsung kondigde onlangs zijn series 7 all-in-ones aan, Asus en Acer hebben ook heel wat modellen in hun line-up, en dus ook Dell met zijn XPS One reeks.

Eind 2007 kwamen de eerste modellen in deze reeks uit, de XPS One 20 en de XPS One 24. Inmiddels heeft Dell zijn all-in-one line-up onderverdeeld onder de noemer van 2 productnamen; de all-in-ones kleiner dan 23" en met bescheidenere specificaties werden ondergebracht onder de Inspiron naam, en enkel het 27" topmodel draagt nog de XPS naam.

Dell XPS One: een imposante verschijning

De Dell XPS One behuist een 27-inch display met een Wide Quad HD (WQHD) 2560x1440 resolutie en een spiegelend Samsung Plane to Line Switching (PLS) paneel. Het scherm zelf is beschikbaar in twee uitvoeringen: mét en zonder touchscreen. Afhankelijk van het model draait de XPS One op een Intel core i5 of i7, 6 of 8GB DDR3 RAM, een 32GB SSD, en een NVIDIA GeForce GT 640M 2GB grafische kaart (een volledig lijstje van de specificaties vind je na de foto's)

Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/articleimages/Item1855/small_2710_main.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/articleimages/Item1855/small_2710_back.jpg

(Let op: de beschikbaarheid van modellen kan verschillen van land tot land!)
Non-touch, versie i5Non-touch, versie i7Touch, versie i5Touch, versie i7
  • Windows 7 64bit
  • 3rd gen Intel® Core™ i5-3450s Processor (2.80GHz, 6MB)
  • Dell Wireless 1703 802.11b/g/n, Bluetooth v4.0+LE
  • Blu-Ray Combo (BluRay read, DVD/CD read & write) Drive
  • 27" Non-Touch Screen (2560 x 1440) with Basic Stand
  • NVIDIA® GeForce GT 640M 2GB DDR5 Graphics Card
  • 4096MB (1x4GB) 1600MHz DDR3 Memory
  • 1TB (7,200rpm) SATA Hard Drive
  • Windows 7 64bit
  • 3rd gen Intel® Core™ i7-3770s Processor (3.10GHz, 8MB)
  • 27" Non-Touch Screen (2560 x 1440) with Basic Stand
  • 8192MB (2x4GB) 1600MHz DDR3 Dual Channel Memory
  • 2TB (7,200rpm) SATA Hard Drive + 32GB SSD (Intel SRT)
  • Windows 8 64bit
  • 3rd gen Intel® Core™ i5-3330s Processor (2.70GHz, 6MB)
  • 27" Multi Touch Screen (2560 x 1440) with Articulating Stand
  • 6144MB (1x4GB, 1x2GB) 1600MHz DDR3 Dual Channel Memory
  • 1TB (7,200rpm) SATA Hard Drive + 32GB SSD (Intel SRT)
  • Windows 8 64bit
  • 3rd gen Intel® Core™ i7-3770s Processor (3.10GHz, 8MB)
  • 27" Multi Touch Screen (2560 x 1440) with Articulating Stand
  • 8192MB (2x4GB) 1600MHz DDR3 Dual Channel Memory
  • 2TB (7,200rpm) SATA Hard Drive + 32GB SSD (Intel SRT)

Reviews

Userreviews tweakers:
cantate
jeup43

Externe reviews:
Uitgebreide review van Hot Hardware over de XPS One (Engels)
Hardware.info review over het gebruikte scherm van Samsung (Nederlands)

Bestellen en Dell waardenbonnen en levertijden topics

Zoals alle Dell computers, is de XPS One enkel te verkrijgen op hun website; Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jz0tl13paC3BoY1h0DsEiwFw/full.png nl, Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aMjg8klyJRd3LD1CXstxPPkf/full.png be.
Een handige tip voor wie concreet geïnteresseerd is in de aankoop van een XPS desktop; neem zeker eens een kijkje in het Dell waardenbonnen topic indien je online bestelt, dat kan je heel wat euro's besparen, of bestel telefonisch (kan mogelijk ook wat korting opleveren).
Nog een "handig" topic omtrent ervaringen rond de levertijd is het Dell levertijden topic.

