Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:30
Dat MvG te vroeg het podium wou aflopen, dat is toch echt niks voor hem.
Maar de matchdart is nog niet gegooid!
Geeft aan dat hij niet scherp is. Waar zit hij met zijn gedachten? Zie hem fouten maken die echt niks voor hem zijn.tweakduke schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:03:
Laat Wright hem nu maar winnen hoor
Maar de matchdart is nog niet gegooid!
Jammer van die dubbel 12.
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 01-01-2020 22:04 ]
Zou ik best vrede mee hebben.tweakduke schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:03:
Laat Wright hem nu maar winnen hoor
Het blijft gewoon een kwestie van eigen sets houden en één breken.Maar de matchdart is nog niet gegooid!
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk wel dat als de 9-darter gelukt was het Wright wel een mentaal tikje had kunnen geven.
En dan gaan we nu naar matchdarts.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hij heeft niet erg hard hoeven werken en lijkt nog een beetje op dat niveau te sukkelen.
Alsof hij niet echt opgeladen is.
Piece together what could never be.
Ik blijf erbij dat het niet gunstig was dat hij het hele toernooi is weg gekomen met brandhout. Nu het dan eindelijk wel echt moet lukt het niet meer.Vos schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:04:
Geeft aan dat hij niet scherp is. Waar zit hij met zijn gedachten? Zie hem fouten maken die echt niks voor hem zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Terechte winnaar vandaag. Waren zat momentjes, maar MvG gaf niet thuis toen.
[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 01-01-2020 22:08 ]
- tweakduke
Dat hadden denk ik weinig voorspelt vooraf aan het WK dat Wright hem zou winnen.
Het is hem gegund
Zeiss Distagon 21 f/2.8
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Zijn eerste pot gezien?Ryst schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:08:
En zo terecht. Gewoon echt het hele toernooi fantastisch gespeeld.
[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 01-01-2020 22:09 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik heb geen hekel aan MvG of iets dergelijks.
Alleen vind ik dat hij dit toernooi gewoon niet dominant is geweest.
Tuurlijk heeft hij de finale bereikt, maar hij leek niet gefocust, en had daardoor het idee dat hij te pakken was met stabiliteit.
Ja, Michael gooide prima, maar kon dit niet vasthouden, waar Wright, afgezien van de eerste pot, dit wel kon laten zien.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ach, het wordt geen 6-6, maar het wordt wel beslist op een paar momenten.CyBeRSPiN schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:10:
Ja echt gegund, sympathieke gast. Jammer dat MvG hem niet echt partij kon bieden vanavond.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
@Señor Sjon Precies dat, qua gemiddelden waren ze zo goed als gelijk geloof ik op het einde.
Edit: Is dat tegenwoordig ook al in Engeland zo, al dat gevlei met sponsoren en namedrops?
Beetje jammer.
[ Voor 27% gewijzigd door Maarten_E op 01-01-2020 22:16 ]
Hij gooide de dubbels wel, waar MvG het liet liggen. Simple as that.
Van Gerwen echt ook een goed verliezer vanavond, respect voor wright en zoekt het bij zichzelf
[ Voor 24% gewijzigd door Exocet op 01-01-2020 22:21 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Michael van Gerwen
Peter Wright
Gerwin Price
Rob Cross
Michael Smit
Gary Anderson
James Wade
Daryl Gurney
Nathan Aspinall
+1 gastspeler (contender)
[ Voor 3% gewijzigd door Pinobigbird op 01-01-2020 22:32 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
MvG miste er 11-12 op rij. Dat heeft hem 2 sets gekost.Exocet schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:20:
Gemiddeldes nagenoeg gelijk, Wright 53% op de dubbels en van Gerwen 40%. Lijkt obv de cijfers nog best close, maar dat idee kreeg ik in de wedstrijd minder.
Van Gerwen echt ook een goed verliezer vanavond, respect voor wright en zoekt het bij zichzelf
Waarom zit er een gat in het hoofd van Wright?
Iemand iets te enthousiast geweest met de brush in Photoshop.
