Toon posts:

Voorwaarden gebruik V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mij vaag herinneren dat er vroeger voorwaarden waren voor het plaatsten van een advertentie.

-binnen zoveel dagen de advertentie herplaatsen niet toegestaan
-dubbele advertenties
-hoeveelheid advertenties

Dat soort zaken. Gelden die zaken uberhaupt nog? Nu is dat binnen V&A nergens snel terug te vinden. Ook hier in dit gedeelte van het forum zie ik daar zo snel niets van terug.

Als ik een advertentie plaats word ik verder ook nergens op gewezen. Waarschijnlijk ben ik ergens ooit wel gewezen op dat soort dingen bij het akkoord gaan met voorwaarden of iets dergelijks. Toch lijkt het mij wel handig om zonder veel te moeten graven binnen de site, wat niemand doet om even snel een ad te plaatsen, dat ergens snel terug te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Volgens mij gelden deze voorwaarden nog steeds, dus niet binnen 7 dagen en geen dubbele.

Aangaande de hoeveelheid advertenties: Max 20 advertenties

Op papier is nog steeds 20 goederen en 5 diensten volgens mij de regel maar in T7 is dit software matig losgelaten em wordt misschien nog gefixed?

(Correct me if i`m wrong)

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jouw laatste zinnetje is nu ongeveer precies waarom ik dit topic heb gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Op de limiet van 20 wordt voor nu niet ingegrepen en ik zie een tweaker voorbij komen met bijna 60 advertenties. Dus die zolderopruiming waar je over begon (onder de link) mag volgens mij wel starten nu.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
http://tweakers.net/voorwaarden/ hoofdstuk 6
reviews: Tweakers FAQ

Als hier wijzigingen op zijn, zijn die in ieder geval niet duidelijk aangekondigd, dus hier mag je vanuit gaan.

Ik zie dat hier niet duidelijk naar wordt verwezen in de V&A, dus dat zou wmb wel moeten gebeuren, daar ga ik alleen niet over.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie bedenkt het trouwens dat je een tweakers faq in de sectie reviews plaatst. :F

Niet zo gek dat het in V&A een bende word met dubbele advertenties en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Oh, de faq is gewoon gelinkt op http://tweakers.net/over_tweakers/ hoor ;)

Alleen technisch is het een review.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah vandaar. Alsnog denk ik niet dat iemand daar gaat zoeken naar wat wel of niet mag in V&A. Een directe link met richtlijnen in V&A zou geen overbodige luxe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:43
Ik denk dat we gewoon rustig even moeten afwachten tot V&A weer op orde is. Zijn op het moment vrij veel bugs en irritaties. Zoals mveijden al zegt, die user met 60+ advertenties heb ik ook voorbij zien komen en zonder goede zoekfunctie en/of filters (of de oude categoriën) is het op het moment pagina's spitten voor de koopjesjagers ;)

Als dat eenmaal is aangepakt kan er wellicht nog iets met de voorwaarden gedaan worden, maar bij de oude V&A ging dit eigenlijk "vanzelf" goed (foute advertenties werden wel gemeld etc.).

Edit: Overigens vraag ik mij wel af hoe het zit met "handelaars" in tweedehands spul (inclusief website). Mogen deze nu eigenlijk wel of niet adverteren op Tweakers V&A of is het nodig dat deze zich aanmelden als shop zijnde? Heb onlangs een onderdeel voor mijn laptop gekocht (gebruikt onderdeel) maar wel bij een soort van shop en nou vroeg ik me gewoon af of deze shop zich mocht registreren als gebruiker om zijn afzetmarkt te vergroten? Service was prima en het onderdeel ook dus leek me wel een handige aanvulling.

[ Voor 33% gewijzigd door Dagion op 07-12-2012 01:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand van de modjes een mening begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dagion schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 01:46:
Edit: Overigens vraag ik mij wel af hoe het zit met "handelaars" in tweedehands spul (inclusief website). Mogen deze nu eigenlijk wel of niet adverteren op Tweakers V&A of is het nodig dat deze zich aanmelden als shop zijnde? Heb onlangs een onderdeel voor mijn laptop gekocht (gebruikt onderdeel) maar wel bij een soort van shop en nou vroeg ik me gewoon af of deze shop zich mocht registreren als gebruiker om zijn afzetmarkt te vergroten? Service was prima en het onderdeel ook dus leek me wel een handige aanvulling.
Zie 6.1 van de AV. En voor de rest is het fingerspitzengefuhl. Er zijn regels dat het niet mag dus daar kan op teruggegrepen worden, maar wellicht dat er zo af en toe een paar oogluikend toegestaan worden.
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:33:
Niemand van de modjes een mening begrijp ik?
Een mening waarover? Ik bedoel is het nou echt te veel gevraagd om duidelijk te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp niet wat je bedoelt met je opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:43
Gomez12 schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:00:
[...]

