Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Professioneel Darts - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 155 Laatste
Acties:
  • 307.068 views

Onderwerpen

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:24
Leuke intro bij Chris Landman v Derk Telnekes, gewoon lekker in het Nederlands, "Viva Hollandia" op de achtergrond, fantastisch. Daarvoor Sharon Prins gekeken, alhoewel ze de partij goed doorkwam, verbaasde mij wel het niveauverschil tussen de dames en heren. In de meeste sporten snap ik het wel, maar in deze precisiesport verbaasde het mij vooral.

Edit: Ik hoop niet die dochter van Warren tegen te komen in een donker steegje als ze zo enthousiast is. :9

[ Voor 13% gewijzigd door alex3305 op 07-01-2018 22:47 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:53
Hackus schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:00:
Wat staat het geluid bij het bord altijd hard he, bij BDO WK
Heel irritant inderdaad. Verder is het niveau beduidend minder in vergelijking met de PDC.
Vroeger keken we allemaal naar de Lakeside om Barney te zien maar toen wisten amper Nederlanders van bestaan van de PDC.

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 14:48
Vlassie1980 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:06:
[...]

Heel irritant inderdaad. Verder is het niveau beduidend minder in vergelijking met de PDC.
Vroeger keken we allemaal naar de Lakeside om Barney te zien maar toen wisten amper Nederlanders van bestaan van de PDC.
De PDC bestaat pas relatief kort. Maar je hebt een soort van gelijk. Destijds speelde Scholten al bij de PDC en dat vond iedereen een beetje gek hier.

Play every day

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:06

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
gr8slayer schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:21:
De PDC bestaat pas relatief kort. Maar je hebt een soort van gelijk. Destijds speelde Scholten al bij de PDC en dat vond iedereen een beetje gek hier.
In de begintijd speelde Scholten ook gewoon bij de BDO hoor. Die is pas later over gestapt.
Maar volgens mij is het inderdaad pas echt geworden toen ook Barney over stapte.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vlassie1980 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:06:
[...]

Je komt net van het PDC WK, dan is de 1e en prelim minder ja. en bij de PDC is de top32 Pro en bij de BDO werkt bijna iedereen naast het darten. De bij de PDC waren er ook veel wedstrijden tot 90gem. ;)
Spelers al Danny Noppert, Scott Mitchell etc gooiden ook +-96. Eigenlijk niet te vergelijken eerlijk gezegd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:07
Gonadan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:42:
[...]

In de begintijd speelde Scholten ook gewoon bij de BDO hoor. Die is pas later over gestapt.
Maar volgens mij is het inderdaad pas echt geworden toen ook Barney over stapte.
Voor mijn gevoel kwam het meer los doordat er o.a. door Van Gerwen opnieuw meer aandacht voor kwam. Het is voor mij ook een jaar of 5 een zwart gat geweest. BDO had veel namen verloren en PDC werd nergens uitgezonden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Gonadan

Gonadan

Señor Sjon schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:32:
Voor mijn gevoel kwam het meer los doordat er o.a. door Van Gerwen opnieuw meer aandacht voor kwam. Het is voor mij ook een jaar of 5 een zwart gat geweest. BDO had veel namen verloren en PDC werd nergens uitgezonden.
Ja de huidige hype bedoel je? Die is inderdaad meer door die MvG ingezet. Ik doel meer op de initiële kennismaking met de PDC naast de BDO. Dat was de tijd dat bijvoorbeeld ook spelers als Part en Painter serieus waren (als ik het mij goed herinner). Uiteraard won Taylor alsnog bijna alles. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:24:
[...]

Ja de huidige hype bedoel je? Die is inderdaad meer door die MvG ingezet. Ik doel meer op de initiële kennismaking met de PDC naast de BDO. Dat was de tijd dat bijvoorbeeld ook spelers als Part en Painter serieus waren (als ik het mij goed herinner). Uiteraard won Taylor alsnog bijna alles. :+
En Colin Lloyd, Peter Manley, Roland Scholten. RTL zend al jaren darten uit, alleen eerder op RTL5. Voor de meesten is het nu pas bekend vanwege MvG. Net als F1 met Max ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Yupiler
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11 07:16
nino_070 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:00:
[...]

Van Gerwen heeft dit jaar gewoon nog hoger gemiddeld gegooid dan Cross. Laat hem het eerst maar over langere tijd bewijzen.
ik zat een beetje terug te lezen.

maar dit is nu precies wat iedereen met Rob Cross deed/doet. "laat hem dat langer doen, laat hem dat op het hoogste niveau is blijven doen".