Verdiend gewonnen door Wright, heeft MvG continu onder druk gezet en gestraft wanneer hij miste, en zijn eigen legs beter verdedigd. Ook gegund, als een Darryl Gurney een tv-toernooi heeft, dan Wright zeker
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

'Challengers':
John Henderson
Fallon Sherrock
Durrant was al van te voren bekend (heeft MvG tussen neus en lippen door laten vallen).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Verwijderd
Logisch.
Andersson ook, die heeft het overal rond geschreeuwd. Zouden ze toch eens een boete op moeten zetten.Freee!! schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:42:
[...]
Durrant was al van te voren bekend (heeft MvG tussen neus en lippen door laten vallen).
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2020 22:48 ]
Of gewoon als PDC zijnde de andere spelers ook niet bekend maken aan de deelnemers.Andersson ook, die heeft het overal rond geschreeuwd. Zouden ze toch eens een boete op moeten zetten.
Verwijderd
Ik bedoelde meer dat anderson zijn eigen deelname vroegtijdig bekend heeft gemaakt.!mark schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:01:
Helaas niet live kunnen kijken maar wel net klaar met terugkijken. Prachtige wedstrijd waarin er qua niveau weinig verschil zat naar mijn idee, waarbij Wright vooral op de beslissende dubbels het verschil heeft gemaakt. Hoopte als Nederlander dat MvG zou winnen maar gun het Wright ook wel, terecht gewonnen.
[...]
Of gewoon als PDC zijnde de andere spelers ook niet bekend maken aan de deelnemers.
Voor zover ik heb begrepen, heeft hij alleen aangegeven een uitnodiging te zullen accepteren. Dit naar aanleiding van geruchten, dat hij zou bedanken.Verwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:04:
[...]
Ik bedoelde meer dat anderson zijn eigen deelname vroegtijdig bekend heeft gemaakt.
Verwijderd
Nee hij heeft in een interview gezegd ik mag niks bevestigen maar ga 100% zeker pl spelen, beloofd.Freee!! schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:44:
[...]
Voor zover ik heb begrepen, heeft hij alleen aangegeven een uitnodiging te zullen accepteren. Dit naar aanleiding van geruchten, dat hij zou bedanken.
Dat lijkt me een vrij duidelijk statement.
Zo in het Nederlands vertaald is dat een zeer duidelijk statement, maar wat was het oorspronkelijk in het Engels? Gary Anderson is veel te gehaaid om zich te laten vangen op dingen, die hij niet mag zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:47:
[...]
Nee hij heeft in een interview gezegd ik mag niks bevestigen maar ga 100% zeker pl spelen, beloofd.
Dat lijkt me een vrij duidelijk statement.
Sowieso nog een Nederlander, de PDC heeft dat toegezegdPinobigbird schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:40:
[Afbeelding: Contenders]
'Challengers':
John Henderson
Fallon Sherrock
Hij was toch niet matig? Alleen wisselvallig in zijn scores, te vaak geen triples. In de finale was het beter, maar liepen de dubbels minder.Stefan22 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:32:
Wright is in mijn ogen terecht wereldkampioen geworden. MvG was dit hele toernooi al matig, en dat heeft hij in de finale doorgezet. Wright heeft er meerdere keren bijna uitgelegen, maar ook goed spel laten zien in meerdere wedstrijden en in deze finale. Na al die gemiste matchdarts in voorgaande toernooien ben ik blij voor hem dat het hem eindelijk eens gelukt is.
Wright gezien de finale de terechte kampioen, maar die had er ook al eerder uit kunnen vliegen.
Ik verwacht ook zeker een Dimitri van den Bergh.Protax schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 01:30:
[...]
Sowieso nog een Nederlander, de PDC heeft dat toegezegd
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
- tweakduke
Als je over het hele WK kijkt, heeft van Gerwen scorend niet zijn beste spel laten zien, elke wedstrijd had veel afzwaaiers in onder andere de 5, ook weinig triples. Maar niet alleen dat, ook op de belangrijke momenten, waar van Gerwen anders doorzet, heeft hij het nu laten afweten (finishes/dubbels).Exocet schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:27:
[...]
