Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Professioneel Darts - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 155 Laatste
Acties:
  • 307.051 views

Onderwerpen

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:57
MvG won 3x de 5e leg. Na de 3-2 was Wright gebroken. Het was wel lamme vs blinde de eerste vijf sets.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb ook gekeken en ik kan niet zeggen dat MvG verdient gewonnen heeft, wel dat PW verdient verloren heeft, zoveel heeft hij verprutst.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:38

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De mooie tijd van het jaar breekt weer aan. Paar leuke toernooien als opwarmer voor het WK.

http://www.rtl7darts.nl/n...39_hopelijk_speel_ik_vol/

Barneveld zakt langzaam aan steeds verder weg. Het wordt erop of eronder nu, anders plaatst die zich niet of krijgt een slechte loting.

Zou die nog de motivatie kunnen opbrengen om zo door te gaan? Persoonlijk heb ik al heel lang het idee dat hij beter kan stoppen. De tijden van toen komen niet weer. Concurrentie was toen ook veel minder alleen Taylor was hem de baas.

Dus ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken voor hem.

Tweakers Discord

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
In mijn geval is de vraag meer of ik nog de motivatie kan opbrengen om überhaupt te kijken. Vroeger was het één toernooi per jaar (Embassy), nu is het drie per week (gevoelsmatig). Ik vind er echt nog weinig aan om zoveel te kijken en haak af. Af en toe kijk ik het wel, maar dat is het ook.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
don_jorg schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:43:
In mijn geval is de vraag meer of ik nog de motivatie kan opbrengen om überhaupt te kijken. Vroeger was het één toernooi per jaar (Embassy), nu is het drie per week (gevoelsmatig). Ik vind er echt nog weinig aan om zoveel te kijken en haak af. Af en toe kijk ik het wel, maar dat is het ook.
Ik kijk alleen de grote toernooien :) de rest boeit mij eigenlijk gewoon niet zoveel en als ik dan een keer een wedstrijd zie dan is er 0,0 sfeer en het enige wat je dan hoort zijn de pijlen die in het bord ploffen. Dat ontneemt toch behoorlijk wat kijk plezier voor mij. Kan niet wachten op het WK weer :) en daarna Premier League :Y

Float like a butterfly, sting like a bee.

• tweakduke

tweakduke

De grote toernooien zijn zeker het leukste om naar te kijken. Er zijn ook veel jonge Nederlanders en andere spelers die verassend zijn. Dus al wat minder de vaste kliek.

Wat het ook een stuk leuker zou maken om te kijken, is dat RTL niet bij iedere pauze, die maar kort duurt, zo veel mogelijk die reclame erdoor drukt. Doe dat gewoon na de wedstrijd. Ik zou als analist toch gek worden dat ik 10 seconden per pauze krijg om wat te zeggen.
Het haalt je uit de wedstrijd en rtl7 heeft alleen nog het darten over. Maak het niet zo kapot om commerciële reden.

Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als Ziggo bijvoorbeeld alles gaat uitzenden, zonder die berg reclame.

Tweakers Discord

• Señor Sjon
Wat ik saaier vind, is dat ze in veel eerste rondes de opkomsten versoberen met een generiek deuntje.

re. Van Barneveld. Ik vind het altijd maar een vreemde knakker. Wright, Anderson e.d. zijn niet veel jonger, maar toch veel gedrevener. RvB is zo wisselvallig, hij kan je de ene pot van de mat vegen, maar de andere nipt het bord raken. Het lijkt erop alsof hij niet meer de fut heeft om zich op te kunnen laden voor 2 wedstrijden/dag in een weekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 22-10-2018 21:29 ]

• tweakduke

tweakduke

Dat is precies de reden waarom Taylor gestopt is. Barney moet dat alleen zelf nog gaan inzien.
Er is niks vreemds aan wanneer je toe bent aan wat anders.

Tweakers Discord

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:50
Heb ik het goed gezien? “Ze” hebben geluisterd en gaan een wedstrijd uitzenden op RTL Z i.p.v. RTL 7? Prima oplossing als je het mij vraagt!

Stack Sats

• Señor Sjon
Luuksche schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:11:
Heb ik het goed gezien? “Ze” hebben geluisterd en gaan een wedstrijd uitzenden op RTL Z i.p.v. RTL 7? Prima oplossing als je het mij vraagt!
Was tijdens het vorige toernooi al zo. :)

• Stovirpi
Señor Sjon schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:30:
[...]

Was tijdens het vorige toernooi al zo. :)
Helemaal gemist! Desalniettemin prima dat ze de zenders fatsoenlijk vullen. De stortvloed herhalingen van ‘The Profit’ zijn op een gegeven moment ook niet meer het kijken waard.

Stack Sats

• tweakduke

tweakduke

Op rtl z vanavond dus start European Championship.
Vier Nederlanders moeten nog in actie komen.

Simon Whitlock v Steve Beaton
Michael Smith v Steve Lennon
Joe Cullen v Jelle Klaasen
Michael van Gerwen v Paul Nicholson
Rob Cross v Danny Noppert
Peter Wright v Jermaine Wattimena

Whitlock en Newton zijn net begonnen aan hun partij.

