Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462725

Topicstarter
Beste tweakers-community,

bij deze: een topic omtrent de systeemvereisten van de, voor 2013 aangekondige, ARMA III.

http://www.bistudio.com/english/games/arma3

OS – Windows 7 / Vista
CPU – Intel Core i5 or AMD Athlon Phenom X4 or faster
GPU – Nvidia Geforce GTX 260 or ATI Radeon HD 5770, shader Model 3 and 896 MB VRAM, or faster
RAM – 2 GB
HDD – 15 GB free space
DVD – Dual Layer compatible
DirectX® – 10

Wellicht zijn dit de minimumeisen, hoewel dat niet meteen duidelijk bleek.
Mijn lekenvraag hierbij is; wat voor een pc ik nodig zal hebben om dit spel perfect te kunnen draaien. Het technisch aspect zegt me dus bijna niets, en al zeker niet hoeveel geld ik zal moeten spenderen aan zo'n systeem.
Ik neem ook aan dat een laptop voor deze game niet geschikt zal blijken, tenzij eentje met een belachelijke prijs? Ik heb eerder een budget van hoe goedkoper, hoe liever ;)

[Motivatie - Ik heb nog steeds mijn oude laptop, het enige dat ik hierop heb staan is Counter Strike Source, Half Life 2 Deathmatch en de oude Starcraft. Enerzijds na deze old school bompaatjes te hebben genoten, anderzijds na zoveel heerlijke filmpjes van DayZ te hebben gezien, wil ik eens geld opzij zetten om mee te kunnen met de nieuwe generatie gaming. Ik heb gelezen dat de DayZ standalone wellicht zal draaien op de engine van ARMA III, beide concepten spreken me enorm aan wegens het hoog (of hoogst?) realiteitsgehalte wat gaming betreft.]

Voor de technisch-geharden onder jullie; verlos mij van het kwade en stel eens zo een link-lijst op van een systeemeenheid met alles erop en eraan om dit pareltje te kunnen draaien, als het even kan met de prijzen erbij.

Als extraatje probeer ik hierbij een fotootje te plakken.

Goedenavond!

http://downloads.xdesktop...-Detailed-Environment.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zou er maar vanuit gaan dat dit de minimale specs zijn die je nodig hebt voor Arma3.
DayZ standalone gaat draaien op een doorontwikkelde engine. Dezelfde engine als Take on Helicopters gebruikt,
Je zal dus nog steeds een aardig systeempje moeten hebben Voor alle toeters en bellen. ( ligt ook aan de reso natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521240

Perfect draaien?
  • GTX TITAN
  • Nieuwste i7
  • 16GB RAM
  • Nieuwste Power Supplier
  • Nieuwste moederbord
  • Water cooling system
  • Grote ruime Kast
  • windows 7/8.1
Prijs kaartje: 3/4000 euro

ARMA 3 is zo zwaar op Ultra en alles aan, ARMA gebruik PIP ( Picture in Picture ) dat is heeeeel zwaar vooral als je die op Ultra zet.

Ik draai arma op medium en bijna alle extra's uit..

Perfect draaien doet/zal hij nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Maar met een medium tot high end pc kan je het tot net niet max prima draaien, ik heb een 2500k op 4,5ghz boost 16gb ram, gtx670 2 gb en ssd met windows 7, en op een paar settings na (ik durf niet te zeggen welke, staat niet meer op mijn pc) had ik het op 1050x1680 op max draaien. Voor 1080p zal het dus wat zwaarder zijn voor mijn setup maar meeste kan je aardig hoog instellen.

Enniewee opzich is er dit ook: [PC] Arma III

[ Voor 8% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-03-2014 15:54 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:53:
Maar met een medium tot high end pc kan je het tot net niet max prima draaien, ik heb een 2500k op 4,5ghz boost 16gb ram, gtx670 2 gb en ssd met windows 7, en op een paar settings na (ik durf niet te zeggen welke, staat niet meer op mijn pc) had ik het op 1050x1680 op max draaien. Voor 1080p zal het dus wat zwaarder zijn voor mijn setup maar meeste kan je aardig hoog instellen.

Enniewee opzich is er dit ook: [PC] Arma III
kijk daar heb je het al:

16 GB RAM en een SSD, plus een 4,5 ghz processor.. en de videokaart valt nog wel mee..

maar de SSD doet veel qua rendering van de map. en dat is voor een HDD lastiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Anoniem: 521240 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:30:
[...]

kijk daar heb je het al:

16 GB RAM en een SSD, plus een 4,5 ghz processor.. en de videokaart valt nog wel mee..

maar de SSD doet veel qua rendering van de map. en dat is voor een HDD lastiger..
ssd is toch niet zo opzienbarend? voor 70e heb je al 120 gb. 16gb is optioneel, 8gb is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SouLLeSSportal schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:35:
[...]

ssd is toch niet zo opzienbarend? voor 70e heb je al 120 gb. 16gb is optioneel, 8gb is voldoende.
Once you go "16gb" you'll never go back..

SSD merk je goed in de praktijk, game laad 100x sneller, FPSboost omdat de files goed worden overgezet. ARMA 3 bevat ook veel Scriptjes dus die laden erdoor ook sneller etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Anoniem: 521240 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:37:
[...]

Once you go "16gb" you'll never go back..

SSD merk je goed in de praktijk, game laad 100x sneller, FPSboost omdat de files goed worden overgezet. ARMA 3 bevat ook veel Scriptjes dus die laden erdoor ook sneller etc etc..
ja dat snap ik maar ik bedoel meer, het is niet zo super verrassend een ssd te hebben, ze zijn vrij redelijk geprijsd, en bestaan al behoorlijk lang. Het is niet zo dat je 1000e uit moet geven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SouLLeSSportal schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:33:
[...]

ja dat snap ik maar ik bedoel meer, het is niet zo super verrassend een ssd te hebben, ze zijn vrij redelijk geprijsd, en bestaan al behoorlijk lang. Het is niet zo dat je 1000e uit moet geven ofzo.
Nee snap ik maar qua prestaties heb ik het atm over :P een mooie ssd om je windows op te zetten en een paar games heb je zo voor 60-120 euro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-05 09:09

Silence

Godlike

Waarom een topic van 2 jaar geleden uppen...

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silencex schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:19:
Waarom een topic van 2 jaar geleden uppen...
omdat andere mensen dit forum ook bekijken en hopen op een antwoord..
Pagina: 1