Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Death Metal
Maar eind jaren '80 keerde Satan sterker dan ooit terug. Metallica,
Anthrax, Megadeth en Slayer speelden nog sneller en harder. Er zat
ook meer geweld en dood in hun muziek: Death Metal. En Death Metal
zou ook doden eisen.

Zelfmoord
Bij sommige concerten vielen doden bij ongelukken. Sommige fans namen
de teksten van hun favoriete groepen ernstig. Ze gingen lijken
opgraven. Of ze staken kerken in brand. Een jongen van 13 schoot
zichzelf door het hoofd. Hij luisterde naar een liedje over
zelfmoord. Een andere jongen schoot de helft van zijn gezicht weg op
muziek van Judas Priest. Zijn hardrock en heavy metal dan toch muziek
van de duivel?
Dit kwam ik tegen op internet.
Er is op internet best veel te vinden over dat Black Metal en Rock muziek (bands als Metallica, Iron Maiden, Cradle of Filth en Marilyn Manson) een slechte invloed hebben op de jeugd. Jongeren zouden agressief en geweldadig worden.

Wat vinden jullie ervan en hoe denken jullie erover?

Ik ben het wel mee eens dat sommige jongeren agressief en geweldadig erdoor worden, maar ik denk dat dat aan het persoon ligt of aan de opvoeding. Ikzelf luister veel naar MEtal muziek en ook harde Rock vind ik mooi, maar ik luister er naar maar krijg geen neigingen tot geweldpleging.

Ik denk dat jongeren die dit wel doen niet helemaal helder in hun hoofd zijn.

PS Het hele verslag van de quote kun je hier lezen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8525

Toen die Take That (met die Robbie Williams) ermee ophield, pleegde toch ook veel meisjes zelfmoord? Volgens zijn ze ook duivelsaanbidders! Ze zorgen voor geweld en moord!! Ze zijn instrumenten van de duivel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 19:03
Het probleem is hetzelfde als met computerspelletjes, sommigen worden er aggresief van en vervolgens krijgen de computerspelletjes de schuld.... nou heeft clanbase (site voor Quake-, UT- en Halflife-clans) volgens mij 30000 nederlandse members, als die allemaal aggresief zijn zouden we dat echt wel merken, het probleem is dus die paar mensen die wel aggresief worden en daar wordt de rest de dupe van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16192

daar worden mensen niet agressief van; de personen die bij die muziek zelfmoord gaan doen hadden dat ook wel gedaan zonder die muziek maar op een ander moment. Het heeft gewoon te maken met de beinvloedbaarheid van zo'n kind. Je kunt alles wel de schuld geven maar de schuld lig nog altijd bij de opvoeding of gewoon de persoon zelf.

Sterker nog, ik denk dat bv bij pcspelletjes waar je mensen moet uitmoorden (carmageddon) je juist rustiger bent daarna omdat je je agressie kan botvieren op het spelletje ipv reallife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18020

Ik vind het nogal ver gaan om te zeggen dat het door DIE muziek komt.
Als je depri bent ga je meestal een beetje muziek luisteren om je wat lekkerder te voelen. Als ik zelfmoord zou willen plegen, dan zou ik zeker een muziekje opzetten voor de moed, dat zou dan een depri en aggresief nummer zijn....

Dus ik denk niet dat muziek het uitlokt, maar dat het wel zeker kan helpen bij je "acties"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

"If someone listens to our music, and commits suicide because of it, he was so weak-willed that he didn't deserve to live anyway." - Cradle of Filth

Niet al te subtiel natuurlijk, maar toch. :)

Nee serieus, ik weet vrij zeker dat mensen die naar duister metaal luisteren niet agressiever, en misschien wel minder agressief zijn dan de gemiddelde persoon. Misschien is metal juist wel iets waarmee mensen hun innerlijke agressie kunnen afreageren zodat ze hem niet meer fysiek hoeven te uiten? (Zomaar een ideetje, maar toch: er is een reden waarom je je aangetrokken voelt tot de emoties die een bepaalde muziekstijl bij je oproept. Metal roept in ieder geval een gevoel van kracht en macht op; daarnaast natuurlijk nog vele andere dingen, afhankelijk van de soort metal.)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

mijn ervaring is dat de meeste metal fans juist rustige en vriendelijke lui zijn ;)

ikzelf word er in ieder geval niet agressief van, maar ik heb wel me oma een keer opgegraven >:) :+

maar ff zonder gein, als je alles serieus gaat nemen van die nr's dan heb je geen leven meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26431

Complete onzin natuurlijk :D

Ik luister ook veel naar "agressieve muziek".

En Eminem zou ook al mensen tot moord en zo aanztten :D

Onzin natuurlijk, ik vind het inderdaad juist wel lekker om je af te kunnen reageren met muziek!

Echt waar, als ik een kut-dag heb, en agressief wordt, kan het keihard opzetten van bv Papa Roach lekker helpen hoor! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik vind het echt onzin dat muziek negatieve invloed zou uitoefenen op jongeren.

Muziek kan natuurlijk wel je emoties beinvloeden....ben ik in een depri bui en luister ik naar depri muziek dan voel ik me niet veel beter. Luister ik naar happy punk, voel ik me heerlijk.
En tijdens trainen lekkere metal luisteren dan train ik toch beter.

Maar om zelfmoord en andere acties aan muziek toe te schrijven....

Stel...iemand vindt mij met een kogel in m'n hoofd, en in m'n discman zit een cd met schlagermuziek.....wordt die genre dan ook in een verkeerd daglicht gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26431

[b]Op vrijdag 01 juni 2001 21:43
Stel...iemand vindt mij met een kogel in m'n hoofd, en in m'n discman zit een cd met schlagermuziek.....wordt die genre dan ook in een verkeerd daglicht gesteld?
Ik zou zeker een kogel door mn kop jagen als ik Schlager aan moet horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksoul
Op vrijdag 01 juni 2001 21:46 schreef eXrated het volgende:

[..]

Ik zou zeker een kogel door mn kop jagen als ik Schlager aan moet horen :P
Hmzzzz....heb weer een verkeerd muziekvoorbeeld genoemd :) :)
<offtopic>
Heb het vroeger vaak aan moeten horen, maar ik heb er nog geen einde aan gemaakt :)
Heb alleen een zwaar trauma :(
</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Laatst online: 18:52
Op vrijdag 01 juni 2001 19:58 schreef Kertje het volgende:
Sterker nog, ik denk dat bv bij pcspelletjes waar je mensen moet uitmoorden (carmageddon) je juist rustiger bent daarna omdat je je agressie kan botvieren op het spelletje ipv reallife
Ehm, af en toe gaat dat toch fout... Ik kan me vaag herinneren dat een klein meisje een computerspelletjesspelende jongen nogal irriteerde. En het spelletje ging ook al niet goed... Dan maar irl botvieren.

