Informatie en vragen over de Tweakers AppRace.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:34
AppRace 2012
Tweakers organiseert in samenwerking met Microsoft de AppRace 2012, speciaal voor de community. Heb jij een goed idee voor een app in Windows 8 en heb je de skills en de tijd om 'm ook daadwerkelijk te bouwen? Doe dan mee en zorg dat je app (goedgekeurd en al) voor 6 januari in de Windows Store staat. De top-5 apps worden beloond met een Windows RT device! De maker van de beste app krijgt bovendien ook een toegangskaart voor TechDays.

Support
Omdat Windows 8 nog relatief nieuw is en lang niet iedereen programmeerervaring voor het nieuwe besturingssysteem van Microsoft zal hebben, hebben we speciaal voor Tweakers een Kick-off event georganiseerd op 6 december. Tijdens dit event is Microsoft dieper ingegaan op het programmeren voor Windows 8 en hoe zich dat verhoudt tot programmeren voor andere platforms. We kunnen ons echter voorstellen dat als je bij dit event geweest bent, je nog vragen hebt. Of misschien kon je niet aanwezig zijn, maar wil je wel meedoen aan de Apprace en heb je ook nog vragen over het bouwen van je app. In dit topic is daar alle ruimte voor, Microsoft leest mee en geeft je support waar nodig.

Over de AppRace

Om mee te dingen naar de prijzen, zet je de volgende stappen:
  1. Meld je aan voor de AppRace (dit staat dus los van het event) via dit formulier:
  2. Start met het ontwikkelen van je app. Heb je nog inspiratie nodig, bekijk dan deze pagina binnen Tweakers of kijk hier. In dit forum kun je terecht met al je vragen. Op 20 december organiseert Microsoft in Houten een Bootcamp, daar ben je ook van harte welkom!
  3. Upload je app in de Windows Store, en zorg dat deze uiterlijk op 6 januari is goedgekeurd! Tot en met 6 januari kun je nog eventuele updates doen.
  4. Is je app ge-upload en goedgekeurd, stuur dan een mail naar apprace2012@tweakers.net. Vermeld hierin je voor- en achternaam, username, e-mailadres, telefoonnummer en publishernaam (je hebt dus een Nederlands developer account nodig). Hierdoor weten we dat je met jouw inzending meedoet aan de AppRace.
  5. Vanaf 6 januari bekijkt de jury jouw ingezonden app. De jury bestaat uit Wilbert de Vries (Tweakers), Matthijs Hoekstra & Marcel Nieuwpoort (Microsoft) en Tom Verhoeff (Methylium). Zij letten o.a. op originaliteit, functionaliteit en design, marktpotentieel & businessmodel, aantal downloads op moment van jurering.
  6. Uiterlijk op 23 januari krijgen de winnaars bericht.
edit:
Op veler verzoek is de inzendtermijn met een week verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

(je hebt dus een Nederlands developer account nodig)
Komen Belgen ook in aanmerking?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkos
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-03 06:59
Ik heb een technische vraag. Momenteel probeer via mijn models aan te geven in welke row en column de items terecht moeten komen. Als ik door de debugger doorstap dan krijg ik duidelijk te zien dat mijn stackpanel netjes aan deze properties bind. Echter ze komen niet op de correcte positie te staan. Ik kan maar niet achter de oorzaak komen. Mis ik nog onderdelen in mijn ItemsControl die ik moet defineren?

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<ItemsControl ItemsSource="{Binding Path=MyItems}">
      <ItemsControl.ItemsPanel>
          <ItemsPanelTemplate>
              <Grid Margin="50" >
                   <Grid.RowDefinitions>
                      <RowDefinition Height="0.1*"/>
                      <RowDefinition Height="5"/>
                      <!--rows omitted-->
                   </Grid.RowDefinitions>
                   <Grid.ColumnDefinitions>
                      <ColumnDefinition Width="0.05*" />
                      <ColumnDefinition Width="5"/>
                      <!-- columns omitted -->
                   </Grid.ColumnDefinitions>
              </Grid>
          </ItemsPanelTemplate>
      </ItemsControl.ItemsPanel>
      <ItemsControl.ItemTemplate>
           <DataTemplate>
                <StackPanel Grid.Row="{Binding Path=Row}" Grid.Column="{Binding Path=Column}" >
                   <TextBlock Text="{Binding Path=Text}" FontSize="30"   />
                </StackPanel>
           </DataTemplate>
      </ItemsControl.ItemTemplate>
</ItemsControl>

[ Voor 0% gewijzigd door Rikkos op 07-12-2012 12:13 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 18:57
Het zal het vast niet zijn, maar je weet neem ik aan dat als je iets in de eerste row/column wilt je 0 moet gebruiken en niet 1?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Rikkos schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:38:
Ik heb een technische vraag. Momenteel probeer via mijn models aan te geven in welke row en column de items terecht moeten komen. Als ik door de debugger doorstap dan krijg ik duidelijk te zien dat mijn stackpanel netjes aan deze properties bind. Echter ze komen niet op de correcte positie te staan. Ik kan maar niet achter de oorzaak komen. Mis ik nog onderdelen in mijn ItemsControl die ik moet defineren?
Set de row en column op de containerstyle, niet op de itemtemplate. Dan zou het wel moeten werken.

Zoiets dus:
XML:
1
2
3
4
5
6
<ItemsControl.ItemContainerStyle>
    <Style TargetType="{x:Type StackPanel}">
        <Setter Property="Grid.Row" Value="{Binding Row}"/>
        <Setter Property="Grid.Column" Value="{Binding Column}"/>
    </Style>
</ItemsControl.ItemContainerStyle>

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of bindings werken op attached properties.
Een veel belangrijke vraag is waarom jouw (view)model bepaald hoe iets in een view wordt getoond..

Je hebt hier 4 cellen, waarom heeft 'MyItem' (element uit MyItems) niet gewoon 4 properties en bepaald de view waar die 4 properties worden getoond?

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkos
boe2 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:54:
[...]
Set de row en column op de containerstyle, niet op de itemtemplate. Dan zou het wel moeten werken.
Ik had z'n soort gelijke oplossing gevonden maar op de stackpanel werkt dit niet. Ik krijg dan een Catastrophic Failure. Als ik het type op een ContentPresenter zet dan werkt het weer wel, maar als nog zet hij ze niet in de goede kolomen.
Niemand_Anders schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:54:
Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of bindings werken op attached properties.
Een veel belangrijke vraag is waarom jouw (view)model bepaald hoe iets in een view wordt getoond..