Zie 6.1 van de AV. En voor de rest is het fingerspitzengefuhl. Er zijn regels dat het niet mag dus daar kan op teruggegrepen worden, maar wellicht dat er zo af en toe een paar oogluikend toegestaan worden.

[...]
Dat snap ik, echter is het mij niet geheel duidelijk wanneer iemand als handelaar aangemerkt kan worden? Ik bedoel, de desbetreffende "shop" zou ik wel als handelaar aanmerken, echter zijn er hier ook genoeg users die het als ernstig uit de hand gelopen hobby beoefenen dat het bijna een fulltime job moet zijn. Waar ligt de grens dan?

Overigens ben ik wel benieuwd of het ook mogelijk is om in de pricewatch te komen als shop handelend in tweedehands spul? Aan de andere kant, de marges zijn niet altijd heel denderend in die wereld, dus ik kan me voorstellen dat een shop daar geen trek in heeft. De reden dat ik het aankaart is overigens dat het mij handig leek voor zulk soort shops om een soort van positieve feedback op te bouwen. Ook natuurlijk om medetweakers erop te kunnen attenderen zonder berichten verwijderd te zien wegens spam/ongeoorloofd adverteren. Hier ging het specifiek om een T7200 processor voor circa 18 euro (inclusief verzenden, als ik me niet vergis) waar een soortgelijke processor voor minimaal 30+ euro verhandeld wordt op Ebay.

Had overigens al contact gehad met de shop over Tweakers maar voor adverteren was geen ruimte in de marge (begrijpelijk als ik zo snel de prijzen zie en vergelijk), terwijl de aangeboden producten en service wél interessant kunnen zijn voor andere users hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modjes, ik zie echt regelmatig advertenties voorbij komen die niet aan de policy voldoen. Een stukje duidelijkheid of een verwijzing/link in het V&A gedeelte zou wenselijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:51:
-binnen zoveel dagen de advertentie herplaatsen niet toegestaan
Herplaatsen binnen 1 week is niet toegestaan.
-dubbele advertenties
Een artikel op meerdere manieren/categorieën aanbieden is niet toegestaan.
-hoeveelheid advertenties
Zou nog steeds 20 moeten zijn, was (of is?) het niet door een bug.
Dat soort zaken. Gelden die zaken uberhaupt nog? Nu is dat binnen V&A nergens snel terug te vinden. Ook hier in dit gedeelte van het forum zie ik daar zo snel niets van terug.
Als je registreert ga je akkoord met de voorwaarden en daar vallen de voorwaarden van V&A dus ook onder (reviews: Tweakers FAQ, alleen werkt die anchor of hoe je het ook wilt noemen nu niet).
[quote]
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:15:
Modjes, ik zie echt regelmatig advertenties voorbij komen die niet aan de policy voldoen. Een stukje duidelijkheid of een verwijzing/link in het V&A gedeelte zou wenselijk zijn.
Advertenties die niet voldoen of waar je over twijfelt -> meldpunt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mveijden
Bij mij is in elk geval 1 advertentie verwijdert dus er gaat nu gecontroleert worden op de voorwaarden.
(lijkt me op zich wijs om wildgroei te voorkomen, voor de rest ben ik nu stil want ik heb er nog steeds 1tje teveel. :+)

Jammer dat er dan daarna verder nog even in mijn ads wordt geschrapt als ik hier wat neerzet, gezien de discussie hier was een berichtje wel even aardig geweest in plaats van zomaar gaan schrappen...

[ Voor 31% gewijzigd door mveijden op 14-12-2012 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wasn't me. Maar je vraagt er dan wel een beetje om natuurlijk. Ik heb het topic wat betreft het max aantal nog eens een schop gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 17:15
mveijden schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:27:
Bij mij is in elk geval 1 advertentie verwijdert dus er gaat nu gecontroleert worden op de voorwaarden.
(lijkt me op zich wijs om wildgroei te voorkomen, voor de rest ben ik nu stil want ik heb er nog steeds 1tje teveel. :+)

Jammer dat er dan daarna verder nog even in mijn ads wordt geschrapt als ik hier wat neerzet, gezien de discussie hier was een berichtje wel even aardig geweest in plaats van zomaar gaan schrappen...
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:01:
Wasn't me. Maar je vraagt er dan wel een beetje om natuurlijk. Ik heb het topic wat betreft het max aantal nog eens een schop gegeven.
Inderdaad, je vraagt er echt zelf om, want ook nu heb je er weer meer dan 20 actief.
Dan is het een beetje flauw om dan de onschuld te gaan uithangen en verbaasd te reageren als je ad's verwijderd worden, terwijl je, bewust, je niet aan de voorwaarden houdt ;)

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mveijden
mistervis007 schreef op zondag 16 december 2012 @ 10:29:
[...]