Ik denk dat de negatieve invloed van muziek wel meevalt en ook helemaal niet slecht hoeft te zijn (je kunnen afreageren, is hier al enkele keer genoemd), maar ik denk niet dat het complete onzin is dat er bijs sommige mensen een verband is.
Het is echter zeker niet de oorzaak, hooguit een katalysator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Jah, al die bagger bands (ik heb nix tegen metal ofzo, maar metallica en iron maiden vind ik gewoon commeriele apen (met af en toe een leuk nr) en cradle vindt ik helemaal nix) hebben mij helemaal evil gemaakt >:) . Ofja, zonder die bands was ik dat ook wel, maar nu zeker >:) . (Heeft die smiley ook weer zin >:) )

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

Volgens mij wordt er bij ons meer geknokt tijdens housefeesten en in dance/trance-cafes, dan bij DOA en in rock/metal-cafes. Meeste metelaars zijn juist rustig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Behalve in de pit natuurlijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18020

Op zaterdag 02 juni 2001 00:21 schreef Tweaker het volgende:
Volgens mij wordt er bij ons meer geknokt tijdens housefeesten en in dance/trance-cafes, dan bij DOA en in rock/metal-cafes. Meeste metelaars zijn juist rustig vind ik.
De grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Vechtpartijen in een cafe komen veel meer voor dan bijvoorbeeld in een discotheek. en ja, in beide kom ik veel en voel me in een discotheek altijd veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1936

Ik wordt juist eerder agressief van muziek die ik afschuwelijk vindt, zoals bijv. Andre Hazes enzo. :P

Van Rock/Metal muziek wordt ik niet agressief, wel ga ik er harder door autorijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 02 juni 2001 00:42 schreef VipTweak het volgende:

[..]

De grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Vechtpartijen in een cafe komen veel meer voor dan bijvoorbeeld in een discotheek. en ja, in beide kom ik veel en voel me in een discotheek altijd veiliger.
Ik had het niet over discotheken maar over dance/trance-cafes en rock/metal-cafes. En als ik uit mijn ervaring kijk, dan is er in die dance/trance-tenten een stuk meer agressiviteit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8019

Metal en Rock hebben geen slechte invloed, sterker nog, veel bands helpen de jeugd om het juk van de christenen van zich af te werpen.

Metal bevrijd de jeugd van de leugens van de christenen. Maybe heeft een eikel zichzelf afgeschoten door Judas Priest, maar ja duizenden hebben zichzelf in dood gestort voor de leugen van het christendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Ach blackmetal is in wezen romantische muziek... en als er eens een keer iemand agressief van wordt of zo depri dat'ie zelfmoord pleegt... zegt meer over de persoon dan over de muziek denk ik.
:z

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 01 juni 2001 22:10 schreef dextertje het volgende:

[..]

Ehm, af en toe gaat dat toch fout... Ik kan me vaag herinneren dat een klein meisje een computerspelletjesspelende jongen nogal irriteerde. En het spelletje ging ook al niet goed... Dan maar irl botvieren.
klopt, maar zoals ik al zei, dit gedrag is niet ontstaan door het pc spelletje, vroeg of laat zal dit toch wel gebeurd zijn, misschien als ie met dangerous dave(heeft iemand die nog btw?:)) verliest, maar kan net zo goed gebeuren met een potje knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[..]

das echt niet waar, ik ga meestal naar dergelijke cafe's of hoe je het ook wilt noemen en heb nog _nooit_ een vechtpartij meegemaakt; sterker nog, iedereen (ondanks de muziek) is altijd vriendelijk terwijl in disco's altijd de spanning heerst van zweterige en puisterige pubertjes die een chick willen scoren, en dit evt met geweld willen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

Ach, 30 jaar geleden vonden ze dat de beatles een slechte invloed op de jeugd hadden (langharig werkschuw tuig enzo :P). Volgens mij is dat uiteindelijk best meegevallen :), en ik zie niet in waarom dat voor metal ed anders moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24998

death metal is een aparte muziekstijl, daar is geen twijfel over mogelijk, toch is het een geweldige gevarieerde muziekstijl, je hebt allerleiscandinavische metal, die heel lyrisch is, welke ik ook zeer hard kan appreciereen, en dan weer meermoderenere death metal met allemaal hardcore en zelf punk (meer unpunk eigenlijk, reactie op punk) invloeden
ikzelf zing in een death metal/hardcore band, en het zingen maakt echt iets los in mij, iets dat zeker niet negatief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 02 juni 2001 16:54 schreef Noble_Paladin het volgende:
death metal is een aparte muziekstijl, daar is geen twijfel over mogelijk, toch is het een geweldige gevarieerde muziekstijl, je hebt allerleiscandinavische metal, die heel lyrisch is, welke ik ook zeer hard kan appreciereen, en dan weer meermoderenere death metal met allemaal hardcore en zelf punk (meer unpunk eigenlijk, reactie op punk) invloeden
ikzelf zing in een death metal/hardcore band, en het zingen maakt echt iets los in mij, iets dat zeker niet negatief is
ahh je loopt dus regelmatig positief te brullen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
ik ben ook redelijk metal-hardrock fan en volgens mijn vrienden (sociale kringen) is er niets mis met me. Tja dan kun je stellen, in het HR-café zeker? haha, nee gewoon @ school, @ work e.d. niets mis mee, ieder zijn muziek tot ieder zijn eigen graad.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19151

Op vrijdag 01 juni 2001 19:42 schreef Jefrey het volgende:
Het probleem is hetzelfde als met computerspelletjes, sommigen worden er aggresief van en vervolgens krijgen de computerspelletjes de schuld.... nou heeft clanbase (site voor Quake-, UT- en Halflife-clans) volgens mij 30000 nederlandse members, als die allemaal aggresief zijn zouden we dat echt wel merken, het probleem is dus die paar mensen die wel aggresief worden en daar wordt de rest de dupe van |:(
Hihi, ja, ik speel ook wel eens de shoot'm'ups zoals CounterStrike en ik sta ook bij CB ingeschreven. Ik luister ook wel eens naar rock. Maar ik ben helemaal niet geweldadig. Ik ben pacifist ;) (op wat virtueel geweld na natuurlijk ;) ). Ik denk dus idd dat het aan de opvoeding en omgeving van iemand ligt en ik wordt echt niet op een slechte manier beinvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11851

Ik vind het nergens op slaan, er zijn zoveel groeperingen die zeggen dat bepaalde dingen slecht zijn voor de jeugd (geweldadige spellen!, rock muziek!, boeken van potter!) etc. onzin.

Als iemand z'n gezicht wegblaast nadat ie een zelfmoordnummer heeft gehoord was hij het zowiezo wel van plan, een normaal mens doet dat niet als ie een droevig liedje hoord :)

Geweldadige spellen, films, nummers etc kan misschien wel iemand net over de streep trekken om iets gestoords te doen, maar de oorzaak is het zeker niet. als iemand iemand anders omver knalt had hij het zowiezo wel in zich, dat komt echt niet alleen door een lekker nummertje van Iron Maiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Ok veel van de mensen die tot nu toe hebben gereageerd zijn zelf luisteraar van metal/rock. Aangezien die vaak zelf in de "scene" zitten kunnen die hoogstwaarschijnlijk het beste beoordelen hoe andere fans zijn. Dus of het een slechte invloed zou hebben of niet.
Maar ik wil nou wel eens weten hoe gelovigen daar over denken.

Zo schijn ik Jehova's Getuigen aan te trekken ivm donkere kleding/metal-look (denk ik). Ze moeten in ieder geval altijd mij hebben.
Verder heb ik ooit eens een demonstratie meegemaakt bij een concert (van God Dethroned) door een hele zooi christenen die ervan overtuigd waren dat het slecht was om er naar te luisteren.
Leuzen roepend als "Jezus vergeeft" enzovoorts.

Daar kan ik me zo aan storen. Ik heb echt nog nooit problemen meegemaakt met metalfans.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 02 juni 2001 10:44 schreef Kertje het volgende:

[..]

das echt niet waar, ik ga meestal naar dergelijke cafe's of hoe je het ook wilt noemen en heb nog _nooit_ een vechtpartij meegemaakt; sterker nog, iedereen (ondanks de muziek) is altijd vriendelijk terwijl in disco's altijd de spanning heerst van zweterige en puisterige pubertjes die een chick willen scoren, en dit evt met geweld willen regelen.
Idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Laatst online: 23:31

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Ik wil het gaspendaal wel eens wat dieper in trappen als ik Ozzy Osbourne ,Black Sabbath , Type O Negative , G'N'R luister in de auto , maar dat is ook alles.