Je hebt hier 4 cellen, waarom heeft 'MyItem' (element uit MyItems) niet gewoon 4 properties en bepaald de view waar die 4 properties worden getoond?
Ik heb een gedeelte van mijn code weggelaten. In totaal heb ik 18 kolommen + 17 margin kolomen. met daarbij 9 rijen + 8 margin rijen. Ik probeer een soort van tabel te maken en MyItem heeft nou eenmaal vaste positie in deze tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ik heb een gedeelte van mijn code weggelaten. In totaal heb ik 18 kolommen + 17 margin kolomen. met daarbij 9 rijen + 8 margin rijen. Ik probeer een soort van tabel te maken en MyItem heeft nou eenmaal vaste positie in deze tabel.
162 velden lijkt mij een beetje veel voor een enkel object. Kun je dan niet hetzelfde behalen door bijvoorbeeld 18 groepen van 9 items te maken. De 18 groepen kun je dan plaatsen in een horizontal stackpanel, terwijl de items uit een groep in een vertical stackpanel gaan..

Want hoe ga jij die gegevens dan bijvoorbeeld tonen in snapped view wanneer je nog maar 1/3 van het scherm tot je beschikking hebt? In snapped view is er meestal juist geen horizontale scrollbar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39
Ik kom erachter dat je voor een Nederlands developer account een creditcard nodig hebt, Zelfs als je via dreamspark(student) het voor niets krijgt.
Is er geen andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
1superheld schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:18:
Ik kom erachter dat je voor een Nederlands developer account een creditcard nodig hebt, Zelfs als je via dreamspark(student) het voor niets krijgt.
Is er geen andere manier?
Nee dit is gisteren ook aangegeven. De enige manier om een Dev Account te krijgen is met een credit card, ook prepaid credit cards werken niet.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnieuwpoort
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 01:39
Wat betreft het creditcard stuk; als je een Dreamspark account hebt; moet er nog steeds validatie van jou als persoon gebeuren. Er wordt echter niets afgeschreven van je creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39
mnieuwpoort het gaat erom dat ik geen creditcard heb.
En om voor alleen dit een creditcard aan te schaffen vind ik onzin.

en woy de stream van gisteren had ik jammergenoeg gemist.

Ik wens iedereen dus succes en bedank beide voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Je kunt natuurlijk wel gewoon de app schrijven, maar hem uiteindelijk niet uploaden naar de Windows Store.. Het gaat er natuurlijk om dat je kennis maakt met development voor een nieuw platform. Als je gebruik maakt van C#/XAML kun je die MVVM technieken ook doorvoeren in WPF (desktop mode) applicaties, WP 7.5, WP 8 en Silverlight. De omschakeling van MVVM naar MVC is niet zo heel erg groot.

Omdat je eigenlijk continue dezelfde concepten hergebruikt in dezelfde taal en libraries voor verschillende oplossingen heb je dus veel sneller een diepere kennis dan als je bijvoorbeeld Objective C gebruikt voor IOS development en vervolgens bij webdevelopment moet overschakelen naar Java.

Overigens is het gebruik van scripting en HTML overigens ook niet nieuw op het Microsoft platform. Al vanaf Windows 2000/ME ondersteund Windows HTA (Dynamic HTML met scripting in jscript of vbscript). Op deze manier werden onder andere de Program Files en Windows folder afgeschermd en ook werden ze vaak als autorun gebruikt op cdroms..

Microsoft gebruikt de creditcard niet alleen voor validatie, maar ook om tegoeden (van verkopen) welke je hebt opgebouwd met je betaalde apps naar je over te maken.

Creditcards hebben in de VS dezelfde functie als pinpassen hier. Prepaid creditcards zijn een aantal jaren geleden geintroduceerd zodat je niet je eigen creditcard hoeft te gebruiken. Die prepaid cards zijn vaak op dezelfde manier gekoppeld aan de 'master' creditcard zoals spaarrekeningen hier aan de hoofd rekening zijn gekoppeld. Alleen vanaf de master creditcard kon er geld naar de prepaid card.

Als je dus ergens een webaankoop deed maar de betaal provider niet vertrouwd kun je dus een klein bedrag naar de prepaid card overmaken en dan de betaling voldoen..

Inmiddels zijn deze prepaid creditcards ook los aan te vragen bij verschillende creditcard maatschappijen (American Express, Visa, Mastercard, etc). Maar nog steeds kan alleen de eigenaar geld op de prepaid card zetten..

Misschien dat Microsoft later voor de store zelf wel andere betaal providers zoals Paypal en Ideal zal ondersteunen, maar ik zie dat helaas niet gebeuren voor developer/company accounts.. Overigens kun je developer accounts bij Google en Apple ook alleen betalen met een creditcard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Niemand_Anders schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 00:53:
Je kunt natuurlijk wel gewoon de app schrijven, maar hem uiteindelijk niet uploaden naar de Windows Store.
Tja, maar daar heb je natuurlijk geen contest voor nodig :). Het is zonde dat er allerlei blokkades opgeworpen worden om mee te doen. Hoe meer mensen er mee zouden doen hoe leuker het zou zijn. Op deze manier is het publiek gewoon een stuk kleiner.

Ik ben trouwens wel benieuwd of we achteraf hier nog een overzicht van de inzendingen te zien krijgen. Het lijkt me leuk om te zien wie er allemaal mee gedaan hebben, en wat ze gemaakt hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Woy op 08-12-2012 11:14 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Misschien kan Microsoft Tweakers een Visual Studio licentie in bruikleen geven en degene welke geen developer account kunnen aanmaken omdat ze geen creditcard hebben, kunnen dan de output uploaden naar Tweakers en dat de jury leden dan de tool vanuit VS opstarten om te kijken.

Wel heb je dan een kleine achterstand omdat je app 0 downloads heeft omdat deze niet in de store staat. Zeg maar de werking van een AI Challange bot. Deelnemers uploaden hun bot en doen daarna mee.

Maar aangezien ik gewoon keihard die contest ga winnen, hoe je toch al niet mee te doen vanwege de WinRT laptop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

1superheld schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:32:
mnieuwpoort het gaat erom dat ik geen creditcard heb.
En om voor alleen dit een creditcard aan te schaffen vind ik onzin.
Bij vrijwel alle betaalpakketten die je bij de diverse banken kunt afsluiten zit tegenwoordig een creditcard inbegrepen, zelfs bij studentenrekeningen. Kost vaak niet eens iets extra, of hooguit twee tientjes per jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 08-12-2012 13:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Niemand_Anders schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:39:
Misschien kan Microsoft Tweakers een Visual Studio licentie in bruikleen geven en degene welke geen developer account kunnen aanmaken omdat ze geen creditcard hebben, kunnen dan de output uploaden naar Tweakers en dat de jury leden dan de tool vanuit VS opstarten om te kijken
Daar hoeft niet eens een licentie voor uitgegeven te worden, kan natuurlijk ook in VS Express, maar dat is precies wat mijn voorstel was, maar blijkbaar is dat geen optie :'(
Wel heb je dan een kleine achterstand omdat je app 0 downloads heeft omdat deze niet in de store staat. Zeg maar de werking van een AI Challange bot. Deelnemers uploaden hun bot en doen daarna mee.
Dan is het natuurlijk gewoon een kwestie van dat punt niet ( zwaar ) mee laten tellen ;)
Maar aangezien ik gewoon keihard die contest ga winnen, hoe je toch al niet mee te doen vanwege de WinRT laptop ;-)
Gelukkig zijn er 5 WinRT devices :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-09 13:28
Bij deze een link naar de powerpoint presentaties gegeven door Marcel Nieuwpoort en Matthijs Hoekstra tijdens de AppRaqce Kick-off. https://skydrive.live.com/redir?resid=31190EF1698384E1!941

