Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:26
Kan iemand die NRC leest wat meer vertellen over de recente koers? Blijkbaar hebben ze sinds begin dit jaar een nieuwe hoofdredacteur. Ik denk dat ik een paar losse nummers ga kopen om te proberen. Bijvoorbeeld door een artikel als dit:

https://www.nrc.nl/nieuws...os-als-strategie-a4858874

Zo'n analyse over de strategie van Wilders heb ik in Volkskrant noch Trouw gezien.

đŸ’ļ Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅đŸģâ€â™‚ī¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik heb nu een paar losse nummers NRC gekocht. Even totaal los van de artikelen (niet veel op aan te merken) voelt het wel een beetje als een rijkeluiskrant met advertenties als "daar zit je dan met je ton op de bank" en "cursus daytraden". En ik snap ook niet helemaal wat het idee is van de NRC-shop? Ik bedoel, het is een krant.

Begrijp me niet verkeerd, er stonden interessante dingen in over asielzoekeropvang, plasticrecycling, dat de kustwacht sancties tegen Rusland niet uitvoert en babyoesters uitzetten, maar ik voel zeg maar niet als de doelgroep.

❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅đŸģâ€â™‚ī¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 22:15
CR2032 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:14:
Ik lees regelmatig The Washington Post, The Guardian en The Wall Street Journal en bladen als The Economist en Newsweek.

We lezen alles gratis met Pressreader en de bibliotheek. Dit werkt met alle bibliotheken in Nederland en je hoeft geen lid van de bibliotheek te zijn. Gratis toegang tot meer dan 7.000 kranten en magazines en werkt ook vanuit thuis op meerdere apparaten.

Het enige is dat je regelmatig even opnieuw verbinding moet maken met de Wifi van de bibliotheek, dan verlengt Pressreader weer voor 7 dagen. Wij hoeven bij onze bieb niet eens naar binnen, het werkt zo vanaf de straat. :)

De iPad app is erg mooi gemaakt.

https://www.pressreader.com/

[Afbeelding]
Klopt het dat je als lid van een bieb niet wekelijks naar de bieb hoeft maar gewoon in kunt loggen? Wel interessant. Nederlandse aanbod is wel zeer beperkt. Maar bibliotheek biedt zelf vaak ook nog online tijdschriften/kranten aan. Ik ga het eens onderzoeken.

Lees zelf alleen het FD dagelijks. Los komt er gedurende het jaar van alles voorbij aan kranten tot aan het Reformatorisch Dagblad aan toe wat los zeer slecht verkrijgbaar is. Nederlands Dagblad, VK, NYT, Telegraaf, Dagblad van het Noorden waardeer ik ook.

Parool en AD liggen wel eens op plekken waar ik kom maar kunnen mij niet bekoren.

Tijdschriften doe ik veels te weinig mee. Misschien toch eens aan mijn Duits gaan werken als ik het topic zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
PLAE schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Tijdschriften doe ik veels te weinig mee. Misschien toch eens aan mijn Duits gaan werken als ik het topic zo lees.
Wat betreft buitenlandse media, kijk ook eens naar 360 magazine. Dat bevat een selectie van vertaalde artikelen uit diverse buitenlandse media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57411

Bananenplant schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:21:
Ik heb nu een paar losse nummers NRC gekocht. Even totaal los van de artikelen (niet veel op aan te merken) voelt het wel een beetje als een rijkeluiskrant met advertenties als "daar zit je dan met je ton op de bank" en "cursus daytraden". En ik snap ook niet helemaal wat het idee is van de NRC-shop? Ik bedoel, het is een krant.

Begrijp me niet verkeerd, er stonden interessante dingen in over asielzoekeropvang, plasticrecycling, dat de kustwacht sancties tegen Rusland niet uitvoert en babyoesters uitzetten, maar ik voel zeg maar niet als de doelgroep.
Het is maar waar iemand zich aan stoort; zelf vindt ik het vervelender dat er na betaling alsnog reclame is dan dat die adverteerders bij mij aan het verkeerde adres zijn.

Wat ik op het moment wÊl prettig vindt bij de nrc, is dat de .epub en .mobi exemplaren van de digitale editie tot nog toe (al 15 jaar, dus!) vrij zijn van advertenties. Minder leuk is dat die edities niet in het basis digitale abonnement zitten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Waar ik me toch enigszins ongemakkelijk bij voel: de krant wordt hier bezorgd met een busje :X . Ik dacht dat dat met van die grote fietstassen ging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een digitaal abonnement op zowel het Handelsblad als de Volkskrant.