Tweakers Discord

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat is het stil hier, als V Gerwen er uit ligt :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• tweakduke

tweakduke

Wade of Whitlock die hem gaat winnen :O
Wordt lange pot heb er geen puf voor om dat af te zien. Heb lekker genoten van formule 1.

Nederlanders waren beroerd dit toernooi. Het scheelt voor van Gerwen dat het wk met sets werkt en dus langer duurt. Hij is een beetje wisselvallig de laatste tijd.

Tweakers Discord

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wade dus. Zeer matige finale.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Señor Sjon
Het is weer huilen.
MvG verliest weer eens van RvB, die zich eigenlijk alleen maar kan opladen om tegen MvG te spelen. De wedstrijd gisteren was tranentrekkend en nu wordt ie door Wade weggeveegd en staat ie 8-1 achter.

• Freee!!

Freee!!

8-2 bij het ingaan van de break.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Pinobigbird

doesn't share food!

Wade is dan ook wel weer een typische Wade-wedstrijd aan het gooien. Als het moet gooit ie de dubbel met z'n laatste pijl.
@Gonadan :|
:+

[ Voor 8% gewijzigd door Pinobigbird op 04-11-2018 21:42 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De dubbel gooi je toch altijd met de laatste pijl? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Stovirpi
Wereld van verschil tussen de RvB vanavond en die van vanmiddag..

Stack Sats

• tweakduke

tweakduke

MvG had wel tegengas gegeven. Nu heeft rvb zich inderdaad voor 1 potje opgeladen en is het weer klaar.

Hij zal wel weer schouderophalend commentaar geven. Altijd tegen mij gooien ze zo goed, of ik weet het niet bla bla. RvB dit wil je toch niet meer. Dit is niet om aan te zien, hou de eer aan jezelf.

Edit:
Mooi verslag van the feather. RvB zal inderdaad deze nederlaag even moeten verwerken.
Die grote onzekerheid klopt, je ziet het ook aan hem. Plus dat hij het slecht kan volhouden. Ik ben benieuwd hoe lang die dit volhoudt. Je hoopt altijd wel op de terugkeer van de oude RvB, maar of het er nog in zit...

[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 04-11-2018 22:05 ]

Tweakers Discord

• Señor Sjon
Ik blijf het bijzonder vinden dat ie maar blijft klooien met welke pijlen hij gooit. Je zou zeggen dat ie het met al zijn ervaring nou wel zou moeten weten.

Wel apart dat de MvG-train nu gestopt is. Men gaat nu toch altijd uit van een kans tegen hem als je zijn tornado's overleeft. Die konden vroeger ook 7-8 legs duren en dan was je echt kansloos, maar de laatste tijd zijn het telkens maar een paar legs en kan iemand dat nog makkelijk bijtrekken, zeker als ie weer zit te prutsen op zijn dubbels.

• tweakduke

tweakduke

Ja het is wennen dat MvG niet alles meer wint. We waren best verwend :+
Gelukkig komen nu wel andere spelers weer boven drijven. Smith tegen Wade is een mooie finale.

Tweakers Discord

• Martinusz
Leuke pot die finale :)

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Zuur voor Michael Smith hoor. Wat een slot, die laatste leg was wel bizar hoor, al die gemiste matchdarts (tournamentdarts).

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• Martinusz
Missers begonnen al bij Wade he die leg ervoor, spannend einde in ieder geval!

• Señor Sjon
tweakduke schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:54:
Ja het is wennen dat MvG niet alles meer wint. We waren best verwend :+
Gelukkig komen nu wel andere spelers weer boven drijven. Smith tegen Wade is een mooie finale.
We zitten anders wel in een minder periode nu MvG minder grote toernooien wint. Er staat niemand anders klaar.
De ranking van 21 oktober (lekker traag PDC).
1 (1.562.500) MvG. Had ooit iets van 2 miljoen in de Order of Merit, maar is al een kwart kwijtgeraakt en er staan nog een paar titels op het spel de komende maand.

14 (249.750): RvB houdt dit geen jaren meer vol, zijn ranking stort vanzelf in als ook de Premier League weg valt. Hij heeft gewoon te weinig ritme en alle ballen op het WK duurt ook maar tot ie er een keer in de vroege rondes uit ligt. Komt steeds meer hoog geplaatse spelers vroeg in het toernooi tegen. Eigenlijk is hij vanaf 2010 al aan het jo-jo-en met zijn ranking. Verdedigt ~20k tot het WK na afgelopen weekend. Daar teveel verliezen is genoeg om uit de top 16 te vallen, zeker als de 80k van de halve finale van het WK in gevaar komt.

16: cut-off voor veel toernooien

22 (178.250) Jelle Klaassen: PL verdient anderhalf jaar terug (10e op de ranking), maakt sindsdien alleen weinig klaar en is tussendoor geopereerd aan zijn pols.

28 (150.250): Benito van der Pas: ook te laag om op veel TV-toernooien te spelen. Wint wisselgeld dit jaar met 500-1000 pond per toernooi. Don't quit your day job...

