Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 22:36

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

At RVE/NL, je weet dat je in de install folder moet beginnen.
Ik moet bv dit als eerste doen, chmod 777 C:\inetpub\wwwroot\newznab\www/lib/smarty/templates_c

Ik gebruik een server met i3, 8GB geheugen en een SSD, daarmee draait het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 12:37
zoals velen (zat in t verkeerde topic):

Ook interesse als er iets opgezet wordt ;)
rally schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:17:
En mocht dat ter sprake komen: Ik ben best bereid om een sponsor bijdrage te doen.
En dit ook O-)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 19:43
Ultimation schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:27:
Ik heb iets meer resources tot mijn beschikking dan de meeste Synology gebruikers. Maar toch een beetje vol aan het lopen overal. Ik wil ook best iets hosten (backup node ofzo, heb maar 50/xmbit) alleen dan moet er eerst en extra SSD en wat meer geheugen in mijn server.
hier ook wel moet alleen dan de handleiding even gaan volgen om alles in elkaar te steken (misschien handig als iemand een simpele how-to maakt of eventueel een virtual image klaarmaakt) kan ik die wel als reserve node installeren schuifruimte genoeg heb een redelijk fixed ip (ziggo) dus dat moet goedkomen.

misschien een idee om een of ander domein te registreren waar we dan de reserve node's op kunnen zetten zodat je als gebruiker maar 1 url hoeft in te voeren ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 14:02
RVE_NL schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:28:
Pff ik probeer Newznab te draaien onder OSx 10.8.2 maar er is iets dat me blijft nekken :P.
Ik kan de /www/index.php niet in m'n browser bereiken, en newznab dus niet configureren op het volgende adres: http://localhost/~roger/newznab/www/index.php

[afbeelding]

Het heeft waarschijnlijk met de permissies te maken. Ik kan de newznab folder wel gewoon bereiken (http://localhost/~roger/newznab), de www folder is dan vreemd genoeg niet zichtbaar.

[afbeelding]

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe of hoe ik het fix?
(uiteraard heb ik msql, php, apache, pear etc. al geinstalleerd)
Kun je mij vertellen waar je die software vandaan hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302117

Een chmod op een windows machine?
Ben benieuwd naar het resultaat!
:)
[b][message=39422645,noline]
Ik moet bv dit als eerste doen, chmod 777 C:\inetpub\wwwroot\newznab\www/lib/smarty/templates_c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmmm, voor newznab+ kan ik kiezen voor `caching to improve site performance` wat is de beste optie.

Geen chmod uiteraard. Ik had even snel de foutmelding ge´copy paste.

[ Voor 28% gewijzigd door Coenen op 10-12-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Laatst online: 18-04 09:41
Ik gok : KRAK , KNOTS , BOEM en PATAAT
Anoniem: 302117 schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:40:
Een chmod op een windows machine?
Ben benieuwd naar het resultaat!
:)

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Coenen schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:41:
Hmmm, voor newznab+ kan ik kiezen voor `caching to improve site performance` wat is de beste optie.
Ligt eraan hoeveel geheugen je hebt. Heb je weinig geheugen zou ik file pakken

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb 8GB geheugen, waarvan nu zo´n 4GB vrij. (zou eigenlijk meer moeten zijn, later maar naar kijken).
Zou memcache dan een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-03 18:43

senn

jep.

Coenen schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:41:

Geen chmod uiteraard. Ik had even snel de foutmelding ge´copy paste.
Zou gewoon beginnen met none. Zeker als je hem alleen zelf gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:41
Haha, geweldig om te zien dit! Binnen een paar dagen hebben straks heel wat Tweakers een eigen server draaien, blijf me af en toe verbazen hier!
Om ook hier nogmaals even m'n interesse duidelijk te maken: ben geen hele fanatieke gebruiker, maar wil best wat doneren om het initiatief te steunen en m'n series te blijven volgen.
Zal ook dit draadje in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:21

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

FabianNL schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:04:
Haha, geweldig om te zien dit! Binnen een paar dagen hebben straks heel wat Tweakers een eigen server draaien, blijf me af en toe verbazen hier!
Om ook hier nogmaals even m'n interesse duidelijk te maken: ben geen hele fanatieke gebruiker, maar wil best wat doneren om het initiatief te steunen en m'n series te blijven volgen.
Zal ook dit draadje in de gaten houden :)
Tsja pure noodzaak want de grotere jongens gaan allemaal plat, je ziet eigelijk hetzelfde net zoals toendertijd met FTD iedereen maakte decentraal gebruik van Spotnet.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:43
ozzykillbirdy schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:29:
Zoals ik al had aangegeven wil ik graag doneren voor een private newznab.Ik ben benieuwd nr de ontwikkelingen.
ik doe ook graag mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
As we speak ~30GB aan backlog aan het binnenslurpen over 100Mbit, dat dan weer wel ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben ook weer up and running, inmiddels 4 releases, dit is dus met de plus versie. Die wel veel meer opties heeft.... Sphinx heb ik nog niet aangezet.

