Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Bensimpel
Positieve meneer
Toch een mooi uurloonHan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:07:
[...]
£ 350.000,- / € 410.000,-
Er zijn dagen dat ik dat niet verdien
verdienen misschien wel, ontvangen niet
Nu MGV eigenlijk alles wel heeft gewonnen, wat nu nog meer? Volgend jaar weer alles winnen?
😆 - Denk ook eens om ;)
Ben benieuwd.
Heb erg zin in Ahoy 16 maart
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Misschien gaat ie wel een Rosbergje doenBensimpel schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:11:
[...]
Toch een mooi uurloon
Nu MGV eigenlijk alles wel heeft gewonnen, wat nu nog meer? Volgend jaar weer alles winnen?
[ Voor 74% gewijzigd door Badeend op 02-01-2017 23:13 ]
Dat is alsof je geen gp3 volgt want er bestaat formule 1.jaapstobbe schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:02:
Mooi toernooi, nu volgt een zwart gat zonder darts!!! Sorry maar BDO WK is echt om te huilen...
True, het niveau is iets lager, maar er zijn genoeg spannende potten om te volgen.
Bij de BDO daarentegen

Link naar een tweet: https://twitter.com/_AndyHa/status/816032953872646144?s=09
Nee ik denk dat hij een paar WK's op zijn naam wilt hebben.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Gerwen
Anderson
Wright
Lewis
Taylor
Barneveld
Wade
Chisnall
Klaassen
Huybrechts
[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 02-01-2017 23:25 ]
Die wil Taylor uit alle boeken gooienmartinusz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:15:
Nee ik denk dat hij een paar WK's op zijn naam wilt hebben.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Arme man...en inderdaad een groter contrast bestaat er niet. Zo zie je maar dat darts een concentratiesport is.Joster schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:14:
Lekker hoor, goed niveau gehaald weer![]()
Bij de BDO daarentegen![]()
![]()
Link naar een tweet: https://twitter.com/_AndyHa/status/816032953872646144?s=09
Yes Klaasen!nachtnet schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:21:
2017 prem league
Gerwen
anderson
wright
lewis
taylor
barneveld
wade
chisnall
klaassen
huybrechts
Bron?nachtnet schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:21:
2017 prem league
Gerwen
anderson
wright
lewis
taylor
barneveld
wade
chisnall
klaassen
huybrechts
Dus toch Kim en geen Mensur
nachtnet schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:21:
2017 premiere league
Gerwen
Anderson
Wright
Lewis
Taylor
Bbarneveld
Wade
Chisnall
Klaassen
Huybrechts
Huybrechts is wel enigzins verassend. Suljovic was misschien logischer geweest maar die twijfelde zelf.
[ Voor 48% gewijzigd door ik222 op 02-01-2017 23:25 ]
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Je onderschat het feit dat deze gasten grotendeels van het jaar samen optrekken. Beetje Olav Mol / Verstappen idee. Die lui delen lief en leed samen. Vind het wel mooi om te zienik222 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:29:
Wat heeft die reporter van RTL gerookt trouwens. Kijk dat MvG enigzins emotioneel is snap ik maar die verslaggever staat zelfs nu nog bijna te janken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zelfde geldt voor het negatieve commentaar op de commentatoren. Voorlopig lullen ze uren 'pijltjes gooien' aan elkaar en groeien zij ook mee met de sport. Ik vind het prima, niet perfect, maar voldoendeGonadan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:31:
Gewoon mooi gezegd dit hoor. Kan je sarcastisch over doen maar het is gewoon gaaf.

Wat een WK was dit, wat een geweldige wedstrijden hebben we gezien. Wat mij betreft is dit een WK om nooit te vergeten.
Nu afkicken en aftellen naar de Premier League, met, voor mij persoonlijk als hoogtepunt, Ahoy! Ich bin dabei!

Michael van Gerwen, de verdiende wereldkampioen!
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Tot welke datum moeten we nu afkicken?
Ik zwaai wel vanaf de tafels naar jou in de ringQuad schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:38:
[...]
Nu afkicken en aftellen naar de Premier League, met, voor mij persoonlijk als hoogtepunt, Ahoy! Ich bin dabei!![]()
[...]

