Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hij begon anders prima. Dat is, blijf ik bij, niet "niet goed genoeg", maar tekort aan ervaring.St@m schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:44:
[...]
Scorend en op de dubbels is mvg vanavond niet goed genoeg.. Sim-pel
Nou, Phil, gefeliciteerd en stop maar. Hij kan goed gooien, maar ik vin'm een kwal.
Ehhh, Lakeside kun je toch niet aan meedoen als PDC-speler?Quad schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:46:
Ach, volgende week lakeside!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Mvg heet ervaring genoeg hoor, gewoon niet goed genoeg vanavond. Zeker op de beslissende momenten.Firesphere schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:47:
[...]
Hij begon anders prima. Dat is, blijf ik bij, niet "niet goed genoeg", maar tekort aan ervaring.
Nou, Phil, gefeliciteerd en stop maar. Hij kan goed gooien, maar ik vin'm een kwal.
[...]
Ehhh, Lakeside kun je toch niet aan meedoen als PDC-speler?
En nee, lakeside is het WK van de BDO
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
En eigenlijk was dat moment bij 2-0 ook al een keer, als het toen 3-0 was geworden was het waarschijnlijk ook anders gegaan. In beide gevallen heeft v. Gerwen gewoon nagelaten de genadeklap uit te delen.Exocet schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:47:
Begin van de wedstrijd was gewoon geweldig van van Gerwen, maar die gemiste 5-2 in sets was het omslagpunt, toen werd het een stuk minder.
Lakeside is BDO WK, leuk om te kijken vanwege veelal NL talent.Firesphere schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:47:
[...]
Hij begon anders prima. Dat is, blijf ik bij, niet "niet goed genoeg", maar tekort aan ervaring.
[...]
Ehhh, Lakeside kun je toch niet aan meedoen als PDC-speler?
Niveau zal lager zijn, maar toch..
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 01-01-2013 23:53 ]
⏩ PVOutput☀️
Natuurlijk maar feit is wel dat darten op dit niveau voor 85% een mentaal spelletje is. Dus dat zijn wel de momenten die gewoon de beslissing in de partij vormen.sewer schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:53:
Die 'gemiste' genadeklap is ook zo'n 'als, als, als'-situatie. Hij heeft de laatste 5 sets verloren, als hij er eentje gewonnen zou hebben (bijv. de eerste), was het dan zo evident dat taylor dan niet die ander 4 kon pakkenTja, misschien, maar net zo goed pakt hij ze dan ook gewoon
⏩ PVOutput☀️
Ik denk wel dat hij enorm is gegroeid door zo'n finale.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Iets minder, €122.500,- euro.RickvN schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 08:56:
Jammer voor Van Gerwen, maar ach. Hij zal op zijn 23e ook al wel blij zijn om € 147K mee naar huis te mogen nemen. En dan nog génoeg toernooien in het verschiet.
Ik denk wel dat hij enorm is gegroeid door zo'n finale.
⏩ PVOutput☀️
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Je vergeet het gedeelde prijzengeld voor de 9 darter.RickvN schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:10:
Dacht dat 2e prijs 120.000£ was (1e 200.000£, maar ook niet zo dus?). Ook middels valuta.nl berekend. maarja, het is ook hun brood en 40k gaat al vrolijk naar belastingdienst.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ja ok, maar ging even puur van de posities uit. Maar als tweede krijg je dus £ 100K? En £ 7,5K voor de 9-darter in MvG zijn geval?sanderb schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:38:
[...]
Je vergeet het gedeelde prijzengeld voor de 9 darter.
Ja.. http://nieuwsuit.com/2012/prijzengeld-wk-darts-2013/RickvN schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:49:
[...]
Ja ok, maar ging even puur van de posities uit. Maar als tweede krijg je dus £ 100K? En £ 7,5K voor de 9-darter in MvG zijn geval?
Ik hoorde op rtl 7 iets over water en appelsap in plaats van alleen maar zuipen.Exocet schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:01:
Toch wel apart dat van Gerwen dit jaar zo'n enorme stap heeft gemaakt de laatste maanden. De laatste 5 jaar waren niet zo best. Heeft ie zich daarover zelf al een keer uitgelaten?
