Probleem Gforce 9400GT 512 MB

Pagina: 1
Acties:

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Laatst was mijn moederbord overleden. Ik heb een nieuwe aangeschaft namelijk de Biostar N68S + versie 6.2 Na alles weer aangesloten te hebben krijg ik mijn PciE Gforce 9400GT maar niet aan de praat. Ik krijg elke keer een Windows blauw scherm na het opnieuw installeren van Windows 7. Ik heb al wat instellingen in de bios aangepast maar niks helpt. Via de onboard videokaart heb ik geen probleem. Als ik dan de Gforce ook in het pciE slot plaats loopt Windows tijdens het opstarten vast.

Wat kan ik het beste doen? Heeft iemand een idee. Als ik nog meer info moet geven dan hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/4590/20121207095352.jpg

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Update je bios eens, dit kan wel eens helpen. Zet ook je onboard videokaart uit in de bios die drivers kunnen namelijk een conflict geven met die van de 9400GT (hoewel dit met windows 7 onlogisch is).

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
Het kan aan de foto van het scherm liggen of aan mij, maar ik zie artifacts wat kan duiden op een kapotte videokaart. Probeer eens een andere losse videokaart. Mocht die ook problemen geven dan kan het goed zijn dat je moederbord defect is.

PS: PCIe en Geforce ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Bosluis
  • Niet online
Ik heb de bios een update gegeven maarna installatie van Windows volgt weer dat mooie Windows blauwe scherm. Tijdens het opstarten geeft het beeld inderdaad een aantal vage strepen. zijn dat die artifacts die jij bedoeld?

Is dat geen goede combinatie PCIe en Geforce? Ik ben al een tijdje uit de computerwereld dus weet er ook niet alles meer van ;) Deze kaart zat in de pc toen ik deze een jaar of 2 geleden kocht.

Ik heb onlangs het moederbord al vervangen omdat de oude helemaal niks meer deed. Nu lijkt dan ook de videokaart defect te zijn.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik wilde je niet per direct doorsturen naar het oven topic maar dan bij deze als het toch blijkt je videokaart te zijn.

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

• Bosluis
  • Niet online
Lol, dat topic kende ik nog niet. Moet dan toch maar op zoek naar een andere video kaart. Met de on board kaart kan ik slecht hd films van mijn camera bewerken. Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1