Vervanging gelijkwaardige videokaart (HD6870)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 12:28
Beste Tweakers,

Ik wil mijn huidige videokaart, een HD 6870 vervangen voor een gelijkwaardige nVidia kaart.

Reden? Compatibiliteit met de tv zoals in dit topic beschreven. De oplossing zoals in dat topic werkt bij mij maar gedeeltelijk (o.a. instellingen vergeten na ontkoppelen tv) dus ik wil er helemaal vanaf.

Nu zit ik te kijken naar een vervanger en mijn oog viel al op een GTX560. nVidia kaarten schijnen dit probleem met de tv namelijk niet te hebben, vandaar de keuze voor nVidia trouwens.

Mijn huidige kaart zal hooguit 100 euro opbrengen (heb al een bod van 90 euro ontvangen). Dus qua budget moet het op die koers blijven.

Ik gebruik de kaart voor middle gaming: FarCry 2, Anno 1404, NFS. Dus niet de nieuwste spellen op ultra instellingen. Verder wil ik mijn pc als HTCP gebruiken dus hij moet vloeiend HD content afspelen maar dat lijkt me tegenwoordig meer regel dan uitzondering bij kaarten.

Maar goed, ik had dus de GTX560 op het oog maar dan ga je toch al richting de 120-130 euro tweedehands. Dus als jullie een goed alternatief weten zouden jullie me erg helpen! :)

Groet,
Malfoi :)

Edit: ik zie net een mooie GTX470 tweedehands staan. Iemand een idee hoeveel ik daarmee inlever. Heb wel benchmarks vergeleken maar ik hecht heb ook graag persoonlijke meningen.

[ Voor 6% gewijzigd door Malfoi op 04-12-2012 16:44 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:24

Thomg

Aww yiss

V&A aangeboden: EVGA GeForce GTX 560 Superclocked 1024MB ?
V&A aangeboden: MSI N560GTX-Ti Hawk ?

Probeer gewoon wat af te dingen, verkopers zijn geen winkels.

[ Voor 37% gewijzigd door Thomg op 04-12-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 12:28
Dank Thomg,

Ik had de verkopers inderdaad al gecontact, maar ik was op zoek naar meer suggesties. :)

www.flickr.com/malvlex