Hij was toch niet matig? Alleen wisselvallig in zijn scores, te vaak geen triples. In de finale was het beter, maar liepen de dubbels minder.
Wright gezien de finale de terechte kampioen, maar die had er ook al eerder uit kunnen vliegen.
Sinds 2015/6 is het gemiddelde ook in meerdere wedstrijden niet boven de 100 gekomen. Voor van Gerwen vind ik het dan een matig WK vergeleken met andere jaren, maar het is natuurlijk een mens en je kan niet altijd 100+ gemiddeld gooien.
Inderdaad te wisselvallig en het af laten weten op een aantal beslissende momenten. Zoals het commentaar al aangaf was zijn wegzetbeurt de hele finale ondermaats. Terwijl Wright goed bleef scoren, daardoor bijbleef in de legs van MvG en bijzonder accuraat was op de dubbels.Stefan22 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:05:
[...]
Als je over het hele WK kijkt, heeft van Gerwen scorend niet zijn beste spel laten zien, elke wedstrijd had veel afzwaaiers in onder andere de 5, ook weinig triples. Maar niet alleen dat, ook op de belangrijke momenten, waar van Gerwen anders doorzet, heeft hij het nu laten afweten (finishes/dubbels).
Sinds 2015/6 is het gemiddelde ook in meerdere wedstrijden niet boven de 100 gekomen. Voor van Gerwen vind ik het dan een matig WK vergeleken met andere jaren, maar het is natuurlijk een mens en je kan niet altijd 100+ gemiddeld gooien.
- tweakduke
Speelschema: http://www.lakesidedarts.nl/speelschema-lakeside-wk-darts
Dit jaar voor het eerst in het O2 stadion in London en dus niet op 'the Lakeside' Lakeside Country Club.
Wesley Harms en Richard Veenstra zijn de nummers 1 en 2 van de BDO ranking. Met het wegvallen van Glen Durrant zijn zij nu dus de titelfavorieten.
🙈🙈 I’m sure he said 79 🙈🙈 https://t.co/71VZ9UrNCx
— Michael Van Gerwen (@MvG180) 4 januari 2020
Van Gerwen had gisteren een telfoutje gemaakt.
BDO kijken nadat de PDC finale is geweest is wel een extreme afkick. Opeens zie je weer gemiddeldes van in de 70. Nu ook bekend is dat het prijzengeld verlaagd is vanwege slechte kaartverkoop en zelfs het damestoernooi een crowdfunding krijgt om het prijzengeld boven de onkosten van de deelneemsters te krijgen is het toch wel droevig gesteld.tweakduke schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:20:
Voor wie geïnteresseerd is. Eurosport zend de BDO World Championships uit. Scores zijn te volgen op https://www.flashscore.com/darts/
Speelschema: http://www.lakesidedarts.nl/speelschema-lakeside-wk-darts
Dit jaar voor het eerst in het O2 stadion in London en dus niet op 'the Lakeside' Lakeside Country Club.
Wesley Harms en Richard Veenstra zijn de nummers 1 en 2 van de BDO ranking. Met het wegvallen van Glen Durrant zijn zij nu dus de titelfavorieten.
Inderdaad, Gisteravond opzich wel een leuke partij gezien van kleermaker... maar inderdaad... hij gooide voor een lege zaal.Señor Sjon schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:53:
[...]
BDO kijken nadat de PDC finale is wel een extreme afkick. Opeens zie je weer gemiddeldes van in de 70. Nu ook bekend is dat het prijzengeld verlaagd is vanwege slechte kaartverkoop en zelfs het damestoernooi een crowdfunding krijgt om het prijzengeld boven de onkosten van de deelneemsters te krijgen is het toch wel droevig gesteld.
Revive the guild!