Huidige beschikbaarheid (12/04/13)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jz0tl13paC3BoY1h0DsEiwFw/full.png Dell.nl : beschikbaar
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aMjg8klyJRd3LD1CXstxPPkf/full.png Dell.be: beschikbaar

Bekende bugs en support forum

Support forum
Windows 8 hangs at Dell logo after shutdown, restart or hibernation

(met dank aan cantate voor de plaatjes en link naar review van Hot Hardware)

[ Voor 6% gewijzigd door woussie op 25-05-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 08:31
Mooi (begin van een) topic! Een vraagje/opmerking:
De inmiddels naar 999 euro in prijs gedaalde instapper: W7 non touch, 4gb, 1tb, beschikt niet over een msata ssd, voor zover ik kan vinden zijn alle i7-ens voorzien van touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:42

m-buurman

hmmm...coffee!!

In tegenstelling tot wat Dell aangeeft op hun website zit er bij mij dus weldegelijk GDDR5 ipv DDR3 geheugen op mijn GPU..

https://www.dropbox.com/s/y6y7coqqwmcyhgn/gddr5.jpg

Morgen maareens proberen wat dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
m-buurman schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:12:
In tegenstelling tot wat Dell aangeeft op hun website zit er bij mij dus weldegelijk GDDR5 ipv DDR3 geheugen op mijn GPU..

https://www.dropbox.com/s/y6y7coqqwmcyhgn/gddr5.jpg

Morgen maareens proberen wat dat kan :)
dat idee had ik ook al, al was cpu-z niet in staat het uit te lezen. Ik zal binnenkort ook eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
Cantate, bedankt voor je opmerking - bij nader inzien was mijn lijstje niet helemaal compleet. De non-touch versie op dell.nl is inderdaad een i5 versie (en ik heb deze dan ook aan het lijstje toegevoegd). Ik had mijn lijstje immers gebaseerd op dell.be, en daar is enkel de i7 beschikbaar als non-touch...
Er zijn dus wel degelijk 4 verschillende versies (internationaal), alleen is de beschikbaarheid in verschillende landen gewoon anders (ook als opmerking toegevoegd).

In mijn exemplaar (i5 touch) zit overigens ook GDDR5 geheugen op de GPU, volgens de nVidea tool. Maar de website en factuur beweren het omgekeerde... misschien hebben we gewoon geluk gehad? Ik denk dat ze het bij Dell zelf ook niet zo goed weten, eerlijk gezegd ;). NL en BE websites vermelden DDR3, DE vermeldt helemaal niets, UK vermeldt GDDR5.

In andere europese landen zijn de XPS desktops trouwens belachelijk duurder als in BE en NL.
Non touch i5: NL 999€, UK 1199£ (1470€)
Non touch i7: BE 1399€, DE 1749€, UK 1499£ (1843 €)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
Nog een mogelijke toevoeging: review van een 27 inch Samsung PLS scherm, waar het scherm van de XPS op gebaseerd lijkt te zijn.

edit: overigens is de NON touch I5 een 3450s (ja, het is mierenneuken :) )

[ Voor 16% gewijzigd door cantate op 11-12-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
Juist is juist! De Dell website geeft aan dat het een i5-3330S processor is... maar aangezien we de site al kunnen betrappen hebben op onjuistheden, geloof ik jou eerder ;) Aangepast!

De review van het scherm is inderdaad ook een mooie, ik heb deze dan ook aan het lijstje toegevoegd. (Ik wou niet zonder jouw toestemming heel je userreview "stelen", daarom stond hij er nog niet bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
ik heb het ook maar gegoogled hoor, ik denk dat die nog de meeste vermelding verdienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Een tip voor degene die nieuwe videokaart drivers bij Nvidia wil downloaden, kies niet voor de Geforce 600M (Notebooks) maar voor de gewone Geforce 600 series drivers. De 600M series driver herkent de videokaart niet.

De aanduiding GT 640M is wat verwarrend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285499

Mijn xps one 27 touch heeft standaard de 640M driver?
Deze werkt prima. Versie is ook nieuwer als de laatste driver op de nvidia driver download site, 307.21 vs 306.97.
Jij zegt dus dat er default de verkeerde driver geïnstalleerd is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
307.21 is inderdaad niet via de NVidia website te krijgen, maar alleen via Windows Update. Draai 'em zelf ook op m'n XPS 15 (GT540M), niks mis mee.
m-buurman schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:10:
Een tip voor degene die nieuwe videokaart drivers bij Nvidia wil downloaden, kies niet voor de Geforce 600M (Notebooks) maar voor de gewone Geforce 600 series drivers. De 600M series driver herkent de videokaart niet.

