Toon posts:

Beeld word negatief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb een probleempje wat ik maar niet krijg opgelost.

Specs:

AMD FX 8120 eight core processor.
8 gb
64 bit windows 7
Ati radeon HD 6800 serie

Nu heb ik met een HDMI kabel van mijn computer naar mijn Philips flatscreen gelegd.
Het gekke is dat het beeld op mijn Philips tv na 10 of soms 15 min negatief word. En zo goed als altijd zo
blijft.
Heel af en toe springt tie terug naar normaal beeld, maar na 10 min knalt tie weer terug in negatief
Nu zit de HDMI kabel in mijn video kaart naar HDMI 1 van de tv. Er zitten er 4 in geloof ik.

Mijn windows is in het engels en snap niet precies uit mijn kennis van computers alle termen waarbij bij mij een lampje gaat branden. Met andere woorden het zoeken naar een oplossing is wat lastig uit mijn kant.

Heeft er iemand tips wat ik kan doen om dit te verhelpen, waar ik moet zoeken en/ veranderen?
Wat ik nog niet gedaan heb is een andere HDMI ingang van mijn tv. Beeldscherm hangt aan de muur en is vrij lastig om in mijn eentje de boel te ontpluggen enzo.

Wat wel lukt [tijdelijk] is het veranderen van "Multiple display's" Dan springt het beeld op de tv weer naar normaal, maar na 10 min flopt tie weer terug in negatief. [Pijnlijk voor de ogen :)]

Hoop dat jullie er iets op weten.

Bedankt Pipopopo

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-12 17:24

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hoe lang is je kabel?

Probeer eens een lagere resolutie en kijk of het probleem zich dan nog voordoet.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou sowieso eerst eens een andere hdmi kabel proberen en niet vergeten op je tv aan hdmi poort 1 even pc toe te wijzen. Ergens bij instellingen kan je dat veranderen bij je tv en kijken of je dan nog steeds die problemen hebt.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-12 13:07
Roel1966 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 01:17:
Ik zou sowieso eerst eens een andere hdmi kabel proberen en niet vergeten op je tv aan hdmi poort 1 even pc toe te wijzen. Ergens bij instellingen kan je dat veranderen bij je tv en kijken of je dan nog steeds die problemen hebt.
Dat had ik dus ook op me Sony Bravia. Bleek dat de HDMI poorten niet geschikt zijn voor invoer vanaf een laptop\pc. Bij mij werd het beeld namelijk roze:D Dit staat overigens allemaal in je handleiding van je tv dus TS zou daar toch echt even in moeten raadplegen. Zeker bij philips moeten er ook nederlandse versie te krijgen zijn.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor de reacties.

Het klopt wel negatief/ roze...
Dat is overegens wel brak als dat zou zijn dat mijn tv niet de HDMI poort zou ondersteunen naar de pc.

Nu is het wel zo dat ik 2 kabels heb gebruikt met een koppelstuk.
Bij elkaar zijn de kabels denk ik tot 4 meter lang.

Ik ga vanavond in het tv boekje kijken. Ik laat het jullie weten.

Groet Pipopopo

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-12 17:24

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Bij een koppelstuk heb je waarschijnlijk signaalverlies, bij langere kabels moet je opletten wat voor kabel je koopt. Daarbij kan het wel uitmaken wat de kwaliteit van de kabel is (bij korte stukken niet).

• Roel1966
  • Niet online
Tot 5 meter maakt de kwaliteit van de kabel niet zo heel veel uit dus in principe zou 4 meter nog binnen die marge vallen. Alleen koppelstukken is natuurlijk niet ideaal en zeker niet wanneer deze niet versterkt zijn of van goedkope kwaliteit.

Verder zou ik ook eens kijken bij je tv of er geen firmware update is en de tv in elk geval voorzien van de laatste firmware. Bij Philips weet ik uit eigen ervaring dat ze best wel royaal zijn met firmware updates althans bij mijn Philips heb ik er al heel wat gehad.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-12 22:07
Ja dit is een bekend probleem met de combinatie ATI en Philips, hier een post die ik al een tijd geleden heb gedaan en voor veel mensen het probleem oplost:
Om even hierop in te haken, ik heb een laptop met een ATI videokaart en een Philips TV, en dit probleem komt me helaas bekend voor.
  • Om het probleem (tijdelijk) op te lossen doe het volgende:
  • Rechtse muisklik op het bureaublad en open ATI catalyst control center
  • Klik linksboven voor het menu en kies bureaubladen & beeldschermen
  • Onderin zie je je TV afgebeeld staan, klik op het naar beneden wijzende driehoekje en dan configureren
  • Kies dan bovenin voor pixelindeling
  • Standaard staat hij bij mij op YCbCr 4:4:4 Pixelindeling ; deze optie geeft bij mij (totaal willekeurig qua tijd) het bovenstaande probleem.
  • Kies uit het drop-down menu een willekeurige andere optie en je beeld zal goed werken
Uit ervaring(persoonlijk en elders op het internet) blijkt echter helaas dat deze instelling niet onthouden wordt wanneer de TV losgekoppeld is geweest.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet alleen ATi en Philips. Heb hetzelfde gezien met een 2009 Philips TV en een UPC Horizon dtv box. It takes two to tango, maar het valt op hoe vaak je dit soort ongein bij Philips TV's hoort...