Maar even nu op de topic vraag ; het ligt aan de personen zelf .

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26792

Over stukje van die artikel:
Zelfmoord Bij sommige concerten vielen doden bij ongelukken. Sommige fans namen de teksten van hun favoriete groepen ernstig. Ze gingen lijken opgraven. Of ze staken kerken in brand. Een jongen van 13 schoot zichzelf door het hoofd. Hij luisterde naar een liedje over zelfmoord. Een andere jongen schoot de helft van zijn gezicht weg op muziek van Judas Priest. Zijn hardrock en heavy metal dan toch muziek van de duivel
Daar over was een documentaire geweest bij nova (jaar geleden) want de ouders van de overlevende jongen had een rechtszaak aangespannen tegen die groep (naam ben ik vergeten)de kop zag echt heel raar uit. Me godsdienstleraar liet het zien, hij is beetje tegen die muziek (ik luister wels naar metallica). Maar het kwam op neer dat de achtergrondteksten van die liedje opriep om zelfmoord te plegen. Maar de tekst stond wel achter voren en wat bewerkt. Ze hadden een computer voor nodig om het verstaanbaar te maken. Die trucje gebruikte Queen ook om een verborgen boodschap te vertellen. (liet me godsdienst leraar ook horen). Ik vraag me wel af of dat de echte oorzaak is om zelfmoord te plegen. Oja het speelde in Amerika af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

NEE

muziek = muziek
een pistool = een pistool

een gast die muziek luisterd = een gast die muziek luisterd
een eikel met een pistool = een eikel met een pistool

Ik vind het onzin als muziek invloed heeft ..
dan mag je ook geen roggebrood meer eten.

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
Op zondag 03 juni 2001 00:51 schreef asmoday het volgende:
Verder heb ik ooit eens een demonstratie meegemaakt bij een concert (van God Dethroned) door een hele zooi christenen die ervan overtuigd waren dat het slecht was om er naar te luisteren.
Leuzen roepend als "Jezus vergeeft" enzovoorts.
Waah... of zo'n orthodox christelijke partij ergens in het oosten van het land die een blackmetal concert wilde verbieden. (Ben de details vergeten, is al een tijdje terug). Ze zijn er wel bang voor iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19284

Kan helemaal geen kwaad...
integendeel; :)

is juist uitstekende manier om je agressie en andere gevoelens een vorm te geven in een, nog wel, gezamenlijke belevenis....; heerlijk!! :) :)

Kerken zijn jaloers op zoveel in groepsverband of individueel beleefde, spontane extase... ;)

Niets van aantrekken en gewoon je gang gaan......DOEN !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de statnistische invloed in de death metal vandaag is eigenlijk best wel mooi
groepen als Amorphis hebben teksten waarin ze zich afvragen, waarom god er niet is voor hen, en dan ga ze over naar Satan, dei hun dromen wel waarmaakt.
Men meot het satanisme niet zien als een gevaarlijk fenomeen, tis gewoon eenreactie tegen het katholicisme, een parodie op het katholicisme, die moelijk gemaakt werd door de bijbel, want uit de bijbel kan je opmaken dat Satan een rebelse engel was die het echt niet meer zag zitten om voor god te werken
Deze visie, dat Satan een rebelse engel was, is voor mij een goede omschrijving van het satanisme, Satan omschrijft niet het slechte, Satan omschrijft een revolutie tegen de gevestigde waarden van een hypocriet geloof en een soms hypocriete god

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Op zondag 03 juni 2001 10:18 schreef xiphoid het volgende:
NEE

muziek = muziek
een pistool = een pistool

een gast die muziek luisterd = een gast die muziek luisterd
een eikel met een pistool = een eikel met een pistool

Ik vind het onzin als muziek invloed heeft ..
dan mag je ook geen roggebrood meer eten.
[zeur] luisterT [/zeur]

Ach, op zo'n lekker bot chagrijnig nr kan ik ook heel aggressief rond gaan jumpen enzo, maar dat is niet ECHTE aggresie zoals hier bedoeld wordt :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26266

Op zondag 03 juni 2001 10:17 schreef bestand het volgende:
Over stukje van die artikel:
[..]
Maar het kwam op neer dat de achtergrondteksten van die liedje opriep om zelfmoord te plegen. Maar de tekst stond wel achter voren en wat bewerkt. Ze hadden een computer voor nodig om het verstaanbaar te maken.
Doet Marilyn Manson dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksoul
Op zondag 03 juni 2001 00:51 schreef asmoday het volgende:

Zo schijn ik Jehova's Getuigen aan te trekken ivm donkere kleding/metal-look (denk ik). Ze moeten in ieder geval altijd mij hebben.
Tja, ik ben met dat geloof grootgebracht, luister al vanaf een jaar of 10 naar Hardrock/metal/punk....liep er ook altijd in donkere kleding bij.....je had 'ze' moeten horen toen ik naar een concert van Metallica was geweest, alsof ik de duivel hemzelf was. Het toffe is dat m'n ouders Jehovah's Getuige zijn en het echt niks uitmaakt wat ik doe en waar ik naar luister (woon ook al een tijd op mezelf). M'n pa houdt ook wel van bepaalde metal/gothicnummers (hij vindt bv nummers van therion/tristania/WT/metallica/tool wel goed :) :)

<offtopic>
zelf houd ik me al een paar jaar niet meer bezig met geloof.....maar ik weet uit ervaring hoe er in bepaalde kringen over sommige soorten muziek wordt gedacht, en zo kijk ik er toch anders tegenaan als iemand tegen me begint te praten over 'slechte invloeden'.
</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15965

Wat een crap allemaal,
jongeren die al problemen hebben, voelen zich gewoon meer aangetrokken door dat soort muziek.

De teksten van bijvoorbeeld KoRn hebben veel jongeren ervan weerhouden zelfmoord te plegen.

Ik kots op dit soort berichten,
Eminem heeft daar een heel mooi nummer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarbij wat genoemd werd over die ouders die een rechtzaak hadden aangespannen tegen Judas Priest, hebben de zaak verloren,
omdat er nergens in de teksten gezegd wordt dat je het moet doen.

Sugar Ray heeft op de cd 14:59 zo'n intro liedje, echt zware black metal met de tekst:

Be nice to your parents
be nice to your kid sister
visit your grandparents more often

etc.

ook gewoon om de draak te steken met die soort onzinnige berichten die gewoon crap zijn

In New Sealand was een jongen geschorst van school, omdat hij een tee shirt van KoRn droeg.

|:( |:(
how low can you go, hey, ff serieus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Straks wordt Britney Spears nog aangeklaagd, omdat een dochertje die helemaal gek van d'r was, ook sexy kleding ging dragen en toen door 4 jongens verkracht is

|:(

Let op mijn woorden, tzal me niks verbazen als het in Amerika gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 03 juni 2001 16:28 schreef War_4_L het volgende:

Ik kots op dit soort berichten,
Eminem heeft daar een heel mooi nummer over
EMINEM LYRICS

"Who Knew"

I never knew I..
I never knew I..
Mic check one-two
I never knew I..
Who woulda knew?
I never knew I..
Who'da known?
I never knew I..
Fuck would've thought
I never knew I..
Motherfucker comes out
I never knew I..
and sells a couple of million records
I never knew I..
And these motherfuckers hit the ceiling
I never knew I..