[...]

Inderdaad, je vraagt er echt zelf om, want ook nu heb je er weer meer dan 20 actief.
Dan is het een beetje flauw om dan de onschuld te gaan uithangen en verbaasd te reageren als je ad's verwijderd worden, terwijl je, bewust, je niet aan de voorwaarden houdt ;)
Misschien moet je eens de voorwaarden goed doorlezen voordat je de wijsneus uithangt. De 21ste advertentie is gereactiveerd door een moderator daar er ook 1 dienstenadvertentie tussenstaat en daar mag je er onafhankelijk van de 20 ook nog eens 5 van hebben. 20 advertenties is dus niet het maximum maar 25.

Daarbuiten heb ik 24-11 een vraag gesteld die door Zeef is beantwoord.
mveijden in "Max 20 advertenties"

[ Voor 8% gewijzigd door mveijden op 16-12-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Niet meer van toepassing, was off-topic O-)

[ Voor 94% gewijzigd door mistervis007 op 17-12-2012 20:33 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Ik vind het zo grappig dat jij degene bent die dit zegt.

Ik val jou op omdat ik in topics post waar ik niet hoor te posten toch post.
Foei zegt mistervis007 dan openlijk en diep gemeend met de tweakersbijbel in de hand.

en vervolgens word je door een moderator uit exact dezelfde topics getrapt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007

[ Voor 131% gewijzigd door mistervis007 op 17-12-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Volgens mij was er dus onduidelijk over wat nu wel of niet mocht qua aantallen advertenties. Als je even de link had gevolgd welke ik had gegeven zie je ook daar een discussie, dit topic borduurt daar op voort. Ik zie daar antwoorden staan van Zeef waar ik uit opmaak dat nu het forum de limiet door een bug niet kan handhaven het even een beetje losgelaten wordt en er pas ingegrepen wordt als men dat noodzakelijk acht.

(En heel misschien lees ik wel verkeerd tussen de regels, dat zou kunnen)

Aan de hand daarvan plaats ik inderdaad 2 advertenties teveel, maar ach, ik zie iemand met 63! advertenties waar niet op wordt ingegrepen dus dan ben ik nog netjes met een `overtreding` van 2 advertenties.

Vrijdag geeft Flip Fluitketel hier ineens een duidelijk antwoord waar niet aan te tornen valt, perfect, duidelijkheid heeft iedereen wat aan. Persoonlijk had ik het alleen wat aardiger gevonden als ik even een berichtje had gehad gezien de voorlopende discussie. Aangezien ik geen schijnheilige ben meld ik ook gerust er nog steeds eentje teveel te hebben, als ik er dan eentje teveel wordt gesnoeid zet betreffende moderator ook een teveel gesnoeide advertentie terug. (Scheelt mij weer een hoop typen. :) )

Persoonlijke vete, nee hoor. Maar het zou fijn zijn als je gewoon even de betreffende link had doorgelezen voordat je de aanval opende. Daarbuiten val je mij gewoon op omdat je te pas en te onpas iedereen de regeltjes loopt voor te houden (terwijl je je er zelf niet aan houdt), op een door mij als irritant overkomende, betweterige wijze. Maar dat is gewoon mijn view of things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007

[ Voor 100% gewijzigd door mistervis007 op 17-12-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Ik ga niet meer op jou in, je bent te gek op mensen aanvallen en moet en zal hier perse je gelijk halen.

Bij deze, je hebt het pik. Ga je zege vieren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
mveijden schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:05:
Ik ga niet meer op jou in, je bent te gek op mensen aanvallen en moet en zal hier perse je gelijk halen.

Bij deze, je hebt het pik. Ga je zege vieren. ;)
Daar gaat het mij absoluut niet om, het gaat mij alleen erom dat mensen zelfbewustwording hebben/krijgen :)
Jammer dat dit wel een uitvlugt is om er maar vanaf te zijn, ik had je liever nog inhoudelijk zien reageren...

Maar goed wat mij betreft no hard feelings ;)

[ Voor 16% gewijzigd door mistervis007 op 17-12-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Geloof me, ik ben heel zelf bewust.

Communicatie is soms wat rottig waardoor ik soms wat verkeerd overkom misschien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:@mistervis007 en mveijden: Even dimmen heren, ga je haantjesgedrag maar ergens anders botvieren. Anders kan je tot na nieuw jaar op vakantie.

[ Voor 24% gewijzigd door Microkid op 17-12-2012 21:53 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49
Als de kinders ruzie maken dan zet ik de limiet met spoed op 20. Ik dacht eerst : ik zal ze eens matsen en deze bug geen prio geven. Maar als jullie de limiet graag terug willen : say the word.

Over handelaren zijn de voorwaarden duidelijk. klik
Pagina: 1