De aanduiding GT 640M is wat verwarrend :?
Wat is er verwarrend aan?

[ Voor 58% gewijzigd door S_Chief op 16-12-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Anoniem: 285499 schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:55:
Mijn xps one 27 touch heeft standaard de 640M driver?
Deze werkt prima. Versie is ook nieuwer als de laatste driver op de nvidia driver download site, 307.21 vs 306.97.
Jij zegt dus dat er default de verkeerde driver geïnstalleerd is :?
Dat zeg ik niet, ik zeg dat wanneer je een nieuwere driver (bijv. beta drivers) wilt downloaden van nVidia (die niet altijd direct via windows update te krijgen is) je de desktop ipv de notebook driver moet downloaden.
Met de geinstalleerde driver is verder niks mis.

Ik vind dat onderstaande (afbeelding) verwarrend kan zijn, je hebt de 600 series ipv de 600M series driver nodig terwijl er een 640M videokaart inzit.

https://www.dropbox.com/s/tyhwf44swqs4491/nvidia.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2023
Ik heb er eentje besteld en de levering was oorspronkelijk voorzien voor eind december. Nu is het al eind januari ...

Op de site van Dell kan je hem zelfs niet meer bestellen. Verontrustend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
m-buurman schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:11:
[...]
Ik vind dat onderstaande (afbeelding) verwarrend kan zijn, je hebt de 600 series ipv de 600M series driver nodig terwijl er een 640M videokaart inzit.

https://www.dropbox.com/s/tyhwf44swqs4491/nvidia.JPG
Ah, je had het over de website. Dacht dat je het over de naamgeving in het algemeen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
In de kerstvakantie uitgebreid de tijd gehad om mijn XPS One ten volle uit te testen ;)

... en gemerkt dat bij veelvuldig vingergebruik het scherm snel vuil wordt. Hoe/met welk middel vegen jullie het scherm proper? Ik gebruik nu het doekje dat bij mijn gsm hoorde, maar dan zit ik al gauw 5 minuten te wrijven om het grote 27 inch oppervlak helemaal proper te krijgen. Enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woussie schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:03:
In de kerstvakantie uitgebreid de tijd gehad om mijn XPS One ten volle uit te testen ;)

... en gemerkt dat bij veelvuldig vingergebruik het scherm snel vuil wordt. Hoe/met welk middel vegen jullie het scherm proper? Ik gebruik nu het doekje dat bij mijn gsm hoorde, maar dan zit ik al gauw 5 minuten te wrijven om het grote 27 inch oppervlak helemaal proper te krijgen. Enige tips?
Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn tablet tf101 maak ik schoon met glassex, en dat gaat prima. Maar of ik dat bij m'n XPS One ook met glassex kan doen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxic821
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-04 13:42
Zou het kunnen dat het type I7 non touch nooit meer in België te verkrijgen,allee maar de I5 met touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
Waar heb je die informatie van? Het lijkt me sterk dat hij nooit - maar dan echt nooit - meer in België zal te verkrijgen zijn, maar zoals het er naar uitziet kan het nog wel een tijdje duren tot hij weer in voorraad is.

Eén ding is zeker; diegenen die hem eind november/begin december hebben besteld en ontvangen, hebben geluk gehad! :)

Het valt me trouwens op dat dit bij alle fabrikanten zowat het geval is bij hun 27"-AIOs (Samsung, Lenovo,...) Nieuwe modellen introduceren bij de vleet, maar beschikbaarheid (op de BENL markt dan toch), ho maar! Het zal wel iets met de afbrokkelende markt van de consumentenpc's te maken hebben, zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Toevallig zat ik gisteravond op de site van Dell, eerst te kijken naar een 23" Inspiron One, de high-end 8GB / i7 / 2TB / HD7650 versie hiervan kost 1199,-

Toen kwam ik de XPS 27"versie tegen, mooi apparaat en ik wil graag weten wat deze kost in de I7 touch variant maar op de Dell site, staan ten eerste geen uitvoeringen gespecificeerd en er staat de volgende melding:
Prijzen aanvragen
Dit artikel kan helaas niet meer online worden aangekocht. Neem contact op met uw vertegenwoordiger voor meer informatie over hoe u kunt bestellen.
Vindt ik erg vaag, ik kan er nog inkomend at ze zo'n apparaat niet online willen verkopen maar noem dan iig de uitvoeringen/specificaties en prijzen. En wat moet ik met een "vertegenwoordiger" als particuliere klant.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 22-01-2013 12:30 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Kwam een leuke review tegen met een vergelijk van 8 verschillende AIO's

de XPS One krijgt de hoogste score, als ik deze review mag geloven de enige aio pc die echt voldoet de rest hebben allemaal tekortkomingen en/of kinderziektes.

