Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TV nu kopen of wachten ?

Pagina: 1
Acties:

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 15:05
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv maar ik zit in dubio of ik een tv nu of tijdens de kerstdagen moet kopen (i.v.m. aanbiedingen?). Normaal gesproken doe ik niets bijzonders met de kerst dus ik zou niet weten wat de elektronica prijzen tijdens deze periode doen. Als ik de pricewatch bekijk zie ik geen dip aan het einde van de decembermaand maar wellicht dat de ervaringen toch anders zijn ?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Philips cashback actie is nu bezig, tot 31 december.

[ Voor 38% gewijzigd door Ernemmer op 10-12-2012 17:07 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 22:40
gewoon geld opzij zetten. Bepalen wat je wilt hebben.
En dan wachten tot er een goede aanbieding komt.

TheS4ndm4n#1919

• riic0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09-2021
Je kan beter wachten tot het begin van het nieuwe jaar, dan zijn er meestal goede aanbiedingen

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Bij deze manier van denken, kun je altijd blijven wachten. Er is altijd wel een moment dat er een aanbieding komt maar uiteindelijk gaat het dan om 2 of 3 tientjes. Daar zit je dan weken op te wachten terwijl je in de tussentijd voor die 2/3 tientjes weer van een nieuwe televisie had kunnen genieten.

Tevens vallen de beste televisie altijd buiten de actie. Panasonic, Samsung 7 series en hoger, Sony 850 serie etc. En als je te lang gaat wachten, heb je kans dat bepaalde modellen er niet meer zijn. Modellen gaan namelijk opraken aangezien de nieuwe lijnen er over een dikke maand weer aankomen. Dan gaan de prijzen weer flink omhoog.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De enige reden om nog een maandje te wachten is wegens de CES beurs waar veel nieuwe modellen worden aangekondigd

39

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Dimens
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:54:
[...]

Je hebt het over 2 à 3 tientjes, een MM actie in het voorjaar leverde ons op een HX850 toch direct een slordige €500,- korting op, daar wil je best even op wachten. ;)
Nadat ze de prijs met een paar honderd euro verhogen ja. De volgende keer dat ze zo'n actie krijgen, moet je maar eens opletten. Alvorens gooien ze eerst de prijs omhoog om er vervolgens korting overheen te doen en je zo wijs te maken dat je er ontzettend veel korting voor hebt gekregen.

Tevens valt de HX850 buiten de acties van Mediamarkt, sowieso dus onzin wat je nu zegt.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 05:43 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heren, houden we het even fris?

Wise enough to play the fool

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dimens schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:44:
Bij deze manier van denken, kun je altijd blijven wachten. Er is altijd wel een moment dat er een aanbieding komt maar uiteindelijk gaat het dan om 2 of 3 tientjes. Daar zit je dan weken op te wachten terwijl je in de tussentijd voor die 2/3 tientjes weer van een nieuwe televisie had kunnen genieten.
...
Hier ben ik het wel mee eens. Je kan in principe tot in de eeuwigheid blijven wachten tot er weer een betere actie komt. Of op de afprijzing in verband met de komst van een nieuw model.

Kies gewoon een model uit dat past bij je wensen en budget. Kijk rond waar de beste prijs is en kopen maar. En ja, later zul je het product altijd wel weer ergens goedkoper tegen komen maar dan heb je er al een tijd van kunnen genieten.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-11 17:05
Mwah, als je nu al weet welke type je wilt hebben. Dan kun je toch nog wel 2 weekjes wachten? Dan kijk je of ie ergens in de aanbieding is en bestel je de goedkoopste.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Dimens
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 03:59:
[...]

Dude, ik zeg je toch dat ik de HX850 in een kortingsactie bij MM heb gekocht. :+
Zou ik dat niet zelf het beste weten??
"Onzin" kwebbel je hier nu toch echt zelf. :X

En de uitgangsprijs was bij de MM gelijk aan de laagste in de pricewatch hier.
Vervolgens ging daar de korting vanaf.
"Ik ben toch niet gék!!"

Je moet toch eens wat vaker buiten komen, of een ander op z'n woord leren geloven. 8)
Als je nog meer trust issues hebt, raadpleeg dan eerst het archief eens, daar is het voor.
Als we er vanuit gaan dat je bij de BTW actie de meeste korting krijgt, zou de Sony HX850 bij de Media Markt toen €3.150 hebben gekost om €500,- korting te krijgen. Dan zou je met de korting op €2.650 uitkomen wat ver boven het gemiddelde ligt van wat de HX850 toen kostte. Er klopt dus niets van.

En de HX850 is uitgesloten van de acties zoals ik al zei.