[Eminem]
I don't do black music, I don't do white music
I make fight music, for high school kids
I put lives at risk when I drive like this {*tires screech*}
I put wives at risk with a knife like this (AHHH!!)
Shit, you probably think I'm in your tape deck now
I'm in the back seat of your truck, with duct tape stretched out
Ducked the fuck way down, waitin to straight jump out
put it over your mouth, and grab you by the face, what now?
Oh - you want me to watch my mouth, how?
Take my fuckin eyeballs out, and turn em around?
Look - I'll burn your fuckin house down, circle around
and hit the hydrant, so you can't put your burning furniture out
(Oh my God! Oh my God!) I'm sorry, there must be a mix-up
You want me to fix up lyrics while the President gets his dick sucked?
[*ewwww*] Fuck that, take drugs, rape sluts
Make fun of gay clubs, men who wear make-up
Get aware, wake up, get a sense of humor
Quit tryin to censor music, this is for your kid's amusement
(The kids!) But don't blame me when lil' Eric jumps off of the terrace
You shoulda been watchin him - apparently you ain't parents

[Chorus: Eminem]

Cause I never knew I, knew I would get this big
I never knew I, knew I'd effect this kid
I never knew I'd, get him to slit his wrist
I never knew I'd, get him to hit this bitch
I never knew I, knew I would get this big
I never knew I, knew I'd effect this kid
I never knew I'd, get him to slit his wrist
I never knew I'd, get him to hit this bitch

[Eminem]
So who's bringin the guns in this country? (Hmm?)
I couldn't sneak a plastic pellet gun through customs over in London
And last week, I seen a Schwarzaneggar movie
where he's shootin all sorts of these motherfuckers with a uzi
I sees three little kids, up in the front row,
screamin "Go," with their 17-year-old Uncle
I'm like, "Guidance - ain't they got the same moms and dads
who got mad when I asked if they liked violence?"
And told me that my tape taught 'em to swear
What about the make-up you allow your 12-year-old daughter to wear?
(Hmm?) So tell me that your son doesn't know any cuss words
when his bus driver's screamin at him, fuckin him up worse
("Go sit the fuck down, you little fuckin prick!")
And fuck was the first word I ever learned
up in the third grade, flippin the gym teacher the bird (Look!)
So read up, about how I used to get beat up
peed on, be on free lunch, and change school every 3 months
My life's like kinda what my wife's like (what?)
Fucked up after I beat her fuckin ass every night, Ike
So how much easier would life be
if 19 million motherfuckers grew to be just like me?

[Chorus]

[Eminem]
I never knew I.. knew I'd..
have a new house or a new car
A couple years ago I was more poorer than you are
I don't got that bad of a mouth, do I?
Fuck shit ass bitch cunt, shooby-de-doo-wop (what?)
Skibbedy-be-bop, a-Christopher Reeves
Sonny Bono, skis horses and hittin some trees (HEY!)
How many retards'll listen to me
and run up in the school shootin when they're pissed at a
teach-er, her, him, is it you is it them?
"Wasn't me, Slim Shady said to do it again!"
Damn! How much damage can you do with a pen?
Man I'm just as fucked up as you woulda been
if you woulda been, in my shoes, who woulda thought
Slim Shady would be somethin that you woulda bought
that woulda made you get a gun and shoot at a cop
I just said it - I ain't know if you'd do it or not

[Chorus]

[Eminem]
How the fuck was I supposed to know?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Moet je www.nomanson.org es zien.

ik :r daar echt op.

En dan de responds van manson:
"I am truly amazed that after all this time, religious groups still need to attack entertainment and use these tragedies as a pitiful excuse for their own self-serving publicity. In response to their protests, I will provide a show where I balance my songs with a wholesome Bible reading. This way, fans will not only hear my so-called, 'violent' point of view, but we can also examine the virtues of wonderful 'Christian' stories of disease, murder, adultery, suicide and child sacrifice. Now that seems like 'entertainment' to me."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Och, het is zo simpel om de muziek de schuld te geven maar mijns inziens zijn zulke personen zowiezo al geestelijk ziek, en hadden ze ook dergelijke dingen gedaan zonder die muziek.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet wel zeggen dat sommige liedjes ze andere mensen, bv christenen echt aanvallen...dit vind ik ook niet nodig overgens. iedereen in zijn of haar waarde laten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op zondag 03 juni 2001 16:59 schreef Hyperbird het volgende:
Moet je www.nomanson.org es zien.

ik :r daar echt op.

En dan de responds van manson:
[..]

heheh Manson lult ze er altijd wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tegenwoordig wilt iedereen controle krijgen op deze onvatbare wereld, naieve mensen proberen dan ook om al het "slechte" uit de wereld te bannen
enig cynisme en zelfspot is deze mensen dan ook niet bekend
ze begrijpen niet dat de death metal en dergelijke eigenlijk een ironische manier van revolutie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 09-05 23:52
Hmm, ik word anders toch niet echt vrolijk van die death metal lyrics. De teneur is toch vaak dat het leven maar een zinloze, inhoudsloze leegte is. Blijkbaar moeten 100+ dB en veel schoppen tegen religie er een soort invulling aangeven. :?

Het zijn trouwens niet alleen fans die zelfmoord plegen: zanger van the Doors, INXS en Curt Cobain van nirvana bijv. Dan zijn de teksten van nrs als Teen Spirit toch ineens een stuk meer 'de realiteit' ipv wat onschuldige cynische opmerkingen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Ik denk dat de meeste metal redelijk ongevaarlijk is. De voordelen wegen iig op tegen de nadelen :).

Toch is in de muziek van Nirvana of Alice in Chains wel een behoorlijk diep depressief gevoel vastgelegd.

Je moet in dat geval de door de muziek opgewekte emoties niet verwarren met je eigen emoties. Zodra je andere muziek opzet voel je je weer anders. Da's het mooie van muziek en andere kunst. Je kan emoties ervaren, zonder de negatieve effecten (er hoeven niet echt mensen dood :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26453

Hmm, ik word anders toch niet echt vrolijk van die death metal lyrics. De teneur is toch vaak dat het leven maar een zinloze, inhoudsloze leegte is. Blijkbaar moeten 100+ dB en veel schoppen tegen religie er een soort invulling aangeven.
a. Knap van je als je de teksten in 1 keer kan verstaan en uitleggen.
b. Death Metal richt zich absoluut niet op religie. Wel Black/White Metal.
c. Inhoudsloos/Zinlos? Naar welke bands heb jij in hemelsnaam geluisterd????
Het zijn trouwens niet alleen fans die zelfmoord plegen: zanger van the Doors, INXS en Curt Cobain van nirvana bijv. Dan zijn de teksten van nrs als Teen Spirit toch ineens een stuk meer 'de realiteit' ipv wat onschuldige cynische opmerkingen.
Was dat niet hun doel dan? Om de realiteit onder de mensen te brengen? De realiteit waaraan ze uiteindelijk zelf ten onder gingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26447

"If someone listens to our music, and commits suicide because of it, he was so weak-willed that he didn't deserve to live anyway." - Cradle of Filth

Niet al te subtiel natuurlijk, maar toch. :)
Ja als ze zeggen van "stoute kinderen dat mogen jullie niet doen na ons concert" dan verkochten ze geen ene moer meer. Ofwel dit zijn uitspraken van puur commercieël belang. Is goed voor de verkoop. >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
[b]Op maandag 04 juni 2001 00:55

...

Kurt Cobain heeft zelfmoord gepleegd omdat hij het overweldigende succes niet meer aankon...