Bij mij ging dat binnenhalen maar traag. In m´n netwerkverkeer zag ik zo om de x tijd een piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Coenen schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:11:
Ik ben ook weer up and running, inmiddels 4 releases, dit is dus met de plus versie. Die wel veel meer opties heeft.... Sphinx heb ik nog niet aangezet.

Bij mij ging dat binnenhalen maar traag. In m´n netwerkverkeer zag ik zo om de x tijd een piek.
Misschien wel teveel opties!

Wat is een leuke API limit per 24 uur? 1024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 23:10
1024 lijkt me ruim voldoende toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Is er nog een tutorial voor installatie in combinatie met plus?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:45

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Freekers schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:12:
[...]

Misschien wel teveel opties!

Wat is een leuke API limit per 24 uur? 1024?
Lijkt mij ook wel

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn

senn

jep.

Interessantere vraag is misschien hoe vaak je gaat indexeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

De installatie van de plus versie was voor mij vergelijk aan de standaard versie. Ik heb nog niks gedaan met Sphinx. Maar ik kwam wel door de pre/check heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Iedere 5min - 10min ofzo?
Weet Newznab te bepalen wanneer een upload complete is en dus "vrijgegeven" kan worden voor listing?

[ Voor 86% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-12-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Standaard staat ie op 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 17:55

Pizzalucht

Snotneus.

Op mijn aardig zware server(quadcore 3Ghz, 8GB ram) kreeg ik toch best een zware load. Dus ik heb een aantal dingen uit gezet: alle categories behalve TV en Movies, ffmpeg, mediainfo, nzb indexing, lookups for alles wat niet movie of tv is.
Hopelijk gaat het nu wat sneller en met wat minder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

SidewalkSuper schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:16:
Iedere 5min - 10min ofzo?
Weet Newznab te bepalen wanneer een upload complete is en dus "vrijgegeven" kan worden voor listing?
Je kan het percentage(completeness van de post) invullen vanaf wanneer hij de release hij moet tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Goede feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Pizzalucht schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:26:
Op mijn aardig zware server(quadcore 3Ghz, 8GB ram) kreeg ik toch best een zware load. Dus ik heb een aantal dingen uit gezet: alle categories behalve TV en Movies, ffmpeg, mediainfo, nzb indexing, lookups for alles wat niet movie of tv is.
Ik heb die ffmpeg zooi e.d. helemaal niet geinstalleerd joh. Ik wil gewoon indexeren, that's it. Geen fancy lookups of weet ik 't allemaal.
Categories uitzetten is leuk maar verwijderd niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
"een quadcore 3ghz" zegt helemaal niks....

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

White_Collar schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:28:
[...]

"een quadcore 3ghz" zegt helemaal niks....
Ik bedoel: het is geen slappe NAS of een atom servertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Freekers schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:28:
[...]

Ik heb die ffmpeg zooi e.d. helemaal niet geinstalleerd joh. Ik wil gewoon indexeren, that's it. Geen fancy lookups of weet ik 't allemaal.
Categories uitzetten is leuk maar verwijderd niets..
Naja, het ruimt de interface tenminste wel wat op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:36
senn schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:30:
[...]
Kijk even in je webserver logs. (/var/log/apache2 gok ik)
Dat is daar niet zelf aan gedacht heb, het is gelukt thx!

Moet iemand anders soortgelijke problemen hebben, ik heb daar 3 bestanden (accept.lock.7859, acces_log, error_log)

Wanneer ik error log bekijk zie ik de volgende melding
code:
1
 Options FollowSymLinks or SymLinksIfOwnerMatch is off which implies that RewriteRule directive is forbidden: /Users/Roger/Sites/newznab/www/

M.a.w. FollowSymLinks moest nog aangezet worden.
Deze heb ik toegevoegd in mijn (etc/apache2/extra/httpd-userdir.conf) bij options en het werkt nu :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
Bij deze meld ik mij ook aan als sponsor ;-)

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Damn, overal waar ik op klik krijg ik ee 404 error, music, movie, etc. etc... Nu dit weer, nu krijg ik wel weer releases, maar kan ik er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn

senn

jep.

Coenen schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:40:
Damn, overal waar ik op klik krijg ik ee 404 error, music, movie, etc. etc... Nu dit weer, nu krijg ik wel weer releases, maar kan ik er niks mee.
Rewrite module aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

Rmg

Afaik heeft j1nx ook ooit een newznab gedraaid en is die weer gestopt vanwege serverload/kosten/geen donaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Daar noem je wat, ik denk dat ik nog een stap vergeten ben. Deze volgens mij,

A. Within IIS Manager, select the "newznab" application.
B. On the right pane, double click "URL Rewrite" (if you don't see it, you may need to install URL Rewrite 2.0, look under Pre-Requisites).
C. In the action pane on the right edge, look for "Import Rules" and click on it.
D. At the top of the import dialogue, click on the file browser ("..." button) under "Configuration File" and select the ".htaccess" file in newznab's www directory.
(Alternatively, you can paste the RewriteRules in the middle text box if you wish.)
E. Click "Import". This will import (and convert) the Apache ModRewrite rule set, it will let you review what it did. There should be no errors and all 5 rules should be imported.
F. Click "Apply" on the top right.
G. Click OK and close stuff. You're all done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn

senn

jep.