Maar in heel het jaar heeft hij gewoon constant gepresteerd en zeker tijdens momenten waarop het moest. Kijk naar tegen Van den Bergh , Smith en MvG op afgelopen WK.

Die vent lijkt momenteel meer de drive te hebben dan Michael. Die ook al een tijdje geen absurde gemiddeldes heeft gegooid of zelfs een 9 darter.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11 23:35
Yupiler schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:44:
[...]

maar dit is nu precies wat iedereen met Rob Cross deed/doet. "laat hem dat langer doen, laat hem dat op het hoogste niveau is blijven doen".

Maar in heel het jaar heeft hij gewoon constant gepresteerd en zeker tijdens momenten waarop het moest. Kijk naar tegen Van den Bergh , Smith en MvG op afgelopen WK.

Die vent lijkt momenteel meer de drive te hebben dan Michael. Die ook al een tijdje geen absurde gemiddeldes heeft gegooid of zelfs een 9 darter.
MvG heeft een jankende baby thuis :P dat is het verschil met het jaar ervoor haha.
Maar behalve het WK, was Cross dan ook constant? (ik heb geen idee)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In dit aantal sets, dit gemiddelde halen is echt goed hoor. vaak gaat het om 11-19 legs wat je op tv ziet

• Yupiler
Martinusz schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:49:
[...]

MvG heeft een jankende baby thuis :P dat is het verschil met het jaar ervoor haha.
Maar behalve het WK, was Cross dan ook constant? (ik heb geen idee)
Bij elk toernooi waar hij zich moest bewijzen stond hij zijn mannetje wel. Uiteraard soms wel eens een gemiddelde van rond de 95. Maar Cross zit eigenlijk altijd rond de 100 en met de WK finale gooide hij zijn hoogste ooit met 107.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Yupiler schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:03:
[...]
Bij elk toernooi waar hij zich moest bewijzen behalve het laatste stond hij zijn mannetje wel.
FTFY ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:53
Lakeside kijken via livestream is wel geinig maar het is zo'n lager niveau... Ik zou ook graag zo goed willen gooien hoor maar het is wel een aanzienlijk verschil met de PDC zoals vorige weken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Justin van Tergouw opnieuw BDO World Youth Champion

• Martinusz
Hackus schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:21:
Justin van Tergouw opnieuw BDO World Youth Champion
Zag hem laatst op tv, dat manneke kan al goed gooien, heeft al van niet de minste gewonnen!

• Señor Sjon
Yupiler schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:44:
[...]

Ergens werd wel gezegd dat MvG zijn overdrive zo weinig nodig heeft, dat ie dat een beetje kwijt is. Maar als ie meer gepushed gaat worden, dan komt dat denk ik wel weer. Overigens gooide hij in een of ander vloertoernooitje twee 9 darters in één wedstrijd.
https://sportnieuws.nl/da...it-twee-9-darters-murray/

en later in het jaar nog één: https://sportnieuws.nl/da...t-players-championship-9/

Cross had in november ook verloren van Cullen en tijdens het WK heeft ie meer dan 10(?) matchdarts overleeft. In ieder geval een paar tegen Smith, tegen Van den Berg mist vdB een stuk of 6-7 dubbels op rij in de laatste set, anders had vdB met 3-1 de laatste set gewonnen. Tegen MvG had Michael ook 6 matchdarts gemist. Soms staan de sterren zo uitgelijnd en win je. Ik zie het een beetje als Klaassen vs RvB in 2006(?). Daarna is Klaassen soms wel sterk, maar geen regelmatige (halve) finalist.

Er zijn gewoon meer spelers geweest die als de volgende Taylor werden neergezet na een goed jaar. Het bereiken is misschien nog wel makkelijker dan er blijven.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Martinusz schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:27:
[...]

Zag hem laatst op tv, dat manneke kan al goed gooien, heeft al van niet de minste gewonnen!
Gooit in de 93 gem en 54% op de dubbels in 4 sets. Daarmee kan ie wel kwartfinale bij de heren meespelen.(BDO)

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Señor Sjon Toch kijk ik graag uit naar de Premier League, dan gaat ie vaker gooien tegen de 'betere' spelers. Ik denk stiekem dat ie zich best thuis gaat voelen. Zin in. :)

• Señor Sjon
Ik hoop dat het goed gaat. :) Ik heb Smith en Family Guy Bunting ook als next-best-thing gepresenteerd zien worden, ook in de PL.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ja, zo zijn er wel meer waar goede verwachtingen waren, en vaak ook wel rede toe toch?
Er zijn er ondertussen al best wat in de PL door het ijs gezakt en ik denk (en hoop) dat Cross een blijvertje is.
Mede omdat ie ook een lekker tempo heeft. (Suljovic bv :X )

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hippocampus schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:58:
@Señor Sjon Toch kijk ik graag uit naar de Premier League, dan gaat ie vaker gooien tegen de 'betere' spelers. Ik denk stiekem dat ie zich best thuis gaat voelen. Zin in. :)
PL gaat maar om 1st to 7 legs met maximaal 12 legs ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijkt er niemand naar de BDO finale?