Edit
Gaat lekker met de berichten rondom de BDO
https://dartsnieuws.com/b...dt-gewoon-niet-gereageerd
https://www.dartfreakz.nl...nds-bedrijf-de-dupe-werd/
Het lijkt slechter te gaan met de BDO dan verwacht. Het rommelt al geruime tijd bij de Britse dartsorganisatie. Vandaag kregen we informatie dat nu ook een Nederlands bedrijf de dupe is geworden van mismanagement bij de BDO.
Het Nederlandse bedrijf in kwestie is 1:1 producties, het productiebedrijf dat in Nederland onder andere de NDB Dutch Open in beeld brengt en voorheen ook de Finder Darts Masters. In opdracht van de BDO is 1:1 producties eind oktober naar Engeland afgereisd om de World Masters in beeld te brengen. Na het versturen van de factuur kwam er geen enkele reactie, ook na herinneringen bleef het stil aan de overkant van het water. Des Jacklin, de voorzitter van de Britse Darts Organisatie, lijkt van de aardbodem verdwenen.
[ Voor 80% gewijzigd door Señor Sjon op 06-01-2020 21:25 ]
- tweakduke
Gaat lekker, de zaal is nu ook redelijk leeg, terwijl Adams gaat gooien.Señor Sjon schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:04:
Beetje zoals de eerste week in Ally Pally als men op maandagavond nog de laatste metro moet hebben. Alleen dan dus de hele dag.
Edit
Gaat lekker met de berichten rondom de BDO
https://dartsnieuws.com/b...dt-gewoon-niet-gereageerd
https://www.dartfreakz.nl...nds-bedrijf-de-dupe-werd/
[...]
Afwijken van de locatie waar tenminste nostalgie was, is misschien geen goede keuze geweest. BDO zal niet zo groot worden als de PDC, dat moeten ze ook niet proberen na te streven.
Volgens mij hebben ze 1 van de kleinere zalen van de huidige locatie. The Lakeside lijkt me haast even groot.
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 06-01-2020 22:31 ]
De zaal is nu toch wel aardig gevuld? Al mist het de sfeer van weleer in The Lakeside in betere tijden.tweakduke schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:29:
[...]
Gaat lekker, de zaal is nu ook redelijk leeg, terwijl Adams gaat gooien.
Afwijken van de locatie waar tenminste nostalgie was, is misschien geen goede keuze geweest. BDO zal niet zo groot worden als de PDC, dat moeten ze ook niet proberen na te streven.
Volgens mij hebben ze 1 van de kleinere zalen van de huidige locatie. The Lakeside lijkt me haast even groot.
Wat je zegt: afwijken van een locatie vol historie en nostalgie lijkt mij ook niet handig. Juist om die reden had ik er nog weleens heen gewild om een toernooi bij de wonen in een zaal waar historische wedstrijden zijn gespeeld. Die aantrekkingskracht mist de O2, al is de zaal in Ally Pally nou ook niet bepaald gezellige te noemen. Het is de keerzijde van het commerciële succes van darts.
Zelfs Scholten heeft het in het commentaar nou over weglopende sponsors en openstaande schulden.
Sterker nog, dit kan wel eens heel snel richting een einde lopen als je daarbij ook nog eens schulden bij andere partijen open hebt staan.Señor Sjon schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:53:
Nu ook bekend is dat het prijzengeld verlaagd is vanwege slechte kaartverkoop en zelfs het damestoernooi een crowdfunding krijgt om het prijzengeld boven de onkosten van de deelneemsters te krijgen is het toch wel droevig gesteld.
Ken de dartswereld niet goed genoeg om de impact te kunnen overzien van het wegvallen van de BDO, maar goed zal het in ieder geval niet zijn.
Scott Waites (84.20) 3-2 (85.62) Martin Adams (R2)
De gemiddeldes...
- tweakduke
Ik heb het ook niet afgekeken, het huilen wat hoort bij Adams was nog wel beetje nostalgisch. Maar het tempo en de gemiddelden maakt niet dat je laat op de avond blijft kijken.Señor Sjon schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:31:
De kraker...
Scott Waites (84.20) 3-2 (85.62) Martin Adams (R2)
De gemiddeldes...