Iemand enig idee wat een I7 touch versie atm kost? (aangezien die prijzen niet meer @ de Dell site genoemd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
Het probleem is (denk ik) niet dat ze hem niet online willen verkopen - diegenen onder ons die hem wel al hebben, hebben hem immers online besteld. Ik denk dat het probleem is dat ze gewoon niet aan de vraag kunnen voldoen...
Komt daar nog bij dat (zoals gewoonlijk) de BENL markt niet de belangrijkste is wereldwijd, en dat we dus helemaal vanachter in de rij staan :(

US estimated ship date: 11 februari
DE/FR estimated ship date: 5 maart
BE/NL: ??????

Om op je vraag te antwoorden: als ik me niet vergis heb ik mijn i5 versie aan €1500 gekocht, en was een i7 iets van een €1700 (hier ben ik niet helemaal zeker over). Dit is dan wel de volledige prijs, je kan er meestal wel nog aanzienlijk wat procent korting eraf halen, zie het Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
Ik heb bijvoorbeeld maar €1330 betaald voor mij i5 (ipv €1500).
Maar ja, dan moet hij eerst leverbaar zijn, natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah nadeel dat ik alleen telefonisch kan bestellen is dat ik niet gebruik kan maken van sites zoals haalmeeruitjecard.nl dat levert normaal gesproken al een korting op van 7 of 8% wat op een bedrag van 1700 euro toch al 136 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
Ik vraag me af of hij telefonisch dan wel te bestellen is...
Ik vrees ervoor, maar het kan altijd natuurlijk.
Van kortingwebsites kan je dan inderdaad geen gebruik maken, maar ik heb gehoord dat je telefonisch ook kortingen kan krijgen (hier heb ik zelf geen ervaring mee, dus je moet mijn woorden niet voor waarheid aannemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

hmmm nou kzal ze voor de grap eens bellen,

ben al een tijdje aan het zoeken naar een leuke AIO pc voor in de woonkamer en bijna geen enkele voldoet aan mijn eisen. Na het lezen van bovenstaande review ben ik ook tot de conclusie gekomen dat de XPS One de enige AIO is die op dit moment voldoet, maar 1700 voor een pc is wel vrij prijzig :P jammer genoeg is de 23" AIO van Dell veel slechter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxic821
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-04 13:42
Daarstraks eens contact gehad met de chatdienst van dell België en hier spraken ze dat hij over +-2 weken terug leverbaar is,dat zou goed nieuws zijn,nu maar hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-12-2024
Net gechat met Dell.nl, voorlopig niet leverbaar i.v.m. levering van schermen?
Wanneer wel is niet bekend. Jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat is wel balen voor Dell hebben ze de beste aio in de markt weten te zetten laat een toeleverancier het afweten...

Nouhja geeft mij de tijd om door te sparen, wellicht dat er intussen nog andere interesant aio's op de markt komen, zolang moet mijn lompe Antec kast nog maar in de woonkamer blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 14:19
Op mijn advies heeft mijn pa voor de kerst een Dell XPS One (Core i5, non-touch, Windows 7) gekocht via een mooie aanbieding van Dell. Heb hem van de week geinstalleerd en ik ben er prima over te spreken, zit goed en doordacht in elkaar, prima scherm ook. Windows 7 installatie had nauwelijks bloatware.
Een issue echter, waar andere gebruikers ook mee te maken hebben wellicht; de optical drive maakt echt gigantisch lawaai bij een spinnende disc. Ff wat getest, het gaat niet op voor alle discs, dus kan ermee te maken hebben dat het opspeelt bij een net niet perfect rond schijfje?
Bij het branden van een cdrw (old school :) ) op 24x maakte 'ie veel lawaai, op 4x speed niet. Originele Office installatie cdrom maakte geen kabaal, driver cdtje van Canon printer weer wel...
Kan het komen doordat zo'n laptop model optische drive gewoon minder stevig is en gevoeliger voor trillingen? Maakt die van jullie ook zoveel geluid?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

In mijn HP laptop maakt de drive wel iets meer lawaai dan een "gewone" drive maar niet heel erg, je zit er ook veel dichterbij natuurlijk.

