K8055 besturen in BlueJ dmv JNA Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-05 14:13
Mede-auteur:
  • Orion538
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07 15:15

Orion538

Dit is een vervolg op :http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1527374/

Hallo tweakers,

Voor een schoolopdracht is het de bedoeling dat we een oplossing bedenken hoe we de K8055 van Velleman aan kunnen sturen in BlueJ(Java). De K8055 van Velleman werkt over USB. Ze hebben hier zelf een protocol voor ingebakken. Velleman levert hiervoor een 32-bit en 64-bit dll/library.

In Netbeans zijn we begonnen omdat deze omgeving wat meer te bieden heeft. Nu hebben we gedetecteerd of er op de machine 32 of 64 bits JVM draait. Dan wordt daarbij de juiste 32 of 64 bits library ingeladen. Dit gebeurd met JNA. Zie voorbeeld hier op wikipedia.

Nu hebben we dit uitgeprogrammeerd in Netbeans, werkt volledig! Aansturing perfect en geen fouten. Nu is alleen de bedoeling dat het programma werkt in BlueJ. Dus programma "over gekopieerd" naar BlueJ en starten maar. Maar helaas, programma draait verder prima maar aansturing naar de K8055 blijft uit. Geen runtime error's of compile error's.

We hebben al in de code zitten "debuggen". Programma komt ook langs het inladen van de dll. Mappen kloppen, pad naar dll file's kloppen. Ook hebben we in BlueJ de Jar files toegevoegd die nodig zijn voor JNA.

Zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://mkv25.net/showcase/bluej_preferences_libraries.png

Alleen dan met jna.jar en platform.jar

Graag jullie opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zonder gehinderd te worden door enige kennis anders dan oppervlakkige over BlueJ en maar amper met Java uit de voeten te kunnen: draait BlueJ niet als 32 bit proces onder een 64 bit OS ofzo waardoor de 64 bit DLL geladen wordt i.p.v. de 32 bit DLL oid?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryp
Met BlueJ kan je kiezen of je met 32 of 64 bits JVM wilt starten.

Als ik 32-bits dll inlaad terwijl ik op 64 bits JVM draai krijg ik een runtime exception.

Probleem lijkt mij te zitten in iets met JNA.

[ Voor 13% gewijzigd door perryp op 04-12-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 15:38
Als er "iets" misgaat met JNA krijg je daar over het algemeen gewoon een error of een exception op. Wat gebeurt er als je de applicatie gewoon op de commandline start?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryp
Wat en hoe moet ik het dan op de commandline starten?

Compilen met Netbeans en dan runnen? Compilen met BlueJ en runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12
perryp schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:15:
Wat en hoe moet ik het dan op de commandline starten?
Iets als:
code:
1
java blaat.jar

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryp
Heb zowel met BlueJ als Netbeans een Jar file gemaakt.

Netbeans in commandline, geen errors aansturing prima.

BlueJ in commandline, ook geen errors maar ook geen aansturing.

Zit er dan toch verschil in het aanmaken van de Jar file?

Update:
Ik heb handmatig een instantie aangemaakt in BlueJ, dan werkt de aansturing wel. Tenminste als ik enkel de klasse van de aansturing gebruik. Kan het zo zijn dat BlueJ niet subpackages (compleet) meecompiled?

[ Voor 33% gewijzigd door perryp op 06-12-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:41
De JAR files kun je gewoon openen met je favorite zip-tool. Kijk eens of er verschillen in de JAR files zitten die je met Netbeans of BlueJ maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryp
Heb het nu eindelijk werkend, blijkbaar compiled BlueJ de packages niet goed mee oid..

Ga het nog even uitzoeken!
Pagina: 1