Eerst gelijkopgaand tot 4-4, Durrant in de versnelling naar 6-4 in sets en kansen om te breken, en toen sloegen de zenuwen toe en hij krijgt bijna geen pijl meer in de dubbel.

Terug naar 6-6, en nu staat "Gladiator" Mark McGeeney 2-0 voor in de beslissende set, en heeft de darts. Hoe zal hij met de druk omgaan?

Edit: bij 2-1 had McGeeney 3 darts voor dubbel 18, dus niet. Durrant gooit madhouse, maar er was een eikel die hard "boe" riep net als hij wilde gooien. Hoop dat ze die de zaal hebben uitgezet. Sudden death nu.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 14-01-2018 20:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@gambieter Ikke Wa. Niet hoogstaand qua niveau, maar wel genoten

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uiteindelijk stortte McGeeney in na die gemiste darts voor het WK, geen deuk in een pakje boter daarna. Durrant dus weer WK, ben benieuwd wanneer die naar de PDC gaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hari-Bo
  • Laatst online: 17:01
gambieter schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:13:
Uiteindelijk stortte McGeeney in na die gemiste darts voor het WK, geen deuk in een pakje boter daarna. Durrant dus weer WK, ben benieuwd wanneer die naar de PDC gaat.
Als hij nu overstapt moet hij toch zijn prijzengeld inleveren?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hari-Bo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:28:
Als hij nu overstapt moet hij toch zijn prijzengeld inleveren?
Contractueel mag het inderdaad niet, maar het is toch eerder gebeurd? Barney deed het in 2006, ondanks finaleplaats toch naar PDC.

Anyway, volgens http://www.gazettelive.co...lmighty-quarter-14149668:
But a year on from his remarkable comeback against Paul Hogan, Duzza did it again, stringing together four sets on the bounce to break his opponent’s heart, and in doing so finally bringing to an end the debate over his future and whether he’ll ever move to the PDC.

Due to contractual ties which prevent BDO players who make the semi-final or final from switching codes immediately after the World Championships, Durrant set the record straight ahead of his second round tie against Daryyl Fitton earlier this week, confirming his intention to have a crack at the PDC Q-School had he not made it past the last eight.

But he also said that if he did advance to the last four or further, he would commit his future to the BDO, which he confirmed on Channel 4 after his marathon match.

• Señor Sjon
Tsja, hij kan de BDO domineren of een bijrol spelen bij de PDC. Zo zijn de kaarten inmiddels wel geschud. De bijrol bij de PDC levert wel meer ponden op.

@gambieter hier werd alleen via YT de wedstrijd uitgezonden. Buiten het AD is in de MSM vrijwel niks meer over de BDO te vinden.

• Martinusz
Señor Sjon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:43:
Tsja, hij kan de BDO domineren of een bijrol spelen bij de PDC. Zo zijn de kaarten inmiddels wel geschud. De bijrol bij de PDC levert wel meer ponden op.

@gambieter hier werd alleen via YT de wedstrijd uitgezonden. Buiten het AD is in de MSM vrijwel niks meer over de BDO te vinden.
Ligt eraan wat je verwachtingspatroon is, nee hij zal niet ineens MvG verslaan, maar Barney en Jelle gooiden soortgelijke gemiddeldes bij BDO, die kunnen er toch ook leuk van leven bij de PDC ;) denk dat je makkelijker kan leven ervan bij de PDC dan bij de BDO, tenzij je elk jaar kampioen wordt bij de BDO :P

• Señor Sjon
Dat klopt. Maar je ziet met de gemiddeldes van RvB dat ie elk jaar wel 1-2 plekjes zakt op de ranking. Ik kan me zijn laatste finale op een major niet eens herinneren.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Señor Sjon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:43:
Buiten het AD is in de MSM vrijwel niks meer over de BDO te vinden.
Teletekst (601) had regelmatig updates B)