Als herhaling waar veel informatie terug te vinden is,
Tools en voorbeelden, http://www.microsoft.nl/start
[Windows 8, Windows Phone en Windows Azure tools en content om een succesvolle app te maken]

Bootcamp 20 December in Houten - http://aka.ms/bootcamp
[met de laptop samen klussen aan code]

Windows 8 Camps - http://aka.ms/win8nl
[Een dag gevuld met diverse presentaties van Windows 8, Windows Phone en Windows Azure]

In de slides staan nog enkele locaties genoemd.

Veel success!
Gerard Verbrugge - Microsoft

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

zeef schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:00:
AppRace 2012Zij letten o.a. op originaliteit, functionaliteit en design, marktpotentieel & businessmodel, aantal downloads op moment van jurering.
Iemand die zijn app al eerder was begonnen te schrijven en rond deze tijd in de store zet, is dus in het voordeel.

Lijkt me eerlijker als er op de dag van jurering gekeken wordt hoeveel downloads vanaf 1 januari zijn gedaan...

[ Voor 0% gewijzigd door Swerfer op 09-12-2012 22:11 . Reden: Typo ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 09:39
zoals al eerder gezegd zou ik me niet zo heel druk maken om het aantal downloads. De andere elementen zijn zoveel belangrijker. Downloads is meer om een idee te krijgen wat het 'gewone' publiek van de app vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 16:06
Swerfer schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:54:
[...]

Iemand die zijn app al eerder was begonnen te schrijven en rond deze tijd in de store zet, is dus in het voordeel.

Lijkt me eerlijker als er op de dag van jurering gekeken wordt hoeveel downloads vanaf 1 januari zijn gedaan...
In theorie wellicht. :) Waar ze volgens mij ook naar kijken is potentie (en dat vind ik persoonlijk ook veel belangrijker). Als jij een compleet nieuwe app uit de grond stampt die wellicht wat eenvoudig is, maar wel een verrekt goed business model en veel potentie heeft, dan denk ik dat je meer kans maakt dan een mediocre app die toevalligerwijs wegens zijn leeftijd meer downloads heeft.

Het is sowieso heel erg belangrijk om te kijken naar je product- en marktpotentieel en niet lukraak maar wat gaat coden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Aangezien Mircrosoft hier mee leest:

Waarom is er besloten om in Xaml/.net geen DateTimePicker standaard toe te voegen en waarom is het niet mogelijk de kleur van een caret te veranderen in de Xaml/.net versie?

Beide zijn wel aanwezig in de HTML versies, en de functionaliteit om de caret van kleur te veranderen zat ook al in Silverlight/WPF.

Het is nu dus onmogelijk om een Textbox met een donkere achtergrond te maken aangezien het textstreepje dan niet meer zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Ik denk dat je heel veel van dit soort vragen kunt beantwoorden met 'geen tijd' Shippen van software is ook een feature. XAML team en HTML team proberen zoveel mogelijk 'on par' te zijn maar soms lukt het niet om 100% iets af te hebben voor launch dus dan ship je iets niet.

Veel developers gebruiken de controls van bijvoorbeeld telerik of synfusion (gratis beta http://www.syncfusion.com/products/winrt) dus wellicht kun je die gebruiken.

Wat is een caret?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Een Caret is het verticale streepje in een textbox. Deze is in xaml zwart, waardoor die op donkere achtergrond niet/nauwelijks zichtbaar is.

Over bv die beta controls, valideert je app dan nog voor de Windows store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Puc van S. schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:58:
Over bv die beta controls, valideert je app dan nog voor de Windows store?
Yep, gaat prima. De Trein app maakt hier ook al gebruik van (syncfusion controls)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Drag&drop (HTML/JS) werkt prima met behulp van een muis, maar niet met touch (zie ook MSDN: HTML Drag Drop only works with mouse input - doesn't work with touch input .). Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Heeft touch eigenlijk wel drag & drop? Via touch kun je touch niets 'vast' pakken.. een object aanraken en daarna 'slepen' zal het OS zien als een standaard gesture..

Vroeger voordat men drag & drop veelvuldig ging toepassen bij bijvoorbeeld selectie lijstjes had je buttons waarmee je de geselecteerde items van van de linker lijst naar de rechter lijst kon verplaatsen.

Eigenlijk moet je die functionaliteit weer terug brengen voor touch. Je kunt eventueel wel met mousedown en mouseup event werken en bijhouden op welke element het mousedown event plaats vond en op welke moment de gebruiker van zijn scherm haalde. Daarmee kun je het min of meer simuleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Niemand_Anders schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:08:
Heeft touch eigenlijk wel drag & drop?
Bij veel mobiele devices/os'en zie je dat press&hold en daarna drag&drop wel werkt, maar het concept is inderdaad compleet anders dan met mouse input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Drop & Drop lijkt mij een echte muis aktie, waar pinching een echte touch actie is.

Als je ontwikkelt voor touch, zul je bij elk design onderdeel moeten nadenken on een concept wel op touch aanwezig is.

Er is niets verkeerd aan om drag & drop te implementeren in een Windows Store app (het bevorderd namelijk de traditionele 'navigatie', maar je zal ook moeten nadenken hoe je hetzelfde eind resultaat kunt bereiken zonder drag & drop..

Martijn zat mij na de presentatie een beetje op te jutten om al enkele 'verkennings' applicaties welke ik had gemaakt te uploaden naar de store. Maar ik ben met zaken bezig welke Microsoft liever niet in een Windows Store app ziet zoals een Windows Service op de achtergrond gebruiken (REST api) om in een Windows Store app systeem informatie te tonen.

Maar ik heb eerder al een Notepad vervanger geschreven, want Microsoft zelf is dat vergeten voor Windows 8. Weleens geprobeerd om de rekenmachine in snapped mode te krijgen terwijl je in de mail applicatie bezig bent. Helaas dat wordt continue alt-tabben omdat ook de rekenmachine geen Windows Store app is.. Ik vind het enorm slordig van Microsoft en hier accepteer ik geen 'maar we moesten Windows 8 gaan versturen' argument. Elke developer schrijft een Notepad en rekenmachine app in een paar uur.. Dus als je daarvoor de tijd niet hebt, dan is Windows echt niet af. Ik vermoed dat men deze 20+ jaar oude applicaties simpelweg vergeten is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Woy schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:18:
[...]