30:(143.500): Wattimena:

32: cut-off voor veel toernooien

36 (116.500): Van der Voort: geen idee hoe het nu met hem gaat, hij komt zelden meer op toernooien? Heeft natuurlijk lang met zijn rug getobd, maar hij was erg goed bezig een paar jaar geleden.
43: (92.500): Kist
44: (92.250): Dekker
46: (82.500): Meulenkamp
47: (82.000): De Zwaan

Veel data van: http://www.dartsdatabase.co.uk/Rankings.aspx

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:20:
[...]

14 (249.750): RvB houdt dit geen jaren meer vol, zijn ranking stort vanzelf in als ook de Premier League weg valt.
Misschien dat ik je gewoon niet goed begrijp hoor... maar de PL is invitatie en valt dus sowieso buiten de ranking. Dat is de afgelopen jaren juist vaak in het nadeel van Raymond geweest. Zijn grootste resultaten boekte hij op de invitatietoernooien.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Señor Sjon schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:42:
Ik blijf het bijzonder vinden dat ie maar blijft klooien met welke pijlen hij gooit. Je zou zeggen dat ie het met al zijn ervaring nou wel zou moeten weten.

Wel apart dat de MvG-train nu gestopt is. Men gaat nu toch altijd uit van een kans tegen hem als je zijn tornado's overleeft. Die konden vroeger ook 7-8 legs duren en dan was je echt kansloos, maar de laatste tijd zijn het telkens maar een paar legs en kan iemand dat nog makkelijk bijtrekken, zeker als ie weer zit te prutsen op zijn dubbels.
Misschien is het verschil ook wel dat men nu door heeft dat je nog wel een kans hebt. Vroegâh waren de meesten ook direct mentaal geknakt na zo'n storm, dat is ook niet meer.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Señor Sjon
ArthurMorgan schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:14:
[...]

Misschien dat ik je gewoon niet goed begrijp hoor... maar de PL is invitatie en valt dus sowieso buiten de ranking. Dat is de afgelopen jaren juist vaak in het nadeel van Raymond geweest. Zijn grootste resultaten boekte hij op de invitatietoernooien.
PL heeft wel een hoofdprijs van 200k en 20k(?) bonus voor de 1e fase. RvB haalt wel 2x 55k op met een 6e plaats dit en vorig jaar. Dat is een fors deel van zijn ranking. Met de kleine toernooien sprokkel je dat niet bij elkaar van januari-mei.

@Gonadan Klopt dat zeg ik ook. Ze zijn korter dan vroeger, dus je kan de storm uitzitten. :P

• tweakduke

tweakduke

@Señor Sjon RvB staat nu voor een belangrijke keuze. Of goed gaan gooien, of gaan denken aan stoppen.
Taylor heeft vorig jaar een goede keuze gemaakt. Nou hoeft een jaar lang afscheid ook niet, maar nu kan het nog. Je wil ook niet roemloos ten onder gaan, omdat je ranking verdampt.
Wat the feather en jij ook al zei: de euro toernooien houdt RvB niet vol, hij heeft geen zin meer in reizen. En wat de premier league betreft, er staat genoeg talent klaar. Er is geen garantie dat hij altijd uitgenodigd wordt.

Dat MvG minder wint is wel goed voor de sport. Helaas staan er geen andere Nederlanders klaar. Hopelijk groeit de Zwaan nog verder door.

Tweakers Discord

• ArthurMorgan
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:22:
[...]

PL heeft wel een hoofdprijs van 200k en 20k(?) bonus voor de 1e fase. RvB haalt wel 2x 55k op met een 6e plaats dit en vorig jaar. Dat is een fors deel van zijn ranking. Met de kleine toernooien sprokkel je dat niet bij elkaar van januari-mei.

@Gonadan Klopt dat zeg ik ook. Ze zijn korter dan vroeger, dus je kan de storm uitzitten. :P
De premier league is een invitatie toernooi. En doet dus niet mee in de pdc ranking. (In geen enkele ranking beter gezegd. Net als de andere invitatie toernooien overigens. )

Linkje erbij gezocht https://sport.infonu.nl/o...or-de-order-of-merit.html

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-11-2018 20:10 ]

• Señor Sjon
Ah, ik dacht dat alles meetelde. My bad. Dan nog heeft RvB nog wat werk te doen. :+

Ander nieuws:
DEELNEMERSVELD GRAND SLAM OF DARTS
Via PDC
2017/18 Winnaar PDC WK; ROB CROSS - 1
2017 Winnaar Grand Slam; MICHAEL VAN GERWEN - 2
2018 Winnaar World Matchplay; GARY ANDERSON - 3
2017 Winnaar jeugd WK; DIMITRI VAN DEN BERGH - 4
2018 Winnaar EK; JAMES WADE - 5
2018 Winnaars World Cup; (Michael van Gerwen) & RAYMOND VAN BARNEVELD - 6
2017 Grand Slam runner-up; PETER WRIGHT - 7
2018 Premier League runner-up; MICHAEL SMITH - 8
2018 World Matchplay runner-up; MENSUR SULJOVIC - 9
2017 WK jeugd runner-up; JOSH PAYNE - 10
2018 EK runner-up; SIMON WHITLOCK - 11
2017 Players Championship runner-up; JONNY CLAYTON - 12
2018 European Tour winnaars; GERWYN PRICE - 13, IAN WHITE - 14, MAX HOPP - 15
2018 Players Championship winnaars; KRZYSZTOF RATAJSKI - 16
Kwalificatietoernooi:
Martin Schindler, Stephen Bunting, Andrew Gilding, Steve Hine, Mark Webster, Keegan Brown, Ryan Searle en Joe Murnan