Maargoed voor die 4x per jaar dat je nog een cd/dvd gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Dell heeft weer zicht op de levertijden van de XPS One 27 want de modellen en prijzen staan weer op de site de i5 non touch is vanaf 15feb leverbaar en de 2 touch varianten zijn vanaf 21 maart leverbaar. De duurste uitvoering kost nu 1749,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 23:10

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Ik heb vanochtend de i7/8 GB RAM/2 TB HDD besteld. De verwachte leverdatum volgens de orderbevestiging is 25-feb-2013.

[ Voor 12% gewijzigd door lvmeijer op 13-02-2013 20:47 ]

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

lvmeijer schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:46:
Ik heb vanochtend de i7/8 GB RAM/2 TB HDD besteld. De verwachte leverdatum volgens de orderbevestiging is 25-feb-2013.
Ok nouhja op hun website staat dus iets anders mbt de I7 versie :)

Ben benieuwd wat je ervaringen zijn, als ik de revieuws lees schijnt het lawaai van de ventilatoren best wel storend te zijn. Nu lees ik dit in reviews die gebaseerd op modellen van de XPS One toen deze net uitkwam, ik weet niet of de huidige modellen verbeterd zijn.

• lvmeijer

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Chaoss schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:07:
[...]

Ok nouhja op hun website staat dus iets anders mbt de I7 versie :)

Ben benieuwd wat je ervaringen zijn, als ik de revieuws lees schijnt het lawaai van de ventilatoren best wel storend te zijn. Nu lees ik dit in reviews die gebaseerd op modellen van de XPS One toen deze net uitkwam, ik weet niet of de huidige modellen verbeterd zijn.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
Mijn bevindingen over het geluid:
- De optical drive is inderdaad niet muisstil, maar echt storend vond ik het ook niet (wordt bij mij weinig tot nooit gebruikt, dus meer kan ik er niet over zeggen, sorry)
- Bij licht/normaal gebruik (surfen, video's afspelen, documenten/foto's bewerken, Angry Birds-achtige spellen...) is de computer erg stil te noemen, vind ik.
- Enkel bij volledige belasting ("volwaardige" recente games en langdurig 3D renderen) draaien de fans op volle toeren, en dan is het geluid inderdaad erg merkbaar/storend. Bij mij gebeurt dit altijd ongeveer na ongeveer 30 minuten gamen. Korte piekbelastingen kan hij dus zonder geluid aan, het gebeurt pas na enige tijd. De koeling blijft dan echter wel even op volle toeren draaien, dus je hebt er wel een tijdje last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Toch jammer dat de engineers bij Dell de koeling niet zo kunnen optimaliseren als bij de iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik ben aan het kijken op de Dell website (http://www.dell.com/hk/en/p/xps-one-27-2710-aio-t/fs) en het lijkt er op dat alleen de Core i7 versie een SSD heeft? En dan ook nog maar 32GB?

Weet iemand of je die Core i5 versie kan kopen en zelf een normale SSD in stoppen? Wel een beetje triest dat anno 2013 voor zo'n high-end AIO je niet eens een normale SSD schijf mee kan krijgen.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvmeijer

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Het is nu 26-02 en mijn orderstatuspagina zegt nog steeds 'Geschatte leveringsdatum: 25-2-2013', status: Werk in uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvmeijer

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

lvmeijer schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:59:
Het is nu 26-02 en mijn orderstatuspagina zegt nog steeds 'Geschatte leveringsdatum: 25-2-2013', status: Werk in uitvoering.
De XPS is gisteren binnengekomen, na een dag eerder door Dell te zijn gebeld dat de order was geannuleerd, heel bijzonder. Maar goed, werkelijk waar een prachtig apparaat. Alleen is nu -dag 2 - de hard disk gecrashed. Nadat ik gisteravond alles goed had geïnstalleerd en geconfigureerd heb ik met recimg.exe een Windows 8 recovery image gemaakt (zie http://blogs.msdn.com/b/m...mage-with-recimg-exe.aspx). En vanochtend gaf de Dell 'No boot device' aan. Paar keer herstarten gaf uiteindelijk 'Windows Recovery' en 'Cannot repair Windows'.