Bij veel mobiele devices/os'en zie je dat press&hold en daarna drag&drop wel werkt, maar het concept is inderdaad compleet anders dan met mouse input.
Precies; op die manier kan je in W8 bijvoorbeeld tiles rangschikken, en in iOS hoef je maar 1x press&hold te doen om in "drag&drop" mode te komen (voor het rangschikken van apps). Beide manieren werken echter niet zonder meer in W8 JS apps (elementen met draggable="true"). Ik had graag gezien dat het tenminste mogelijk was (desnoods standaard uit maar middels bijvoorbeeld een data-attribuut aan te zetten door de developer), maar ik moet er maar mee leven ;)

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik ben op zoek naar een methode om de gebruiker zijn geprefereerde taal uit te lezen.

Met System.Globalization.CultureInfo krijg je de taal die door de app wordt ondersteund terug als die als extra taal ingesteld staat in Languages in het Control Panel. De gepreferereerde taal (die bovenaanstaat) kan je met CultureInfo niet uitlezen.

Om de gebruiker de mogelijkheid te geven om zijn geprefereerde taal te gebruiken waarin hij bijvoorbeeld een bericht tikt, wil ik die taal kunnen uitlezen en toevoegen aan een database. Ik werk met VB en Xaml

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Waarom wil je de taal toevoegen aan een database, als WinRT standaard al een lijst van talen kan tonen gebaseerd op de talen welke jij in je applicatie manifest hebt aangegeven te ondersteunen, gesorteerd op de taal voorkeuze van de gebruiker?

Windows.Globalization.ApplicationLanguages.Languages geeft precies terug wat je zoekt..

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Niemand_Anders schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:35:
Waarom wil je de taal toevoegen aan een database, als WinRT standaard al een lijst van talen kan tonen gebaseerd op de talen welke jij in je applicatie manifest hebt aangegeven te ondersteunen, gesorteerd op de taal voorkeuze van de gebruiker?

Windows.Globalization.ApplicationLanguages.Languages geeft precies terug wat je zoekt..
Ik wil niet de talen die door mijn app ondersteund worden uitlezen. Ik wil de taal die de gebruiker als geprefereerde taal heeft ingesteld in het control panel uitlezen. Dat kan een andere taal zijn dan dat mijn app ondersteund.

Mijn app wordt een receptenapp.

Stel dat ik Engels en Nederlands ondersteun, maar dat een Spaanse gebruiker mijn app gebruikt en een Recept toevoegt, dan wil ik bij het opslaan de vraag stellen in wat voor taal het recept geschreven is en in een combobox wil ik dan zijn ingestelde taal (Spaans) als geselecteerde taal weergeven. Dan kan ik het recept opslaan met een koppeling aan de Spaanse taal. Daar moet ik dus de voorkeurstaal die de gebruiker in zijn Windows heeft ingesteld uitlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18
Swerfer schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:57:
[...]

Ik wil niet de talen die door mijn app ondersteund worden uitlezen. Ik wil de taal die de gebruiker als geprefereerde taal heeft ingesteld in het control panel uitlezen. Dat kan een andere taal zijn dan dat mijn app ondersteund.[...]
ApplicationLanguages.Languages
A computed list of languages that merges the app's declared supported languages (ApplicationLanguages.ManifestLanguages) with the user's ranked list of preferred languages.
Dat lijkt mij toch wat je wilt of niet? Hoe de "app's declared supported languages " worden samengevoegd zou je zelf even moeten kijken, maar ofwel ze worden aan het begin toegevoegd ofwel aan het eind. Hoe dan ook zit er ook het spul wat de User graag wilt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Dat is dus niet wat ik wil.

Ik heb het volgende ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://chilibase.nl/forum%20foto's/languages.png

Met
Visual Basic .NET:
1
2
3
For Each Language As String In ApplicationLanguages.Languages
    textBlock.Text &= Language & vbCrLf
Next

krijg ik hetvolgende:

nl-NL
en-US
en-GB
de-DE

De talen 'nl, en & de' worden door mijn app ondersteund, Afrikaans niet.

Maar wat ik juist wil is de voorkeurstaal van de gebruiker uitlezen, Afrikaans dus in mijn geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Had je System.Globalization.CultureInfo.GetCultures(CultureTypes.InstalledWin32Cultures) al geprobeerd?
Ik weet niet in welke volgorde deze terug komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Niemand_Anders schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:59:
Had je System.Globalization.CultureInfo.GetCultures(CultureTypes.InstalledWin32Cultures) al geprobeerd?
Ik weet niet in welke volgorde deze terug komen..
GetCultures is geen member van CultureInfo in Xaml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Volgens MSDN is deze gewoon aanwezig voor Windows Store app development:
MSDN: CultureInfo.GetCultures Method (System.Globalization)

Let op! Windows Store app hebben zowel Windows.* namespaces alsmede enkele vertrouwde System.* namespaces, hoewel niet alles (volledig) aanwezig is.. Echter internationalization en localization zijn belangrijke onderdelen van het .NET framework en zijn dus gelukkig gewoon aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Maar er is toch niet zowel een Windows.Globalization.CultureInfo als een System.Globalization.CultureInfo? Dat zou wel erg beroerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Nee, dat gelukkig niet. Maar volgens de MSDN documentatie kent CultureInfo 'voor' Windows Store apps gewoon een GetCultures methode.

Maar ik denk nu precies gevonden te hebben wat Swerfer zoekt:
Gets the set of languages that are preferred by the user, in order of preference.
MSDN: GlobalizationPreferences.Languages | languages property (Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Niemand_Anders schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:32:
Nee, dat gelukkig niet. Maar volgens de MSDN documentatie kent CultureInfo 'voor' Windows Store apps gewoon een GetCultures methode.

Maar ik denk nu precies gevonden te hebben wat Swerfer zoekt:

[...]

MSDN: GlobalizationPreferences.Languages | languages property (Windows)
Je bent een held! Bedankt, hier was ik lange tijd naar op zoek...

Edit:

Heeft er al iemand een bevestigingmail of iets dergelijks ontvangen na het inschrijven voor de AppRace? Ik heb namelijk nog niks ontvangen en mij al 6 december ingeschreven...