Mooie partij overigens, the power was weer overduidelijk. Heb een beetje zitten zoeken naar de set statistieken, maar helaas kan het niet vinden. Die laatste sets van taylor ging hij volgens mij vrolijk naar de 110 ofzo gemiddeld, maar ook de regie liet niets meer zien dus zeker weten doe ik het niet.
Barney trouwens ook in vorm als analist, heel duidelijk verhaal over hoe het is om tegen taylor te spelen.
Taylor, Lewis, Wade, van Gerwen, van Barneveld, Anderson, Withlock, Hamilton, Newton en Thornton.
Na 9 weken degraderen de onderste twee en in 5 weken daarna worden de play offs bepaald.
⏩ PVOutput☀️
Het is al wel weer aan het kriebelen, goed voornemen: Meer toernooien gooien. Woensdag in ieder geval de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar.
⏩ PVOutput☀️
Sallandse Dart Competitie (SDC) Regio Salland dusQuad schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:27:
Ah nice, welke regio gooi jij je darts?
Verwijderd
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hoe kan het dat Kist niet geplaatst was, heeft ie het afgelopen jaar niet goed genoeg gepresteerd?gambieter schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:39:
Kist al weer afgevoerd (3-1 verlies, en verdiend), en het niveau in die partij was niet erg hoog. Jammer.
Hij schijnt heel weinig gespeeld te hebben, mede door lichamelijke problemen. Dat begreep ik tenminste in het commentaar op de BBC.Exocet schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:06:
Hoe kan het dat Kist niet geplaatst was, heeft ie het afgelopen jaar niet goed genoeg gepresteerd?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De eerste partij van vandaag (Bunting, de no. 1 geplaatste speler) was goed niveau, al haalt het niet het niveau de PDC.
Het gemiddelde ligt hier +/- 20 punten per 3 pijlen onder dat van de sterkere PDC-spelers. Van Barneveld scoort ladingen beter dan dit, en hij staat (stond) "pas" rond plek 10 ofzo, pasgeleden.jaapstobbe schreef op zondag 06 januari 2013 @ 09:27:
Als je kijkt naar de gemiddeldes hier Wikipedia: 2013 BDO World Darts Championship dan zie je hoeveel zwakker deze spelers zijn tov die van de PDC. Wellicht dat het niveau nog wat om hoog gaat verder in het toernooi...
De huidige topspelers in de BDO maken in de PDC volgens mij geen enkele kans om bij de eerste 25 man te horen

"Lakeside' verdient beter idd. Hoop dat het niet al te lang duurt voor de koppige organisatoren de Lakeside ook gewoon onder PDC onderbrengen zodat het weer een toernooi met prestige wordt. Vroeger was Lakeside toch het toernooi van het jaar?Katsunami schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:25:
De huidige topspelers in de BDO maken in de PDC volgens mij geen enkele kans om bij de eerste 25 man te horenIk vind het niet raar dat niemand de BDO nog serieus neemt.
Alsof Wimbledon alleen voor spelers buiten de top 50 gespeeld wordt...
[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 07-01-2013 10:55 ]
Dit dus.
Dit stukje op de BBC Sports website geeft nuttige informatie over de splitsing en de rol van de beide bonden
Lakeside was tot 1991 (?) het officiële WK. Toen is Taylor met de PDC begonnen. Niemand nam de PDC serieus. De sterksten, behalve Taylor en een paar anderen, zaten nog bij de BDO; totdat het prijzengeld gigantisch werd, en alle sterkere spelers gingen overlopen.FunkyTrip schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:55:
"Lakeside' verdient beter idd. Hoop dat het niet al te lang duurt voor de koppige organisatoren de Lakeside ook gewoon onder PDC onderbrengen zodat het weer een toernooi met prestige wordt. Vroeger was Lakeside toch het toernooi van het jaar?
Alsof Wimbledon alleen voor spelers buiten de top 50 gespeeld wordt...
De BDO bleef interessant vanwege het grote aandeel Nederlanders, maar de besten gaan nu ASAP naar de PDC. Nu wordt Ladbrokers als het "echte" WK gezien en zien velen de BDO/Lakeside als opstapje.
Ik hoop dat in latere rondes toch wel wat beter gegooid wordt zodat het leuk blijft om naar te kijken.
edit even opgezocht was toch 3 punten per dart lager..
[ Voor 18% gewijzigd door Gynnad op 07-01-2013 23:27 ]
Bij de PDC is het al slecht als je onder de 85 per beurt zit.