Coenen schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:45:
Daar noem je wat, ik denk dat ik nog een stap vergeten ben. Deze volgens mij,

B. On the right pane, double click "URL Rewrite" (if you don't see it, you may need to install URL Rewrite 2.0, look under Pre-Requisites).
C. In the action pane on the right edge, look for "Import Rules" and click on it.
D. At the top of the import dialogue, click on the file browser ("..." button) under "Configuration File" and select the ".htaccess" file in newznab's www directory.
(Alternatively, you can paste the RewriteRules in the middle text box if you wish.)
E. Click "Import". This will import (and convert) the Apache ModRewrite rule set, it will let you review what it did. There should be no errors and all 5 rules should be imported.
Jep, ziet er goed uit. Controleer even of je RewriteBase goed staat (hij redirect default alles naar /index.php)
Rmg schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:45:
Afaik heeft j1nx ook ooit een newznab gedraaid en is die weer gestopt vanwege serverload/kosten/geen donaties
Dat kan ik me ook herinneren. Volgens mij heeft de gemiddelde Tweaker echter wel de resources om dit zelf te draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door senn op 10-12-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:04
Ik hou me ook aanbevolen. Ik ga zelf ook wel klooien thuis maar de netwerkpijp is te traag en moet nodig mn datastore uitbreiden zodat ik ruimte heb voor een db :P

[ Voor 10% gewijzigd door FDMK op 10-12-2012 16:48 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 23:01
Misschien een idee om te kijken hoe deze load te verspreiden.

Als iedereen een servertje neer zet die indexed en door stuurt naar een centrale server. waarbij bepaalde categories op de main server draaien zodat deze snel genoeg beschikbaar zijn. kan idereen bijdrage op zijn of haar manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-05 13:56
schumi2004 schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:53:
Even de ontwikkelingen hiervan volgen.
Idem hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Rmg schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:45:
Jep, maar in het verleden behaalde resultaten zijn geen garanties voor de toekomst...

Ik volg dit draadje wel, zodra er een leuke op popped dan haak ik wel in _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn

senn

jep.

Slurpie schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:48:
[...]

Misschien een idee om te kijken hoe deze load te verspreiden.

Als iedereen een servertje neer zet die indexed en door stuurt naar een centrale server. waarbij bepaalde categories op de main server draaien zodat deze snel genoeg beschikbaar zijn. kan idereen bijdrage op zijn of haar manier.
Ik zou het eerder omdraaien. Een server laten indexeren en de index via replicatie naar meerdere hosts doorsturen. Aan dit topic te zien is er genoeg kennis/apparatuur om iets op te zetten, maar wie heeft zin in de hete adem van Brein in zijn nek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
senn schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:57:
[...]

Ik zou het eerder omdraaien. Een server laten indexeren en de index via replicatie naar meerdere hosts doorsturen. Aan dit topic te zien is er genoeg kennis/apparatuur om iets op te zetten, maar wie heeft zin in de hete adem van Brein in zijn nek?
Of allebei, mocht brein in iemands nek zitten, is die server niet meer te gebruiken. Jammer dan maar zo weer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Het valt me trouwens op dat het optimizen van tables soms echt heel erg lang duurt, en een vrij hoge mysql load geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn

senn

jep.

Pizzalucht schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:58:
Het valt me trouwens op dat het optimizen van tables soms echt heel erg lang duurt, en een vrij hoge mysql load geeft.
Hoe groot was je table overhead? 100MB wegpoetsen duurde hier minder dan een minuut.
Slurpie schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:58:
[...]

Of allebei, mocht brein in iemands nek zitten, is die server niet meer te gebruiken. Jammer dan maar zo weer een nieuwe.
Dat is waar, maar ik heb geen zin in een brief van Brein. Los van of indexeren illegaal is of niet; het angsteffect hebben de jongen van Brein goed voor elkaar volgens mij.

[ Voor 39% gewijzigd door senn op 10-12-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Pizzalucht schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:58:
Ja dat zijn full table scans ;) En Wat voor type tables gebruik je. Myisam lockt complete tables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Slurpie schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:58:
[...]

Nieuwe host is zo elders opgezet.

Daarnaast als we aanmeldingen goed screenen of het netwerk klein houden dan moet Brein hier geen toegang tot kunnen krijgen denk ik?

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

senn schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:59:
[...]

Hoe groot was je table overhead? 100MB wegpoetsen duurde hier minder dan een minuut.

[...]

Dat is waar, maar ik heb geen zin in een brief van Brein. Los van of indexeren illegaal is of niet; het angsteffect hebben de jongen van Brein goed voor elkaar volgens mij.
Soms is het inderdaad heel snel, soms duurt het erg lang.
Slurpie schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:00:
[...]