((Verbeter me als ik fout ben, maar zo is het mij verteld))

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26798

'k denk zelf, dat die jongeren dat al wouden doen maar dat ze 'n rede zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 04 juni 2001 20:34 schreef mennokkio het volgende:
'k denk zelf, dat die jongeren dat al wouden doen maar dat ze 'n rede zoeken!
nou d'r is er nog geen eentje die een briefje achter liet van:

hey mam, pap
dit doe ik omdat een bandje mij dit vertelde

het zijn de ouders die alleen maar geld zien van goed verkopende band
en dus alleen maar miljoenen claims willen doen
en die denken echt niet meer aan hun kind,
maar aan geld

heb je weleens reclame gezien in amerika

heb je gewoon reclames van advocaten:

heeft u een aanrijding gehad
bel ons en wij zullen kijken of u er meer uit kunt halen

amerika is echt ziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18581

Persoonlijk vind ik het gewoon onzin dat songteksten je aanzetten tot zelfmoord. Dan moet je ook wel een heel grote psychische stoornis hebben wil je zoiets doen. Ik vind metal enzo helemaal niet leuk. Ik hou meer van grunge (Nirvana!!!). En die songtexten van metal vind ik ook een beetje eentonig, altijd zit er wel iets van satan, death of weet ik veel wat in. Persoonlijk geef ik heel weinig om songteksten. En ik geef nog minder om godsdiensten, allemaal doord e mense verzonnen verzindels om dingen die mensen niet kunnen verklaren toch te verklaren. Ik ben zelf gereformeerd :r en moet veel te vaak naar de kerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 04 juni 2001 19:00 schreef NukeZz het volgende:

[..]

Kurt Cobain heeft zelfmoord gepleegd omdat hij het overweldigende succes niet meer aankon...

((Verbeter me als ik fout ben, maar zo is het mij verteld))
Uit de suicide letter
I haven't felt the excitement of listening to as well as creating music along with reading and writing for too many years now.
I don't have the passion anymore, and so remember, it's better to burn out than to fade away.
En voor alle Courtney haters nog een stukje:
I have a goddess of a wife who sweats ambition and empathy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Persoonlijk vind ik het gewoon onzin dat songteksten je aanzetten tot zelfmoord. Dan moet je ook wel een heel grote psychische stoornis hebben wil je zoiets doen. Ik vind metal enzo helemaal niet leuk. Ik hou meer van grunge (Nirvana!!!). En die songtexten van metal vind ik ook een beetje eentonig, altijd zit er wel iets van satan, death of weet ik veel wat in. Persoonlijk geef ik heel weinig om songteksten. En ik geef nog minder om godsdiensten, allemaal doord e mense verzonnen verzindels om dingen die mensen niet kunnen verklaren toch te verklaren. Ik ben zelf gereformeerd :r en moet veel te vaak naar de kerk.
Helemaal met je eens (op de muzieksmaak na, ik hou meer van Hardrock (RATM!!!)) Toch geeft veel metal een voorbeeld van hoe het leven verklaard kan worden. Met dood, afterlife ed. Songtekesten boeien mij eigenlijk wel.

Als je gierende gitaren mooi vind (best wel), dan luister je naar metal met de lyriek die jouw aanspreekt. Voo rvelen idd de Death.

Ben niet zo'n fan van Cradle, meer van Metallica :9~ .

Btw spreek je Cradle uit als Kreddel of Kredel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 14 augustus 2001 01:10 schreef BlueAngelGoT het volgende:

[..]

Btw spreek je Cradle uit als Kreddel of Kredel?
Kredel, een vriend an mij is 'big fan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

/helpdesk

cra·dle (krad'l)
n.
A small low bed for an infant, often furnished with rockers.

/helpdesk

Ik luister zelf ook wel naar metal en ben ook niet agressief, maar volgens mij kan muziek in het algemeen en ritme vooral wel rare dingen met je doen, kijk maar naar voodoo-dansen op snelle ritmes, en als sommige mensen in snelle metal satan zien, is dat misschien niet eens zo gek. Er zijn genoeg labiele mensen, en om te zeggen dat muziek er niks mee te maken heeft is ook niet goed imo.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Ik denk dat hardrock en punk vooral van anti-sociale bands eerder gewelddadig is dan metal. Het mossjen (ik weet niet of deze term in de rest van NL bekend is? Het officiële NL woord is Pogoën) is toch vrij agressief, maar wel beperkt tot de groep die het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op zondag 03 juni 2001 02:38 schreef Raaaaaap het volgende:
Ik wil het gaspendaal wel eens wat dieper in trappen als ik Ozzy Osbourne ,Black Sabbath , Type O Negative , G'N'R luister in de auto , maar dat is ook alles.

Maar even nu op de topic vraag ; het ligt aan de personen zelf .
Ozzy, Suicide Solution! ;)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Hangt er gewoon van af of die persoon die ernaar luistert een sterke wil heeft. Mensen die zich door muziek of games laten beinvloeden zijn gewoon " weak minded " ! :)

Maar het klopt wel dat mensen geweldadiger worden door tv, en andere geweldadige shit !

(8>

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7690

Op zaterdag 02 juni 2001 08:13 schreef elessar het volgende:
Ach blackmetal is in wezen romantische muziek... en als er eens een keer iemand agressief van wordt of zo depri dat'ie zelfmoord pleegt... zegt meer over de persoon dan over de muziek denk ik.
:z
Hmmm, darkthrone en romantisch ... aparte interpretatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
Goh dat deze topic nog bestaat, was um alweer vergeten :)
Op dinsdag 14 augustus 2001 01:01 schreef LenL het volgende:

...

En die songtexten van metal vind ik ook een beetje eentonig, altijd zit er wel iets van satan, death of weet ik veel wat in.

...
Uhm. Dat is niet zo. Ten eerste zijn er verschillende soorten metal. Zelf luister ik veel Gothic (Theatre of Tragedy), Doom metal (My dying Bride, Anathema) en Death Metal (Cradle of Filth)

Als je een paar teksten goed beluisterd (en dan bedoel ik niet 2 nummers) en ook de teksten meeleest dan merk je dat het alles behalve eentonig is. Dat vind ik dan. Er zit bepaalde sfeer in. Neem bijvoorbeeld Trance of Dance muiek. Das pas eentonig, want das steeds hetzelfde "boem boem" geluid.
Verder zit niet overal Satan en Death in. Zelfs in Metal komen nummers voor dieover God gaan jha zelfs Cradle of Filth heeft zulke nummers). Als je bands wilt die alleen over Satan gaan en anti - cristelijke bands wilt hebben dan kom je in de Black Metal. Ik ben trouwens niet anti - cristen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 12:59
Tja, Metal kost mij eigenlijk alleen maar verrekte veel tijd :)

En dat vind ik best wel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 14 augustus 2001 21:05 schreef NukeZz het volgende:
Goh dat deze topic nog bestaat, was um alweer vergeten :)
[..]