Nu de Dell support route maar eens bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Darkvater schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:44:
Ik ben aan het kijken op de Dell website (http://www.dell.com/hk/en/p/xps-one-27-2710-aio-t/fs) en het lijkt er op dat alleen de Core i7 versie een SSD heeft? En dan ook nog maar 32GB?

Weet iemand of je die Core i5 versie kan kopen en zelf een normale SSD in stoppen? Wel een beetje triest dat anno 2013 voor zo'n high-end AIO je niet eens een normale SSD schijf mee kan krijgen.
Het is een caching ssd dus 32Gb om te cachen en daarnaast 2TB als opslag.

Het prijsverschil tussen de One i5 en One i7 is op dit moment 90 euro, je zou gek zijn om de duurdere niet te nemen! dan heb je: 8gb ipv 6gb geheugen. i7 ipv i5, 2TB ipv 1TB opslag. dat is zeker 90 euro waard!

Edit: kijk net op de Dell site en de specs zijn aangepast beide touch versies, dus de i5 & i7 hebben beide een caching SSD, het verschil van 1TB vs 2TB is wel gebleven.

Daarnaast zie ik dat er een prijs verlaging is doorgevoerd! duurste uitvoering is 175,- goedkoper geworden, de middelste 165,- Wel opvallend zo'n prijsverlaging als ze moeite hebben genoeg van die apparaten te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

woussie schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:09:
Mijn bevindingen over het geluid:
- De optical drive is inderdaad niet muisstil, maar echt storend vond ik het ook niet (wordt bij mij weinig tot nooit gebruikt, dus meer kan ik er niet over zeggen, sorry)
- Bij licht/normaal gebruik (surfen, video's afspelen, documenten/foto's bewerken, Angry Birds-achtige spellen...) is de computer erg stil te noemen, vind ik.
- Enkel bij volledige belasting ("volwaardige" recente games en langdurig 3D renderen) draaien de fans op volle toeren, en dan is het geluid inderdaad erg merkbaar/storend. Bij mij gebeurt dit altijd ongeveer na ongeveer 30 minuten gamen. Korte piekbelastingen kan hij dus zonder geluid aan, het gebeurt pas na enige tijd. De koeling blijft dan echter wel even op volle toeren draaien, dus je hebt er wel een tijdje last van...
Nog bedankt voor deze info! dat de drive veel lawaai maakt is geen probleem, die gebruken we hoogstens af en toe om een cd te rippen voor de ipod.

Onder normaal gebruik gewoon stil is goed om te horen. PC zal naast de "normale" dagelijkse dingen ook gebruikt worden voor het maken van fotoboeken en het bewerken van foto's in PSP, ik neem aan dat je dan ook geen last ven het geluid gaat krijgen?

Kunje de XPS one eigenlijk ook aan de muur hangen dmv een VESA bevestiging oid?

Enig nadeeltje van de XPS One blijft de GT640 videokaart, we willen incidenteel nog wel eens een spelletje spelen op de PC en dan was de opvolger de GT730 toch wel een meerwaarde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topic is een beetje dood :P

Maar ik heb gisteren ook een XPS One gekocht, duurste uitvoering met als uitbreiding 2 jaar onsite garantie.

Ik heb aardig wat korting bij elkaar kunnen schrapen, er zit tot 4 april standaard al 175,- korting op de XPS One, er stond op de Dell site nog een kortings bon van 5%, en dan nog 5% EPP korting.

Toen zag ik dat ik maar 5 euro onder de 8% EPP korting zat, dus de goedkoopste optie opgezocht en dat was een logitech headset voor 40 euro, door de 8% EPP korting werdt het eindbedrag toen nog eens 10 euro lager :P

Apparaat zou normaal 1889,- kosten en ik heb nu 1504,- betaald, als het goed is gaat daar nog eens 7% af van shopkorting.nl en dan kom ik op 1399,- :D

Verwachte leverdatum is 12 april... jammer dat het zo lang duurt het zijn immers qua hardware allemaal standaard configs dus zo lang hoeft dat niet te duren zou je zeggen. Hij stond al vrij snel op "in productie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

nog even een updatje, gisteren de One binnen gekregen (2 april besteld)/

wat een apparaat _/-\o_ dat beeldsccherm echt geweldig.

