Waarde videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 755 views

• indostylo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Goede avond Tweakers.

Ik ben van plan om over te stappen naar Nvidia kaart omdat mijn kaart bij Far Cry 3 Ultra settings niet vloeiend kan draaien, ik heb het gevoel dat ik nu tijd wordt om mijn kaart te upgraden. Daarvoor wil ik mijn huidige GPU op de vraag en aanbod zetten.

Echter, ik weet niet zeker hoeveel mijn kaart op dit moment waard is, en ik wil graag vragen aan Tweakers die er meer kennis van heeft om te oordelen hoeveel ik ongeveer nog kan krijgen voor mijn videokaart.

De kaart zelfs werkt nog perfect, de kaart draait mijn games heel soepel in max settings op 1080p (SC2, BF3, BO2). Maar FC3 is toch niet meer haalbaar voor de kaart. Ik denk niet dat de CPU (i7 929 @ 4 Ghz) de bottleneck zou zijn.

Edit:

Was belangrijke info's vergeten te vermelden :P
Mijn GPU is Sapphire HD 5970 OC edition.

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door indostylo op 07-12-2012 00:47 ]

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-02 15:36
indostyle, je zou iedereen hier een plezier doen als je de exacte naam van de videokaart er bij kunt zetten. Zonder te vermelden welke kaart je hebt kan niemand een schatting geven. Is het een AMD/NVIDIA? Welke variant (GTX 650Ti/HD 7770?).

• indostylo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
inf3rno89 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:49:
indostyle, je zou iedereen hier een plezier doen als je de exacte naam van de videokaart er bij kunt zetten. Zonder te vermelden welke kaart je hebt kan niemand een schatting geven. Is het een AMD/NVIDIA? Welke variant (GTX 650Ti/HD 7770?).
Hey Inferno, excuses daarvoor, het was inderdaad heel stupid dat ik belangrijke informatie vergat in te zetten.
Ik heb mijn FP geedit.

Maar de kaart is Sapphire HD 5970 OC Edition.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem hier eens een kijkje: Howto: prijsbepaling (oude) hardware

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Een enkele 5870 draait het spel nog best aardig: http://tweakers.net/revie...-nodig-amd-vs-nvidia.html.
Met goede schaling zou je rond 7970/670 performance moeten zitten, dus ik denk dat je last hebt van crossfire issues.
Google eens wat naar oplossingen, aangezien er ontzettend veel mensen zijn met dual gpu problemen met dit spel en ik hier en daar ook al wat verbeteringen heb gezien.

Daarnaast, performance wise is je kaart 150-200 euro waard, maar misschien dat er een gek 250 voor geeft omdat ie redelijk uniek is.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 07-12-2012 02:19 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie daar, je kunt ook kijken wat vergelijkbare kaarten in V&A opbrengen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.