Via BDO
2018 Winnaar Lakeside - GLEN DURRANT
2018 Lakeside runner-up - MARK MCGEENEY
2018 Kampioen World Masters - ADAM SMITH-NEALE
Top 5 overgebleven spelers BDO-ranking:
Jim Williams, Wesley Harms, Michael Unterbuchner, Scott Mitchell en Gary Robson
Ik denk dat dit weer een slachtpartij onder BDO spelers wordt. Overigens naast MvG en RvB maar één andere Nederlander die mee doet.

• ArthurMorgan
  • Niet online
De BDO heeft weinig meer over. Het is zo jammer dat Lakeside ná het PDC WK is. Dan is het niveau echt niet aan te gluren vind ik. Had dat echt graag andersom gezien. Maar dan nog, zo veel wedstrijden met een gemiddelde van 80-90... Plus dat de sfeer bij de BDO gewoon tam is. bij de PDC is het soms iets te veel Bierhol, maar bij de BDO is het net een bibliotheek.

• Freee!!

Freee!!

ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:32:
De BDO heeft weinig meer over. Het is zo jammer dat Lakeside ná het PDC WK is. Dan is het niveau echt niet aan te gluren vind ik. Had dat echt graag andersom gezien. Maar dan nog, zo veel wedstrijden met een gemiddelde van 80-90... Plus dat de sfeer bij de BDO gewoon tam is. bij de PDC is het soms iets te veel Bierhol, maar bij de BDO is het net een bibliotheek.
Het probleem van de BDO is ondertussen dat de echte top naar de PDC vertrekt (en ik kan ze geen ongelijk geven) en daar op z'n best ergens halverwege instroomt.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-11 14:53

Dhrax

Prog Lord

tweakduke schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:41:
@Señor Sjon RvB staat nu voor een belangrijke keuze. Of goed gaan gooien, of gaan denken aan stoppen.
Taylor heeft vorig jaar een goede keuze gemaakt. Nou hoeft een jaar lang afscheid ook niet, maar nu kan het nog. Je wil ook niet roemloos ten onder gaan, omdat je ranking verdampt.
Wat the feather en jij ook al zei: de euro toernooien houdt RvB niet vol, hij heeft geen zin meer in reizen. En wat de premier league betreft, er staat genoeg talent klaar. Er is geen garantie dat hij altijd uitgenodigd wordt.

Dat MvG minder wint is wel goed voor de sport. Helaas staan er geen andere Nederlanders klaar. Hopelijk groeit de Zwaan nog verder door.
RvB moet gewoon de handdoek in de ring gooien en accepteren dat het gewoon niet meer wil. Weinig thuis, veel reizen, hotel in hotel uit e.d. de koek is gewoon op.

Tegen MvG was hij weer ouderwets goed afgelopen weekend, echter kan hij dergelijke potjes maximaal 1x per week spelen. Met de schema's en concurrentie vandaag de dag is talent en af en toe goed spelen gewoon niet goed genoeg meer.

• Señor Sjon
Hij kan zich altijd extreem opladen tegen MvG om de pot erna de muur niet eens te raken.

Overigens valt het me wel op dat MvG vaak de bijna nachtpartijen heeft de laatste tijd. Ik snap dat ze een zaal vol willen houden, maar je wacht je een ongeluk.

[ Voor 48% gewijzigd door Señor Sjon op 07-11-2018 14:16 ]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-11 15:10

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Señor Sjon schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:42:

Het kan altijd weer omkeren he. Hij is mentaal gewoon zwakker geworden. Het zal me niets verbazen als het in zijn hoofd ineens weer klopt en hij alles weer gaat winnen. Dat zie je bij schaatsers en andere sporters ook wel eens. Paar jaar een mindere periode en dan staan ze er ineens weer.

Als MvG's beste jaren nu al achter de rug zijn dan is hij uiteindelijk maar een schim van Taylor gebleken. Een soort Uytdenhaage: een paar jaar alles winnen en vervolgens wegzakken om nooit meer terug te keren.

Dit dus.

• Señor Sjon
MvG heeft het denk ik te druk met bijzaken op dit moment, zoals de kleur van zijn mouwen. :P

RvB heeft vrijwel altijd spelers boven zich gehad in de PDC, ook toen het nog 'best of BDO' vs 'best of PDC' was. Als ik zijn rankinghistorie bekijk, is het al bijna 10 jaar moeizaam. Vanaf zijn ~40e dus al. Dat is vrij snel in welke sport dan ook. Andere gooi-opa's zoals Wright, Anderson en White doen het wat dat betreft bijna beter.