Ja dat zijn full table scans ;) En Wat voor type tables gebruik je. Myisam lockt complete tables.
Myisam ja, dat deed hij standaard. En ik ga nu echt niet meer naar innodb, dat duurt gewoon te lang.
Dan moet ik 4GB omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Pizzalucht schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:02:
[...]
Myisam ja, dat deed hij standaard. En ik ga nu echt niet meer naar innodb, dat duurt gewoon te lang.
Omzetten hoeft niet lang te duren, zolang je maar niet leest en schrijft op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn

senn

jep.

Pizzalucht schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:02:
[...]

Soms is het inderdaad heel snel, soms duurt het erg lang.

[...]

InnoDB heeft weer als nadeel dat inserts trager zijn. Ik heb het vermoeden dat een update_releases dan flink langer duurt. Volgens mij dus sowieso niet echt een praktische oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door senn op 10-12-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Ligt er aan of er veel bewerkingen nodig zijn. En dan zelfs hoeft niet langzamer te zijn als MyIsam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:07

Edd

Heb dit draadje ook even gebookmarked.
Maar eens even kijken of ik weer een Newznab kan opzetten. Heb het al eens gedaan, maar doordat ik andere providers tegenkwam, vond ik het een beetje overbodig.
Eventueel hou ik me ook aanbevolen als er iets centraals wordt opgezet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Slurpie schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:06:
Ligt er aan of er veel bewerkingen nodig zijn. En dan zelfs hoeft niet langzamer te zijn als MyIsam.
Newznab doet echt heel veel deletes/inserts/updates vooral in de parts table.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Pizzalucht schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:07:
[...]

Newznab doet echt heel veel deletes/inserts/updates vooral in de parts table.
Dan juist voor innodb gaan:

http://www.kavoir.com/200...son-of-pros-and-cons.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

senn schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:46:
[...]

Jep, ziet er goed uit. Controleer even of je RewriteBase goed staat (hij redirect default alles naar /index.php)

[...]
Na het importeren van de .htaccess moest ik de web.config even naar de www folder verplaatsen om uberhaupt weer op m´n newznab site te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Newznab is wel aardig, maar het probleem is dat veel media onder 'onherkenbare' namen gepost worden. Zonder community die daar de juiste namen bij zoekt, heb je daar ook met Newznab niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn

senn

jep.

De hamvraag is volgens mij of Newznab gebruikt maakt van transacties met InnoDB. Losse inserts zijn in mijn ervaring vele male trager in InnoDB dan MyISAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
senn schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:10:
[...]

De hamvraag is volgens mij of Newznab gebruikt maakt van transacties met InnoDB. Losse inserts zijn in mijn ervaring vele male trager in InnoDB dan MyISAM.
Transacties hebben daarvrij weinig mee te maken. Het gaat om het locken van de tables. Wil jij 1000 inserts/updates op 1 table uitvoeren dan is InnoDB echt wel sneller. Is dit verspreid over meerdere tabellen dan is MyISAM sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn

senn

jep.

Slurpie schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:13:
[...]

Transacties hebben daarvrij weinig mee te maken. Het gaat om het locken van de tables. Wil jij 1000 inserts/updates op 1 table uitvoeren dan is InnoDB echt wel sneller. Is dit verspreid over meerdere tabellen dan is MyISAM sneller.
Shit ik haal inderdaad dingen door elkaar. Mijn ervaring komt voort uit een tabel met random primary keys (dus niet incremental). Daar was InnoDB performance om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Dan is InnoDb betreft perfomance een nachtmerrie.

Ga van de week even kijken of ik een indexer kan op zetten. Dan eventueel deze gebruiken voor backlogs als iemand interesse heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Slurpie op 10-12-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 22:38
Mooi om te zien, houd me aanbevolen als beta-tester en donateur. Terug naar kleine community's met invites. Zou mooi zijn als dit blijft leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 00:20
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 19:31

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Toch eens proberen of ik 'm ook voor elkaar krijg. Eerst maar eens in een virtual machine en dan misschien een los systeempje voor dit en andere projectjes. M'n Synology gaat 'm niet trekken ben ik bang :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:29
Na wat verdere opzoekingen ben ik op het volgende gestoten, https://github.com/tssgery/newznabapp, ben dit momenteel aan het testen, ik hou jullie op de hoogte, als dit werkt dan kan het voor niemand nog een echt probleem zijn om een vm op te zetten met turnkeylinux samen met de newznab patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Uit de tutuorial van Freek:

4. Run one by one:
bash minstall.sh install-extra-repositories
bash minstall.sh clean-packages
bash minstall.sh install-ssh

Volgens mij wordt er bij mij wat veel gecleaned :P
install-ssh kan geen packages meer updaten, volgens mij is netwerk ook gekilled. Ik denk dan reboot ik maar gewoon, doe ik daarna wel ff install-ssh, maar dan kom ik in grub terecht en draaitie ook niet meer. :)