[ Voor 13% gewijzigd door Swerfer op 14-12-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxit
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-09 11:19
Bij mijn Profile in de App Store moet een TAX formulier (W-8BEN) worden ingevuld, maar daarin staan een heleboel kleine lettertjes met heel veel Engelse belasting lingo. Is er een duidelijke beschrijving beschikbaar hoe je dit formulier het beste in kunt vullen, zodat je geen onnodige belasting afdracht gaat doen aan de VS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

boxit schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:31:
Bij mijn Profile in de App Store moet een TAX formulier (W-8BEN) worden ingevuld, maar daarin staan een heleboel kleine lettertjes met heel veel Engelse belasting lingo. Is er een duidelijke beschrijving beschikbaar hoe je dit formulier het beste in kunt vullen, zodat je geen onnodige belasting afdracht gaat doen aan de VS?
Ik heb het formulier nog niet ingezien, maar mij lijkt dat als je je app verkoopt, dat dan de belastingen gelden van het land waar de app wordt verkocht. Daar merk jij als het goed is niets van. Het geld wat jij verdient, daar zal wel belasting over betaald moeten worden in Nederland. De verdienste van Microsoft zullen belast worden in waarschijnlijk de US, maar daar heb jij ook geen last van.

Maar wel goed om het scherp te hebbe. Er zullen vast wel ergens afwijkende regels in dat formulier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
boxit schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:31:
Als inidividu is het simpel. NL heeft een taks-treaty met de US dus je hoeft daar niets af te dragen (mits je dit formulier invult)

Individual is al ingevuld, de rest heb ik de standaards ingevult. bij 10 ergens een 0 en klaar was clara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel50506
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-09 11:44
Ik ben op zoek naar een goede manier om een ObservableCollection te filteren/sorteren.

De ObservableCollection is ingesteld als de datacontext van de view. De ObservableCollection bevat een aantal boeken, die bijvoorbeeld "favourite" kunnen zijn. Ik wil de view kunnen filteren op een aantal van dit soort properties, zonder dat de ObservableCollection veranderd. Weet iemand een 'best practice', met misschien goede voorbeelden/een tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
marcel50506 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:46:
Ik ben op zoek naar een goede manier om een ObservableCollection te filteren/sorteren.
Waar je denk ik naar op zoek bent is CollectionViewSource

CollectionViewSource kan gebruikt worden om sorting, grouping en filtering te implementeren.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel50506
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-09 11:44
Piels schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:31:
[...]

Waar je denk ik naar op zoek bent is CollectionViewSource

CollectionViewSource kan gebruikt worden om sorting, grouping en filtering te implementeren.
Dat dacht ik eerst ook, en ik heb daar een tijdje mee zitten pielen, maar na veel gestoei en nog meer gegoogle lijkt het erop dat de CollectionViewSource in WinRT anders is dan in bijvoorbeeld WPF. De CVS heeft bijvoorbeeld geen .SortDescription.

Een discussie op MSDN die dit bevestigd.
En iemand met exact hetzelfde probleem (en helaas dezelfde conclusie)

Is er iemand van Microsoft die dit kan bevestigen? Of zit ik er helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoloH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-04 22:01
Pfff. Ben bezig met Bling Maps en het draait aardig, maar nu crasht VMWare (of Windows 8) op mijn c# code. Dat vind ik toch wel erg knap. Ik doe niks moeilijks.
Ik kan de bug dus niet debuggen, want heel Windows 8 klapt eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Als het elke keer gebeurt als je je code start, dan kan je breakpunten aanbrengen en dan steeds meer code laten uitvoeren totdat Windows of VMWare chrashed. Dan weet je welke code de crash veroorzaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoloH
Ja, dat klopt, maar op een een of andere manier gaat het dan wel zonder problemen. Vraag me af of het nu aan Windows 8, Bling Maps of VMWare ligt.
VMWare mag in ieder geval niet crashen en Windows natuurlijk ook niet. Lijkt me vooralsnog een VMWare probleem.

Enig plus punt is dat ik met de Retina werk en SSD, dus Windows 8 is echt binnen 8 seconden weer herstart.

Het gekke is dat als ik dus eerst er al steppend door heen ga en dan niks crasht. Vervolgens kan ik het gewoon draaien zonder problemen. Maar als ik na een koude start direct de boel run, dan de VM crasht. Nog nooit zoiets gezien.

Misschien eens Parallels proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door SoloH op 23-12-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr8Escape
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06 14:31
Ik heb mij geregistreerd en mijn app is ook klaar. Krijg ik nog een bevestiging van de registratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 18:09
Dient de app specifiek in de Nederlandse app store te staan en dus ook nederlandstalig te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
nope hoeft niet persee NL talig te zijn. Btw een app hoeft sowieso niet NL talig te zijn om in de NL store te plaatsen. Waarom zou je een app niet in de NL store willen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Gr8Escape schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:31:
Ik heb mij geregistreerd en mijn app is ook klaar. Krijg ik nog een bevestiging van de registratie?
Die vraag heb ik ook al eerder gesteld. Ik heb me begin december geregistreerd, maar totaal geen bevestiging, en ook geen verdere mailtjes met info of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Ik vroeg me alleen af of het Nederlandstalig zijn van de app een requirement was voor deze wedstrijd. Ik zet hem met alle liefde ook in de Nederlandse store. :)

Bedankt voor je reactie.

Edit:
Hij staat erop. :) Ik was al bang dat het echt 7 dagen + kerst/weekend ging duren. Gelukkig was het binnen 2 dagen gevalideerd.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkCreative op 26-12-2012 14:50 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Deze mail zat in de spambox. Dus ik kan vannacht gewoon slapen?
Beste AppRacers,

Op veler verzoek hebben we besloten de inzenddatum voor de AppRace te verlengen t/m zondag 6 januari 2013. Zo heeft iedereen iets langer de tijd waar nodig aanpassingen te doen of om je App nog in te sturen. De datum waarop de winnaars bekend worden gemaakt blijft overigens hetzelfde: uiterlijk 23 januari!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 14:37

nXXt

Carpe omnia

Dit betekent dat de datum van de eerste gevalideerde publicatie in de Store nog altijd op de 31e ligt? Met andere woorden: zijn die extra dagen extra 'tinker time' of is de gehele deadline verschoven?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zo heeft iedereen iets langer de tijd waar nodig aanpassingen te doen
Ik neem dus aan dat jouw app door de testers op 7 januari gedownload / geüpdated wordt, maar het lijkt me inderdaad handig als iemand van de organisatie daar iets over kan zeggen. :)

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Dat lijkt mij ook, maar voorheen was er de eis dat de app uiterlijk de 31e in de Store stond, waarbij wijzigingen tot uiterlijk 1 januari gemaakt konden worden. :)

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

quote: Microsoft AppRace
• Voor jurering dient de app op 6 januari 2013 in de Windows Store te staan.
Start dus snel want je app moet ook nog goedgekeurd worden.
• Wanneer je app beschikbaar is in de Windows Store, meld je je naam en de naam van
je app aan via dit e-mailadres.

• Je app wordt pas na 6 januari bekeken door de jury. Dit betekent dat je nog tot deze datum
updates kunt maken voor je app.
Ik heb overigens nog steeds geen enkele mail mogen ontvangen sinds ik me begin december heb ingeschreven. Zelfs niet tussen mijn spam.