Eigenlijk was ie al deels geknakt in de verloren finale van de Lakeside tegen Klaassen. Daar ging ie zo slecht mee om. :X

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 07-11-2018 14:27 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zo dat is echt enorm op het nippertje voor Barney....pfff

[ Voor 11% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-11-2018 21:46 ]

• Señor Sjon
En weer verliest MvG de tweede wedstrijd...

• Freee!!

Freee!!

En de eerste BDO'er is door, netjes gedaan door UnterBuchner.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nu hopen op de tweede, Harms.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

En daarmee de eerste Nederlander

• Freee!!

Freee!!

En hij heeft het gedaan.

• Freee!!

Freee!!

En de tweede Nederlander (MvG) is ook door, maar vraag niet hoe :(

• tweakduke

tweakduke

Wat een slechte pot :D maar van Gerwen is door.

Nu heel erg benieuwd of Barney iets moois kan neer zetten tegen Smith

Tweakers Discord

• Freee!!

Freee!!

Eerst Clayton-Robson

• tweakduke

tweakduke

En daarna Krzysztof Ratajski v Adam Smith-Neale

Dus nog even opblijven en ik denk wel dat het de moeite waard is. Barney zal toch een keer moeten.

Tweakers Discord

• Freee!!

Freee!!

Ja, maar ik moet morgen ook weer veel te vroeg op, dus welterusten.

• tweakduke

tweakduke

Helaas. Barney gooide slecht, zonder motivatie, het is triest om te zien. -O- Met 5-0 tegen Smith kan die naar huis. Smith hoefde zich niet eens druk te maken.

Tweakers Discord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RvB kunnen we wel afschrijven helaas. zie hem zich niet klaarmaken voor het WK, en is nu 14e. hij hoort gewoon binnen de top6 te spelen constant.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Señor Sjon
Vreemd genoeg klaagt ie over zijn schema met demonstraties e.d. en ik hoor steeds meer spelers die 9 darters gooien bij het oefenen, maar niet op het podium. Maar goed, voor mijn idee had RvB niet zo'n druk speelschema, hij speelt veruit het minste van iedereen. De bijzaken en hoofdzaken moet ie wellicht wat beter scheiden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Señor Sjon schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:26:
Vreemd genoeg klaagt ie over zijn schema met demonstraties e.d. en ik hoor steeds meer spelers die 9 darters gooien bij het oefenen, maar niet op het podium. Maar goed, voor mijn idee had RvB niet zo'n druk speelschema, hij speelt veruit het minste van iedereen. De bijzaken en hoofdzaken moet ie wellicht wat beter scheiden.
Hij geeft aan te lijden aan burn-out en depressie.Maar hij klaagt al tijden over druk en vermoeidheid met reizen etc. Het hele spel van bijna alle darters is heel erg beïnvloed door prestaties. Indien het minder gaat, gaat dat in het hoofd zitten. mentaal moet je sterk zijn en je kunt van iedereen bij de PDC verliezen. Dan nog het wisselen van materiaal en de (overval) in zijn huis.

• tweakduke

tweakduke

Ja ik heb het artikel van RvB ook gelezen. Verklaart meteen waarom die er zo bij staat op het podium.
Hij zal eerst beter moeten worden wil hij weer tot een goede prestatie komen. Alleen herstel je niet zo snel van een burn-out en depressie. Neem daarbij zijn penibele plaatsing op de ranglijst en het gaat erg lastig worden.

Tweakers Discord

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Nice, 9-darter van Van den Bergh!

• Freee!!

Freee!!

Dat was Bunting ;)

EDIT:
Misschien een tikje voorbarig.

[ Voor 10% gewijzigd door Freee!! op 14-11-2018 21:04 ]

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

• Freee!!

Freee!!

Bedoelde Bunting eruit (ik had verwacht dat die 9-darter de genadeklap zou zijn).

EDIT:
En alsnog (10-6)

[ Voor 5% gewijzigd door Freee!! op 14-11-2018 21:06 ]

• Freee!!

Freee!!

Unterbuchner is lekker bezig tegen Wade (4-1).

• tweakduke

tweakduke

Wade komt weer iets terug, maar leuke pot. Ik had verwacht dat Unterbuchner kansloos was. Fijn om ongelijk te hebben!

Edit:
Nou wat blijkt, Wade is kansloos. Tjonge gaat hard zo. Unterbuchner speelt ook zo relaxed.

[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 15-11-2018 21:40 ]

Tweakers Discord

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Zo, Wade eruit. Wat een verrassing! Unterbuchner, nog nooit van gehoord tot deze week.
Waar is Justin Pipe eigenlijk? Al een tijd niet gezien?

• Freee!!

Freee!!

En laten we hopen dat de volgende BDO-speler (en Nederlander) ook wint, zal lastig worden tegen Gary Anderson.

• tweakduke

tweakduke

Justin Pipe heeft weinig gespeeld dit jaar, de reden weet ik niet. Nieuwlaat liet een tijdje terug al weten in darts inside dat hij zich ook niet heeft gekwalificeerd voor het WK.

Go Wesley Harms *O*

Edit:
Het zat er niet in voor Harms..