Dit omdat ik een jaar of 2 geleden een beetje moe werd van de focus van het Handelsblad op woke/George Floyd etc. Ik heb toen opgezegd en de Volkskrant genomen. Nu merk ik dat beide vrij goede verhalen hebben op politiek/economisch niveau, maar ik de VK columnisten echt niet te hachelen vind. Ik ben sowieso geen fan van columnisten, ik vind veel van die anekdotes die ze vertellen (Sylvia Witteman, Marcel van Roosmalen) niet zo boeiend.
Sommige columinsten sluiten aan bij mijn interesses (teun vd keuken, zelfs diederik samson kan ik met plezier lezen) .

Ook merk ik dat mn de VK na de verkiezingen in artikelen vrij sterk stellingname doet. Ik probeer daaromheen te lezen, maar in bijvoorbeeld dit artikel zie je toch wel weer een sneer:

https://www.volkskrant.nl...t-gemunt-hebben~b345eb6c/
Dit artikel gaat over meneer Papperger, de baas van RheinMetall. Naar verluidt zouden de Russen hem willen doden.
Goed verhaal, stukje over de man, stukje over het bedrijf, stukje over de dreiging en de oorlog. En dan:
De kogels die hij zelf afvuurt, wanneer hij aan het jagen is in de Noord-Duitse bossen, niet ver van de restanten van het oude concentratiekamp Bergen-Belsen dat tachtig jaar geleden dwangarbeidsters leverde voor Rheinmetall, zullen nog jaren worden overstemd door het gebulder op het schietterrein.
Waarom in hemelsnaam zijn hobby erbij halen en dat dan ook nog linken aan een concentratiekamp?

In concreto ergerde ik me na 3 maanden oid dusdanig aan de Volkskrant dat het Handelsblad terug is gekomen en ik ze nu beide lees.

offtopic:
Ik heb geen interesse in sport en showbizz. Ik vind de Telegraaf niet zo best, en het FD en RD eigenlijk best goed te lezen. Maarja beide een beetje nice ;)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
NRC abonnees hebben nu een jaar lang toegang tot de New York Times.

https://www.nrc.nl/the-new-york-times/
Waarom NRC zijn abonnees ‘juist nu’ gratis toegang geeft tot The New York Times

Hier sinds een paar maanden een NRC Weekend abonnement. Op zaterdag even ouderwets de krant doornemen is toch wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-05 19:43

FFW

Fd. Bnr.

Nrc, nos, npo, ad, vk en nu ben ik compleet op afgehaakt ivm activistische (opinie) artikelen. Vanaf de voorpagina word je al aangestaard door de moralistische columnisten, maar ze vallen vaak door de mand doordat ze inzage geven in de kleine leventjes die ze hebben (vaak artikels over mama zijn of levensgeluk bv). Dan de nieuwsartikelen met bronnen als onzuivere ngo's, Hamas en farc, hoe het steeds de redactie doorkomt...ik verbaas me er al niet meer over . Ftm had ik ook anderhalf jaar tot de activistische artikels me daar ook de keel uithingen. Jammer want ftm was ooit een oneindige reeks uitmuntende onderzoeksjournalistiek.

Ik zie dat ik in 2019 ook in deze thread heb gepost. Er is weinig veranderd :)

[ Voor 6% gewijzigd door FFW op 24-03-2025 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:44
user109731 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:46:

Hier sinds een paar maanden een NRC Weekend abonnement. Op zaterdag even ouderwets de krant doornemen is toch wel leuk.
NY Times |:( veel plezier er mee. Kan ze niet luchten sinds de Gaza 'oorlog'.

Inventaris

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
user109731 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:46:

Ik blijf die koppeling zorgwekkend vinden. Men had beter de Guardian kunnen selecteren, maar helaas.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
FFW schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:55:
Fd. Bnr.