Ik heb mij voor de zekerheid maar opnieuw ingeschreven en hoop dat ik nu wel een bevestiging van inschrijving krijg.

Ik heb ook al gemaild dat mijn app in de store staat, maar ook daar nog geen bevestigingsmail gehad.

Kan iemand van Tweakers of Microsoft over de onduidelijkheid mbt de bevestigingsmails reageren in dit forum?

[ Voor 35% gewijzigd door Swerfer op 27-12-2012 19:25 ]

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Oh, gemist. Thanks :)

Beetje slaaptekort opgebouwd :P

Oh, ik zie nu trouwens pas dat jij ook met recepten in de weer gaat :) Succes nog.

[ Voor 43% gewijzigd door nXXt op 27-12-2012 22:13 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

nXXt schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:04:
Oh, ik zie nu trouwens pas dat jij ook met recepten in de weer gaat :) Succes nog.
Haha, directe concurrent :o Jij ook succes ;)

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Gr8Escape schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:31:
Leuke app heb je gemaakt. Kan ik wel een tijdje mee puzzelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkos
Moet je de betalingsmethode eerst gevalideerd worden voordat hij door de certification heen gaat of moet dat pas op het moment dat je echt de app in de store will releasen? Hij blijft namelijk al een dag op pre-processing staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Rikkos schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:33:
Moet je de betalingsmethode eerst gevalideerd worden voordat hij door de certification heen gaat of moet dat pas op het moment dat je echt de app in de store will releasen? Hij blijft namelijk al een dag op pre-processing staan.
De betalingsmethode moet eerst gevalideerd worden voordat hij verder gaat. Preprocessing duurt meestal nog geen uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkos
Swerfer schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 09:57:
[...]

De betalingsmethode moet eerst gevalideerd worden voordat hij verder gaat. Preprocessing duurt meestal nog geen uur...
Ja dat dacht ik dus ook. Maar ik heb begin deze maand mijn vaders creditcard hiervoor gebruikt en hij kan nog steeds geen transactie zien van de afgelopen maand. Enig idee hoelang dat duurt en wanneer die transactie in werking wordt gezet?

Edit: toch nog gevonden die transactie, was inderdaad rond de 6e afgeschreven en rond de 13e weer bijgeschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door Rikkos op 28-12-2012 22:03 . Reden: onnodige nieuwe post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 22:55
Rikkos schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:46:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook. Maar ik heb begin deze maand mijn vaders creditcard hiervoor gebruikt en hij kan nog steeds geen transactie zien van de afgelopen maand. Enig idee hoelang dat duurt en wanneer die transactie in werking wordt gezet?
Die afschrijving was bij mij een dag later al zichtbaar (VISA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Bij mij ook een dag later zichtbaar. (Mastercard bij Rabobank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Bij mij was de transactie ook binnen enkele dagen zichtbaar. En de app is binnen een middag gevalideerd vandaag (vanaf stap 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentbosch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 21:53
SoloH schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:00:
Ja, dat klopt, maar op een een of andere manier gaat het dan wel zonder problemen. Vraag me af of het nu aan Windows 8, Bling Maps of VMWare ligt.
VMWare mag in ieder geval niet crashen en Windows natuurlijk ook niet. Lijkt me vooralsnog een VMWare probleem.

Enig plus punt is dat ik met de Retina werk en SSD, dus Windows 8 is echt binnen 8 seconden weer herstart.

Het gekke is dat als ik dus eerst er al steppend door heen ga en dan niks crasht. Vervolgens kan ik het gewoon draaien zonder problemen. Maar als ik na een koude start direct de boel run, dan de VM crasht. Nog nooit zoiets gezien.

Misschien eens Parallels proberen.
Misschien een wat laat antwoord, maar kan het zijn dat je door de code gewoon te laten draaien te veel rekenkracht vraagt; of een bufferoverflow creëert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkos
Heeft iemand ook problemen met advertenties? Het lijkt erop dat in nederland er helemaal geen advertenties beschikbaar zijn en dus laat hij er ook geen één zien. Dus dan heeft het concept voor mij, 1,19 zonder ads en onbeperkte trail met ads vrij weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Klopt, ads doen het eens in de tien keer of zo.

Mijn app wordt momenteel (weer -O-) gecontroleerd, moet nu goed zijn! Edit: en published! :D

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 03-01-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco5
Dat is bij mijn ad ook zo. Op 3726 'impressions' heb ik tot nu toe een estimated revenue van maarliefst 0,01 euro!
Als ik mijn app vanuit de store download en gebruik (op een andere pc) krijg ik ook nooit een advertentie te zien. Door het oplopend aantal impressions lijkt de ad-code op zich wel te worden uitgevoerd.

Weet iemand of er een 'nette' manier is om contact op te nemen of te reageren op mensen die een review geplaatst hebben bij je app? In een recente update heb ik een aantal punten/tips die genoemd zijn in reviews opgelost. Ik zou dat graag aan deze mensen laten weten, zodat ze dat ook een een review kunnen melden.
Als iemand de reviews nu leest, is het net of er features missen die wél in de app zitten.

Mag je gewoon zelf reageren door middel van een review waarin je laat weten dat deze punten zijn opgelost?
Ik wil geen 'oneigenlijke reclame' maken namelijk door zelf positief te gaan reviewen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

marco5 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:20:
Weet iemand of er een 'nette' manier is om contact op te nemen of te reageren op mensen die een review geplaatst hebben bij je app? In een recente update heb ik een aantal punten/tips die genoemd zijn in reviews opgelost. Ik zou dat graag aan deze mensen laten weten, zodat ze dat ook een een review kunnen melden.
Als iemand de reviews nu leest, is het net of er features missen die wél in de app zitten.

Mag je gewoon zelf reageren door middel van een review waarin je laat weten dat deze punten zijn opgelost?
Ik wil geen 'oneigenlijke reclame' maken namelijk door zelf positief te gaan reviewen. ;)
Ik zit met dezelfde vraag.

Ik weet ook niet als je zelf een review post, of je de review later kan aanpassen. Anders kan je 1 keer reageren en daarna nooit meer.

Als je de review wel kan aanpassen, kom je dan weer bovenaan in de lijst?

Ik weet dat iemand in dit topic zijn eigen app heeft gereviewd omdat hij ook wilde reageren op een andere review. Kan die persoon deze vragen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoloH
Swerfer schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:13:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag.

Ik weet ook niet als je zelf een review post, of je de review later kan aanpassen. Anders kan je 1 keer reageren en daarna nooit meer.

Als je de review wel kan aanpassen, kom je dan weer bovenaan in de lijst?

Ik weet dat iemand in dit topic zijn eigen app heeft gereviewd omdat hij ook wilde reageren op een andere review. Kan die persoon deze vragen beantwoorden?
Lijkt me dat je gewoon de update informatie in je description bijwerkt, zo kunnen mensen zien dat je dingen hebt aangepakt.
Volgens mij zijn reviews ook per versie, althans zo is het bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco5
SoloH schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:18:
[...]