⏩ PVOutput☀️
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Beiden zijn het overmatig vette personen. Dermate dik dat ik het zelfs onplezierig vind om heen te kijken
Inderdaad, die Bunting is volgens mij nog jonger dan ik, (ben 23) en ziet er nou al uit als iemand van 40.. Bij de PDC zijn ze ook lang niet allemaal even dun, maar dit is toch een heel ander iets..Katsunami schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:23:
Eurosport.
Beiden zijn het overmatig vette personen. Dermate dik dat ik het zelfs onplezierig vind om heen te kijken
Heb zelf een streampje gevondenFiresphere schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:01:
Waar kijk jij? Kan niks vinden op sbs/rtl zenders
Beide hebben een bepaalde irriterende manier van gooien vind ik.
Mja enig idee hoe laat er nog een Nederlander speelt vanavond?
⏩ PVOutput☀️
Na deze partij speelt Wesley Harms, ook te zien op Eurosport (tenminste staat zo op NOS teletekst)Quad schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:33:
[...]
Heb zelf een streampje gevonden![]()
Beide hebben een bepaalde irriterende manier van gooien vind ik.
Mja enig idee hoe laat er nog een Nederlander speelt vanavond?
Bunting is 27.Gynnad schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:25:
Inderdaad, die Bunting is volgens mij nog jonger dan ik, (ben 23) en ziet er nou al uit als iemand van 40.. Bij de PDC zijn ze ook lang niet allemaal even dun, maar dit is toch een heel ander iets..
Ik heb met 100kg ook een wat zwaardere periode gehad (nu weer normaal 75-76, zoals voorheen), maar bij Bunting kwam ik qua omvang niet eens in de buurt. Verre van....
[ Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 08-01-2013 20:43 ]

Het publiek is dood, de spelers gooien geen drol.. pfff wat een saaie televisie. Misschien dat Harms leuk is zo.
En die Bunting en zijn vriendin zijn bekans nog erger dan Rinus en Romana..
Die Bunting is niet helemaal goed volgens mij
[ Voor 26% gewijzigd door St@m op 08-01-2013 20:47 ]
Ik moest ook aan Rinus en Romana denkenSt@m schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:43:
Mijn god.. nou weet ik weer waarom ik niet naar de Lakeside kijk
Het publiek is dood, de spelers gooien geen drol.. pfff wat een saaie televisie. Misschien dat Harms leuk is zo.
En die Bunting en zijn vriendin zijn bekans nog erger dan Rinus en Romana..
Die Bunting is niet helemaal goed volgens mij

Die Fitton laat wel een prima niveau zien vind ik, Bunting speelt slecht, en dat als eerste geplaatste.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
1b gooit ie, ik gooi 1a.
http://sdcdarts.nl/wedform/comppr.asp?Divisie=S+1b (PR)
http://sdcdarts.nl/wedform/comp180.asp?Divisie=S+1b (180)
http://sdcdarts.nl/wedform/comphf.asp?Divisie=S+1b (HF)
Wel de meeste 180-ers, en nog geen partij verloren.. maar die dart dus gewoon op donderdagavond bij Sjaakies 1

[ Voor 56% gewijzigd door St@m op 08-01-2013 21:05 ]
Norris moet straks tegen Harms, volgens de BBC website, dus zo live is Eurosport niet.
Ik zag net dat Scott Waites gisteren gespeeld heeft, die zat poosje terug nog bij de PDC.
[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 08-01-2013 21:08 ]
⏩ PVOutput☀️
Ja, speelt en woont in Nederland, moest het even opzoeken, maar het klopt staat ook op zijn wiki.Quad schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:07:
lol wtf, speelt gewoon in Nederland dus.
Norris moet straks tegen Harms, volgens de BBC website, dus zo live is Eurosport niet.
En op dit moment is het niet live, ze zijn in afwachting van de volgende partij

(en dan allebei al 15 pijlen gemist ofzo)
[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 08-01-2013 21:48 ]
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Kom net binnen, zelf gedart (6-3 winst jeej) maar darten is afgelopen?Quad schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:33:
Netjes, Jan Dekker is ook naar de kwart finale, nu de Belg de Vos en daarna Hendriks in actie.
6e set is net begonnen.