De zaal werd na de opkomst van de speler inderdaad weer voller.
Het enige positieve is dat er een kans is dat een nederlander weer de BDO titel wint, hopelijk is het een opstap voor de PDC.
Adams is het wanbeleid bij de BDO zat
https://sportnieuws.nl/da...s-zegt-bdo-boel-verkloot/De ticketverkoop voor het WK viel zo tegen dat de BDO het prijzengeld moest halveren. Ook dat schiet bij Adams in het verkeerde keelgat. De bezem moet erdoor! "Sommige mensen moeten gewoon oprotten", zegt Wolfie. "Ze doen de BDO meer kwaad dan goed". Hij doelt natuurlijk op voorzitter Des Jacklin.
[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 07-01-2020 11:37 ]

@Quad, Geen van den Bergh, vind ik inderdaad ook wel verassend.
Revive the guild!
Misschien toch een landenquota. RvB is weggevallen en MVG is nog steeds nummer 1.Quad schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:17:
@Jelte,89 Clayton en O'Connor snap ik dan ook niet heel goed. Wattimena snap ik wel maar ik had daar Van den Bergh meer voor gegund. Hopp had wat mij betreft ook gekund maar dan zou er een PL avond in Duitsland georganiseerd moeten worden.
Prijzengeld.jaapstobbe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:24:
Heb jer nog iets aan als Challenger als je bijvoorbeeld dat ene potje ook wint?
Ik zapte gisteravond langs Eurosport. Maar we zijn weer terug in de tijd.
Leek wel SD-kwaliteit footage
Scholten trek ik redelijk als analist, maar als commentator...
De finishes in beeld werden niet bijgwerkt als niet het voorspelde getal werd gegooid. Alleen per beurt.
De sfeer. Er waren misschien 50 mensen? De bar was nog het drukste. Hebben ze hiervoor nou de Lakeside verlaten?!
Waarom niet? Ik denk dat het juist goed is als de BDO eindelijk wordt opgedoekt en er maar één bond is. Kunnen alle spelers meedoen aan de lucratieve toernooien.!mark schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:39:
[...]
Ken de dartswereld niet goed genoeg om de impact te kunnen overzien van het wegvallen van de BDO, maar goed zal het in ieder geval niet zijn.
Ik dacht, dat er een PL-avond in Berlijn was en daar had ik inderdaad Max Hopp verwacht.Quad schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:17:
@Jelte,89 Clayton en O'Connor snap ik dan ook niet heel goed. Wattimena snap ik wel maar ik had daar Van den Bergh meer voor gegund. Hopp had wat mij betreft ook gekund maar dan zou er een PL avond in Duitsland georganiseerd moeten worden.
- tweakduke
Scholten zit er volgens mij ook iedere avond. Hou het dan maar eens spannendSeñor Sjon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:28:
[...]
Prijzengeld.
De finishes in beeld werden niet bijgwerkt als niet het voorspelde getal werd gegooid. Alleen per beurt.
De sfeer. Er waren misschien 50 mensen? De bar was nog het drukste. Hebben ze hiervoor nou de Lakeside verlaten?!
Bunting als challenger... mwah. Wattimena heeft het niet verdiend imo.
Als je geen toerkaart haalt, kan je vrij weinig bij de PDC.Droefsnoet schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:30:
[...]
Waarom niet? Ik denk dat het juist goed is als de BDO eindelijk wordt opgedoekt en er maar één bond is. Kunnen alle spelers meedoen aan de lucratieve toernooien.
@tweakduke Wattimena had in 2019 een prima jaar waarin hij 124.750 bij elkaar gooide op ranked events, 25.500 meer dan in 2018.
Zie: https://www.dartsrankings...wn?oom=big&p=50&sort=desc
Gemiste kans voor de PDC.Quad schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:52:
@Freee!! klopt inderdaad, speelronde 13 is in Berlijn.
Echter spelen vanaf Rotterdam geen challengers meer mee, na Judgement night dus.