Eind januari The Masters en 2 februari Premier League.AzzKickah schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:39:
't Was een top-WK.
Tot welke datum moeten we nu afkicken?
Bier omlaag gooien gaat makkelijker dan omhoog!Pinobigbird schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:42:
[...]
Ik zwaai wel vanaf de tafels naar jou in de ring![]()
Mazzelpik.
[ Voor 36% gewijzigd door Quad op 02-01-2017 23:43 ]
⏩ PVOutput☀️
PDC Darts @OfficialPDC
Michael van Gerwen in his press conference now, just taking a call from the Dutch Prime Minister. As you do... #WHDarts

Jammer dat je daar niet meer van ziet.rolandos582 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:47:
Wtff is dat voor gek dan
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
https://kijkonderzoek.nl/.../Itemid,133/file,d1-0-0-p
Nog nooit werd een dartswedstrijd bij RTL 7 beter bekeken dan die van gisteravond!
Met dank aan MvGoutlandos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:03:
Met ruim 2,1 miljoen kijkers het best bekeken programma van gister. Darts is hot again!
Nog nooit werd een dartswedstrijd bij RTL 7 beter bekeken dan die van gisteravond!
Volgens mij is het toch echt Barney die het in .nl op de kaart gezet heeft destijds?martinusz schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:05:
[...]
Met dank aan MvGwant als "we" ergens winnen, dan is iedereen ineens geinteresseerd
(zie ook formule 1)
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
En zo is het. In '98 won Barney de BDO WK en in '99 werdt het ineens in Nederland uitgezonden (dacht ik).Sindsdien werd het hot en begonnen jonge darters geinteresseerd te raken. Zonder Barney was er misschien geen van Gerwen.ATS schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:10:
[...]
Volgens mij is het toch echt Barney die het in .nl op de kaart gezet heeft destijds?
Ook opvallend dat de NOS opeens meer aandacht geeft vanaf dit WK, na alle ophef over het sportman gedoe. Voorheen een summier berichtje, nu meer artikelen, reporter ter plekke, liveblog... moet niet gekker wordenoutlandos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:03:
Met ruim 2,1 miljoen kijkers het best bekeken programma van gister. Darts is hot again!
We hebben het toch over nuATS schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:10:
[...]
Volgens mij is het toch echt Barney die het in .nl op de kaart gezet heeft destijds?
Of ga je vertellen dat er al 20 jaar 2,1 miljoen kijkers zijn voor darts sinds Barney?
Barney heeft nog steeds veel fans, maar zolang er geen NLér wat wint, kakt dat ook weer in.
* dr.lowtune heeft al moeite om met 3 pijlen 20 punten bij elkaar te gooien op 't bord
Die Anderson lijkt me trouwens een uitermate sympathieke kerel, in tegenstelling tot Taylor...(ik kan 't natuurlijk mis hebben, ik ben een gelegenheidskijker
Er is toch ook een tijdje weinig aandacht voor geweest?martinusz schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:24:
[...]
We hebben het toch over nu![]()
Of ga je vertellen dat er al 20 jaar 2,1 miljoen kijkers zijn voor darts sinds Barney?
Barney heeft nog steeds veel fans, maar zolang er geen NLér wat wint, kakt dat ook weer in.
Dat is toch precies wat ik zegIdifix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:13:
[...]
Er is toch ook een tijdje weinig aandacht voor geweest?