Nrc, nos, npo, ad, vk en nu ben ik compleet op afgehaakt ivm activistische (opinie) artikelen. Vanaf de voorpagina word je al aangestaard door de moralistische columnisten, maar ze vallen vaak door de mand doordat ze inzage geven in de kleine leventjes die ze hebben (vaak artikels over mama zijn of levensgeluk bv). Dan de nieuwsartikelen met bronnen als onzuivere ngo's, Hamas en farc, hoe het steeds de redactie doorkomt...ik verbaas me er al niet meer over . Ftm had ik ook anderhalf jaar tot de activistische artikels me daar ook de keel uithingen. Jammer want ftm was ooit een oneindige reeks uitmuntende onderzoeksjournalistiek.
Dat jij je aan iemands mening stoort maakt het nog geen "activisme". Het door jouw gewaardeerde BNR zit ondertussen gezellig met hardcore fascist Baudet om de tafel zodat die zijn imago weer wat kan oppoetsen. Dat is het soort "activisme" dat we juist kunnen missen als kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:53

Dennis1812

Amateur prutser

Via kiosk weer een actie van 4 weken krant voor 4 euro gekregen. De 4 weken in het jaar dat ik de krant redelijk lees. Zaterdageditie volledig. De rest afwisselend digitaal of papier.

Dit keer voor de Volkskrant. Het leest wel lekker weg.
Niet elk artikel lees ik. Maar er zitten genoeg columns bij die ik wel interessant vind.

Zou dit best graag verlengen. Maar dat vind ik oprecht veel te duur.
Dus 1x per jaar de kiosk actie van 4 euro en dan krant lezen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb het EW Magazine inmiddels ook niet meer, ik merk dat ik mij de tijd er niet voor heb/neem. Af en toe met een weekend weg of zo haal ik nog een EW of een HP/De Tijd.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08:03
Als ik deze topics lees verbaasd het me , zo veel tweakers die de VK of het NRC lezen
*knip*, niet zulke waardeoordelen.
Dus ik kijk op
Zelf EW, GeenStijl.nl en het RD voor opinie.
En voor het nieuws de Barneveldse krant en de internetpagina van het AD

[ Voor 24% gewijzigd door NMH op 25-03-2025 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:11:
[...]

Ik blijf die koppeling zorgwekkend vinden. Men had beter de Guardian kunnen selecteren, maar helaas.
Eens. Vandaag maar zelf de donate knop bij the guardian aangetikt voor het digitale abonnement. Ik lees daar meer dan bij de NL dagbladen tegenwoordig (heb toegang tot nrc en Volkskrant).

Overigens is de opinie-kant van de Guardian gemiddeld genomen vrij sterk gekleurd, dat mag wel iets minder van me. Maar er zit alsnog best kwaliteit tussen.

Hoewel het slechter kan dan de NYT, zijn er wel onderwerpen waar duidelijke bias zichtbaar is. Zie bijvoorbeeld kopje 'Controversies' op Wikipedia.

[ Voor 12% gewijzigd door Bundin op 02-04-2025 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

đŸ‡ĒđŸ‡ē đŸ‡ŗđŸ‡ą

Ik lees Trouw & Volkskrant het vaakst qua dagbladen. Wel digitaal, waarbij Trouw mijn voorkeur geniet. Verder lees ik De Groene vaak, verreweg het beste blad in Nederland als het gaat om onderzoeksjournalistiek. Zo nu en dan lees ik ook De Correspondent en Vrij Nederland, maar niet zo vaak.

Buitenlandse dagbladen eigenlijk alleen The Guardian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Leuk topic, kende ik nog niet.
Ik lees nu DPG/Parool (dus toegang tot 11 kranten) waarbij alleen Parool ik ook de krant zelf kan lezen, de overigen slechts de website. Hiervan lees ik meest Trouw, want hoewel ik atheïst ben vind ik hun levensbeschouwelijke insteek erg goed. En vwb onderzoeksjournalistiek is Trouw wel de beste van de DPG. Bij de Volkskrant, ik blijft het azijn vinden als lees ik wel dagelijks Dr Sigmund :P
Daarnaast het Handelsblad (NRC) ook de volle digitale krant, goede analyses, zowel wetenschap als economie. Via het Handelsblad kan ik nu ook NY Times lezen, gratis voor een jaar en in deze tijden wel goed om ook de andere kant van de grote plas te volgen.
Hiernaast had ik al eerder WSJ afgesloten om bovenstaande reden.
Verder Follow The Money, om ook onderzoeksjournalistiek te ondersteunen.
En een abbo op tijdschrift.nl maar dat is voornamelijk voor de Donald Duck :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En na teruglezen van dit topic ook maar een proefmaandje FTM om te zien wat daar te vinden is en 10 weken de groene voor een tientje.
Pagina: 1 2 Laatste