Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Java] Netbeans project draait niet in BlueJ Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views

• Orion538
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-08 23:26
Ha tweakers,

Voor school heb ik een project waarbij we met behulp van Java een Velleman K8055 moet aansturen.
Code was grotendeels al geleverd en hebben hier op voort zitten bouwen.

Met behulp van een native library (dll geleverd door Velleman zelf) sturen we de K8055 aan.
Met Netbeans gaat dit goed. Als we het project aanpassen en proberen het werkend te krijgen in BlueJ doet de applicatie het niet meer. BlueJ is echt zo brak dat je geen feedback krijgt van de applicatie en we hebben zo geen idee wat er mis zou kunnen zijn.

Heb al meerdere fora af lopen struinen. Velleman gevraagd. Heb nog geen oplossing.
Ideeën?

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 17:47
Hij doet het niet is een beetje een nutteloze uitspraak. Ik heb in ieder geval geen glazen bol ;)
Compileert de boel niet meer? Worden er exceptions gegooid bij het uitvoeren van het programma? Gebruik je al een logging framework?

Ik zou er zelf trouwens niet voor kiezen om zoiets in BLueJ te ontwikkelen, aangezien dat echt een leeromgeving is, maar dat is waarschijnlijk een eis vanuit de opleiding?

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-11 13:59

Ghehe

400 pound hacker

Als ik me niet vergis, vereist BlueJ geen main-methode om te beginnen. Je maakt gewoon zelf een instantie aan van een klasse (rechtermuisknop op die klasse?) waarna je deze beneden in een vakje ziet verschijnen. Dan roep je daar handmatig methodes van op (rechtermuisknop op dat vakje). Het kan dus zijn, dat je gaat moeten nabootsen wat er in de Main-methode staat om het project te doen opstarten. Normaal krijg je wel feedback uit de BlueJ-console eens je code bezig is aan het lopen. (Dan kan je de error hier pasten)

Zoals hierboven al gezegd: BlueJ is wel een stap terug van een IDE. Het wordt gebruikt als een leeromgeving om OO aan te leren en visueel te laten zien wat instanties en klasses zijn en hoe het in elkaar zit.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Geef eerst eens wat meer informatie. Met "Hij doet het niet" kunnen we natuurlijk niks. We gaan er hier van uit dat je eerst zelf wat onderzoek doet, en de resultaten daarvan hier post.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11 18:25
Orion538 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:29:
BlueJ is echt zo brak dat je geen feedback krijgt van de applicatie en we hebben zo geen idee wat er mis zou kunnen zijn.
Volgens mij doe je dan echt iets verkeerd. BlueJ is zoals gezegd een leeromgeving en je kan er gewoon volledig me debuggen.

Geef eens wat meer informatie en post desnoods een afbeelding van het klassendiagram dat BlueJ vormt. Wellicht dat daar al iets aan te zien valt.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 17:07
Woy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:32:
Geef eerst eens wat meer informatie. Met "Hij doet het niet" kunnen we natuurlijk niks. We gaan er hier van uit dat je eerst zelf wat onderzoek doet, en de resultaten daarvan hier post.
Wat denk je nou zelf dat ze echt niets hebben gedaan? Hij zegt toch zelf dat BlueJ geen informatie terug geeft over wat er fout gaat, uberhaupt wel gelezen?

Bij BlueJ moet je inderdaad een instantie aanmaken van je programma, BlueJ is naar mijn weten ook meer bedoeld om het OO principe te snappen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
xzaz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:48:
Wat denk je nou zelf dat ze echt niets hebben gedaan? Hij zegt toch zelf dat BlueJ geen informatie terug geeft over wat er fout gaat, uberhaupt wel gelezen?
En dan moeten we hier maar met een glazen bol gaan bepalen wat het probleem is?

https://niels.nu

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 17:07
Hydra schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:29:
[...]

En dan moeten we hier maar met een glazen bol gaan bepalen wat het probleem is?
Ken je BlueJ?

De OP moet niet programmeren in BlueJ dat is een programma om OO onder de knie te krijgen en te werken met properties en objects. Veel debug informatie krijg je niet van BlueJ, zoals de TS ook al aangeeft.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Verwijderd

xzaz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:33:
[...]

Ken je BlueJ?

De OP moet niet programmeren in BlueJ dat is een programma om OO onder de knie te krijgen en te werken met properties en objects. Veel debug informatie krijg je niet van BlueJ, zoals de TS ook al aangeeft.
Emmm.. Volgens mij onderschat jij het product :) Natuurlijk ben ik het ermee eens dat BlueJ niet de optimale oplossing is. Maar zoals TS aangeeft moet dit in BlueJ. Daarnaast heb ik voor jou een klein filmje: YouTube: bluej debugger 8)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
xzaz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:33:
En denk jij dat de TS hierin een keuze heeft dan? Medunkt dat als het in Netbeans wel werkt hij daar liever in verder werkt. Het is belangrijk dat de TS gewoon aangeeft wat hij al wel geprobeerd heeft. Goeie kans bijvoorbeeld dat die velleman kit een native .dll heeft die niet in het binary path dat de VM afzoekt zit, maar voordat we met dat soort suggesties komen is het wel fijn als de TS aangeeft wat hij al precies geprobeerd heeft.

https://niels.nu

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
xzaz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:48:
[...]

Bij BlueJ moet je inderdaad een instantie aanmaken van je programma, BlueJ is naar mijn weten ook meer bedoeld om het OO principe te snappen.
Tja als een programma blijkbaar geen informatie terug geeft, dan heb je het verkeerde programma, of moet je gaan klagen bij de persoon die je er meet laat werken. Zonder meer informatie voldoet het niet aan onze voorwaarden, en staan we dus geen topic toe.

Zoals Hydra ook al aangeeft kan de TS ten minste aangeven wat hij al geprobeerd heeft. Het is hier geen "Dump je probleem zonder moeite en wacht op een antwoord" forum. Ik ga dit topic dan ook op slot doen. De TS mag wat mij betreft een nieuw topic openen als hij meer informatie toevoegt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.