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 15:05
Tweakers,

Bedankt voor de reacties zover. Er zijn soms leuke cashback acties of kleine kortingen maar voor specifieke tv's moet je maar net mazzel hebben. In mijn geval zit ik te zoeken naar een panasonic plasma van groot formaat (>50"). Helaas hebben ze nu alleen voor de LED/LCD versies van panasonic een actie lopen dus dat is pech. Wachten tot de kerst en hopen dat er nog iets leuks voorbij komt en anders ga ik gewoon voor de tv die ik op het oog heb :)

• Dimens
Gem schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:57:
Tweakers,

Bedankt voor de reacties zover. Er zijn soms leuke cashback acties of kleine kortingen maar voor specifieke tv's moet je maar net mazzel hebben. In mijn geval zit ik te zoeken naar een panasonic plasma van groot formaat (>50"). Helaas hebben ze nu alleen voor de LED/LCD versies van panasonic een actie lopen dus dat is pech. Wachten tot de kerst en hopen dat er nog iets leuks voorbij komt en anders ga ik gewoon voor de tv die ik op het oog heb :)
Het probleem is echter dat Panasonic plasma bijna nooit in de acties valt. Eventueel heb je bij winkels ook altijd nog de 14 dagen laagste prijs garantie. Mocht de televisie binnen die 14 dagen goedkoper worden, kun je altijd het verschil in prijs terugvragen.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 15:03 ]

• Dimens
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:48:
[...]

En wat jij zegt is waar omdat??
Ik heb je voor een tweede keer verteld dat je uitspraak verifieerbaar niet klopt.
Wel degelijk. Als jij €500,- korting zou krijgen bij Mediamarkt met de 19% BTW weg ermee actie, zou je televisie €3.150,- hebben gekost wat ver boven het gemiddelde van toen lag. Kun je zien aan het grafiek van de HX850 hier op Tweakers. De televisie kostte in de tijd dat je je televisie kocht, gemiddeld zo'n €2000,-. Als jij daar dan de 19% BTW weg ermee actie overheen zou doen, zou je in totaal €1.682,- voor de televisie betaald hebben wat uitkomt op €318,- korting wat geen €500,- is. Ook niet ongeveer.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=306592

En dan te bedenken dat er in het voorjaar geen 19% BTW weg ermee actie was terwijl dit de grootste actie bij de MediaMarkt is. Ongeacht welke plaats de MediaMarkt zit.
Zou ik zelf niet het beste weten wat hier aan de muur hangt, bij wie ik dat heb gekocht en onder welke landelijk geadverteerde condities??
Just check the facts. :+
Blijkbaar weet jij dat inderdaad niet want in een wat ouder topic, heb jij niet kunnen vertellen hoeveel je nou eigenlijk korting hebt gekregen. Een quote van jezelf;
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:51:
[...]

Toen ik de Sony in het voorjaar kocht, liep er een grote kortingsactie bij de MM en kon ik meteen €400 of €500(??) aftikken.
Toen werd die tv ineens erg interessant.
bron
Je krijgt een reactie omdat je hier iemand voor leugenaar uitmaakt.
Vind je het nu slim dat nu nogmaals te doen??

Je staat nogal snel met een bijzonder irritante, beschuldigende mening klaar, misschien is het een idee om even netjes informerend door te vragen, of een fact-check te doen voor je anderen voor vuil uitmaakt.
De actie staat hier gewoon in het archief, doe wat ik je eerder voorstelde en bied daarna even snel je verontschuldiging aan als dat je hier tot tweemaal toe tamelijk clueless reageert.
Verontschuldigingen aanbieden aan iemand die mij beledigd met uit de lucht gegrepen conclusies? Nooit.
€1999,- naar €1639,- is voor alsnog geen €500,-. Ook bijna niet.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
offtopic:
Lekker testosteron topicje zo, de kerstgedachte zit er al goed in :-)

Ontopic:

Normaliter zoals je ook in de graphs kunt zien doen de prijzen weinig in december, vaak juist meer eind januari begin februari (wanneer mediamarkt traditioneel vaak ook een BTW actie heeft). Maar mocht je n aar een specifiek model zoeken dan zou ik zeker even checken of dat model wel onder de actie gaat vallen. misschien vorige keer niet, maar dan wel omdat het model overjarig is oid.

Conclusie: Het blijft koffiedik kijken, ik had laatst ook een aankoop die een maand later met 100,- korting (op 500,-) aangeboden werd gedurende een week. Tja is ff balen, van de andere kant had ik er toen al een maand lol van en vond ik het blijkbaar de oorspronkelijke prijs ook waard.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

Nogmaals dan maar:
Modbreak:Heren, houden we het even fris?

Zoals in dat aangehaalde topic is het dus wel degelijk mogelijk dat bepaalde ketens van Mediamarkt TV's niet uitsluiten van acties en dat modellen als de Sony HX850 daar dus wel onder vielen. Hoe dan ook is het niet nodig om op de man te blijven spelen over dit soort dingen. Idem met het narekenen van iemands korting.

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 12-12-2012 10:07 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1