- tweakduke
Dat is waar, misschien verwacht ik meer van hem dan hij op dit moment kan laten zien. Al met al zijn de Zwaan en Wattimena de beste talenten die we nu hebben na van Gerwen.Señor Sjon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:13:
[...]
Als je geen toerkaart haalt, kan je vrij weinig bij de PDC.
@tweakduke Wattimena had in 2019 een prima jaar waarin hij 124.750 bij elkaar gooide op ranked events, 25.500 meer dan in 2018.
Zie: https://www.dartsrankings...wn?oom=big&p=50&sort=desc
En toch snap ik ergens wel dat ze naar de O2 zijn uitgeweken. Het commentaar op de BDO was juist dat ze de kroegensfeer wilden behouden, terwijl de PDC groter en professioneler wilde zijn. Wil je als BDO uiteindelijk toch groeien, dan moet je wel weg uit de Lakeside. Al lijkt het nu veel te laat te zijn.Señor Sjon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:28:
[...]
Prijzengeld.
Naar mijn idee (nu ben ik echter absoluut geen kenner, dus als iemand een aanvullig/correctie heeft graag) is nog steeds zo dat vrijwel elke topper bij de PDC ooit begonnen is bij de BDO.Droefsnoet schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:30:
Waarom niet? Ik denk dat het juist goed is als de BDO eindelijk wordt opgedoekt en er maar één bond is. Kunnen alle spelers meedoen aan de lucratieve toernooien.
Spelers die net beginnen met darten zijn nog niet goed/ervaren genoeg(lees: komen niet door Q school) en kunnen dan bij de BDO de nodige toernooi ervaring opdoen alvorens hun carrière bij de PDC voort te zetten. Ondanks dat de PDC bij een definitief einde van de BDO het e.e.a over kan nemen wordt het dan voor beginnende darters niet een stuk lastiger allemaal? Ook voor damesdarten bied de PDC (op de paar plaatsen bij het WK en Grand Slam of Darts) voor zo ver ik weet niks op het moment.
---
Zit nu de wedstrijd van Wesley Harms eens te kijken, valt me qua lager niveau eigenlijk nog best mee, waar ik me wel aan zit te ergeren is het commentaar van Scholten. Nu kun je zeggen wat je wilt van het bekende duo Nieuwlaat en Vischschraper, maar vergeleken met dit zijn die twee een verademing. Vind het erg droog en ook net te chauvinistisch allemaal.
- tweakduke
Bij de PDC heb je de Q-school om een tourkaart te bemachtigen. Daarna is het vloertoernooien afgaan om je plaats op de order of merit te verdienen. De nummers 1 t/m 64 hebben automatisch een tour kaart. Voor je op de grote podiums staat te gooien duurt wel even inderdaad. Daarentegen is het niveau in het algemeen stukken beter!mark schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:53:
[...]
Naar mijn idee (nu ben ik echter absoluut geen kenner, dus als iemand een aanvullig/correctie heeft graag) is nog steeds zo dat vrijwel elke topper bij de PDC ooit begonnen is bij de BDO.
Spelers die net beginnen met darten zijn nog niet goed/ervaren genoeg en kunnen dan bij de BDO de nodige toernooi ervaring opdoen alvorens hun carrière bij de PDC voort te zetten. Ondanks dat de PDC bij een definitief einde van de BDO het e.e.a over kan nemen wordt het dan voor beginnende darters niet een stuk lastiger allemaal? Ook voor damesdarten bied de PDC (op de paar plaatsen bij het WK en Grand Slam of Darts) voor zo ver ik weet niks op het moment.
Zijn een van de betere spelers van de BDO en 1 van de betere wedstrijden inderdaad---
Zit nu de wedstrijd van Wesley Harms eens te kijken, valt me qua lager niveau eigenlijk nog best mee, waar ik me wel aan zit te ergeren is het commentaar van Scholten. Nu kun je zeggen wat je wilt van het bekende duo Nieuwlaat en Vischschraper, maar vergeleken met dit zijn die twee een verademing. Vind het erg droog en ook net te chauvinistisch allemaal.