Uhm. Dat is niet zo. Ten eerste zijn er verschillende soorten metal. Zelf luister ik veel Gothic (Theatre of Tragedy), Doom metal (My dying Bride, Anathema) en Death Metal (Cradle of Filth)

Als je een paar teksten goed beluisterd (en dan bedoel ik niet 2 nummers) en ook de teksten meeleest dan merk je dat het alles behalve eentonig is. Dat vind ik dan. Er zit bepaalde sfeer in. Neem bijvoorbeeld Trance of Dance muiek. Das pas eentonig, want das steeds hetzelfde "boem boem" geluid.
Verder zit niet overal Satan en Death in. Zelfs in Metal komen nummers voor dieover God gaan jha zelfs Cradle of Filth heeft zulke nummers). Als je bands wilt die alleen over Satan gaan en anti - cristelijke bands wilt hebben dan kom je in de Black Metal. Ik ben trouwens niet anti - cristen.
Over trance ben ik ook niet al te positief. Zie mijn topic in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als je een paar teksten goed beluisterd (en dan bedoel ik niet 2 nummers) en ook de teksten meeleest dan merk je dat het alles behalve eentonig is.
Metal heeft heel vaak goede teksten. Ook heel vaak slechte, soms zelfs tot op het hilarische af. (Probeer je handen eens te krijgen op het tekstboekje van Mystic Circle's "Infernal Satanic Verses". Je lacht je ziek. Een kleine greep: "damage is done christi [sic] will die / plasphemic [sic] words we hear / incarnation of heel spirits / into normall [sic] flesh")

Laten we daar even iets goed tegenover zetten:
I sip the blood-red wine
My thoughts weigh heavy with the burden of time
With knowledge drunk from the fountain of life
From Chaos born out of love and the scythe
The forest beckons with her nocturnal call
To pull me close amid the baying of wolves
Where the bindings of Christ are downtrodden with scorn
In the dank, oderiferous earth
Cradle of Filth - The Forest Whispers my Name (Overigens duidelijk Black, geen Death, Metal.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:25 schreef wVm het volgende:

[..]

Hmmm, darkthrone en romantisch ... aparte interpretatie.
toch wel... het hele inleven in die duistere sfeer en die make-up enzo... ik zie daar wel romantiek in. Dat is toch wat veel mensen trekt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

iedereeen heeft eigenlijk gelijk, alles kan aanzetten tot iets slecht, het hangt van af wateen kind met die aangerijkte informatie doet.
Als jij zo stom bent om zelfmoord te plegen ofzo omdat een ander dat zegt, dan ben jij altijd tenslotte diegene die beslist.
Ik zal een voorbeeld geven, als jou kind niet het verschil ziet tussen het computer spel carmageddon en de werkelijkheid, dan is er toch iets behoorlijk mis met je kind!!
Alle dingen kunnen aanstoot gevend werken, maar nog steeds, het light aan de persoon wat die er mee doet!!

8 )

Anoniem: 26314

De Beruchte "discotrein" heeft geen tegenhanger in de rock of metal wereld.. dus met de agressie/slecht gedrag van de rock/metalfans zal het wel meevallen.

De meerderheid van dezaaleigenaren die ik spreek als roadie geven aan voorkeur te hebben voor "rock/metal/bluesbands".
"gewoon relaxed publiek" geven ze als motivatie.

Wat betreft het aanzetten tot (mis)daden d.m.v muziek:

Ozin.. Het probleem ligt bij de "opvoeders" die zelf geen verantwoording willen nemen. Niets is makelijker dan een Game of een nummer van de beatles de schuld te geven van de misdaden van hun lieve kroost (en dan de winkelier/uitgever/schrijver/studio lekker een groot proces aandoen om geld te vangen)
het is gewoon het ontlopen van de verantwoording als opvoeder.

hmmm >:)
Het land dat de grootste klassieke componisten en dichters heeft voortgebracht is vorige eeuw twee wereldoorlogen begonnen... moeten we de klassieke muziek dan maar verbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

De Beruchte "discotrein" heeft geen tegenhanger in de rock of metal wereld.. dus met de agressie/slecht gedrag van de rock/metalfans zal het wel meevallen.
Ik kan me nog zoiets herinneren ;) dat heette Woodstock en ik geloof dat daar ook al eens iemand iemand een tikje gegeven heeft >:) |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 17 augustus 2001 00:13 schreef BlueAngelGoT het volgende:

[..]

Ik kan me nog zoiets herinneren ;) dat heette Woodstock en ik geloof dat daar ook al eens iemand iemand een tikje gegeven heeft >:) |:( .
Ik kan me ook nog Dancevalley herinneren waar wat klappen werden uitgedeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 17:23
ikzelf luister ook veel rock deathmetal en gothic maar om nou te zeggen dat je er agressief van word ik kan alleen voor mezelf spreken en ik word er niet agressief van al zou dat wel zo zijn zit er iets niet goed denk ik.

Maar dat is hetzelfde als dat je zegt trance slechte invloed op jongeren waar en wie ze voor die vergelijking gebruiken en of ze het zomaar verzonnen hebben weet je niet.

Misschien denken ze dat omdat wij wat anders dansen ofzo kijk al zie je voor het eerst een echte pit denk je wel die zijn gek.

Maar iedereen is heel erg vriendelijk hoor al val je op de grond helpen ze je allemaal overeind al raak je iets kwijt helpen ze allemaal zoeken. K raakte een keer een armband kwijt ze stopten allemaal en gingen helpen zoeken.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

media speelt een grote rol in dit alles, kijk maar eens naar de hardcore scene, moet je zien wat die kl^te media daar geflikt heeft!!
Elke muziek soort kent vervelende mensen

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14565

Ik ben zelf al jarenlang fan van stevige metalmuziek (eigenlijk alles behalve punkrock :r ), maar wat mij altijd opvalt is dat er nog veel mensen (ook in de media) zijn die denken dat metal-fans slechte asociale mensen zijn waar ze liever met een boogje omheen lopen. Gelukkig komt daar wel een beetje verandering in.
Ik vind het ook zo vreemd dat het zo`n moeite kost voor DOA om een nieuw festivalterrein te vinden, terwijl er toch genoeg mogelijkheden voor zijn in NL. Volgens mij willen veel gemeenten het gewoon niet door de vooroordelen die ze over het publiek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Natuurlijk onzin, al moet ik zeggen dat in sommige omstandigheden en op het juiste moment het bij sommige mensen nog wel eens aanstoot zou kunnen geven tot moord.
Maar dat is bij elke muziek, vanaf Eminim tot Dimmu Borgir, dus dan moeten ze niet specifiek op Metal richten. Het versterkt je gevoelens vindt ik altijd..

Zie ook: Satanisme, een must in Metal?

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahena
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Sommige mensen zijn gewoon makkelijk beinvloedbaar. En het is zo makkelijk om tegen iets anders of iets wat je niet kent af te geven. Vooroordelen heb je altijd, zeker bij diegenen die het niet kennen.
Ik hou van verschillende soorten muziek, ik zie het niet echt als rap, rock, R&B of pop. Muziek is muziek en dat zal altijd wel zo blijven.

ICE-T
Hoeveel van jullie houden van de zelfde soort muziek als jullie ouders ? Hoeveel vinden het rot-muziek ?

Bovendien heb ik ook dat als ik autorij iets rustigs moet hebben. Ben ik daarintegen an het hacken in Diablo2, dan hou ik wel van iets stevigs. (PapaRoach, Metallica, enz.)

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Iedereen die denkt dat metal agressief maakt moet echt even die nieuwe nummers van Nightwish die ik nu aan het luisteren ben ... uh... kopen. Bijvoorbeeld 'Over the hills and far away'. Ik wordt er zo blij van, en zo absoluut niet agressief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 18 augustus 2001 23:30 schreef Lord Daemon het volgende:
Iedereen die denkt dat metal agressief maakt moet echt even die nieuwe nummers van Nightwish die ik nu aan het luisteren ben ... uh... kopen. Bijvoorbeeld 'Over the hills and far away'. Ik wordt er zo blij van, en zo absoluut niet agressief. :)
Thanx voor de tip :) Nightwish vind ik zeer relaxte muziek. Misschien vind je The Metal Opera van de band Avantasia dan ook wel een stoer album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 11:16 schreef Mage het volgende:

[..]