Maar kan het BDO-kampioenschap niet echt serieus meer nemen nadat de PDC zo'n vlucht genomen heeft. Wat mij betreft voegen ze de twee gewoon samen :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PDC kun je niet vergelijken met de BDO. Bij de BDO werkt bijna iedereen en is het darten bijzaak.
Bij de PDC spelen de mensen die ervan moeten leven. Het is juist goed deze bonden naast elkaar, je kunt dan kiezen om over te stappen. je kunt niet met z'n allen finales spelen, dan zie je nu bij de PDC wel. je zakt zo een eind weg, als oa Lewis en Wade. Neemt niet weg, dat als je de tour speelt je de mogelijkheid hebt snel te stijgen. Ik denk dat je binnen de PDC ook meer uitdaging hebt. bij de BDO blijft het meer de kroegsport van onder elkaar darten en zijn ze meer (vrienden). Ik zie Durrant -mocht ie overstappen- als top 20 speler. Nogmaals, er kunnen maar 2 spelers een finale spelen :D

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hackus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:33:
PDC kun je niet vergelijken met de BDO. (...) je kunt niet met z'n allen finales spelen
Helemaal mee eens, maar bij de PDC spelen ze ook niet allemaal alleen maar finales. Daarvoor heb je juist meerdere toernooien, met niveau-verschillen etc. Een beetje het tennis-model :P Maar goed, gaat toch niet gebeuren.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

naitsoezn schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:46:
[...]

Helemaal mee eens, maar bij de PDC spelen ze ook niet allemaal alleen maar finales. Daarvoor heb je juist meerdere toernooien, met niveau-verschillen etc. Een beetje het tennis-model :P Maar goed, gaat toch niet gebeuren.
De meeste toernooien die we zien zijn altijd dezelfde spelers. Ik zie liever UK Open dan de meeste andere toernooien. de PL spelers zie je het hele jaar door toch ? (Vaak is het top 16 en soms aangevuld.)

RvB kan ook beter op de vloer spelen en stijgen in ranking, heeft ie meer aan dan proberen the PL te winnen.

• Davidshadow13
  • Laatst online: 20:17
Señor Sjon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:19:
Dat klopt. Maar je ziet met de gemiddeldes van RvB dat ie elk jaar wel 1-2 plekjes zakt op de ranking. Ik kan me zijn laatste finale op een major niet eens herinneren.
In 2017 nog wel de World Cup gewonnen natuurlijk (al was dat samen met MvG). Laatste solo finale dateert inderdaad alweer van The Masters in 2015.

HD4Life @ Full-HD

• Yupiler
Durrant had gezegd dat als hij het WK won dat hij bij de BDO bleef en als hij verloor voor de PDC ging.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50

Pinobigbird

doesn't share food!

De fixtures van de Premier League zijn bekend.
https://www.pdc.tv/news/2...t-premier-league-fixtures
MvG opent tegen Cross en sluit af tegen Barney.

Speelronde 1 1 februari, Dublin
Mensur Suljovic - Simon Whitlock
Gary Anderson - Michael Smith
Daryl Gurney - Raymond van Barneveld
Michael van Gerwen - Rob Cross
Peter Wright - Gerwyn Price

Speelronde 2 8 februari, Cardiff
Smith - Gurney
Cross - Whitlock
Van Gerwen - Wright
Price - Anderson
Van Barneveld - Suljovic

Speelronde 3 15 februari, Newcastle
Suljovic - Smith
Gurney - Price
Wright - Cross
Anderson - Van Gerwen
Whitlock - Van Barneveld

Speelronde 4 22 februari, Berlijn
Smith - Whitlock
Price - Suljovic
Van Gerwen - Gurney
Cross - Van Barneveld
Wright - Anderson

Speelronde 5 1 maart, Exeter
Anderson - Cross
Gurney - Wright
Suljovic - Van Gerwen
Van Barneveld - Smith
Whitlock - Price

Speelronde 6 8 maart, Leeds
Van Gerwen - Whitlock
Price - Van Barneveld
Wright - Suljovic
Anderson - Gurney
Cross - Smith

Speelronde 7 15 maart, Nottingham
Smith - Wright
Whitlock - Gurney
Suljovic - Cross
Price - Van Gerwen
Van Barneveld - Anderson

Speelronde 8 22 maart, Glasgow
Gurney - Suljovic
Van Gerwen - Smith
Anderson - Whitlock
Wright - Van Barneveld
Cross - Price

Judgement Night 29 maart, Belfast
Suljovic - Anderson
Smith - Price
Van Barneveld - Van Gerwen
Gurney - Cross
Whitlock - Wright

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pats, boem: Darts: PDC to scrap walk-on girls after broadcaster talks

Geen sexy geklede dames meer die contrasteren met die lelijke darts-spelers. Barst maar los... :X

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Er was toch al langer sprake van dat de walk on girls geschrapt zouden worden?
(althans zoiets hoorde ik tijdens het laatste wk)

Ik zal het niet missen in elk geval. :)

• Gonadan

Gonadan

Logisch, het slaat eigenlijk nergens op. Het past niet bij de moraal die we pretenderen te willen hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Gonadan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 08:38:
Logisch, het slaat eigenlijk nergens op. Het past niet bij de moraal die we pretenderen te willen hebben.
Maar wat voegt het toe aan het darten dan?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 08:38:
Ik geloof niet dat de dames zich onder druk als Walk-On Girl optreden. Dus wie bepaalt dan of het wenselijk is of niet.