Diablo 3 draait ook gewoon prima in Quad-HD resolutie en dat ziet er dan best indrukwekkend uit :9~

Enig nadeel vindt ik de desktop set, het toetsenbord gaat nog wel, voelt kwalitatief goed aan en tikt lekker weg, maar had van mij wel 1 maatje groter gemogen, en ik had heel graag gehad dat de Capslock een aan/uit ledje had gehad.

Maar die muis is echt budget, ding komt veel schraler over dan het toetsenbord, beetje zonde bij een PC die zonder korting 1800 euro had gekost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
Zo, dat is "snel", Dell heeft zijn levertijden terug in orde gekregen blijkbaar. Succes met je aankoop Chaoss!

De toetsenbord-en-muis-combinatie valt in mijn ogen in de categorie "goed, maar niet schitterend". Het toetsenbord typt wel lekker, maar het is aan de minimalistische kant voor een desktoptoetsenbord - simpele dingen als het regelen van het geluidsniveau zit achter Fn-toetsen "verstopt"... De muis is inderdaad nogal "plastic fantastic", maar niet slechter dan mijn Microsoft-muis van 10 euro, of de HP-muis op mijn werk...

Mijn algemene ervaring is dat je bij een aankoop van een volledig kant-en-klaar systeem ALTIJD maar gemiddelde randapparatuur krijgt, of het nu bij Dell, HP of een andere pc-bouwer is. Daarom was ik niet teleurgesteld :)

Wel leuk vind ik, is dat de ontvanger voor de muis en toetsenbord in de all-in-one is ingewerkt. Dat scheelt toch weer een bezette usb-poort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

dat is inderdaad wel mooi, maar ook het enige voordeel van de bijgeleverde set, en nogmaals het toetsenbord kan ik prima mee leven, maar die mui kan echt niet bij een PC van 1800 euro. Mijn vrouw heeft in het verleden al eens RSI gehad en die krijgt van deze muis gelijk weer kramp als ze een half uurtje achter de pc zit.

Prestaties vallen mij allersinds mee, World of Tanks draaid bijna op de hoogste instellingen op 1080P, en Diablo speelt zelfs goed in quad-HD resolutie. Ventilatoren zijn wel aanwezig tijdens het gamen maar is in mijn ogen totaal niet storend... misschien dat er iets veranderd is las in reviews van vorige jaar dat men het echt storend vond en dat de pc alsnog loeiheet zou worden. als ik het monitor dan worden de cpu cores tijdens het gamen tegen de 70 graden volgens mij vrij normale temps.

Klopt het overigens dat ik niet de GeForce drivers van NVidia zelf kan installeren? krijg dan een melding dat er geen geschikte videoadapter gevonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het overigens dat ik niet de GeForce drivers van NVidia zelf kan installeren? krijg dan een melding dat er geen geschikte videoadapter gevonden is?
[/quote]

Ik weet niet welke driver je hebt, maar mijn huidige driver is: NVIDIA 9.18.13.1106 (18-jan-2013)
Veel plezier met je nieuwe dell xps one.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Jah die driver heb ik ook, op de site van DELL zijn ook geen nieuwere drivers beschikbaar.

Op de website van nvidia zelf zijn wel veel recentere drivers beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 07:31
@Chaoss

gewoon uit nieuwsgierigheid; maar volgende zaken lopen bij mij niet zo lekker en ik wil even controleren of jij er ook last van hebt...

1. CD wordt niet uitgeworpen bij het "drukken" op de eject knop vooraan de PC (naast die 3 ledjes)
2. heel raar ... maar de service tag nummer wordt niet herkent op de dell site.

heb je ook deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Foxie_s,

Ik heb die problemen niet, cd/dvd wordt netjes uitgeworpen en de service tag wordt gewoon herkend op de dell site.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

ik ook niet, niet dat ik de cd vaak gebruik, maar de 2-3 cd'tjes die ik bij installatie heb gebruikt gingen er prima uit met de knop op het scherm.

Ook de service tag wordt prima gedetecteerd via de Dell website. Staat je tag wel in het "My Dell support center" als je deze op je pc opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:34

Major_ton

Shoot!