⏩ PVOutput☀️
Op Eurosport is paardrijdenQuad schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:10:
Hendriks is nog bezig, 3-2 achter in sets, gaat beetje op en neer.
6e set is net begonnen.

Gevonden
⏩ PVOutput☀️
Te zien via Eurosport trouwens.
Damn, 2-2 in legs, beiden op 161 finish, Harms pakt hem met een 161 finish!
Lekker niveau tot dusver!
Gemiddelden op +- 95 voor Harms en +- 102 voor Fitton.
[ Voor 74% gewijzigd door Quad op 10-01-2013 19:54 ]
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Gisteren overigens ook een 12 darter gegooid, had er wel een iets hogere finish voor nodig dan Fitton, 116
Maar goed, dat is een keer een legje op een avond, niveau ligt toch wel zo rond de 16/17/18/19 darts per leg. Deze heren hebben meestal net één of twee pijlen minder nodig.
[ Voor 103% gewijzigd door St@m op 10-01-2013 20:04 ]
Wordt een mooie partij!
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️

En wat heeft die Green nou, een tattoo op de vetkwabben in zijn nek?
Ga zo wel in bed kijken, dan kan ik onder de dekens duiken als het te eng wordt.
[ Voor 36% gewijzigd door St@m op 10-01-2013 21:22 ]
Nou uniek? Mijn stamcafé genereert meer lawaai en gezelligheid!
Lekker voor Harms, Tony O'Shea in de halve finale, gaat verdomd lastig worden want O'Shea gooit goed!
[ Voor 30% gewijzigd door Quad op 10-01-2013 23:03 ]
⏩ PVOutput☀️
Edit: en 7-1 en Waites wint. Hij kon zich zelfs veroorloven om een beurt van 7 te hebben terwijl hij nog niet kon uitgooien...
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 13-01-2013 20:53 ]
⏩ PVOutput☀️
Om 14:30 trapt België af tegen Hongarije.
Nederland zal vanavond ongeveer om een uur of 11 aan de oche verschijnen met Raymond van Barneveld en Michael van Gerwen.
De tegenstander is nog niet bekend maar dat zal Gibraltar of Polen worden als ik het goed heb.
⏩ PVOutput☀️
Zuid-Afrika stond op zich niet slecht te gooien. Ierland daarintegen was duidelijk slechter in die partij. Je verwacht het eerder andersom.
[ Voor 14% gewijzigd door Mevius op 02-02-2013 15:02 ]
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Nu komen de toppers eraan:
Wales v Italië
Australië v Nieuw Zeeland
Schotland v Zweden
Engeland v Oostenrijk
Nederland v Gibraltar
Uitleg over koppelspel:
Resterend schema:De eerste ronde zal in groepen van 3 teams worden gespeeld, van iedere groep gaan de nummers 1 & 2 door naar de volgende ronde. Er wordt gespeeld als koppels best of 9 legs 501.
In de tweede ronde wordt ook als koppel gespeeld, nu best of 9 legs 501.
In de kwartfinales worden er 2 single partijen gespeeld, best of 7 legs 501. Indien beide landen 1 single winnen zal er een koppel gespeeld worden, ook best of 7 legs 501.
In de halve finales worden er 2 single partijen gespeeld, best of 7 legs 501. Indien beide landen 1 single winnen zal er een koppel gespeeld worden, ook best of 7 legs 501.
In de finale worden er 4 single partijen gespeeld, best of 7 legs 501. Indien beide landen 2 singles winnen zal er een koppel gespeeld worden, ook best of 7 legs 501.
Overigens is alle informatie ook te vinden op http://www.rtl7darts.nl/n...er-pdc-world-cup-of-dartsZaterdagavond 2 februari
20.00-24.00 uur
8x Tweede ronde wedstrijden b.o. 9 legs
Zondagmiddag 3 februari
15.00-18.30 uur
Kwartfinales
Zondagavond 3 februari
20.00-23.30 uur
Halve finales
Finale
[ Voor 81% gewijzigd door Quad op 02-02-2013 15:06 ]
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Het publiek is vandaag ook een stuk sportiever dan gisteren. Geen gefluit of gejoel meer als een ander land dan Duitsland een kans op een leg heeft.
nvm. Ze zijn niets veranderd.
[ Voor 8% gewijzigd door Mevius op 03-02-2013 18:14 ]
⏩ PVOutput☀️
Maar wel een leuk toernooi, had het volgens mij nog nooit eerder gezien
De broertjes Huybrechts hebben mijn respect verdiend, geweldig koppel! Had het ze zo gegund!
Nu de Premier League volgen en kijken of ik aan tickets kan komen voor de Eurotour (Dutch Masters) in Nuland
Kaarten Nuland zijn al te bestellen: http://www.pdc-europe.net/ticketorder/ticketino_en.htm
[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 03-02-2013 23:54 ]
⏩ PVOutput☀️
Thnx voor de update! Had helemaal niet in de gaten dat er darts op tv was.Gynnad schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:20:
van Gerwen doet het aardig tegen Taylor @ RTL7
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 23:43 ]
Taylor was slecht.. Mistte in de tweede en derde leg zo'n 10 dubbels en werd twee keer volledig gebroken. Gooide zelfs met 3 pijlen 7 punten.. Ook een keer 27. Taylor was onder niveau, van Gerwen was op niveau. Prima!
⏩ PVOutput☀️
Ik vind het een mooie service van RTL. Ook goed bedacht dat ze de uitslagen niet erbij posten. Enige 'nadeel' is dat je kunt zien hoe lang een partij duurt. Dit geeft vaak toch al een spoiler over hoe spannend een partij wordt (6-0 in sets of 6-5 in sets).Quad schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:38:
Bah.. RTL7darts heeft de video's nog niet online staan!
Echter zou ik ook niet weten hoe je dit kunt veranderen. Niet kijken is een oplossing, maar automatisch doe je dat toch
⏩ PVOutput☀️
Mooi altijd hoe ik dankzij dit topic erop gewezen word dat er darts op tv isQuad schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:14:
Zo, Barney begint de PL goed met 4 punten uit twee wedstrijden. Newton werd terug gestuurd met een uitslag van 7-2.
In dit geval op internet rtl7 siteMevius schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:05:
[...]
Mooi altijd hoe ik dankzij dit topic erop gewezen word dat er darts op tv is.
Onthoudt, elke donderdagavond vanaf 20:00 op RTL7darts.nlMevius schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:05:
[...]
Mooi altijd hoe ik dankzij dit topic erop gewezen word dat er darts op tv is.
Edit: wat is dat irritant zeg wanneer Thornton een dart gooit die niet beland op de plek waar hij het graag wilt hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 14-02-2013 23:17 ]
⏩ PVOutput☀️
Gezien de huidige tussenstand is het gunstigst dat van Gerwen wint vanavond. Barney verliest dan mogelijk de koppositie maar die is sterk genoeg.
Vanavond de eerste echte test voor Barney, van Gerwen heeft met Taylor en Thornton al twee lastige gehad. Ik verwacht een prachtige wedstrijd, met name van Barney want die gooide tegen Anderson en Newton ijzersterk!20:10 James Wade vs Adrian Lewis
20:50 Robert Thornton vs Wes Newton
21:30 Simon Whitlock vs Phil Taylor
22:10 Michael van Gerwen vs Raymond van Barneveld
22:50 Andy Hamilton vs Gary Anderson
⏩ PVOutput☀️
Mijn verwachting:
20:10 James Wade vs Adrian Lewis
20:50 Robert Thornton vs Wes Newton
21:30 Simon Whitlock vs Phil Taylor
22:10 Michael van Gerwen vs Raymond van Barneveld
22:50 Andy Hamilton vs Gary Anderson
⏩ PVOutput☀️
In mijn ogen niet zoals je ziet
Kloppen die tijden van je wel? Volgens mijn gids begint de dartsprogrammamering pas om 23:30 vanavond. Live vanaf de site te bekijken zie ik net, alleen dat werkt niet momenteel?
[ Voor 28% gewijzigd door Mevius op 21-02-2013 20:16 ]
Via http://www.rtl7darts.nl/live
Wat heeft Lewis gegeten? Hij gaat er zo best hard af..
[ Voor 44% gewijzigd door Quad op 21-02-2013 20:29 ]
⏩ PVOutput☀️
Dit topic is gesloten.
Bracket is vast live!
In te vullen tot en met 15 december 19.00 uur.
https://challonge.com/nl/WKDarts2023
Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.
Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com
Live Rankings:
https://www.dartsrankings.com
PDC YouTube kanaal:
YouTube: YouTube