Straks verder kloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Cool, net m´n eerste download via m´n eigen newznab server. Eerst even gekeken van welke serie hij een release had, die vervolgens aan Sick Beard toegevoegd even handmatig laten zoeken naar een bepaalde aflevering en daar ging ie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:43
BlacKstaR- schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:23:
Mooi om te zien, houd me aanbevolen als beta-tester en donateur. Terug naar kleine community's met invites. Zou mooi zijn als dit blijft leven.
Volledig mee eens, houd me ook aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 20:57
Cool, ik zat hier ook al naar te kijken sinds steeds meer indexers neer gaan. Vanavond eens kijken of ik ook iets kan installeren ergens. En mocht er ergens behoefte zijn aan programmeer skills biedt ik me aan. Mocht er een gesloten site ergens komen hou ik me aanbevolen.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
De turnkeylinux appliance met de newznabapp patch zijn geinstalleerd en laat ik nu ff proberen indexeren. Werkt vrij vlot niet al te hoge load op mijn esx node en lijkt de job wel aan te kunnen nu even (stress)testen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
UltraSub schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:56:

4. Run one by one:

install-ssh kan geen packages meer updaten, volgens mij is netwerk ook gekilled. Ik denk dan reboot ik maar gewoon, doe ik daarna wel ff install-ssh, maar dan kom ik in grub terecht en draaitie ook niet meer. :)

Straks verder kloten..
Welke Linux distro gebruik je? Gebruik dit script elke keer als ik een server installeer, ging altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:45

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Freekers schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:36:
[...]

Welke Linux distro gebruik je? Gebruik dit script elke keer als ik een server installeer, ging altijd goed :)
Ik zal nooit minstall gebruiken zeker met een debian based distro is het een stuk sneller om dat te skippen en vanuit taksel te doen

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn

senn

jep.

UltraSub schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:56:

4. Run one by one:

Straks verder kloten..
Dat minstall script gaat bij clean-packages een bepaalde kernel installeren. Waarom is voor mij een raadsel (bij Ubuntu wordt de kernel netjes via een metapackage up to date gehouden). Ik zou dat minstall lekker links laten liggen en alleen dependencies installeren.

Je komt in Grub uit omdat er iets stuk is met je kernels. Kan je in root shell komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 02:19
Ik volg momenteel deze:
http://newznab.readthedoc...des/install_ubuntu-11.10/

Misschien wel een leuke toevoeging voor in de OP.
NginX + Percona 8) dan wel op Ubuntu 12.10

[ Voor 12% gewijzigd door MrOizo2005 op 10-12-2012 18:50 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
Na even vloeken kom ik erop uit dat mijn usenet abo slechts loopt van middernacht tot de middag en ik dus mijn installatie van turnkeylinux met de newznabapp patch niet kan testen. En het vrij nutteloos is gezien de server de helft van de dag errors zal gaan genereren door het niet kunnen connecten naar usenet. Gezien ik pas onlangs mijn abo voor zes maand heb verlengt ga ik nu niet onmiddellijk een nieuw abo gaan afsluiten om de indexer te kunnen runnen. Indien iemand weet waar ik een tijdelijke toegang kan krijgen om de setup te testen hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 02:19
ItsValium schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:53:
Na even vloeken kom ik erop uit dat mijn usenet abo slechts loopt van middernacht tot de middag en ik dus mijn installatie van turnkeylinux met de newznabapp patch niet kan testen. En het vrij nutteloos is gezien de server de helft van de dag errors zal gaan genereren door het niet kunnen connecten naar usenet. Gezien ik pas onlangs mijn abo voor zes maand heb verlengt ga ik nu niet onmiddellijk een nieuw abo gaan afsluiten om de indexer te kunnen runnen. Indien iemand weet waar ik een tijdelijke toegang kan krijgen om de setup te testen hou ik me aanbevolen.
Tis wel traag, maar misschien om te testen? hier kan je een gratis account aanmaken
http://xsusenet.com/nl/

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nu ben ik maar een linux-noob, maar ik had toevallig een Ubuntu vmtje staan. Snapshotje gemaakt en de how-to gevolgd.

ipv inloggen met root heb ik alle commando's netjes gesudo'd. BIj dit commando ging het mis:

sudo bash minstall.sh clean-packages

M'n icoontjes verdwenen een voor een, daarna sloot de terminal en staarde ik naar een lege desktop waar ik niets meer mee kon.

Heb de vm gereset, maar ik kwam toen in een minimal grub boot prompt terecht.

Snapshot maar weer terug gezet, lijkt me dat men wel moet opletten en niet blind volgen wat er staat want als je er zo je pctje mee sloopt dan lijkt me dat niet handig ;).

Geen idee wat er mis ging, ik weet niet eens wat die commando's doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
MrOizo2005 schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:54:
[...]

Tis wel traag, maar misschien om te testen? hier kan je een gratis account aanmaken
http://xsusenet.com/nl/
thx lijkt aanvaard te worden, nu eens zien of het indexen zelf gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
MrOizo2005 schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:47:
Ik volg momenteel deze:
http://newznab.readthedoc...des/install_ubuntu-11.10/

Misschien wel een leuke toevoeging voor in de OP.
NginX + Percona 8) dan wel op Ubuntu 12.10
Staat erin!
InflatableMouse schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:55:
Nu ben ik maar een linux-noob, maar ik had toevallig een Ubuntu vmtje staan. Snapshotje gemaakt en de how-to gevolgd.

ipv inloggen met root heb ik alle commando's netjes gesudo'd. BIj dit commando ging het mis:

sudo bash minstall.sh clean-packages

M'n icoontjes verdwenen een voor een, daarna sloot de terminal en staarde ik naar een lege desktop waar ik niets meer mee kon.