Lijkt me dat je gewoon de update informatie in je description bijwerkt, zo kunnen mensen zien dat je dingen hebt aangepakt.
Volgens mij zijn reviews ook per versie, althans zo is het bij Apple.
Dat heb ik uiteraard ook gedaan, het gaat mij er vooral om dat een potentiële gebruiker misschien al direct afhaakt als hij in een review leest dat een bepaalde feature ontbreekt. Terwijl iemand die nog even laat weten dat door de update zijn/haar probleem inderdaad opgelost is, juist positief over komt.

Bij mij staan de reviews die op de vorige versie sloegen er nog gewoon in. Er zijn nog geen reviews geweest na de update, dus wellicht dat 'oude' reviews dan verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoloH
vincentbosch schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:57:
[...]

Misschien een wat laat antwoord, maar kan het zijn dat je door de code gewoon te laten draaien te veel rekenkracht vraagt; of een bufferoverflow creëert?
Lijkt me niet moeten kunnen onder userlevel code. En zeker niet in c#.

Het heeft iets te maken met de Bing Maps die wat lange tijd nodig heeft en daardoor de gui blokkeert. Je kan dit niet in een aparte thread stoppen omdat Maps onderdeel is van de gui.
Maar ik denk dat ik het een en ander heb opgelost door wat code om te wisselen, waardoor de Bing Maps sneller werkt.

PS parallels desktop had geen issue hiermee, maar die kon weer niet zo fijn werken met duo screen retina en normaal scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoloH
marco5 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:26:
[...]

Dat heb ik uiteraard ook gedaan, het gaat mij er vooral om dat een potentiële gebruiker misschien al direct afhaakt als hij in een review leest dat een bepaalde feature ontbreekt. Terwijl iemand die nog even laat weten dat door de update zijn/haar probleem inderdaad opgelost is, juist positief over komt.

Bij mij staan de reviews die op de vorige versie sloegen er nog gewoon in. Er zijn nog geen reviews geweest na de update, dus wellicht dat 'oude' reviews dan verdwijnen.
Ik zou nooit zelf op een reviewer antwoorden, dat wordt meestal niet gepikt door een user. Laat een vriend een review schrijven als het belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco5
SoloH schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:30:
[...]

Ik zou nooit zelf op een reviewer antwoorden, dat wordt meestal niet gepikt door een user. Laat een vriend een review schrijven als het belangrijk is.
Dat is ook precies de reden waarom ik me afvroeg of er een andere, nette manier is om dat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ben vandaag zomaar vanuit het buitenland (Duitsland) gebeld door Microsoft met wat vragen over mijn deelname aan de Apprace en of ik zelf nog extra support nodig had. Was wel allemaal in het Engels, en ik heb verteld dat mijn app al in de store staat.

Eindelijk een bevestiging dat ik daadwerkelijk ben ingeschreven voor de wedstrijd... Een mailtje was ook handig geweest.

Ik heb trouwens ook antwoord van Tweakers gehad dat ze mijn mail hebben ontvangen dat mijn app in de store stond...

[ Voor 13% gewijzigd door Swerfer op 03-01-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkos
Swerfer schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:01:
Ben vandaag zomaar vanuit het buitenland (Duitsland) gebeld door Microsoft met wat vragen over mijn deelname aan de Apprace
Ja, Ik ben ook vanmiddag gebeld over hetzelfde. Ik heb toen even gevraagd hoe het met de ads zat en hij zou er een issue voor aanmaken. Ook rade hij me aan om naar de events.microsoft.com te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je telefoonnummer heb je op de inschrijfpagina van Microsoft ingevuld, toch? Da's dan zeker ook het eerste contact dat je daarvan krijgt? Ik heb er in ieder geval geen mail van gehad à la "Bedankt voor je aanmelding".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

CodeCaster schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:09:
Je telefoonnummer heb je op de inschrijfpagina van Microsoft ingevuld, toch? Da's dan zeker ook het eerste contact dat je daarvan krijgt? Ik heb er in ieder geval geen mail van gehad à la "Bedankt voor je aanmelding".
Dat was inderdaad het eerste contact. Ik heb me zelfs 2x ingeschreven omdat ik toch echt een reactie via de mail had verwacht.

Ondanks dat ik me 2x heb opgegeven ben ik niet 2x gebeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Mijn app staat nu ook in de store. Was binnen 6 uur (!) gevalideerd! Succes allemaal. :)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

De medewerkers van Microsoft zijn niet allemaal even consequent bij het beoordelen van een app. 6 releases geen problemen, en de 7e met maar 1 kleine wijziging en de release is niet goed gekeurd.

Blijkt de leeftijdscategorie ineens te laag. (3+ wat het ook bij de vorige releases was). Het is een receptenapp, en heb nu de leeftijd maar op 12+ gezet.

Tevens kreeg de tester 1x een melding dat de server niet bereikbaar was, met keurig een optie om opnieuw te proberen, en de app was gelijk niet betrouwbaar. En dat terwijl de server waarmee de app contact notabene een Microsoft Azure server is en de controle of de server bereikbaar is is met een httprequest naar de server:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
Async Function IsServerConnectionAvailable() As Task(Of Boolean)
    'Simple check if the server is responding
    Dim client As New HttpClient()
    Dim Response As HttpResponseMessage = Await client.GetAsync(Variable.WebApiUri)
    Return Response.IsSuccessStatusCode
End Function

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Swerfer schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:36:
De medewerkers van Microsoft zijn niet allemaal even consequent bij het beoordelen van een app. 6 releases geen problemen, en de 7e met maar 1 kleine wijziging en de release is niet goed gekeurd.

Blijkt de leeftijdscategorie ineens te laag. (3+ wat het ook bij de vorige releases was). Het is een receptenapp, en heb nu de leeftijd maar op 12+ gezet.
...snip
Microsoft raadt overigens wel aan om een app altijd op 12+ te zetten als het niet een app voor kinderen is. Althans, dat las ik toen ik mijn app instuurde.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb het ondertussen maar opgegeven. Bij mij blijft hij op de een of andere manier telkens aangeven dat ik een ongeldig belastingprofiel heb, ik zie echt niet wat ik nou verkeerd ingevuld heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Die melding stond bij mij ook in een regeltje bovenaan m'n dashboard, maar dat was een notificatie die je automatisch krijgt na het aanmaken van je account en die je kunt verwijderen. Onder Profile -> Tax staat wel "Tax profile Valid". Maar dat zal bij jou wel niet het geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nee inderdaad, daar staat bij mij "Invalid", maar ik heb het formulier al meerdere malen ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb vrijdag mijn laatste update voor certification aangeboden. Nu heeft er een tester vrijdag nog getest (kan ik zien aan mijn logfiles van de web api waarmee gecontact wordt) maar waarschijnlijk is hij weekend gaan vieren. De release is nog steeds 'in certification' :(

Hopen dat de release nog net wordt goedgekeurd voordat de app wordt gedownload door Tweakers/Microsoft voor de wedstrijd, zitten een hoop verbeteringen in...