Thanx voor de tip :) Nightwish vind ik zeer relaxte muziek. Misschien vind je The Metal Opera van de band Avantasia dan ook wel een stoer album.
thnx dat je het even zegt!
die zag ik in de FRS liggen en ik wilde hem even downloaden of het een mooi album is en zo ja erom rijden ...
nogmaals bedankt, was de naam weeral vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Laatst online: 23-05 16:18

paradoXical

The ParadoX

Van dance worden mensen aggresief, paar pilletjes, lijntje speed..

Kijk maar eens goed rond in een willekeurige discotheek, nee dan voel ik me in een rocktent toch meer op me gemak..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

Niet trouwens alleen de media zorgen voor een slecht imago maar ook wel de alom bekende meelopers!!
lord deamen, even compleet oftopic, leg mij eens uit wat ik nou precies met een crackpot index moet, mijn icq staat aan.
En probeer eens within temptation, gothec metal dacht ik, die zijn net zo goed als dimmuborgir, eigenlijk veel beter, ze hebben zeer originelemuziek, klazieke muziek met lekker gitaren. Echt een aanrader.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

lord deamen, even compleet oftopic, leg mij eens uit wat ik nou precies met een crackpot index moet, mijn icq staat aan.
Niets, je moet er helemaal niets mee. Het was een grap. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 12:44

Stoffel

Engineering the impossible

Op vrijdag 17 augustus 2001 06:20 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Ik kan me ook nog Dancevalley herinneren waar wat klappen werden uitgedeelt.
Sorry maar dat is dus echt een hoax ofzo he!

Ik ben er de hele dag (+nacht, 4 uur lopen :( ) geweest, en ik heb LETTERLIJK nog niet eens iemand geirriteerd zien kijken naar iemand anders, de sfeer was daar geweldig, en het is dus echt grote bullshit dat er daar gevechten en shit zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20898

Jongeren die zoiets doen hebben eerder een gaatje in hun hoofd dan dat metal of 'rock' daar verantwoordelijk voor is.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24719

Kijk maar eens goed rond in een willekeurige discotheek, nee dan voel ik me in een rocktent toch meer op me gemak..
Mee eens! Nu nog een goede rocktent in de buurt...valt dat jullie ook op? Je gaat op je bek over de trance clubs, maar Rock café's....neuh...die zie je weinig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 21 augustus 2001 14:46 schreef L0ci het volgende:

[..]
Mee eens! Nu nog een goede rocktent in de buurt...valt dat jullie ook op? Je gaat op je bek over de trance clubs, maar Rock café's....neuh...die zie je weinig :'(
valt wel mee hoor...in Eindhoven zijn er in ieder geval diverse rocktenten. Ik heb niks te klagen in ieder geval :)
Er zijn inderdaad meer trancetenten omdat dat nou eenmaal populairder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37277

De enige link tussen satanisme en metal is de link tussen satanisme en black metal.
Metal is zo breed dat het altijd bijde extremen heeft.
En ja, er zijn een aantal bands die extreme meningen hebben over dingen maar voor echte extreme politieke uitspraken moet je toch echt in de punk en hardcore zijn.

Verder moet ik zeggen dat er een aantal uitmuntende artiesten spelen in bands die onder metal vallen. Geweldige zangers, keyboard spelers, drummers en natuurlijk gitaaristen.

Ook vind ik het opvallend dat veel mensen niet weten dat powermetal bestaat, dit genre is zeer melodieus en hebben vaak goede zangers(niet dat blackmetal geschreeuw).
Avantasia valt hier dus onder, maar ook bands als Edguy(zelfde zanger als Avantasie) Kamelot, Sonarta Artica, Stratovarius, Blind Guardian, Rhapsody, Helloween en Tad Morose.
Het is enegrieke muziek van een hoog niveau met vaak fantasy teksten.

Wil je toch herrie dan kan ik je cryptopsy aanraden, deze band is denk ik de hardste ooit en heeft denk ik de snelste drummer ter wereld. Naglfar is ook hard maar dan met veel meer melodie.

Verder worden ook bands als Dream Theater, Ice Age en Savatage vaak als metal gezien, maar sommige vinden het rock.

Nu-metal is trouwens geen metal.

Ik snap trouwens niet waarom mensen zeggen dat metal een slechte invloed heeft op jongeren. Ik denk dat mensen die dat zeggen niet weten wat metal is.

Ik luister er zelf bijvoorbeeld ook veel naar maar de muziek heeft eigenlijk nauwelijks invloed op me gehad.
Behalve dat ik meer ben gaan lezen en meer gevoel voor kunst heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Op vrijdag 16 november 2001 22:35 schreef Dobie het volgende:

Ook vind ik het opvallend dat veel mensen niet weten dat powermetal bestaat, dit genre is zeer melodieus en hebben vaak goede zangers(niet dat blackmetal geschreeuw).
Avantasia valt hier dus onder, maar ook bands als Edguy(zelfde zanger als Avantasie) Kamelot, Sonarta Artica, Stratovarius, Blind Guardian, Rhapsody, Helloween en Tad Morose.
Het is enegrieke muziek van een hoog niveau met vaak fantasy teksten.
Je vergeet Hammer Fall. :P
Wil je toch herrie dan kan ik je cryptopsy aanraden, deze band is denk ik de hardste ooit en heeft denk ik de snelste drummer ter wereld. Naglfar is ook hard maar dan met veel meer melodie.
Ook erg hard: Anorexia Nervosa. Ze hebben voor zover ik weet nog maar één album uitgebracht; Drudenhaus, en het is echt hele gave muziek. :)
Ik snap trouwens niet waarom mensen zeggen dat metal een slechte invloed heeft op jongeren. Ik denk dat mensen die dat zeggen niet weten wat metal is.
Het lijkt erop dat sommige mensen een soort zondebok moeten hebben binnen de muziekwereld, waaraan ze allerlei vreselijke dingen kunnen toeschrijven. En zeg nou zelf, als je alleen maar op het uiterlijk af zou gaan, dan zou je toch ook zeggen dat metal de meest agressieve muziek ter wereld is?
Ik luister er zelf bijvoorbeeld ook veel naar maar de muziek heeft eigenlijk nauwelijks invloed op me gehad.
Behalve dat ik meer ben gaan lezen en meer gevoel voor kunst heb gekregen.
Same here. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmoday
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Op zaterdag 17 november 2001 11:21 schreef Kyori het volgende:
Het lijkt erop dat sommige mensen een soort zondebok moeten hebben binnen de muziekwereld, waaraan ze allerlei vreselijke dingen kunnen toeschrijven. En zeg nou zelf, als je alleen maar op het uiterlijk af zou gaan, dan zou je toch ook zeggen dat metal de meest agressieve muziek ter wereld is?
Zeker weten.
Een goed voorbeeld hiervan is de net in Nederland uitgekomen film Rock Star.