Heb de vm gereset, maar ik kwam toen in een minimal grub boot prompt terecht.

Snapshot maar weer terug gezet, lijkt me dat men wel moet opletten en niet blind volgen wat er staat want als je er zo je pctje mee sloopt dan lijkt me dat niet handig ;).

Geen idee wat er mis ging, ik weet niet eens wat die commando's doen 8)
Is alleen voor Ubuntu Server, niet voor Ubuntu Desktop! Heb het er maar bij gezet voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Freekers schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:06:
Is alleen voor Ubuntu Server, niet voor Ubuntu Desktop! Heb het er maar bij gezet voor de zekerheid.
Right. had ik inderdaad even niet in de gaten. Es kijken of het daarmee dan wel lukt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 07-05 21:22

sus

is druk :+

Dus, ik lees heir en daar iets over databases en 10gb per maand. Dat houdt dus in dat ik voor elke maand retentie 10gb moet rekenen? En draait het een beetje soepel op een q6600 met 4gb ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Freekers schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:36:
[...]

12.04 LTS, 64 bit.
senn schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:45:
[...]

Dat minstall script gaat bij clean-packages een bepaalde kernel installeren. Waarom is voor mij een raadsel (bij Ubuntu wordt de kernel netjes via een metapackage up to date gehouden). Ik zou dat minstall lekker links laten liggen en alleen dependencies installeren.

Je komt in Grub uit omdat er iets stuk is met je kernels. Kan je in root shell komen?
Niet geprobeerd, omdat er overduidelijk iets mis is als je in grub terecht komt. Snapshot terug en lekker opnieuw ;)
Ik denk inderdaad dat ik minstall ga skippen. Jammer dat het dan eigenlijk bloatware wordt, Ubuntu, ik zal never de GUI gaan starten, alleen remote mgmt met ssh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

sus schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:14:
Dus, ik lees heir en daar iets over databases en 10gb per maand. Dat houdt dus in dat ik voor elke maand retentie 10gb moet rekenen? En draait het een beetje soepel op een q6600 met 4gb ram?
Ben op dit moment 30 dagen aan het backfillen in 107 groups. Ik laat hier nog wel even weten hoe groot mijn db/nzbfolder is geworden. Zal wel even duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 09-05 19:43
hmmm hier draait ie maar geen releases gevonden van de 2 gratis regexen helaas.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dat had ik dus ook sinds gister, dus maar overgestapt op de + versie. Nu heb ik meer regexen dan ooit.

M´n vorige database was zo´n 25GB, met zo´n 130 groups, waarvan bv Boneless op een retentie (back fill days) van 100 dagen stond. Volgens mij ging er iets want hij bleef maar groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Server of Desktop?

Iemand al het versturen van invites aan de gang? Zo ja, welke mailserver heb je geinstalleerd (Ubuntu)?

Tnx

EDIT: Op de NewzNab chat zijn ze het zo beu dat ze iedereen z'n voice access hebben revoked hehe..

[ Voor 15% gewijzigd door Freekers op 10-12-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ow die Ubuntu desktop how-to had ik eerder niet gezien, maar dat werkt goed!

Staat nu van een 5-tal groepjes (ter test) de headers te downloaden. Wat ik daarna moet doen weet ik nog niet maar dat komt vanzelf :P.

Ik moet ook nog effe kijken of ik die vm mischien wat meer geheugen en paar cores extra moet geven, maar tot nu toe werkt tie aardig zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Desktop... Je moest natuurlijk server hebben. Dan ff updaten in je how-to :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
UltraSub schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:57:
Desktop... Je moest natuurlijk server hebben. Dan ff updaten in je how-to :P
Heb ik allang gedaan joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 19:31

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Als je op zich in beide omgevingen kunt installeren, al zijn de instructies wat anders, is er dan een heel belangrijke reden om voor Server te kiezen? Behalve dat het er natuurlijk een stuk stoerder uitziet om alles in een terminal te doen ;)

Ik ben heel benieuwd naar hoe het in elkaar zit, ben geneigd voor server-achtige services voor Linux te kiezen, maar in het gebruik ervan nog een beginner. Dan is een desktop omgeving wel prettig voor de herkenbaarheid. Al is het maar dat ik het idee heb dat ik een vorm van controle heb :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
ik heb er even in verdiept maar toch een beetje ver van mijn bed show, als er mensen zijn die het wel voor elkaar krijgen en mensen willen uitnodigen hou ik mijn van harte aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ugh .. helaas het ging voorspoedig maar ik mis wel iets geloof ik.