Aangezien nu waarschijnlijk niemand meer een release op tijd erdoorheen krijgt, kan ik nu hier ook wel mijn app posten. Als andere deelnemers dat ook doen, dan kunnen we kijken of je eigen app een kans maakt...

Mijn app:

[url=ms-windows-store:PDP?PFN=27452DennisBakker.Recipe4share_j7m1vj59st4m6]Recipe4share in de Store[/url]
Recipe4share Website

[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 06-01-2013 14:25 . Reden: Website toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Swerfer schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:25:
Ik heb vrijdag mijn laatste update voor certification aangeboden. Nu heeft er een tester vrijdag nog getest (kan ik zien aan mijn logfiles van de web api waarmee gecontact wordt) maar waarschijnlijk is hij weekend gaan vieren. De release is nog steeds 'in certification' :(

Hopen dat de release nog net wordt goedgekeurd voordat de app wordt gedownload door Tweakers/Microsoft voor de wedstrijd, zitten een hoop verbeteringen in...

Aangezien nu waarschijnlijk niemand meer een release op tijd erdoorheen krijgt, kan ik nu hier ook wel mijn app posten. Als andere deelnemers dat ook doen, dan kunnen we kijken of je eigen app een kans maakt...

Mijn app:

[url=ms-windows-store:PDP?PFN=27452DennisBakker.Recipe4share_j7m1vj59st4m6]Recipe4share[/url]
Ik heb ook het vermoeden dat de tester weekend vieren want mijn update certificering laat ook op zich wachten... Ik hoop dat het nog wel op tijd is voor de AppRace.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Hier zouden Tweakers en Microsoft rekening mee moeten houden. De updates konden tot 7 januari doorgevoerd worden, echter als er in de weekenden niet gecertificeerd wordt, dan is de eigenlijke datum dus 4 januari. Ik hoop dat ze niet meteen maandag de apps gaan downloaden, maar dat ze daar dinsdag mee beginnen. Doorgaans duurt het certificeren nog geen halve dag en kunnen de certificeringen maandag afgerond worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Swerfer schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:36:
Hier zouden Tweakers en Microsoft rekening mee moeten houden. De updates konden tot 7 januari doorgevoerd worden, echter als er in de weekenden niet gecertificeerd wordt, dan is de eigenlijke datum dus 4 januari. Ik hoop dat ze niet meteen maandag de apps gaan downloaden, maar dat ze daar dinsdag mee beginnen. Doorgaans duurt het certificeren nog geen halve dag en kunnen de certificeringen maandag afgerond worden...
Helemaal mee eens! Zeker omdat de middelste stap "Naleving voor inhoudsvereisten" voor certificering gewoonlijk op 7 dagen staat!

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco5
Ja, op zich wel. Maar de deadline is al een keer verschoven. Het is toch een race, het op tijd klaar hebben van je belangrijkste features is dus onderdeel van de opdracht.

Ik was net op tijd klaar voor de oorspronkelijke deadline, dus als het aan mij ligt, nemen ze dat ook mee in de beoordeling. ;)

Zo kun je de regels altijd wel bijstellen, er is expliciet gewaarschuwd voor het feit dat je er rekening mee moet houden dat verificatie ook tijd in beslag neemt. Wel erg vervelend natuurlijk als het dan op zoiets stoms als de belasting verklaring mis gaat. Deze stond bij mij overigens ook eert op 'Invalid', direct na het invullen van het formulier. De volgende dag stond deze op Valid.

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar 'de concurrentie' :)

Mijn app is Burgernet , een app waarin je de landelijke en regionale meldingen van Burgenret kunt zien. Zowel in de app als op de live tile.

Leuk idee die recepten app! Volgens mij is Breinbrekers ook een deelnemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

marco5 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:29:
Mijn app is Burgernet , een app waarin je de landelijke en regionale meldingen van Burgenret kunt zien. Zowel in de app als op de live tile.
Handige app, vooral met de regionale meldingen.
Volgens mij is Breinbrekers ook een deelnemer.
Breinbrekers is denk ik ook een deelnemer. Hij heeft zijn Nick in dit topic ook in de publishernaam zitten...
Ik vind het een leuk spelletje, maar de levels worden eentonig.
Leuk idee die recepten app!
Dank je.
Ruim 230 gebruikers, maar helaas willen maar weinig mensen tot nu toe zelf recepten toevoegen. Maar ja, de app staat nog maar sinds 2 weken in de store...

[ Voor 23% gewijzigd door Swerfer op 06-01-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco5
Swerfer schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:44:
Dank je.
Ruim 230 gebruikers, maar helaas willen maar weinig mensen tot nu toe zelf recepten toevoegen. Maar ja, de app staat nog maar sinds 2 weken in de store...
Zijn dat 'echte' gebruikers of is dat het aantal downloads? Want 230 gebruikers vind ik best veel in 2 weken :)

Ik heb nu ongeveer 800 downloads sinds 25 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

marco5 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:11:
[...]

Zijn dat 'echte' gebruikers of is dat het aantal downloads? Want 230 gebruikers vind ik best veel in 2 weken :)

Ik heb nu ongeveer 800 downloads sinds 25 december.
Ik heb zo'n 500 downloads, en daarvan hebben 230 mensen de app daadwerkelijk gestart (houd ik bij een database).
Terugkerende gebruikers zo'n 100 (2x of meer de app gestart)

Waar ik erg blij mee ben is dat de helft van de mensen die mijn app bekijkt in de store ook daadwerkelijk tot downloaden overgaat. Dat had ik zeker niet verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Jeetje, wat veel downloads hebben jullie al! Goed bezig!
Mijn app Kitch'n'Control staat pas net in de store. Een (vinden we zelf) handige kookwekkers app. Er zijn nog genoeg ideeen om de app nog leuker/beter/handiger te maken maar helaas lukt dat niet meer voordat de deadline passeert.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

marrik schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:22:
Jeetje, wat veel downloads hebben jullie al! Goed bezig!
Mijn app Kitch'n'Control staat pas net in de store. Een (vinden we zelf) handige kookwekkers app. Er zijn nog genoeg ideeen om de app nog leuker/beter/handiger te maken maar helaas lukt dat niet meer voordat de deadline passeert.
Handig inderdaad. Ik was eerst ook met een Multi-timer tool bezig, maar mijn receptenapp kreeg voorrang. Nu hoef ik in ieder geval niet meer verder te gaan met mijn Multi-timer ;)

Pagina: 1 2 Laatste