Hallo Leute 
Zoals de titel beschrijft, zoek ik iemand die me kan helpen bij het programmeren in C++. Ik heb nauwelijks/geen ervaring met programmeren en tutorials op het internet zijn me niet heel erg duidelijk. Dat kan aan mij liggen, maar ik vind de opstelling van de tutorials erg onhandig voor mij.
Allereerst moet ik melden dat ik dus nieuw ben op Tweakers, dus even een korte voorstelling:
Ik ben Remy Doon (zo luidt mijn gebruikersnaam dus ook), ben 14 jaar en zit op het speciaal onderwijs (voor Autisme) en ik doe Havo. Kennis van computers heb ik wel (denk ik), maar nog zeer weinig ervaring, al wordt die steeds een stapje groter uiteraard.
Goed, om verder te gaan naar het programmeren: ik gebruik Microsoft Visual Studio 2012, die ik verkregen heb van een bekende die het niet meer gebruikte. Dit omdat ik eerder problemen had met gratis software, omdat ik de compiler niet aan de praat kreeg.
Ik heb al een kleine start gemaakt met C++, zie hieronder:
[code=C++]
#include <iostream>
using namespace std;
int main(){
int thisisanumber;
cout << "Heya there" << endl;
cin>> thisisanumber;
cin.ignore();
if ( thisisanumber == 1 ){
cout << "You entered: "<< thisisanumber << "\n";
cin.get();
return 0;
}
else if ( thisisanumber == 2 ){
cout << "Wrong choice, bro\n";
cin.get();
return 0;
}
else {
int thisisanumber;
cout << "You still going to say?\n";
cin>> thisisanumber;
cin.ignore();
cout << "Finally...\n";
cin.get();
return 0;
}
cout << "Nope, just Chuck Testa\n";
cin.get();
return 0;
}
else {
cout << "Hasta la vista... Like the terminator told ya\n";
cin.get();
return 0;
}
}
}
[code=C++]
Het zal vast nogal rommelig zijn op deze manier, maar het is een begin
Als iemand zich genegen voelt me te helpen met het programmeren, dan hoor ik dit graag!
Mocht het helpen, ik ben ook bereikbaar op Skype, nl. remy9988
Met vriendelijke groeten,
Remy
Zoals de titel beschrijft, zoek ik iemand die me kan helpen bij het programmeren in C++. Ik heb nauwelijks/geen ervaring met programmeren en tutorials op het internet zijn me niet heel erg duidelijk. Dat kan aan mij liggen, maar ik vind de opstelling van de tutorials erg onhandig voor mij.
Allereerst moet ik melden dat ik dus nieuw ben op Tweakers, dus even een korte voorstelling:
Ik ben Remy Doon (zo luidt mijn gebruikersnaam dus ook), ben 14 jaar en zit op het speciaal onderwijs (voor Autisme) en ik doe Havo. Kennis van computers heb ik wel (denk ik), maar nog zeer weinig ervaring, al wordt die steeds een stapje groter uiteraard.
Goed, om verder te gaan naar het programmeren: ik gebruik Microsoft Visual Studio 2012, die ik verkregen heb van een bekende die het niet meer gebruikte. Dit omdat ik eerder problemen had met gratis software, omdat ik de compiler niet aan de praat kreeg.
Ik heb al een kleine start gemaakt met C++, zie hieronder:
[code=C++]
#include <iostream>
using namespace std;
int main(){
int thisisanumber;
cout << "Heya there" << endl;
cin>> thisisanumber;
cin.ignore();
cout << "You entered: "<< thisisanumber << "\n";
cin.get();
return 0;
}
cout << "Wrong choice, bro\n";
cin.get();
return 0;
}
else {
int thisisanumber;
cout << "You still going to say?\n";
cin>> thisisanumber;
cin.ignore();
cout << "Finally...\n";
cin.get();
return 0;
}
cout << "Nope, just Chuck Testa\n";
cin.get();
return 0;
}
else {
cout << "Hasta la vista... Like the terminator told ya\n";
cin.get();
return 0;
}
}
}
[code=C++]
Het zal vast nogal rommelig zijn op deze manier, maar het is een begin
Als iemand zich genegen voelt me te helpen met het programmeren, dan hoor ik dit graag!
Mocht het helpen, ik ben ook bereikbaar op Skype, nl. remy9988
Met vriendelijke groeten,
Remy
Did you try turning it off and on again?