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-11 13:13
Rationeel gezien slaan de Walk-On-Girls inderdaad nergens op. Maar het is was een van de charmes van het PDC darts. De dames deden het graag. Ik vond het gewoon een leuk accent bij de opkomst ceremonie. Die wel meer dingen bevat die dan nergens op slaan. Zoals John McDonald, de muziek, de wandeling tussen de barricades en het publiek erachter. Blijft over het primaire pijltjesgooien.

En wie het zonder het nergens op slaande geleuter van de RTL7 commentatoren wil volgen kan weer terecht bij ITV4.

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:59
Waarom staan er alleen mannelijker schrijvers op het podium? Insinueren ze nu dat vrouwen deze taak niet uit kunnen voeren? Tijd om hier verandering in te brengen.

/sarcasm

Stack Sats

• Gonadan

Gonadan

Hippocampus schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:32:
Maar wat voegt het toe aan het darten dan?
Helemaal niets.
Hackus schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:02:
Ik geloof niet dat de dames zich onder druk als Walk-On Girl optreden. Dus wie bepaalt dan of het wenselijk is of niet.
We pretenderen tegenwoordig volledig gelijkwaardig te willen handelen en vrouwen niet als lustobject te willen zien. In dat licht zijn die meiden gewoon niet meer van deze tijd, ook al is het vrijwillig.
Ik gebruik bewust de term pretenderen, omdat volgens mij heel veel mensen dit stiekem nog wel prima vinden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zie er niks verkeerds in. Dat er een groep (vrouwen) is die dit op hun mening beoordelen is ook prima. Velen laten zich lijden door deze geuitte meningen op (a) sociale media. Er loopt momenteel al sowieso 1 petitie tegen deze beslissing. We zien wel wat het oplevert

• Gonadan

Gonadan

Hackus schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:45:
Ik zie er niks verkeerds in. Dat er een groep (vrouwen) is die dit op hun mening beoordelen is ook prima. Velen laten zich lijden door deze geuitte meningen op (a) sociale media. Er loopt momenteel al sowieso 1 petitie tegen deze beslissing. We zien wel wat het oplevert
Het is te makkelijk om het weer op die manier aan de kant te schuiven. Als man vind ik dit weinig toevoegen en ook het principe van pitspoezen vind ik kansloos. Dat was al mijn mening voordat social media bestonden.
Het is gewoon een erg lastig te doorbreken patroon. Blijkbaar is er weer zo'n metoo rel nodig om dingen in beweging te krijgen. Dan vraag ik mij wel af in hoeverre dit een bewuste beslissing is of dat ze gewoon mee gaan op de hype.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 14:50
Dat vrouwengedoe is volgens mij nieteens de reden. De reden is dat de PDC wil uitstralen dat darts een serieuze sport is en geen ordinair volksvermaak. Bron: MvG, zie link in het bbc artikel

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nino_070 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:30:
Dat vrouwengedoe is volgens mij nieteens de reden. De reden is dat de PDC wil uitstralen dat darts een serieuze sport is en geen ordinair volksvermaak. Bron: MvG, zie link in het bbc artikel
Sky heeft dit besloten in hun uitzendingen, en de PDC heeft het dus bij elke zender toegepast. Barry Hearn heeft recent nog verklaard dat het nooit zou gebeuren zolang hij 'de baas' is

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Zag ik het goed dat Cadby ook aanwezig is in de zaal? Volgens mij omhelsde Huybrechts hem bij z'n opkomst.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik schakel in bij 9-1 voor MvG tegen Huybrechts. Staat het nu opeens 9-6 :+

• Martinusz
Quad schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:02:
Zag ik het goed dat Cadby ook aanwezig is in de zaal? Volgens mij omhelsde Huybrechts hem bij z'n opkomst.
Zitten in hetzelfde team toch..

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:50:
[...]

Het is te makkelijk om het weer op die manier aan de kant te schuiven. Als man vind ik dit weinig toevoegen en ook het principe van pitspoezen vind ik kansloos. Dat was al mijn mening voordat social media bestonden.
Het is gewoon een erg lastig te doorbreken patroon. Blijkbaar is er weer zo'n metoo rel nodig om dingen in beweging te krijgen. Dan vraag ik mij wel af in hoeverre dit een bewuste beslissing is of dat ze gewoon mee gaan op de hype.
Het gaan mij niet specifiek om Walk on Girls, het gaat ook om de dansers, -kort om- het entertainment te zien bij de PDC. als het zo doorgaat verdwijnen Cheerleaders ook nog.

even over het darten zelf; ik heb alleen RvB v Chisnall gezien vrijdag

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 28-01-2018 12:12 ]

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 01:06
Waarom staat er live bij rtl 5?

• Stovirpi
Van Barneveld staat redelijk goed te gooien. Volhouden nu.

Stack Sats

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Luuksche schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:38:
Van Barneveld staat redelijk goed te gooien. Volhouden nu.
Niveau is minder dan vanmiddag, maar nu ff doorzetten. Suljovic maakt nog net ff 6-4

• Stovirpi
Hackus schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:42:
[...]

Niveau is minder dan vanmiddag, maar nu ff doorzetten. Suljovic maakt nog net ff 6-4
7-4, met een (hele) belangrijke finish voor RvB. Ik hou het vertrouwen:)

Stack Sats

• Martinusz
Stagiair vanavond de regie? Man man man, te laat terug schakelen, interview afkappen voor een walk-on die al bijna is afgelopen, een volledige beurt missen van Barney door te laat terug schakelen....

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barney Army

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:16
spannend. MvG zal m wel pakken. Hopelijk pakt RvB het deze keer wel sportief op.

• Quad
  • Nu online
Pfft, zo ineens is Barney gebroken en gooide hij niks meer.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Quad schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:12:
Pfft, zo ineens is Barney gebroken en gooide hij niks meer.
Jammer he. Maar toch een finale behaalt en klaar voor de volgende tegenstander.

• Señor Sjon
Ik ben blij dat RvB weer wat beter is, ze pakten om en om 3 legs, alleen MvG net wat meer turbo. Hij mist in het begin ook weer erg veel dubbels. Ik hoop in ieder geval dat Barney hier wat hoop uit put en wat minder zwartgallig reageert.

Ik ben ook blij dat Cross eruit gegooid is in de kwartfinale. RTL7 commentaar was niet te genieten rond de nieuwe messias.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vanavond start de Premier League 2018

Mensur Suljovic v Simon Whitlock
Gary Anderson v Michael Smith
Daryl Gurney v Raymond van Barneveld
Michael van Gerwen v Rob Cross
Peter Wright v Gerwyn Price

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-10 10:38
Ben benieuwd naar MvG, hij heeft natuurlijk wel wat recht te zetten tegen Cross.
Hopelijk haalt Cross zijn niveau van het afgelopen jaar, dan kan het een spannende premier league worden dit jaar.

PSN: Curvaa_

• Martinusz
Leuke partijen tot nu toe :) Barney alsnog gelijk, zijn specialiteit

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RvB is weer moe van het reizen en allerlei smoezen

• Freee!!

Freee!!

Dat ze gestopt zijn met de walk-on girls kan ik snappen, maar met de daarvoor opgegeven redenen snap ik de aanwezigheid van die dansmariekes op het podium niet zo.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dan zouden ze er ook twee goed gebouwde mannen bij moeten zetten ;)

Nou, Cross V. van Gerwen 8)

Edit; Nou MvG had er weinig moeite mee, Cross kwam niet echt los.

[ Voor 25% gewijzigd door Hippocampus op 01-02-2018 22:51 ]

• Quad
  • Nu online
Lekker hoor Price! Goede comeback gemaakt!

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Quad schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 23:35:
Lekker hoor Price! Goede comeback gemaakt!
Ja dat wel, maar Wright liet wel wat liggen daar. Ook gekkenwerk dat ie steeds weer met ander materiaal gooit.

• Curva
Ik heb me wel verbaasd over Gary Anderson... In die leg waarbij hij 6 pijlen op dubbel 1 miste, gooide Gary en Michael gezamenlijk rond de 20 pijlen naar een dubbel.

• Martinusz
Curva schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:40:
Ik heb me wel verbaasd over Gary Anderson... In die leg waarbij hij 6 pijlen op dubbel 1 miste, gooide Gary en Michael gezamenlijk rond de 20 pijlen naar een dubbel.
Ja dat was best bizar, hij was ook echt kwaad, nu zeker na afloop!
Hackus schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:21:
RvB is weer moe van het reizen en allerlei smoezen
Nou dat is wel heel erg kort door de bocht en selectief quoten.
Hij was juist blij dat hij nog een punt kon scoren en was zelfs beetje trots op zichzelf, verre van depri.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Martinusz schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:27:
[...]

Ja dat was best bizar, hij was ook echt kwaad, nu zeker na afloop!

[...]

Nou dat is wel heel erg kort door de bocht en selectief quoten.
Hij was juist blij dat hij nog een punt kon scoren en was zelfs beetje trots op zichzelf, verre van depri.
"Ik begin al kapot moe aan de wedstrijd", en jonge spelers verwerken dat makkelijker. Ik ben al een week in Engeland al die stress en dat reizen.

Zo beter ;)

Ik hoor niemand over Whitlock die echt goed stond te spelen, of heeft niemand de 1e partij gezien ?

• Curva
Hackus schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:17:
[...]

"Ik begin al kapot moe aan de wedstrijd", en jonge spelers verwerken dat makkelijker. Ik ben al een week in Engeland al die stress en dat reizen.

Zo beter ;)

Ik hoor niemand over Whitlock die echt goed stond te spelen, of heeft niemand de 1e partij gezien ?
Ik heb hem gezien! :w
Ik was wel verbaasd over het niveau. Het was een erg leuke partij, mooiste moment was die leg waarin Whitlock zijn 100+ score wegzet ipv voor de bull te gaan en Suljovic pakte die leg door 138 (?) uit te gooien. Jammer dat Suljovic het daarna niet meer kon bijbenen. Het zou leuk zijn als Whitlock weer zijn oude niveau kan benaderen of bereiken. Hij deed niet voor niks de afgelopen paar jaar niet mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Curva op 02-02-2018 12:57 ]

• Señor Sjon
Hackus schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:17:
[...]

Zo beter ;)

RvB moet gewoon geen interviews meer geven. Hij had ook postbode kunnen blijven, vraag daar maar eens hoe het gaat. :X

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Adrian Lewis is voorlopig geschorst vanwege dit akkefietje:

Dat is tenminste een echte kroegtijger "zullen we even naar buiten stappen?" :p

Het einde van de wedstrijd staat niet op dat filmpje, maar daar werd Lewis handtastelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 03-02-2018 02:13 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:01
[YouTube: https://youtu.be/gN3c4pNnTYQ]

@gambieter einde match staat wel op deze video.
Lewis heeft net als Phil behoorlijk vervelende en verstorende trekjes.

[ Voor 59% gewijzigd door nachtnet op 03-02-2018 10:44 ]

• Freee!!

Freee!!

nachtnet schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:42:
[...]
Lewis heeft net als zijn mentor Phil behoorlijk vervelende en verstorende trekjes.
Zo leraar zo leerling :(

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59
Apart moment bij de UK Open Qualifier finale. Webster zijn pijl valt uit het bord voordat hij hem kan pakken en toch worden de punten meegeteld. Mooi dat van Gerwen evengoed heeft gewonnen

• Stovirpi
gambieter schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 02:06:
Adrian Lewis is voorlopig geschorst vanwege dit akkefietje:

[video]

Dat is tenminste een echte kroegtijger "zullen we even naar buiten stappen?" :p

Het einde van de wedstrijd staat niet op dat filmpje, maar daar werd Lewis handtastelijk.
Na drie keer kijken snap ik nog steeds niet wat nu feitelijk het probleem was?

Stack Sats

• Martinusz
Luuksche schreef op zondag 4 februari 2018 @ 02:27:
[...]

Na drie keer kijken snap ik nog steeds niet wat nu feitelijk het probleem was?
Uh je tegenstander aanvliegen :? Bij de keel grijpen, of hoort dat erbij? :?

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:48
Ik heb de diverse filmpjes bekeken.
Lewis had gewoon wat professioneler over moeten komen en niet zo opgefokt moeten reageren.

Maar men meldt dat hij naar de keel greep.
Eigenlijk vind ik dat nog wel meevallen.
Hij geeft de tegenstander een duw op de borst.
Dat had hij al niet moeten doen, maar om dan te zeggen naar de keel grijpen snap ik dan niet.

Maar Lewis had zich gewoon moeten inhouden en het moeten negeren.

2250 WP Zuid PVoutput

• Stovirpi
Martinusz schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:45:
[...]

Uh je tegenstander aanvliegen :? Bij de keel grijpen, of hoort dat erbij? :?
Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn. Wat gebeurde er voorafgaand aan het aanvliegen van zijn tegenstander..

Stack Sats

• Martinusz
Luuksche schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:28:
[...]

Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn. Wat gebeurde er voorafgaand aan het aanvliegen van zijn tegenstander..
Als ik het goed begreep en zag was de Spanjaard van mening dat Lewis hem duwde bij een laatste pijl, terwijl Lewis er een meter achter staat ofzo. Vanaf dat moment is Lewis boos over die beschuldiging.

Spanjaard lijkt ook een irritant ventje, maar daar moet je gewoon boven staan.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Moeilijk te beoordelen als je niet de hele situatie weet. (Lewis geval)

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
https://twitter.com/_LukeBeaumont/status/959510438911315970

Het is niet echt keelgrijpen, meer duwen. Maar goed, dat is niet echt relevant. Hij gedraagt zich gewoon als een mongool (en niet voor de eerste keer).

Facts don't care about your feelings

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat was alweer de 2e speelavond in de Premier League
Michael Smith 7-4 Daryl Gurney
Rob Cross 1-7 Simon Whitlock
Michael van Gerwen 5-7 Peter Wright
Gerwyn Price 3-7 Gary Anderson
Raymond van Barneveld 7-5 Mensur Suljovic

Gary weer goed bezig en klaar voor UK-Open kwalificatie. RvB won nipt aan, maakte me ff zorgen de laatste legs. Peter Wright weer met rechte pijlen na legs of 5 weer op juiste weg. dubbels goed alleen de 1e legs rond de 90 tov MvG 103, maar die scoorde minder op dubbels. Cross lijkt echt last te hebben van alles buiten de wedstrijden om. alle druk en aandacht in UK als nieuwe PDC Kampioen. Smith mooie gewonnen van Gurney

• Gonadan

Gonadan

Is die Cross nu gewoon ingestort of is Whitlock écht terug?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Freee!!

Freee!!

Gonadan schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:29:
Is die Cross nu gewoon ingestort of is Whitlock écht terug?
Allebei een beetje waarschijnlijk.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:24
Lekkere partij gisteren tussen van Gerwen en Wright, mooie overwinning voor Wright die al dacht eerder een puntje te pakken toen van Gerwen ineens 170 uitgooide.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50

Pinobigbird

doesn't share food!

MvG mist een 9-darter op de achtste pijl en Gary gooit 'm meteen maar even uit in 12 darts met 170 :o _/-\o_
Allebei een gemiddelde van 110. Heerlijke pot was het.

Wat gebeurde er nou bij Cross v. Wright? Wright wilde geen hand geven na afloop en wees naar de oche, zichtbaar boos. Cross keek verbaasd en was zich van geen kwaad bewust.

[ Voor 10% gewijzigd door Pinobigbird op 15-02-2018 23:01 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Martinusz
Opvallend Smith en Whitlock ongeslagen.

• Señor Sjon
Crap, helemaal gemist gisteren. |:(

• Martinusz
Op RTL 7 sowieso pas om 00:00 met uitzenden -O- vanwege EL voetbal :/ waar toch geen NL ploeg aan mee doet.

• Stovirpi
RTL 7 moet zich niet profileren als "de darts zender van Nederland". Ik vertik het om gebruik te maken van de (betaalde) livestream die zij bieden.

Stack Sats

• Señor Sjon
Tsja, voetbal levert nog steeds kijkers op

Darts: 323k, 5,5% https://www.kijkonderzoek...emid,133/file,dp-8-57-0-p
FC balophetdak: 358k, 6,3% https://www.kijkonderzoek...emid,133/file,dp-1-57-0-p

• Freee!!

Freee!!

Maar wat zijn de demografische cijfers :? Ik heb het idee (maar corrigeer me gerust), dat dartskijkers gemiddeld iets kapitaalkrachtiger zijn dan voetbalkijkers en daarmee aantrekkelijker voor sommige adverteerders.

• Señor Sjon
Denk eerder andersom. ;) Vergis je niet in de GoT demografie vs. de rest van Nederland.

• Freee!!

Freee!!

Señor Sjon schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:44:
Denk eerder andersom. ;) Vergis je niet in de GoT demografie vs. de rest van Nederland.
Ik denk dat het meevalt, ik ken nog wel een paar darters (niet PDC niveau) en ik heb het in het verleden zelf ook wel gedaan.

Pagina: 1 ... 60 ... 155 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bracket is vast live!
In te vullen tot en met 15 december 19.00 uur.

https://challonge.com/nl/WKDarts2023

Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.

Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com

Live Rankings:
https://www.dartsrankings.com

PDC YouTube kanaal:
YouTube: YouTube