Edit: je hebt inderdaad ook nog de vloertoernooien zonder camera's, (ook wel vloertoernooien met camera's trouwens) en daar verdien je ook leuk geld mee, en dus je positie op de order of merit.
Hoe je bij de BDO komt, weet ik eigenlijk niet.
Wat Scholten zegt dat de PDC niet aan wildcards e.d. doet is natuurlijk onzin, kijk maar naar bijv: Sherrock, (in de premier leaque) maar ze gaat ook een aantal eurotoers gooien.
En ja, Scholten is vervelend als commentator, elke keer de moeizame 'oee' als een speler een dubbel niet uitgooit, of de 180 net mist e.d.
[ Voor 15% gewijzigd door Jelte,89 op 08-01-2020 21:05 ]
Revive the guild!
Harms was wel gelijk verdwenen trouwens. Hij heeft het zelf uit handen gegeven.
Waar je al niet op let als de wedstrijden an sich nauwelijks het kijken waard zijn...
Revive the guild!
Is dit tv waardig? Zo gek is het niet dat de BDO geld tekort komt. Ongeveer de hele zaal zit vol met 50+ers? En met de hele zaal bedoel ik een gemiddelde kroeg. Ik heb zo'n vermoeden dat het einde in zicht is voor de BDO, en dat mag van mij ook wel eigenlijk, in hoeveel sporten hebben we 2 bonden met 2 wk's? Slaaplekker allemaal
Tuurlijk, voelt amateuristisch, heeft wat weg van een kroeg maar evans gooit 111 gem. en gooit in 12 en 15 darts de legs uit, das gewoon PDC waardig.
Edit: nu 4 legs gespeeld, ook al 4 180's
[ Voor 10% gewijzigd door Jelte,89 op 08-01-2020 23:06 ]
Revive the guild!
Ik heb telkens het idee dat ze in de lobby van de O2-Arena staan.KlaasjeNL schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:50:
Valt mij net overigens op dat de afstand van de oche tot de rand van het podium vrij klein is. Deelnemers staan bijna met hun hakken tegen de rand als ze op hun beurt wachten.
Waar je al niet op let als de wedstrijden an sich nauwelijks het kijken waard zijn...
- tweakduke
Het AD / Tubantia heeft er een artikel aan gewijd. Degene die ze interviewen Kleermaker en Co Stompé zijn niet positief en bevestigen het beeld wat wij ook hebben.
https://www.tubantia.nl/s...achterafzaaltje~ad99ef76/,,Het is de grootste fout ooit van de BDO om Frimley Green te verlaten’’, zo is de als zevende geplaatste Kleermaker helder. ,,Die zaal waar we nu spelen is op zich mooi, maar ademt in niets darts. Lakeside Country Club wás darts. De plek waar dromen werkelijkheid werden. Waar Van Barneveld als postbode wereldkampioen werd. Het zijn de beelden en verhalen die ook mij aan het darten hebben gekregen.’’
Ook oud-darter Co Stompé kan het amper aanzien: die troosteloze lege en sfeerloze zaal. Het toernooi waar hij twaalf keer aan deelnam en in 2000 de halve finale bereikte, sterft een langzame dood. ,,In- en intriest’’, zegt Stompé. ,,De teloorgang van zo veel historie. Dat doet pijn. De O2-Arena in Londen. Klinkt leuk natuurlijk, maar dan spelen ze in een achterafzaaltje en op het podium hangt alleen een sneu zwart gordijntje. Nee, dit kun je geen WK meer noemen.’’
Toch was Scholten niet zo heel erg negatief over O2. Hij vond het wel prima. En het is nou ook niet zo dat Ally Pally zoveel uitstraalt. Dat is meer een grote zaal tijdens oktoberfest.tweakduke schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:45:
Harms en Veenstra zijn niet verder gekomen, laat ze dan maar op de PDC gaan richten. Kalter, Kleermaker komen vanmiddag in actie en de Graaf (dames) vanavond.
