Hallo allemaal
Mijn nieuwbouwwoning in Meppel is onlangs opgeleverd. Nu moet ik uiteraard ook een abonnement voor internet en tv afsluiten, maar ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer. Vandaar dat ik hoop dat jullie m kunnen helpen. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk aan te geven wat mijn eisen en dilemma's zijn.
Eisen
- Abonnement met minimaal internet & tv (telefonie kan indien dit voordelig(er) is);
- Stabiele internetverbinding met een normale snelheid (lees: minimaal 30 mbit);
- TV met zeer goede beeldkwaliteit;
- Standaard zenderaanbod is voor mij voldoende;
- Mogelijkheid voor interactieve HD recorder.
Mogelijke aanbieders
Ziggo TV+internet Z2 € 47,94/mnd
+ Hoge beeldkwaliteit TV;
+ Voldoende downloadsnelheid (40mbit)
+ Voldoende zenderaanbod
- Geen glasvezel
- Lage uploadsnelheid (4mbit)
- HD recorder kost 119 euro
KPN Glasvezel instap TV+internet € 51,86/mnd
+ Hoge down- en uploadsnelheid (50 mbit);
+ Voldoende zenderaanbod
+ Gratis HD recorder
- Kwaliteit tv matig (zou inmiddels verbeterd zijn, maar kan hier niks over vinden)
Tweak Glas Alles-in-1 Blauw incl Interactieve TV € 50/mnd
+ Voldoende down- en uploadsnelheid (35 mbit);
+ Voldoende zenderaanbod;
+ TV via Glashart Media (schijnt zelfde kwaliteit te zijn als Ziggo);
- HD recorder voor € 4 per maand
- Extra betalen voor interactieve TV
XMS Internet, telefonie, radio en tv 50 incl Interactieve TV € 50,95/mnd
+ TV via Glashart Media????
- HD recorder voor € 99
Mijn voorkeur gaat uit naar een abonnement van Tweak of XMS, aangezien dit de stabiele glasvezelverbinding garandeert (voordeel tov Ziggo) en ook de hoge beeldkwaliteit van Glashart Media heeft. Het zijn echter ook providers die mij niet bekend in de oren klinken, waardoor ik toch hierover ga twijfelen.
Ik heb nog een aantal vragen m.b.t. deze abonnementen:
- Is de beeldkwaliteit van Glashart Media net zo goed als die van Ziggo? Bij alle elektronicazaken hier raden ze namelijk Ziggo aan, maar vergelijken daarbij vooral met KPN Interactieve TV (en de kwaliteit daarvan is bekend...);
- Wat zijn jullie ervaringen (positieve en negatieve) met XMS en Tweak?;
- Maakt XMS altijd gebruik van Glashart Media? Dit lees ik wel overal, maar de overname door KPN baart mij wel zorgen.
- Is de beeldkwaliteit bij KPN inmiddels verbeterd? KPN heeft dit namelijk aangekondigd, maar ik kan op internet geen ervaringen vinden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!
Mijn nieuwbouwwoning in Meppel is onlangs opgeleverd. Nu moet ik uiteraard ook een abonnement voor internet en tv afsluiten, maar ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer. Vandaar dat ik hoop dat jullie m kunnen helpen. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk aan te geven wat mijn eisen en dilemma's zijn.
Eisen
- Abonnement met minimaal internet & tv (telefonie kan indien dit voordelig(er) is);
- Stabiele internetverbinding met een normale snelheid (lees: minimaal 30 mbit);
- TV met zeer goede beeldkwaliteit;
- Standaard zenderaanbod is voor mij voldoende;
- Mogelijkheid voor interactieve HD recorder.
Mogelijke aanbieders
Ziggo TV+internet Z2 € 47,94/mnd
+ Hoge beeldkwaliteit TV;
+ Voldoende downloadsnelheid (40mbit)
+ Voldoende zenderaanbod
- Geen glasvezel
- Lage uploadsnelheid (4mbit)
- HD recorder kost 119 euro
KPN Glasvezel instap TV+internet € 51,86/mnd
+ Voldoende zenderaanbod
+ Gratis HD recorder
- Kwaliteit tv matig (zou inmiddels verbeterd zijn, maar kan hier niks over vinden)
Tweak Glas Alles-in-1 Blauw incl Interactieve TV € 50/mnd
+ Voldoende down- en uploadsnelheid (35 mbit);
+ TV via Glashart Media (schijnt zelfde kwaliteit te zijn als Ziggo);
- HD recorder voor € 4 per maand
XMS Internet, telefonie, radio en tv 50 incl Interactieve TV € 50,95/mnd
+ TV via Glashart Media????
- HD recorder voor € 99
Mijn voorkeur gaat uit naar een abonnement van Tweak of XMS, aangezien dit de stabiele glasvezelverbinding garandeert (voordeel tov Ziggo) en ook de hoge beeldkwaliteit van Glashart Media heeft. Het zijn echter ook providers die mij niet bekend in de oren klinken, waardoor ik toch hierover ga twijfelen.
Ik heb nog een aantal vragen m.b.t. deze abonnementen:
- Is de beeldkwaliteit van Glashart Media net zo goed als die van Ziggo? Bij alle elektronicazaken hier raden ze namelijk Ziggo aan, maar vergelijken daarbij vooral met KPN Interactieve TV (en de kwaliteit daarvan is bekend...);
- Wat zijn jullie ervaringen (positieve en negatieve) met XMS en Tweak?;
- Maakt XMS altijd gebruik van Glashart Media? Dit lees ik wel overal, maar de overname door KPN baart mij wel zorgen.
- Is de beeldkwaliteit bij KPN inmiddels verbeterd? KPN heeft dit namelijk aangekondigd, maar ik kan op internet geen ervaringen vinden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!