Geen aandacht geven die aandacht trekkers.
En dan huilen dat je slaag krijgt van mensen die voor de veiligheid moeten zorgen in deze tijden van dreigingGh0stw4lk3r schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:13:
[...]
[video]
deze pannenkoeken waren het dus
@3dartanalyst: Comparing the stats for @MvG180 during his two World Championship wins. Look at the differences, especially the legs won in 9 to 12 darts. https://t.co/OGfeEj6r6z
En vier Nederlandstaligen (als we Vlaams als Nederlands beschouwenMurrays schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:26:
3 Nederlanders. Jelle zit erbij
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dat is een flinke progressie!outlandos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:35:
Interessante tweet:
@3dartanalyst: Comparing the stats for @MvG180 during his two World Championship wins. Look at the differences, especially the legs won in 9 to 12 darts. https://t.co/OGfeEj6r6z
Volgens mij zijn alleen Anderson en Wright Schotten, de rest is gewoon Engels.Freee!! schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:49:
En vier Nederlandstaligen (als we Vlaams als Nederlands beschouwen) tegen zes "Engels"taligen. Hoe is de verdeling tussen Engelsen, Schotten, Welsh en Noord-Ieren eigenlijk binnen die laatste groep
Gurney is de enige Noord Ier, maar ben blij dat die er niet bij zit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
4/10 in 4 beurten en 8/10 in 5 beurten. Ze zeiden het gisteren ook al bij het commentaar, met dat soort scores wordt je gewoon uit elkaar gespeeld. Tegenstanders houden dat een paar sets vol en gaan er dan aan. Op een gegeven moment was het iets van 13-2 in legs van 2-2 t/m 6-2.outlandos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:35:
Interessante tweet:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De grappen komen al weer langs;
Heeft hij buiten het dartbord om ook de bullseye geraakt.
Leuk, een kleine sloopkogelt erbij.
Dartsvader
etc.
[ Voor 56% gewijzigd door Quad op 05-01-2017 19:40 ]
⏩ PVOutput☀️
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
[YouTube: https://youtu.be/SNp2ZsZ2c3I]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Het is gratis te volgen via het youtube kanaal van de BDO. Dat kun je toch heel eenvoudig casten naar je TV?mathy_ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:43:
Wel zonde dat het niet op de BBC of Eurosport wordt uitgezonden dit jaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dit wis ik niet, bedankt voor de tip!outlandos schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:50:
[...]
Het is gratis te volgen via het youtube kanaal van de BDO. Dat kun je toch heel eenvoudig casten naar je TV?
Werkt prima.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik ken op een paar na die darters eigenlijk niet, en het nivo is ook vrij laag.. Dat maakt wel dat ik m'n aandacht er wat minder goed bij kan houden..
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is toch gek dat ze steeds zeggen X-aantal champion of the world (bv. Taylor) en even later ook X-aantal champion of the world (bv. Barney), terwijl die kampioenschappen in hetzelfde jaar zijn gespeelt. Twee wereldkampioenen per jaar dus.
zoals bij o.a. boksen heb je meer bondenPos2007 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:20:
Wordt de kampioen van de BDO nog wel als "wereldkampioen" gezien?
Het is toch gek dat ze steeds zeggen X-aantal champion of the world (bv. Taylor) en even later ook X-aantal champion of the world (bv. Barney), terwijl die kampioenschappen in hetzelfde jaar zijn gespeelt. Twee wereldkampioenen per jaar dus.
Kijk de 1e ronde van het PDC WK maar eens terug na het geweld van de laatste 16Señor Sjon schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:31:
Ik heb vorig jaar nog geprobeerd de Embassy te kijken, maar de PDC spelers hebben zo'n sprong gemaakt, dat er echt geen doorkomen aan is bij een BDO toernooi. Nu zijn we ook verwend door de laatste week met het WK en de 105+ gemiddelden.
Net als bij voetbal kan ik genieten van Ajax of Barcalona, maar ik kijk ook niet zo lief een potje voetbal uit de Jupiler league.

Ik heb een aantal jaar geleden (denk 8 ) nog gewonnen van Richard Veenstra.
Hij heeft wel beter sprongen gemaakt dan ik, moet ik toegeven
[ Voor 24% gewijzigd door AzzKickah op 09-01-2017 18:20 ]
Ik voornamelijk met Phil Tayler Phase 2 24gram
Stags 24 gramChristiano007 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:40:
Met welke pijlen gooien jullie trouwens?
Live your life to the Max 1.
En 3-3. Ja dit is wel een leuke pot.