Wat een lekker rustig topic is dit ;-)

Ik heb gister de nieuwe XPS 27 (2720) besteld en deze wordt ergens volgende week geleverd! Ik ben erg benieuwd naar het scherm en stiekem toch ook wel een beetje naar de game performance, ook al is hij daar niet voor aangeschaft.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scherm is prima (buiten de reflecties om), alsmede de geluidsproductie.
Wat games betreft, geen ervaring. Ben geen gamer.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Tot deze week (vanaf april oid) een tevreden gebruiker vd Xps One tot afgelopen zondag, pc staat een uurtje aan en ineens poef uit. Wil ook niet meer opstarten, bleeft steeds reboten en soms komt er een blauw scherm in beeld dat een system repair oid moet doen.

Maandag peremium support gebeld, "kan aan uw moederbord oid liggen of een bios instelling", na wat nutteloze instellingen in het bios heen en weer veranderd te hebben kreeg ik de opmerking "dan moet Windows opnieuw geïnstalleerd".

Ik vind dit zelf een beetje rare conclussie, pc viel zomaar uit en wil daarn niet meer booten lijkt me stug dat het aan de installatie ligt. Soms als ik de pc aanzet gaat hij ook luid piepen lijkt mij toch echt een hafdware probleem?

Enfin ik had geen Windows 8 DVD dus we konden niets, heb die inmiddels wel in huis kan er wel van booten maar die dvd heeft verder geen recovery/repair opties. Kan alleen een nieuwe installatie doen, baal hier erg van, naast dat ik niet van alle fotos een backup heb is het ook enorm veel werk op alles weer in te stellen zoals bv de iTunes bibliotheek.

Kan ik de behuzing van de xps One zelf ook open halen om de HD aan een laptop te hangen om te kijken of ik er nog spul af kan halen? Of krijg ik dan gezeik met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Bij mij is een nieuwe HD geplaatst door Dell.

Kan iemand voor mij controleren wat voor SATA Mode bij jullie in het bios staat ingesteld? Dit staat onder "Advanced" en dan "Onboard Device Configuration", ik twijfel of dit origineel op AHCI of RAID staat?

Ik dacht zelf dat het origineel op AHCI stond en dat ik het van de helpdesk op RAID moest zetten, daarna kreeg ik bij elke boot allemaal raid info/instellingen te zien en het booten duurt langer. Zelf heb ik hem weer op AHCI gezet en Windows 8 opnieuw geïnstalleerd maar nu krijg ik in Windows in de Intel rapid storage tool te zien dat SSD caching niet werkt.

Dus als iemand kan checken of de SATA mode op RAID of AHCI staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtwalters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb de Dell XPS 2720 sinds vorige week. Behalve een lovende gebruikservaring wil ik het volgende kwijt:

Bij mij zat de draadloze dongle voor het toetsenbord en muis niet van tevoren geïnstalleerd in het systeem, terwijl elke "snel aan de slag"-handeiding dit wel beweert. Wel zat deze ontvanger in de doos vlak naast de muis (erg makkelijk over het hoofd te zien! zeker aangezien je verwacht dat er al iets voorgeinstalleerd zou moeten zijn en het maar een klein dingetje is).

Natuurlijk past deze dongle prima in één van de gewone USB-poorten, maar één van de verkoopargumenten was juist dat je er geen poort aan kwijt zou zijn dankzij deze voorinstallatie. Wat in geen enkele handleiding te vinden is(!) maar ik toevallig wel op een forum over de Dell XPS 15 tegenkwam: er zit onder het scherm in de rand naast de speakers een klepje met een USB-poort, speciaal voor de dongle.

(Als je de onderhoudshandleiding van Dell downloadt is er een hoofdstuk over het vervangen van de "draadloze receiver van toetsenbord en muis", waarin staat dat je de achterkant moet openmaken en onderdelen moet losschroeven en kabels moet losmaken om dit onderdeel te vervangen. Wat er niet staat is dat dit niet om de receiver zelf gaat, maar om een doodnormaal USB-poortje, dat gewoon via het klepje te benaderen is).

Edit:
Op de quickstart guide staat onder nummer 20 toch een verwijzing naar de plek voor de ontvanger:
ftp://ftp.dell.com/Manual...o_Setup%20Guide_en-us.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door jtwalters op 25-05-2014 13:15 . Reden: link naar quickstart toegevoegd ]

Pagina: 1