Ik heb al een langere tijd de wens om mijn Popcorn Hour A110 te vervangen voor een deftige HTPC. Aangezien mijn PCH ook nog wel eens wat geluid veroorzaakte door mijn primaire downloader te zijn heb ik een aantal maanden geleden mijzelf al getrakteerd op een Synology NAS.
Nu is het tijd voor de volgende stap: een stille HTPC. Ik heb eerst gekeken naar de mediastreamers zoals nieuwe(re) uitvoeringen van de popcornhour en A.C. Ryan. Maar het gemak en de mooie menu's inclusief uitbreidingsmogelijkheden van XMBC bleven trekken.
Daarna gekeken naar Zotac Zboxen als soort polderoplossing tussen zelfbouw en standaard mediastreamer. Voor dit geld lijk je toch minder performance te krijgen en er zijn soms wat problemen met de hitteproductie. Na deze zoektocht bleef het een tijdje wat rustig rondom mijn HTPC zoektocht.
Totdat ik silent cases vond. De mogelijkheid om een compleet stille HTPC te hebben trekt me zeer. Ik wil hem gaan gebruiken voor XBMC maar lonk ook wel naar Steam met big picture mode. Niet om de laatste games te kunnen spelen, maar een deftige platformer kan leuk zijn icm een Xbox controller.
Hiertoe heb ik devolgende lijst samengesteld:
(Ik wil de case denk ik zonder Optical drive, maar voor de prijs heb ik even de OD versie toegevoegd)
Twijfelpunten/Openstaande vragen:
* Is deze PicoPSU voldoende voor deze onderdelen?
* Is de processor aantrekkelijk genoeg qua prijs/prestatie voor mijn wensen?
* ik twijfel een beetje tussen deze 2 moederboarden of zijn er ook andere opties: pricewatch: ASRock FM2A75M-ITX A75 RG SA
pricewatch: MSI FM2-A75IA-E53
* klopt het dat mini ITX bordjes ideaal zijn voor dergelijke builds?
Daarnaast sta ik uiteraard open voor elk overig commentaar en verbeteringen! Alvast bedankt!
Nu is het tijd voor de volgende stap: een stille HTPC. Ik heb eerst gekeken naar de mediastreamers zoals nieuwe(re) uitvoeringen van de popcornhour en A.C. Ryan. Maar het gemak en de mooie menu's inclusief uitbreidingsmogelijkheden van XMBC bleven trekken.
Daarna gekeken naar Zotac Zboxen als soort polderoplossing tussen zelfbouw en standaard mediastreamer. Voor dit geld lijk je toch minder performance te krijgen en er zijn soms wat problemen met de hitteproductie. Na deze zoektocht bleef het een tijdje wat rustig rondom mijn HTPC zoektocht.
Totdat ik silent cases vond. De mogelijkheid om een compleet stille HTPC te hebben trekt me zeer. Ik wil hem gaan gebruiken voor XBMC maar lonk ook wel naar Steam met big picture mode. Niet om de laatste games te kunnen spelen, maar een deftige platformer kan leuk zijn icm een Xbox controller.
Hiertoe heb ik devolgende lijst samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-5400K Boxed | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | MSI FM2-A75IA-E53 | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Streacom FC5 OD | € 175,10 | € 175,10 |
| 1 | Streacom Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening | € 21,95 | € 21,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 37,18 | € 37,18 |
| 1 | Mini-box picoPSU 150-XT + 80W Adapter Power Kit | € 64,20 | € 64,20 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 91,90 | € 91,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 530,28 | |
(Ik wil de case denk ik zonder Optical drive, maar voor de prijs heb ik even de OD versie toegevoegd)
Twijfelpunten/Openstaande vragen:
* Is deze PicoPSU voldoende voor deze onderdelen?
* Is de processor aantrekkelijk genoeg qua prijs/prestatie voor mijn wensen?
* ik twijfel een beetje tussen deze 2 moederboarden of zijn er ook andere opties: pricewatch: ASRock FM2A75M-ITX A75 RG SA
pricewatch: MSI FM2-A75IA-E53
* klopt het dat mini ITX bordjes ideaal zijn voor dergelijke builds?
Daarnaast sta ik uiteraard open voor elk overig commentaar en verbeteringen! Alvast bedankt!