[ Voor 13% gewijzigd door AzzKickah op 14-01-2017 17:59 ]
BDO is nog steeds het grootst toch?Pos2007 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:20:
Wordt de kampioen van de BDO nog wel als "wereldkampioen" gezien?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar wat is dat waard als de top elke keer weer wegloopt naar de PDC (en daar onderaan aan mag sluiten)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waar baseer je dat op? Wat gebruik je sowieso als maatstaf?
Maar het idee was dat de BDO lokaal is een erg aantrekkelijk voor beginners. Daar heb je een mooie kans om te starten en ook een klein beetje geld te verdienen. De PDC is wat dat betreft veel lucratiever en een hoger niveau maar wel veel kleiner.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ook de PDC heeft tegenwoordig toernooien waar je als beginner het gewoon kunt proberen, dus opleiding is echt niet (meer) exclusief BDO.Gonadan schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:31:
Dat staat er los van, zonder de BDO zou de PDC geen darters hebben. Opleiden gebeurt in de BDO, zeggen ze.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar het gaat toch om kwaliteit bij de "wereldkampioen". Dat wil zeggen de beste van de wereld. Daar kan er toch maar 1 van zijn? Ik snap wel dat er twee bonden zijn hoor, maar ik blijf het vreemd vinden dat als Kist, Klaassen, Taylor, Barneveld, etc.met elkaar in de kroeg zitten dat ze allemaal kunnen zeggen dat ze wereldkampioen zijn in hetzelfde jaar ergens met elkaar. Als de BDO als opleiding wordt gezien dan is dat de kampioen van de wereld in de opleidingsdivisie?Gonadan schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:01:
Aantal leden en toernooien. Heb zelf niet geteld hoor, ook maar een artikel gelezen.
Maar het idee was dat de BDO lokaal is een erg aantrekkelijk voor beginners. Daar heb je een mooie kans om te starten en ook een klein beetje geld te verdienen. De PDC is wat dat betreft veel lucratiever en een hoger niveau maar wel veel kleiner.
Als Noppert vanavond wint, zie jij hem dan als wereldkampioen? Misschien iets te zwart/wit van mijn maar ik niet, dat is Van Gerwen in mijn ogen.
Wil je het echt zeker weten dan moet je ze tegen elkaar laten spelen. Maar dan nog. Als iemand anders dan MvG nu het WK had gewonnen dan was hij wereldkampioen geweest, maar had jij die dan de beste van de wereld genoemd?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat er een nieuwe bond is opgestaan betekend toch niet dat de BDO in eens geen World Darts Championship mag of kan organiseren?
MvG is Wereldkampioen bij de PDC.
en Noppert of Durrant wordt Wereldkampioen bij de BDO.
Een wedstrijd tegen elkaar zou tof zijn, maar 1 wedstrijd kan qua organisatie waarschijnlijk nooit uit.
Deze speakerstandaard gebruikt:
http://www.bax-shop.nl/sp...-luidsprekerstatief-1-80m

Stukje MDF van 25cm bij 20cm , 12 mm dik.
M6 moer met draaibout (had ook wel M8 kunnen zijn achteraf) van 60 mm lang en een ring er tussen .

Het wiebelt wel wat, maar met een latje o.i.d. moet het geen probleem zijn.
Durrant net iets stabieler en begint nu op gang te komen.
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 15-01-2017 18:57 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
*edit
En zo kon je op 4-4 staan en sta je nu 5-3 achter. Wel spannend!
[ Voor 52% gewijzigd door mathy_ op 15-01-2017 19:39 ]
Hij krijgt genoeg kansen inderdaad, maar hier geeft hij de 8e set echt weg. 5-3 voor Durrant, onnodig.mathy_ schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:57:
Noppert laat zijn kansen wel liggen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zeker, ik zie het nu ook niet meer goed komen. Echt zonde want de kansen waren er.gambieter schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:38:
[...]
Hij krijgt genoeg kansen inderdaad, maar hier geeft hij de 8e set echt weg. 5-3 voor Durrant, onnodig.
Dit topic is gesloten.
Bracket is vast live!
In te vullen tot en met 15 december 19.00 uur.
https://challonge.com/nl/WKDarts2023
Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.
Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com
Live Rankings:
https://www.dartsrankings.com
PDC YouTube kanaal:
YouTube: YouTube