De update binaries heeft goed gelopen volgens mij:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
Updating: 5 groups - Using compression? No
Processing alt.binaries.cd.lossless
Group alt.binaries.cd.lossless has 50,001 new parts.
First: 2 Last: 601343 Local last: 0
New group starting with 50000 messages worth.
Getting 20,001 parts (551343 to 571343) - 30,000 in queue
Received 20001 articles of 20001 requested, 0 blacklisted, 0 not binaries 
416 new, 0 updated, 20,001 parts. 16.03 headers, 4.33 update, 20.36 range.
Getting 20,001 parts (571344 to 591344) - 9,999 in queue
Received 20001 articles of 20001 requested, 0 blacklisted, 0 not binaries 
405 new, 1 updated, 19,613 parts. 33.07 headers, 4.45 update, 37.52 range.
Getting 9,999 parts (591345 to 601343) - 0 in queue
Received 9999 articles of 9999 requested, 0 blacklisted, 21 not binaries 
113 new, 3 updated, 9,975 parts. 13.59 headers, 2.20 update, 15.79 range.
Group processed in 74.46 seconds 

Processing alt.binaries.sounds.lossless
Group alt.binaries.sounds.lossless has 50,001 new parts.
First: 69898915 Last: 148226137 Local last: 0
Getting 20,001 parts (148176137 to 148196137) - 30,000 in queue
Received 20001 articles of 20001 requested, 0 blacklisted, 1 not binaries 
399 new, 0 updated, 17,673 parts. 38.27 headers, 4.12 update, 42.40 range.
Getting 20,001 parts (148196138 to 148216138) - 9,999 in queue
Received 20001 articles of 20001 requested, 0 blacklisted, 2 not binaries 
196 new, 147 updated, 14,860 parts. 10.41 headers, 3.68 update, 14.09 range.
Getting 9,999 parts (148216139 to 148226137) - 0 in queue
Received 9999 articles of 9999 requested, 0 blacklisted, 3 not binaries 
64 new, 23 updated, 8,771 parts. 2.57 headers, 1.97 update, 4.54 range.
Group processed in 61.73 seconds 

Processing alt.binaries.sounds.lossless.1960s
Group alt.binaries.sounds.lossless.1960s has 50,001 new parts.
First: 642294 Last: 1735561 Local last: 0
Getting 20,001 parts (1685561 to 1705561) - 30,000 in queue
Received 20001 articles of 20001 requested, 0 blacklisted, 13 not binaries 
294 new, 0 updated, 19,988 parts. 3.73 headers, 4.33 update, 8.05 range.
Getting 20,001 parts (1705562 to 1725562) - 9,999 in queue
Received 20001 articles of 20001 requested, 0 blacklisted, 1681 not binaries 
207 new, 4 updated, 18,316 parts. 32.60 headers, 4.05 update, 36.65 range.
Getting 9,999 parts (1725563 to 1735561) - 0 in queue
Received 9999 articles of 9999 requested, 0 blacklisted, 3 not binaries 
171 new, 2 updated, 9,996 parts. 23.11 headers, 2.17 update, 25.28 range.
Group processed in 70.85 seconds 

Processing alt.binaries.sounds.lossless.classical
Group alt.binaries.sounds.lossless.classical has 50,001 new parts.
First: 13278581 Last: 21365394 Local last: 0
Getting 20,001 parts (21315394 to 21335394) - 30,000 in queue
Received 20001 articles of 20001 requested, 0 blacklisted, 42 not binaries 
458 new, 0 updated, 19,928 parts. 25.82 headers, 4.47 update, 30.30 range.
Getting 20,001 parts (21335395 to 21355395) - 9,999 in queue
Received 20001 articles of 20001 requested, 0 blacklisted, 13 not binaries 
390 new, 1 updated, 19,988 parts. 31.41 headers, 4.43 update, 35.84 range.
Getting 9,999 parts (21355396 to 21365394) - 0 in queue
Received 9999 articles of 9999 requested, 0 blacklisted, 845 not binaries 
74 new, 6 updated, 9,154 parts. 23.76 headers, 2.00 update, 25.77 range.
Group processed in 92.60 seconds 

Processing alt.binaries.sounds.lossless.country
Group alt.binaries.sounds.lossless.country has 50,001 new parts.
First: 1711628 Last: 7336369 Local last: 0
Getting 20,001 parts (7286369 to 7306369) - 30,000 in queue
Received 20001 articles of 20001 requested, 0 blacklisted, 2420 not binaries 
500 bin adds...
634 new, 0 updated, 17,581 parts. 20.39 headers, 3.99 update, 24.38 range.
Getting 20,001 parts (7303965 to 7323965) - 12,404 in queue
Received 20001 articles of 20001 requested, 0 blacklisted, 2942 not binaries 
454 new, 0 updated, 17,059 parts. 26.09 headers, 3.07 update, 29.16 range.
Getting 12,404 parts (7323966 to 7336369) - 0 in queue
Received 12404 articles of 12404 requested, 0 blacklisted, 2486 not binaries 
310 new, 6 updated, 9,918 parts. 14.69 headers, 2.02 update, 16.71 range.
Group processed in 70.92 seconds 

Updating completed in 371.86 seconds

Vervolgens doe ik die update_releases, ik denk dat dit niet goed is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Starting release update process (2012-12-10 19:59:52)
updated regexes to revision 1742
Applying regex 2 for group alt.binaries.*
Applying regex 1 for group alt.binaries.*
Stage 2
Stage 3
Found 0 nfos in 0 releases
0 nfo files processed
Site config (site.checkpasswordedrar) prevented checking releases are passworded
Processing tv for 0 releases
Lookup tv rage from the web - Yes
Tidying away binaries which cant be grouped after 2 days
Deleting parts which are older than 2 days
Deleting binaries which are older than 2 days
Processed 0 releases

Maar het lijkt erop dat tie niets doet, in de web interface zie ik ook neits onder browse?