Het AD / Tubantia heeft er een artikel aan gewijd. Degene die ze interviewen Kleermaker en Co Stompé zijn niet positief en bevestigen het beeld wat wij ook hebben.
[...]
https://www.tubantia.nl/s...achterafzaaltje~ad99ef76/
Maar ik ben het wel met de heren eens dat er een flinke lading geschiedenis bij de Lakeside ligt. Niet alleen Van Barneveld, maar veel meer. Wellicht een idee voor een grote sponsor om in te stappen met een Legends-toernooi op die locatie? Alle grote namen uit het verleden die ten minste de finale hebben bereikt uitnodigen, waarbij het niveau dan even van ondergeschikt belang is? Ik zou wel kijken of erbij willen zijn.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
https://www.dartfreakz.nl...ijzengeld-tijdens-het-wk/
Dames nog niks bekend. Nog even en ze krijgen achteraf drankmuntjes voor de bar oid.De winnaar bij de heren zou oorspronkelijk 100.000 pond ontvangen en winst bij het damestoernooi zou goed zijn voor 20.000 pond.
Dit was aangepast naar 50.000 pond voor de winnaar bij de heren en het overig prijzengeld is nooit officieel bekend gemaakt.
Inmiddels kunnen we melden dat het prijzengeld verder naar beneden is bijgesteld. Dit meldt een betrouwbare inside bron aan Dartfreakz.nl.
Voor de winnaar van het BDO WK 2020 ligt niet langer 50.000 pond klaar maar nog slechts 23.000 pond en een tweede plek is goed voor 10.000 pond.
Voor een halve finale plek bij de heren wordt 5.000 pond neergelegd en een kwartfinale is goed voor 4.000 pond terwijl aan spelers bij de laatste 16 een bedrag van 3.000 pond zullen worden uitgekeerd.
Ondanks dat het exacte bedrag nog niet bekend is gemaakt kun je wel stellen dan een speelster als Mikuru Suzuki veel meer geld kwijt is om mee te kunnen doen dan ze als prijzengeld ontvangt; tenzij ze het toernooi gaat winnen wellicht
Zal in ieder geval druk gaan worden op Q school denk ik zo
[ Voor 8% gewijzigd door !mark op 09-01-2020 15:28 ]
- tweakduke
Ik volg de onbekende Nederlanders uit hobby, maar anders is het helemaal diep triest om te volgen.
Je bedoelt van "betalen of elders verder spelen"
Het is al te diep triest.Ik volg de onbekende Nederlanders uit hobby, maar anders is het helemaal diep triest om te volgen.
- tweakduke
Ik hoop dat ze de huur van de zaal vooraf hebben betaald ja.Freee!! schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:31:
[...]
Je bedoelt van "betalen of elders verder spelen"
43-DartersSeñor Sjon schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:48:
Als er meer 43-darters gegooid gaan worden, wordt het nachtwerk. Moeten ze nog bijbetalen ook.
Verwijderd
Een leg bij de vrouwen vanmiddag. Madhouse had er geen zin in.Freee!! schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:50:
[...]
43-DartersIk ben echt niet zo goed, maar ik gooi normaal binnen veertien beurten (42 darts) uit.
Ze spelen trouwens niet in de O2 arena maar in de indigo. De bezemkast ernaast.
Ik geloof niet dat locatie de reden is van de slechte verkoop, eerder het gebrek aan communicatie.
Wie gaat er kaartjes kopen bij een organisatie die technisch failliet is?? Die heel lang niet wilde bevestigen dat het wk door zou gaan en waarover heel veel twijfel is. Mensen riskeren hun geld niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2020 18:59 ]
Zo'n leg heb ik ook wel eens gehad, ik en een vriend van me allebei minimaal 20 beurten, waarvan allebei zo'n tien op de madhouse.
Dit topic is gesloten.
![]()
Bracket is vast live!
In te vullen tot en met 15 december 19.00 uur.
https://challonge.com/nl/WKDarts2023
Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.
Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com
Live Rankings:
https://www.dartsrankings.com
PDC YouTube kanaal:
YouTube: YouTube