Wel vuurwerk tussen Smith en MvG :)

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 15-11-2018 23:02 ]

Tweakers Discord

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:01
Wat heb ik toch een heerlijke pot darts zitten kijken :D

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Dat was weer ouderwets genieten!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mitrailleurvuur van beiden, erg leuk om te zien.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Freee!!

Freee!!

Helaas gemist, moest weer veel te vroeg op.

• Señor Sjon
Pinobigbird schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:50:
Zo, Wade eruit. Wat een verrassing! Unterbuchner, nog nooit van gehoord tot deze week.
Waar is Justin Pipe eigenlijk? Al een tijd niet gezien?
Hij zit nog tussen zijn 2e en 3e pijl van een toernooi gestart in maart. :+

• Freee!!

Freee!!

Gerwyn Price heeft zijn meerdere gevonden in de categorie tegenstander van het podium schreeuwen ;)

• tweakduke

tweakduke

Hij wordt zelfs even toegesproken door Russ Bray.
Kan nog beide kanten op deze pot.

Edit:
Nou als Whitlock hier niet ziek van is. Een stuk of 5 matchdarts missen en zo gaat Price door.

[ Voor 39% gewijzigd door tweakduke op 16-11-2018 23:16 ]

Tweakers Discord

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://www.theguardian.c...ch-features-flatulent-end
https://www.bbc.com/sport/darts/46245993
https://www.nu.nl/sport-o...reemde-geuren-podium.html

Darts nu echt in de spotlights. Niet vanwege de pijltjes maar vanwege ruften en beschudigingen tussen Harms en Anderson.

Shit, hit fan :+

• Señor Sjon
En MvG kan weer een titel doorhalen. Hij had ze eerst bijna allemaal tegelijk in bezit, daar zijn er nog maar een paar van over.

Kinderen kosten een halve seconde in F1, kost dat ook 5 punten gemiddelde? :+

• tweakduke

tweakduke

Anderson vs Price de gemoederen lopen op. Anderson irriteert zich mateloos aan the Iceman.

Tweakers Discord

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://www.nu.nl/sport-o...itte-finale-anderson.html

Nu.nl zegt:
Hij is namelijk de eerste speler uit Wales die een groot televisietoernooi wint.
Bij de PDC misschien, maar Mark Webster en Ritchie Burnett wonnen het BDO wereldkampioenschap, Burnett nog tegen RvB.

• Señor Sjon
Kan me voorstellen dat ze de BDO niet zo serieus meer nemen. ;)

• YoshiBignose
  • Laatst online: 04-11 09:07
tweakduke schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:05:
Anderson vs Price de gemoederen lopen op. Anderson irriteert zich mateloos aan the Iceman.
Mooie match haha _/-\o_ Toen ik het nieuws las klonk het minstens of er bijna een gevecht ontstond was maar het was een beetje geschreeuw van Price en een duwtje van Anderson, niets bijzonders.

Facts don't care about your feelings

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Ik vond het wel echt een leuke match om te zien. Vooral hoe Anderson zich dusdanig laat intimideren dat hij werkelijk waar niks meer gooit. Je gaat 13-12 de pauze in met, als het goed is, een break voorsprong. Daarna gooit hij werkelijk helemaal niets meer en Price wint 4 legs op rij.

Wat mij betreft de terechte winnaar. Hij lijkt in mijn ogen echt helemaal niets verkeerd te doen en Anderson liet zich al vanaf de eerste leg opnaaien.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Schitterende Finale. echt weer eens genoten van het spelletje darts op TV. Je ziet vooral dat nieuwe spelers
de anderen na gaan doen. als MvG telkens zo zijn score viert, en Huybrechts en anderen gaan dat nadoen, tja. Barry Hearn wil dat er meer spektakel is op het podium dan bijv. Ian White. Het is een knappe prestatie van Price die 5j geleden nog pro- rugbyspeler was. nu in 4j bij de PDC nummer 6. Anderson zeurt vaker als hij goede tegenstand krijgt, zo ook eens tegen RvB. je moet gewoon op je beurt wachten, en dan pas naar de Oche voor je eigen beurt.(als je tegenspeler zijn pijlen uit het bord haalt en terug loopt)

• tweakduke

tweakduke

Anderson is ook een slechte verliezer. Het liep niet zoals hij wou en dan gaat die zich om de kleinste dingen ergeren.
Het duwtje tegen Price was ook niet nodig. Het enigste wat Price aan te rekenen is, is dat het juichen niet het tempo uit het spel moet halen. MvG doet dit tijdens zijn loopje bijvoorbeeld. Maar dan nog moet Anderson zijn kalmte bewaren.

Wel jammer dat MvG af en toe hapert, het WK wordt echt geen makkie voor hem.

Tweakers Discord

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41

AzzKickah

06-CENSORED

https://www.nu.nl/sport-o...lgend-jaar-met-darts.html

Oh?

Nou ja, werd ook wel tijd als ik eerlijk ben.

• Señor Sjon
Is meer darts-euthanasie als je het zo wil omschrijven.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:43
Ondanks dat hij het niveau niet meer haalt wat hij ooit heeft behaald, blijft het natuurlijk wel een grootheid en iemand die de dartsport in Nederland groot heeft gemaakt. Vergeet nooit meer die heerlijke avonden van de Embassy, fantastisch waren die weken altijd.