Weet iemand wat er zo mis gaat?

Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Laatst online: 09-05 11:14
Ik heb de volgende guide gevolgd (http://www.howtogeek.com/...-your-own-usenet-indexer/). Maar als ik nu localhost/install open in een browser krijg ik een soort van welkom scherm te zien van newznab. Als ik dan op 'Go to step one: Pre flight check" klik dan krijg ik een blanke pagina te zien waar niets gebeurd.

Iemand een idee wat ik eventueel verkeerd heb gedaan? (ben niet heel erg thuis in Linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:36
Ik heb het kunnen installeren, configureren, het leek allemaal goed te gaan..Hij is nu al enige tijd bezig met update binaries.

Ik dacht ga eens de webinterface bekijken maar op iedere mogelijke link (Login, Registrer, Site map etc.) krijg ik de 404 Not Found melding:

Not Found
The requested URL /Users/Roger/Sites/newznab/www/index.php was not found on this server.

Ik draai trouwens op OSx(10.8.2). Wat doe ik verkeerd of hoe los ik het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Raven__NL schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:15:
Ik heb de volgende guide gevolgd (http://www.howtogeek.com/...-your-own-usenet-indexer/). Maar als ik nu localhost/install open in een browser krijg ik een soort van welkom scherm te zien van newznab. Als ik dan op 'Go to step one: Pre flight check" klik dan krijg ik een blanke pagina te zien waar niets gebeurd.

Iemand een idee wat ik eventueel verkeerd heb gedaan? (ben niet heel erg thuis in Linux)
Klinkt mischien alsof je de permissies niet helemaal goed hebt gedaan. Die kan je volgens mij gewoon opnieuw zetten (kan geen kwaad).

Was deze goed gegaan?
code:
1
sudo service apache2 restart

Doe die anders ook nog eens opnieuw en check de output.

Ps, ik ben ook geen guru hoor, maar ik heb toevallig net dezelfde guide doorgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@InflatableMouse, je moet de plus versie hebben. Dan krijg meer dan 2 regexen, dan gaat ie wel releases maken. Ik had eerst ook de standaard versie, maar sinds dit weekend, sinds NZBmatrix down is, zo lijkt het, had ik nog maar 2 regexen en geen releases meer.

@RVE/NL, klinkt als een rewrite issue, heb je de (of een) Rewrite module aan?
Omdat ik IIS gebruik, ipv Apache moest ik het volgnde doen±

Let op, Controleer even of je RewriteBase goed staat (hij redirect default alles naar /index.php)
Na het importeren van de .htaccess moest ik de web.config even naar de www folder verplaatsen om uberhaupt weer op m´n newznab site te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Laatst online: 09-05 11:14
InflatableMouse schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:19:
[...]

Klinkt mischien alsof je de permissies niet helemaal goed hebt gedaan. Die kan je volgens mij gewoon opnieuw zetten (kan geen kwaad).
Nogmaals gedaan voor de zekerheid en letterlijk copy paste gedaan maar helaas.
Was deze goed gegaan?
code:
1
sudo service apache2 restart

Doe die anders ook nog eens opnieuw en check de output.
Ook gedaan en kreeg dezelfde foutmelding als in de guide.

Ga nog maar eens poging doen van een clean install. Ben zelf in Virtualbox bezig om te kijken hoe het allemaal werkt om het eventueel op me server te gooien vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
Ok mijn turnkeylinux install werkt, met de gratis regexen en een gewone newznab install, heeft hij al een zestal releases gevonden en geindexeerd. Nu eens bekijken of newznab plus de moeite loont en welke groepen ik het best toevoeg. Iemand een lijstje van groepen beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Kaastosti schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:01:
Als je op zich in beide omgevingen kunt installeren, al zijn de instructies wat anders, is er dan een heel belangrijke reden om voor Server te kiezen? Behalve dat het er natuurlijk een stuk stoerder uitziet om alles in een terminal te doen ;)
Geen GUI betekend meer RAM vrij voor Newznab ;)

Man dat backfillen is een pain in the a....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dat backfillen moet toch ook kunnen met headers als je de group edit en backfill days terug zet? Staat standaard op 1 namelijk.

Als je dan binaries update zou tie toch alles tot die aantal dagen terug moeten ophalen lijkt me ... alleen bij mij update tie de releases niet en ik weet niet waar dat aan ligt ... :(
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste