vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Nu wel. Ik dacht al dat jij een halve minuut voor liep.St@m schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:00:
Nou, klaar. Of niet...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
HeheGonadan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:01:
[...]
Nu wel. Ik dacht al dat jij een halve minuut voor liep.
Barney zal wel denken, hij is te verslaan!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik split ook nooit (als de tegenstander op een finish staat). Dubbel is een dubbel.gambieter schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:02:
Ik snap dat nou nooit. Drie darts voor dubbel 7, dan doe je toch 6+dubbel 4 of 2+dubbel 6?
Waarom? Dan offer je meteen een pijl op voor het geval je aan de binnenkant gaat gooien. Gewoon zonde.gambieter schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:02:
Ik snap dat nou nooit. Drie darts voor dubbel 7, dan doe je toch 6+dubbel 4 of 2+dubbel 6?
Dat is wat anders dan de bull welke sowieso een pijl extra kost als je die mist, dus dan zet je hem weg.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja maar ik had ook weer gelijk he, die 3-2 deed t mSt@m schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:42:
[...]
Haha het is weer het wk, een Nederlander gooit even wat minder en jaapstobbe is er weer hoor!ik had je al gemist.
Je hebt alle tijd (want drie darts) en je kunt meer risico nemen met het richting de binnenkant gooien.Gonadan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:04:
Waarom? Dan offer je meteen een pijl op voor het geval je aan de binnenkant gaat gooien. Gewoon zonde.
Dat is wat anders dan de bull welke sowieso een pijl extra kost als je die mist, dus dan zet je hem weg.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Retorische vraag, want ik heb daarstraks even gekeken bij de online kledingwinkel.
[ Voor 44% gewijzigd door St@m op 28-12-2017 00:07 ]
En het was toch de druk denk ik, hij heeft zoveel kansen gehad om 3-1 3-2 af te maken in legs.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Maar wat win je daar mee?gambieter schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:06:
Je hebt alle tijd (want drie darts) en je kunt meer risico nemen met het richting de binnenkant gooien.
Meer risico is niet meer raak en het kost sowieso een pijl.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je bang bent om te missen moet je splitten, want dan kun je direct door met missen op de volgende dubbel.Gonadan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:08:
[...]
Maar wat win je daar mee?
Meer risico is niet meer raak en het kost sowieso een pijl.
Als je gewoon met vertrouwen gooit gooi je elke oneven dubbel gewoon direct.
[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 28-12-2017 00:11 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan zouden figuren als Price, Taylor en MvG nooit een dubbel missenSt@m schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:10:
Direct als niet splitten..gambieter schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:12:
[...]
Dan zouden figuren als Price, Taylor en MvG nooit een dubbel missen
Ik zou zeggen, ga darten, zoek iemand die redelijk kan checken en ga splitten als de ander op een finish staat. Ben benieuwd hoe snel je op de tactiek terug komt.
[ Voor 26% gewijzigd door St@m op 28-12-2017 00:15 ]
Ik snap hem wel hoor. Ik probeer alleen een niet darter uit te laten leggen waarom dat logisch zou moeten zijn.St@m schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:10:
Als je bang bent om te missen moet je splitten, want dan kun je direct door met missen op de volgende dubbel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Snap ik, ik haakte inGonadan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:16:
[...]
Ik snap hem wel hoor. Ik probeer alleen een niet darter uit te laten leggen waarom dat logisch zou moeten zijn.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Als je een beetje gedart hebt dan weet je gewoon dat je niet moet splitten als de ander op finish staat. Maar als jij er zo zeker van bent, ga het iedereen op de order of merit dan maar uitleggen dat ze het verkeerd doen.gambieter schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:18:
"Niet-darter" & "ga darten". Even los van de arrogante aanname dat iemand geen darts speelt of heeft gespeeld, er zijn meer wegen naar Rome. Net zoals Suljovic dubbel 14 als favoriet heeft, terwijl anderen die juist ontwijken.
Kun je wel lekker eigenwijs gaan doen, maar er is een reden. Die leggen wij je uit. Zonde van je pijl. Je gaat staan om een dubbel raak te gooien, niet om een dubbel mis te gooien. Als je gaat staan om een dubbel mis te gooien / bang bent om te missen, dan moet je zeker splitten. Dan heb je (mits je de grote X raak gooit, en vervolgens een pijl aan de binnenkant gooit) inderdaad een extra pijl op een dubbel.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Maar goed, ik zie dat sommigen hun meningsuiting als een dartwedstrijd zien. Gooi gerust verder
En het grote voordeel van dubbel 16 is dat je direct een volgende dubbel hebt als je aan de binnenkant mist en die reeks gaat door tot dubbel 1.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Nee dat is het niet, wat heeft rekenen naar een dubbel te maken met splitten als de ander op een finish staat. Als Suljevic op 30 staat gooit ie echt niet eerst 2 en dan dubbel 14 terwijl vd Bergh staat te wachten op tops.gambieter schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:41:
Het is gewoon onderdeel van strategie en setup. Je ziet dat zelfs een Anderson nog altijd probeert op tops uit te komen, RvB heeft gezwabberd tussen dubbel 18, nu dubbel 16.
Maar goed, ik zie dat sommigen hun meningsuiting als een dartwedstrijd zien. Gooi gerust verder
Als jij denkt dat dat wel een betere tactiek is, be my guest.
Je hebt in ieder geval antwoord op je vraag gekregen, jammer dat het geen bevredigend antwoord was voor je.
Klopt. En met een oneven dubbel heb je dat niet. Zeker als je de eerste pijl eronder gooit, dan loop je met de tweede pijl het risico dat je de derde pijl niet eens op de dubbel kan gooien. Vandaar dubbel 7 > 6+dubbel 4, dan zit je weer in de reeks. Dat een MvG of een Taylor dat niet doet, soit, maar daaronder zijn er genoeg die echt niet standaard hoog scoren op dubbels. Toen RvB opeens naar dubbel-18 ging als favoriet, was er genoeg commentaar dat de reeks eindigde bij dubbel 9.Freee!! schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:46:
Maar ergens op uit proberen te komen doe je (over het algemeen) in de wegzetbeurt, als je nog niet kunt uitgooien.
En het grote voordeel van dubbel 16 is dat je direct een volgende dubbel hebt als je aan de binnenkant mist en die reeks gaat door tot dubbel 1.
Je kunt de eerste pijl gewoon zien als de wegzetbeurt en een makkelijkere verdere reeks.
Heb je nog niet door dat het toontje waarop Gonadan en jij bezig waren gewoon arrogant was? Zelfs als je zo goed was dat je op dat PDC toneel staat, zelfs dan is het ongepast. Maar dat soort gelul als "ga darten" en "niet-darter" is gewoon zielig.St@m schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:47:
Je hebt in ieder geval antwoord op je vraag gekregen, jammer dat het geen bevredigend antwoord was voor je.
[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 28-12-2017 00:57 ]
Prima dat jij het arrogant vindt. Ik leg je allen maar uit dat je het aan den lijve moet ondervinden waarom je tactiek niet gaat werken. Ga darten dus. En aangezien dit gesneden koek is voor iedere darter snap ik de opmerking van @Gonadan prima.gambieter schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:53:
[...]
Klopt. En met een oneven dubbel heb je dat niet. Zeker als je de eerste pijl eronder gooit, dan loop je met de tweede pijl het risico dat je de derde pijl niet eens op de dubbel kan gooien. Vandaar dubbel 7 > 6+dubbel 4, dan zit je weer in de reeks. Dat een MvG of een Taylor dat niet doet, soit, maar daaronder zijn er genoeg die echt niet standaard hoog scoren op dubbels. Toen RvB opeens naar dubbel-18 ging als favoriet, was er genoeg commentaar dat de reeks eindigde bij dubbel 9.
Je kunt de eerste pijl gewoon zien als de wegzetbeurt en een makkelijkere verdere reeks.
[...]
Heb je nog niet door dat het toontje waarop Gonadan en jij bezig waren gewoon arrogant was? Zelfs als je zo goed was dat je op dat PDC toneel staat, zelfs dan is het ongepast. Maar dat soort gelul als "ga darten" en "niet-darter" is gewoon zielig.
Ik heb ook dit toernooi al meerdere malen gezien dat iemand naar een bepaalde dubbel toe werkt inclusief 'een dubbel splitten' (een getal gooien om op een andere dubbel uit te komen)
Het is echt maar net wat iemand op dat moment in z'n hoofd heeft... bij twijfel altijd naar een dubbele dubbel werken, dat is de extra pijl waard. Behalve als je denkt alles te kunnen raken, dan lekker gooien op wat er op je pad komt.
Maar kijk maar naar dubbel 5 bv, das zo'n kakdubbel die je moet gooien maar niet aan de binnenkant, dus zijn er veel darters die 'm liever niet gooien, alleen komen ze meestal van tops, dan moet je wel.
Maar laten we eerlijk wezen, dubbel 19 of dubbel 17 gaat men 'normaal' ook niet voor, totdat het niet anders kan.
Het is tops, dubbel 10, dubbel 5, of dubbel 16 dubbel 8 (liggen redelijk in 1 lijn dus favoriet) dubbel 4.
Dubbel 18 deed Barney nogwel eens, wat ook geen slimme out is, want na enkel 9 is het huilen.
Éen van de twijfelachtige checks is 121, ik zou juist altijd beginnen met bull/bullseye terwijl bijna iedereen op trip 20 begint.
Splitten kan als je tegenstander niet op een finish staat, anders is drie pijlen op de dubbel beter.gambieter schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:18:
"Niet-darter" & "ga darten". Even los van de arrogante aanname dat iemand geen darts speelt of heeft gespeeld, er zijn meer wegen naar Rome. Net zoals Suljovic dubbel 14 als favoriet heeft, terwijl anderen die juist ontwijken.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Dit zijn alle resterende 3e ronde partijen die bepalen wie met Van Gerwen en Van Barneveld naar de kwartfinales gaan.
[ Voor 37% gewijzigd door jaapstobbe op 28-12-2017 08:59 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Noem het b shit.Hippocampus schreef op donderdag 28 december 2017 @ 02:46:
Sorry maar het is echt b-shit om perse niet te splitten om uit te gooien met 3 pijlen.
Ik heb ook dit toernooi al meerdere malen gezien dat iemand naar een bepaalde dubbel toe werkt inclusief 'een dubbel splitten' (een getal gooien om op een andere dubbel uit te komen)
Het is echt maar net wat iemand op dat moment in z'n hoofd heeft... bij twijfel altijd naar een dubbele dubbel werken, dat is de extra pijl waard. Behalve als je denkt alles te kunnen raken, dan lekker gooien op wat er op je pad komt.
Maar kijk maar naar dubbel 5 bv, das zo'n kakdubbel die je moet gooien maar niet aan de binnenkant, dus zijn er veel darters die 'm liever niet gooien, alleen komen ze meestal van tops, dan moet je wel.
Maar laten we eerlijk wezen, dubbel 19 of dubbel 17 gaat men 'normaal' ook niet voor, totdat het niet anders kan.
Het is tops, dubbel 10, dubbel 5, of dubbel 16 dubbel 8 (liggen redelijk in 1 lijn dus favoriet) dubbel 4.
Dubbel 18 deed Barney nogwel eens, wat ook geen slimme out is, want na enkel 9 is het huilen.
Éen van de twijfelachtige checks is 121, ik zou juist altijd beginnen met bull/bullseye terwijl bijna iedereen op trip 20 begint.
Zonder arrogant over te komen maar ik kan wel zeggen dat ik een paar jaar regionaal een aardig potje heb kunnen darten op hoog niveau en dan is het gewoon niet verstandig om te splitten als jouw tegenstander op een dubbel staat. Dan speel je gemiddelde legs van 18-21 darts en heb je alle pijlen nodig.
Drie kansen op je dubbel
VS max twee kansen op je dubbel.
In het ergste geval van niet splitten heb je ook twee kansen op je dubbel.
Daar hoef je niet slim voor te zijn om dat te bedenken. Lijkt mij.
[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 28-12-2017 10:31 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Van den Bergh, Henderson, Lewis, Alcinas, Brown en West.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik ben bang dat je daar drie fout hebt (Henderson, Brown en West), ik geef Cross, Taylor en Anderson betere kansen.Quad schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:06:
Ik ga vandaag geld zetten op:
Van den Bergh, Henderson, Lewis, Alcinas, Brown en West.
Aan de andere kant zou je gelijk kunnen hebben als we even kijken naar de hoeveelheid seeds, die het tournooi al verlaten hebben (met als laatste Peter Wright op 2).
Uiteraard is dit met een dikke knipoog, maar elk normaal mens die de bracket heeft ingevuld had 'm allang in de prullenbak kunnen gooien, gezien het verloop van het toernooi.Freee!! schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:12:
[...]
Ik ben bang dat je daar drie fout hebt (Henderson, Brown en West), ik geef Cross, Taylor en Anderson betere kansen.
Aan de andere kant zou je gelijk kunnen hebben als we even kijken naar de hoeveelheid seeds, die het tournooi al verlaten hebben (met als laatste Peter Wright op 2).
De wedstrijden van vanmiddag en de 1e van vanavond zullen niet echt voorspelbare westrijden zijn. Taylor en Anderson zullen hun partijen wel winnen, ben ik van overtuigd.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Hij was toch laatst nog bij Autolease Twente.St@m schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:06:
Wisselt Klaassen nou van sponsor per reclameblok![]()
Retorische vraag, want ik heb daarstraks even gekeken bij de online kledingwinkel.
Ik noem niemand arrogant hier btw, maar er zijn omstandigheden waarbij je 'een goed excuus' hebt om een single te gooien om op een betere dubbel uit te komen. Dat is dus een dubbel die je dan zowel in de single mag gooien om alsnog een dubbel over te hebben. Ook de positie op het bord van die dubbel kan van invloed zijn. Dus bij 38 over is het heel gangbaar om eerst een 6 te gooien om daarna voor dubbel 16 te gooien. Waar je tegenstander op staat maakt niets uit.backupdevice schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:23:
[...]
Noem het b shit.
Zonder arrogant over te komen maar ik kan wel zeggen dat ik een paar jaar regionaal een aardig potje heb kunnen darten op hoog niveau en dan is het gewoon niet verstandig om te splitten als jouw tegenstander op een dubbel staat. Dan speel je gemiddelde legs van 18-21 darts en heb je alle pijlen nodig.
Ook al hebben sommige het blijkbaar anders aangeleerd is het in mijn ogen gewoon b-shit om het nooit te doen. That's all.
Dat sommigen het wel zo aangeleerd hebben gekregen maakt niet dat het ineens gangbaar is. @Joostje123 legde het al mooi uit, in principe kost het je gewoon een pijl, dus in principe is het gewoon niet handig om te doen.
Een antwoord wat negen van de tien darters zal geven, maar blijkbaar toch een ongewenst antwoord op de vraag.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er zijn darters die het wel doen en er zijn er die het niet doen. De redenen waarom zijn toegelicht.
Het is lood om oud ijzer alleen is er een licht voordeel als iemand (al dan niet tijdelijk) moeite heeft met een dubbel.
Weer een pijl die zomaar uit het bord komt vallen, wat is dat met die borden dit jaar?
[ Voor 12% gewijzigd door Hippocampus op 28-12-2017 14:03 ]
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om te discussiëren over de discussie maar de vraagsteller is verre van vrij van blaam dus mag echt niet klagen.
En het is dus _geen_ lood om oud ijzer. Dat was ik net al vrij duidelijk in dacht ik.
Best raar inderdaad. Een tijdje terug heel veel bouncers. Apart.
[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 28-12-2017 14:05 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Webster gaat goed, Alcinas helaas niet zo.
De bounces zijn wel extreem dit WK.
Zonde Alcinas, kom je 2-0 voor in legs, laat hij het volledig weer liggen op gebied van scorend vermogen en loopt hij weer achter de feiten aan.
Nou, dit was dus een trainingspotje voor Webster. 4-0, in de zak en door.
[ Voor 61% gewijzigd door Quad op 28-12-2017 14:28 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Dat maakt het mogelijk moeilijker voor beiden. Maar het gaat om het moment en de omgeving, het blijft het WK.Hippocampus schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:50:
@gambieter Die twee zijn teamgenoten, dus die zullen elkaar toch wel gewent zijn ondertussen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Turf ook even het aantal keer dat hij wel direct voor een dubbel gaat.Freee!! schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:20:
En ik heb warempel Mensur net zien splitten (38 via 6 - dubbel 16), fijne voor die discussie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij heeft een slechte worp, staat niet stil, heeft een rare favoriete dubbel... en loopt alvast naar het bord tijdens z'n laatste pijl.
Nee inderdaad, het is wel een aparte speler. Maar ik vind het altijd wel leuk als hij erbij is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dikke overwinning voor Van den Bergh..
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Als je een rustige techniek wilt moet je Pipe gaan kijken.jaapstobbe schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:42:
Ik heb me echt zitteren irriteren aan dat gewapper van Suljovic, vooral in vergelijking met de zeer rustige en stabiele techniek van van den Bergh.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
EDIT:
Eens kijken hoeveel er overblijven voor de kwartfinales, wetend dat er nog minimaal één afgaat twee afgaan omdat er straks twee keer twee tegen elkaar spelen.
[ Voor 55% gewijzigd door Freee!! op 28-12-2017 16:05 . Reden: Correctie ]
Zo rustig was dat niet met het publiek op de achtergrond met zijn laatste partij.Gonadan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:44:
[...]
Als je een rustige techniek wilt moet je Pipe gaan kijken.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Zat jij daar weer te brullen dan? Dacht dat je thuis op de bank moest blijven?Hari-Bo schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:53:
Zo rustig was dat niet met het publiek op de achtergrond met zijn laatste partij.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik wel eens, raakte het bord wel, maar dat was alles 😉
Ok voor alle duidelijkeid . Ik spreek uit mijn ervaring die een periode van 15 jaar beslaat, waarvan 10 in de lokale ere divisie en regionale teams. Ik heb tegen de Nederlandse en buitenlandse top gegooid en denk dus wel iets van het spelletje te weten.Hippocampus schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:39:
[...]
Ik noem niemand arrogant hier btw, maar er zijn omstandigheden waarbij je 'een goed excuus' hebt om een single te gooien om op een betere dubbel uit te komen. Dat is dus een dubbel die je dan zowel in de single mag gooien om alsnog een dubbel over te hebben. Ook de positie op het bord van die dubbel kan van invloed zijn. Dus bij 38 over is het heel gangbaar om eerst een 6 te gooien om daarna voor dubbel 16 te gooien. Waar je tegenstander op staat maakt niets uit.
Ook al hebben sommige het blijkbaar anders aangeleerd is het in mijn ogen gewoon b-shit om het nooit te doen. That's all.
Je hebt gelijk als het over zomer, 4e , 3e en 2e divisie gaat. Op het moment dat het niet meer om beurten maar pijlen gaat is de door jouw beschreven taktiek niet de juiste.
Zou mooi zijn als hij het haalt. Begin bijna sympathie te krijgen. Nu het dansje nog kappen en hij mag door naar de halveHackus schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:47:
@St@m Weet je nog ?
😉
In deze spanning zou je wel Suljovic verwachten, maar dit is het WK.
Dat was dus een vrij vlotte middagsessie.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Misschien begrijp ik je niet goed. Bedoel je met pijlen i.p.v. beurten dat zodra je hoger speelt dan de lokale bitterballencompetitie het ineens allemaal om het gemiddelde draait?backupdevice schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:50:
[...]
Ok voor alle duidelijkeid . Ik spreek uit mijn ervaring die een periode van 15 jaar beslaat, waarvan 10 in de lokale ere divisie en regionale teams. Ik heb tegen de Nederlandse en buitenlandse top gegooid en denk dus wel iets van het spelletje te weten.
Je hebt gelijk als het over zomer, 4e , 3e en 2e divisie gaat. Op het moment dat het niet meer om beurten maar pijlen gaat is de door jouw beschreven taktiek niet de juiste.
Vandaar dat ik zeg dat splitten kan, maar alleen als de tegenstander niet op een dubbel staat.
[ Voor 51% gewijzigd door backupdevice op 28-12-2017 18:32 ]
Ik zou het al niet doen als de tegenstander op een gemakkelijke finish staat (bijvoorbeeld op 60 of 48).backupdevice schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:24:
[...]
Vandaar dat ik zeg dat splitten kan, maar alleen als de tegenstander niet op een dubbel staat.
[ Voor 28% gewijzigd door backupdevice op 28-12-2017 18:55 ]
Maar feitelijk heeft het alleen zin als je heel zeker weet dat de kans dat je die andere dubbel met twee pijlen uit gooit veel groter is dan dat je de huidige met drie pijlen niet redt.