Overigens dat het tijd wordt is ook maar de vraag, het is niet dat hij nu niets meer presteert, hij haalt alleen niet meer het niveau wat hij ooit heeft gehaald.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Hackus schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:51:
Schitterende Finale. echt weer eens genoten van het spelletje darts op TV. Je ziet vooral dat nieuwe spelers
de anderen na gaan doen. als MvG telkens zo zijn score viert, en Huybrechts en anderen gaan dat nadoen, tja. Barry Hearn wil dat er meer spektakel is op het podium dan bijv. Ian White. Het is een knappe prestatie van Price die 5j geleden nog pro- rugbyspeler was. nu in 4j bij de PDC nummer 6. Anderson zeurt vaker als hij goede tegenstand krijgt, zo ook eens tegen RvB. je moet gewoon op je beurt wachten, en dan pas naar de Oche voor je eigen beurt.(als je tegenspeler zijn pijlen uit het bord haalt en terug loopt)
Het was inderdaad een van de leukere finales in tijden. Dat gezegd hebbende vond ik het gedrag van beide heren absoluut not done ... we hebben het hier wel over de top van wereld en daar hoort een bepaald gedrag en respect bij. Die 2 zaken ontbraken gisteren volledig.

Price die na de 1ste gewonnen leg al als een debiele idioot staat te schreeuwen alsof hij al gewonnen had ... zeer vreemd en niet nodig. Je merkte direct aan Anderson dat het mede door dit soort grapjes een lastige partij zou worden. Hij heeft het wat dat betreft nog lang vol gehouden.

Price heeft gewonnen door zich als een arrogante kwast zonder enig respect voor de tegenstander te gedragen. Anderson kan dit als old-skool speler niet handelen ...

Anderson zat overigens met dat duwtje zelf wel fout. Price stond nog op de oche en Anderson moet gewoon zijn beurt afwachten. Hij heeft het voor zichzelf ook wel heel moeilijk gemaakt. Als het op kwaliteit aankomt dan maakt Price geen enkele kans tegen Anderson :)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41

AzzKickah

06-CENSORED

Gynnad schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:45:
[...]

Ondanks dat hij het niveau niet meer haalt wat hij ooit heeft behaald, blijft het natuurlijk wel een grootheid en iemand die de dartsport in Nederland groot heeft gemaakt. Vergeet nooit meer die heerlijke avonden van de Embassy, fantastisch waren die weken altijd.

Overigens dat het tijd wordt is ook maar de vraag, het is niet dat hij nu niets meer presteert, hij haalt alleen niet meer het niveau wat hij ooit heeft gehaald.
Hij wint niks meer en elk jaar staat ie uitermate negatief te praten over zichzelf als het weer eens (een beetje) tegenzit.

De koek is op.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Dhrax Maar goed dat spelers zoals Hankey niet meer meedoen :D
Price gedraagt zich bijna altijd zo uitbundig, dit is niet de 1e keer. en vergeet niet dat hij een finale speelt tegen 1 van de beste darters. zit ook veel emotie bij, en veel kijkers en publiek mogen hem niet.

• St@m
  • Laatst online: 21:13

St@m

@ Your Service

Price is een irritante kerel, dat je blij bent dat je 180 gooi, oke, daar kan ik nog inkomen. Maar zo achterlijk schreeuwen.. man man man.. Het zal niet lang duren of hij blijft er een keer in. Dan knapt er een ader in z'n hoofd.

Nieuwe darters denken dat dit normaal is en gaan het overnemen. Ik zie het nu al in de competitie, staan ze daar als een maffe te schreeuwen als ze een keer 180 gooien :/

Een "kom op dan!" of een "Juist!" prima, daar hoor je me echt niet over. Maar 120 uitgooien in de eerste leg en dan ZO schreeuwen.. hou op joh. Of die 96 :X

En dat aftrekgebaar bij 11-9, en daarna nog eens keihard gaan schreeuwen..
Tja, blijkbaar doet hij niets verkeerd.

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 19-11-2018 13:01 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• tweakduke

tweakduke

Ben aan de ene kant opgelucht dat Barney gaat stoppen. Het was niet fijn om te zien hoe hij speelde de laatste tijd. Aan zijn houding kon je zien dat de koek op is.
Aan de andere kant hoop je dat de oude Barney toch weer terugkomt, tegen beter weten in.
Het is beter zo. Respect dat hij de beslissing heeft genomen d:)b

Tweakers Discord

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op de BBC pagina staat wel een leuk commentaar (tussen de idioten in):
Love Barney but as Sid (Waddell) would say, recently he has been "as flat as a Dutch mountain range" and "sweating like a donkey in a sauna".
:+

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Hackus schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:55:
@Dhrax Maar goed dat spelers zoals Hankey niet meer meedoen :D
Price gedraagt zich bijna altijd zo uitbundig, dit is niet de 1e keer. en vergeet niet dat hij een finale speelt tegen 1 van de beste darters. zit ook veel emotie bij, en veel kijkers en publiek mogen hem niet.
Heb je gelijk in. Hankey is/was ook een echt character.