Ik heb deze film nog niet gezien, maar al wel verschillende recensies erover gelezen en hierin werd vermeld dat het toch voornamelijk een film was waarin de jaren '80 metalscene (Judas Priest etc) wordt geridiculiseerd en waarin duidelijk naar voren komt dat ze in holloywood niets van metal moeten hebben.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37277

De metal scene van de jaren '80 is denk ik een hele andere dan die nu. Ja Hammerfall ook :), heb ze gezien op Wacken, best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Mystic circle - One With The Antichrist
Album: Infernal Satanic Verses

We are one with the antichrist
We are one with our master satan
Have you ever seen the darkened eyes
And the flames of immortal power

In the deeps of hell we arise
And we came to destroy christianity
By our side unholy armees will ride
And satans kingdom is build soon

In the desert where all deamons came out
Five of satanas lightkillers were born to destroy
In the name of satan they were pointed as snakes
and they saw all christians as their enemies
For a dream of a new dawn where no light exist and a
New regime of the unholy is built
In the sign of satan they were ready to fight with their weapons
Who were the sword and the flame

You\'ll die

Five crooked grosses they bounded their way with the hell
Unholy curses they bounded their way with the dead

And in the silence of dersterly lounliness
Praying the luzifer and his ghost
And in the lounliness of desert storms and winds
Rituals of the godfathers done

Oh belial save our trip and mission

From the stars a helldog came lead all their souls into the lights
It were the master of their dreams manipulate their brain
From the hell arise the world deamons cating dead bodys on the graves
Forture and death is in their veins suffer and pain in their sounds

We are the serpants of unholy time
The true deadbelivers of eternerty

\"seven sins the devils will
serpants shell rise\"

In the night all sadistic souls came to bring their
pleasures to unholy spirits
and they will fight
Put their lives for a satan work and they built
invasions of armageddon
and they will fight

Races will die and the blood all will flow
feeling the evil inside
lords of destructions will guide us the way
all for our brothers of lust will be sinned

The fallen one had won the battle religions are destroyed
a new race for the evil god will stand for its own victory
toon volledige bericht
Mystic circle is een geweldige band, ookal hebben ze zulke teksten. En ik wil nou niet zeggen dat ik daarom alle christenen ga afslachten ofzo hoor..

Oftewel, redelijk debiel vind ik persoonlijk..
En Manson ruled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Nou ik moet nog maar eens kijken hoe het gaat als je 100.000 techno/trance/dance fans bij elkaar zet. Ik weet wel hoe het gaat op DOA --> GOED, er heerst een gevoel van "samen en wij" zoiets. Moeilijk te omschrijven. Verder speel ik in een band, en wij spelen traditionele black met death/trash invloeden, en het enige wat ik merk is dat iedereen het cool vind, en mensen er niet agressief van worden. Tja, in de pit moet wel gebeukt worden natuurlijk, maar da's VRIENDSCHAPPELIJK --> kijk maar eens wat er gebeurt als iemand op zijn bek pleurt --> mensen rapen je meteen op, ze gaan niet gewoon door ofzo. Ik vind het onzin, bekrompen en kortzichtig van mensen als ze gaan zeggen dat metal in het algemeen mensen tot dood & verderf aanzet. Er zijn meer doden met de kruistochten gevallen dan dat er op metal concerten/feesten (of in cafe's) zijn gevallen. Maar ja, christenen zal je altijd houden, en metallaars ook :) gelukkig maar. Het gaat om het feit dat onder de trance/dance/techno mensen veel meer opgefokt zijn dan onder de metal scene.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34298

dennis leary quote: "kill your parents, kill the band, kill yourself!"

Maarreh, in feite is black metal, death metal en meer van dergelijke "satanische" muziek gewoon christelijk. Het impliceert namelijk het bestaan van een God. Wat dat betreft hoeven de mensen die deze muziek verderfelijk vinden (vaak zijn dat denk ik wel christenen) zich geen enkele zorgen te maken want het zieltje is al gewonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 29-05 21:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Ik zelf luister ook veel naar metal en kan niet zeggen dat ik er agressief van word, wel vind ik het lekker als ik me depri voel om even slipknot op te zetten ff lekker mee schreeuwen en ik ben weer helemaal tot rust gekomen. Verder luister ik ook veel naar Nightwish/Sonata Arctica/Beholder/After Forever/Stratovarius/Within Temptation etc. Ik denk niet dat er mensen hier aggressief van worden :?

Zelf ga ik ook regelmatig naar concerten/optredens en voel me daar altijd op me gemak, terwijl ik als ik naar een discotheek ga waar voornml Trance/Dance word gedraaid er altijd wel een spanning hangt, maar hier ga ik toch vrijwel nooit heen. Ben gisteren nog naar een optreden van wc-experience geweest(een brabantse band, speelt voornamelijk funrock) daar staat iedereen te springen tegen elkaar, terwijl als je in zo'n trance/dance uitgaansgelegenheid komt en je stoot iemand aan, meteen moet opletten dat je geen klap voor je bek krijgt ;(

Ik denk dat veel mensen die naar een trance/dance discotheek meer van die meelopers zijn, die vaak geen eigen mening hebben en bang zijn om "vrienden" te verliezen als ze niet hetzelfde zijn :? Terwijl mensen die naar een metal/hard rock tent gaan, gewoon zichzelf zijn, ik denk dat daarom ook de media het vaak "afzeikt", want de metal/hard rock figuren zijn zoals ze zijn en er zijn er dus ook bij die met lange haren etc rondlopen en dat beschouwd de media niet als de "massa" of te wel ze zijn anders dus ze zijn slechter, zo denkt de media in mijn ogen ;(

Dit is niet als aanval bedoeld op de mensen die naar trance/dance luisteren er zullen er ook genoeg zijn die wel een eigen mening erover hebben en niet alles meedoen met de rest.

edit:

typo's

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
Op zondag 18 november 2001 23:53 schreef lombdude het volgende:

Maarreh, in feite is black metal, death metal en meer van dergelijke "satanische" muziek gewoon christelijk. Het impliceert namelijk het bestaan van een God. Wat dat betreft hoeven de mensen die deze muziek verderfelijk vinden (vaak zijn dat denk ik wel christenen) zich geen enkele zorgen te maken want het zieltje is al gewonnen!
Eh, iets wat het bestaan van God impliceert, hoeft niet meteen christelijk te zijn, hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4743

idd, er zijn wel meer geloven :)

hidoeïsme bijvoorbeeld.

edit:

kan niet lezen, overbodig postje dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37519

Ik luister naar de meest agressieve muziek ter wereld, van betonpunk tot grindcore en van undergound speedcore (Supersnelle Gabber) tot Black Metal.
Toch ben ik de meest vredelievende persoon die ik ken, en zijn mijn (headbangende) vrienden net zulke pacifisten als ik. Damn, mijn vriendin noemt me een mietje als ik weer eens teneergeslagen thuiskom omdat ik op straat ben lastiggevallen zonde riets ertegen te doen! :)

Ik denk dat dit soort muziek juist zorgt voor een ontlading van je agressie. Luister maar eens naar een nummer als Catatonia van Suffocation, daarna KUN je niet eens meer agressief zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Een satanist gelooft alleen maar in zijn eigen kunnen, en verwerpt dus het bestaan van God en Satan. De naam van deze stroming is dus eigenlijk vrij ongelukkig. Satanisten zijn dus geen 'duivelaanbidders' zoals zoveel mensen denken.

Er werd eerder gesteld dat Satan in opstand kwam tegen het beleid van God. Dit klopt dus niet. Satan was de rechterhand van God, en wilde Zijn plaats innemen. Daarom is hij uit de hemel gestoten. (Of je dit gelooft of niet is natuurlijk een ander verhaal, maar dit is de officiele lezing.)

Dat rock/metal/trance/games of what-so-ever verkeerde invloeden hebben is niet zo zwart-wit te beantwoorden. Ik vindt persoonlijk dat de ouder(s) hier een grotere invloed hebben. Als je je kinderen altijd gewoon hun gang laat gaan is de kans idd groot dat ze verkeerd terecht komen. En dit gebeurd bij 'aanhangers' van alle muziekstromingen.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Pagina: 1 2 Laatste