Maarreh, is er geen zinniger onderwerp om het over te hebben onderhand?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat klinkt bijna alsof je aanraadt 6 met een shanghai één uit te gooien.Hippocampus schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:02:
Het euvel zit 'm in de 'extra' pijl die je dan als marker gooit aan de buitenkant. Dus het aanvallen van de dubbel is niet voluit maar vanaf de buitenkant want als je dan een single gooit ben je alsnog de klos.
Maar hier lekker doorgaan over dat je het nooit moet doen
Dat zal je na het wegzetten bij die andere dubbel niet anders doen. De marker is er niet bewust buiten hoor.Hippocampus schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:02:
Het euvel zit 'm in de 'extra' pijl die je dan als marker gooit aan de buitenkant. Dus het aanvallen van de dubbel is niet voluit maar vanaf de buitenkant want als je dan een single gooit ben je alsnog de klos.
[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 28-12-2017 19:37 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je moet doen wat voor jouw het beste is.Hippocampus schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:36:
Ach welnee. Ik ben de discussie ondertussen ook wel zat zo. Vanmiddag gooide de nummer 5 van de wereld een 6 om dubbel 16 over te houden op het wereldkampioenschap en geen haan die er naar kraaide.
Natuurlijk gebeurt het wel eens. Maar een speler die goed in zijn vel zit (en Suljevic zat echt niet goed in z'n vel vanmiddag) doet het niet/heel zelden. Suljevic was bang om te missen, dus die ging voor extra zekerheid. Weet even niet meer of die de dubbel 16 wel gooide. Ik kan je overigens wel met 99% zekerheid zeggen dat Suljevic 10 wilde gooien voor dubbel 14. Hij 'miste' dus gewoon de pijl op het grote vlak. Bij 6 en 10 kan je dat gelukkig gebeuren.Hippocampus schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:36:
Ach welnee. Ik ben de discussie ondertussen ook wel zat zo. Vanmiddag gooide de nummer 5 van de wereld een 6 om dubbel 16 over te houden op het wereldkampioenschap en geen haan die er naar kraaide.
Geeft al wel direct aan waarom het niet handig is, het grote vlak kun je ook missen..en dan?
[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 28-12-2017 19:48 ]
Die was raak, hij sloot die leg af met twee pijlen.St@m schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:45:
[...]
Natuurlijk gebeurt het wel eens. Maar een speler die goed in zijn vel zit (en Suljevic zat echt niet goed in z'n vel vanmiddag) doet het niet/heel zelden. Suljevic was bang om te missen, dus die ging voor extra zekerheid. Weet even niet meer of die de dubbel 16 wel gooide.
Die had ik nog even over het hoofd gezien, kun je nagaan hoe lang ik al niet meer dart.Ik kan je overigens wel met 99% zekerheid zeggen dat Suljevic 10 wilde gooien voor dubbel 14. Hij 'miste' dus gewoon de pijl op het grote vlak. Bij 6 en 10 kan je dat gelukkig gebeuren.
* Gonadan is blij als de wedstrijden zo weer beginnen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mwah, in de lagere divisie’s zie je het wel vaak hoor, maar hoe hoger je komt hoe minder je het ziet.Gonadan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:51:
Dan nog. Het gebeurde één keer in de hele partij, de rest ging wel gewoon op de dubbel. Wat weer precies aan sluit bij wat de meesten al zeggen. Het gebeurt wel eens, maar is niet gangbaar om te doen. En objectief gezien ook niet logisch.
* Gonadan is blij als de wedstrijden zo weer beginnen
Dan niet zozeer vanwege het oneven maar is men gewoon veel beter in de ene dubbel dan de andere.backupdevice schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:56:
Mwah, in de lagere divisie’s zie je het wel vaak hoor, maar hoe hoger je komt hoe minder je het ziet.
Ik deed het ook nooit, want ik ben hobbyist en in alle dubbels even slecht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwacht iemand nog verrassingen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
![]()
Bracket is vast live!
In te vullen tot en met 15 december 19.00 uur.
https://challonge.com/nl/WKDarts2023
Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.
Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com
Live Rankings:
https://www.dartsrankings.com
PDC YouTube kanaal:
YouTube: YouTube