Ik vraag me af hoe lang Price dit gaat volhouden. Hij kan wel roepen 'hoe meer er geboood word, hoe beter ik speel', maar wanneer gaat dit ook bij hem zelf knagen ... ik vraag het me af. Hij zal ook mindere periodes ingaan, en als het dan niet loopt dan werkt het geschreeuw uit het publiek ook niet echt mee.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dhrax schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:14:
[...]

Heb je gelijk in. Hankey is/was ook een echt character.

Ik vraag me af hoe lang Price dit gaat volhouden. Hij kan wel roepen 'hoe meer er geboood word, hoe beter ik speel', maar wanneer gaat dit ook bij hem zelf knagen ... ik vraag het me af. Hij zal ook mindere periodes ingaan, en als het dan niet loopt dan werkt het geschreeuw uit het publiek ook niet echt mee.
Hij had er ook last van, dat is ook jammer. Hij praat of het hem niet deert, maar dat merk je echt wel. Maar ja, zo is het (huidige) PDC publiek. Was vroeger ook minder (ben bij twee WK's geweest in Purfleet)

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Hackus schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:20:
[...]

Hij had er ook last van, dat is ook jammer. Hij praat of het hem niet deert, maar dat merk je echt wel. Maar ja, zo is het (huidige) PDC publiek. Was vroeger ook minder (ben bij twee WK's geweest in Purfleet)
Purfleet is wel een tijdje terug inderdaad, wel heel gaaf.

Moet zeggen dat ik het darten al volg vanaf de BDO jaren van RvB maar ik toch het liefst thuis op de bank kijk. Het is toch een veredeld carnaval (aka zuipfestijn) waar je in de zaal niet veel van het darten mee krijgt heb ik het idee. Bij de BDO is dit wel stukken minder, andere sfeer, mensen komen daar echt voor het darten.

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 16:19
gambieter schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:33:
https://www.nu.nl/sport-o...itte-finale-anderson.html

Nu.nl zegt:

[...]

Bij de PDC misschien, maar Mark Webster en Ritchie Burnett wonnen het BDO wereldkampioenschap, Burnett nog tegen RvB.
En Leighton Rees! De allereerste die hem won... _/-\o_

• tweakduke

tweakduke

De NOS heeft een mooie aflevering gemaakt van 'andere tijden sport'.

Van Barneveld kondigt afscheid aan: 'Aan alle goede dingen komt een eind' - https://nos.nl/l/2259910

Mooi om terug te zien hoe de begin tijd was. Geeft ook mooi weer wat hij heeft betekend voor de sport.

Tweakers Discord

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweakduke schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:20:
De NOS heeft een mooie aflevering gemaakt van 'andere tijden sport'.

Van Barneveld kondigt afscheid aan: 'Aan alle goede dingen komt een eind' - https://nos.nl/l/2259910

Mooi om terug te zien hoe de begin tijd was. Geeft ook mooi weer wat hij heeft betekend voor de sport.
Leuke docu inderdaad :)

• tweakduke

tweakduke

Het zit Barry Hearn toch niet helemaal lekker de finale Price vs Anderson.
http://www.rtl7darts.nl/n..._en_anderson_krijgen_mog/

https://www.nu.nl/sport-o...e-grand-slam-of-darts.amp

Er wordt toch nog onderzoek naar gedaan. Zelf denk ik dat er misschien een boete wordt gegeven, maar het juichen zal wel niet verboden worden :)

Overigens denk ik dat RvB wel uitgenodigd wordt voor de premier league. Als hij slecht gooit dit WK valt die zover terug op de ranglijst, dat hij zonder uitnodiging op geen toernooi te zien zal zijn.

Dit WK gaat echt belangrijk worden voor zijn afscheidsjaar. Misschien een jaar te laat gestopt? We zullen het gaan zien.

Tweakers Discord

• Freee!!

Freee!!

• tweakduke

tweakduke

Donderdag gaat het WK beginnen *O*
De Zwaan en Jan Dekker mogen meteen spelen op de openingsdag.

Hier het WK bracket
WK bracket

Ik schat MvG, Anderson en Gurney als grootste kanshebbers om te winnen. Barney zou ook een kansje maken als die zijn oude vorm nog zou weer vinden.

Gelukkig zendt RTL7 alles uit, dus de komende weken is er altijd wel iets op TV :9

Tweakers Discord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jan Dekker tegen een vrouw, en wel Lisa Ashton. 3of 4x wk bij BDO en net de Finder master dames gewonnen afgelopen weekend.

• tweakduke

tweakduke

Ja van de Zwaan verwacht ik wel wat dit WK. Hij kan voor een stunt zorgen, zijn 2e wedstrijd op donderdag is tegen Cross die totaal niet in vorm is. Jan Dekker komt de 1ste ronde niet door denk ik, kan die weer snel achter de desk gaan zitten bij RTL.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 64 ... 155 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bracket is vast live!
In te vullen tot en met 15 december 19.00 uur.

https://challonge.com/nl/WKDarts2023

Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.

Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com

Live Rankings:
https://www.dartsrankings.com

PDC YouTube kanaal:
YouTube: YouTube