Mogelijk is er een nieuwe firmware voor je TV die er wat aan doet. Vertrouw daarbij niet op automatic update van TV, ga zelf op support site van Philips kijken (automatic updates worden niet altijd automatisch bijgehouden)

Oslik blyat! Oslik!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:02
Ik heb ook iets dergelijks met mn sony tv i.c.m. een 6950, bij mij is het over wanneer ik de kabel er opnieuw in doe, maar wel vervelend 6x per film...

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-11 20:32
Ik zit net een topic te typen omwille ditzelfde probleem, maar goed dat ik nog even verder gekeken heb haha.
Beste tweakers,

Ik heb het volgende probleem: als ik mijn TV (Philips) wil aansluiten op mijn computer (voor games of een film) daan verschieten de kleuren onregelmatig naar de volgende kleurstelling:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2zhldsx.jpg

De enige oplossing is dan om de HDMI kabel los te koppelen van de TV en opnieuw aan te sluiten. De connectie bestaat uit: ASUS HD 6850 -> DVI -> HDMI kabel (merkloos, 3 meter) -> HDMI input van de tv (vershillende HDMI poorten geven geen verschil).

Weet iemand wat hier het probleem is? Ik dacht zelf aan de HDMI kabel, maar ik heb helaas geen andere DVI->HDMI kabel om dit uit te testen. Maar voordat ik dat ik een nieuwe ga kopen en uitproberen wil ik even andere problemen uitsluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Malfoi op 10-11-2012 13:57 ]

www.flickr.com/malvlex

• Roel1966
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 09:11:
Mogelijk is er een nieuwe firmware voor je TV die er wat aan doet. Vertrouw daarbij niet op automatic update van TV, ga zelf op support site van Philips kijken (automatic updates worden niet altijd automatisch bijgehouden)
Ik zou bijna willen zeggen dat die auto updatefunctie helemaal niet werkt want voor mijn tv heb ik al heel wat updates gedownload via de site zelf, dit terwijl er zelden tot nooit via de auto update melding van werd gemaakt.

Voor mijn Philips tv model PFL7406 zijn er in elk geval al heel wat firmware-updates geweest en volgen er nog steeds, dus mensen met die problemen doen er goed aan regelmatig de site van Philips in de gaten te houden en consequent firmware updates te doen zoals Dion al schrijft.

Wil ik nog een tip bij schrijven dat het soms raadzaam is om na een firmware update de tv even terug naar fabrieksinstellingen te zetten, want soms zitten er nogal grote firmware updates bij die een volledige reset nodig hebben heb ik uit ervaring gemerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 10-11-2012 17:23 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12 14:06

Fordox

00101010

ik heb hetzelfde helaas met een sony bravia televisie.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• AKOEL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-12 12:23
Hier hetzelfde probleem, met een Philips pfl8404. Een tijd terug had ik een HD5770, met hetzelfde probleem. Toen ingeruild voor een Nvidia, nooit een probleem. Nu weer een 7850 gekocht, en voila, het probleem is weer terug.

Wat ik nu, na verschillende fora gelezen te hebben, denk is dat de Philips TVs geen YCbCr 4:4:4 ondersteunen, terwijl CCC dat wel aangeeft (foutje in Philips firmware). RGB 4:4:4 selecteren lost het probleem weer op. Na een handshake fout springt de instelling weer naar YCbCr 4:4:4. Kunnen anderen dat verifieren?

Ik stond op het punt een DVI-HDMI kabel te kopen met de gedachte dat deze geen handshake doet, en zodoende ook het probleem vermijd. Maar naar ik hier lees lost dat het probleem dus niet op.

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-12 17:18
Mijn schoonouders hebben ook een Philips TV die dat probleem geeft. Zowel bij mijn laptop (HD5430) als mijn PC (HD6950 en later HD7850) en die van mijn vriendin (HD5830) deed hij moeilijk. Wist eerst niet wat het was maar toen hij geen problemen gaf met de MacBook Pro van mijn zwager (9400M) had ik al het vermoeden dat het met ATI kaarten te maken had. Het is wel verdomde irritant, zeker omdat we die apparaten er nooit vast in hebben zitten en om van de oplossing gebruik te maken moet je hem dan continu opnieuw instellen :(

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• petervda87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06-2022

petervda87

Helemaal waus !

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn CF setup asus EAH 5850 direct cu 1. In me andere pc zit een HD 5670 van xfx geven en allebei hetzelfde beeld als op de aangetoonde foto van malfio op mijn Sony Bravia.

ik heb toen ook heel intensief gezocht omdat het random gebeurde qua tijd. ik ben er dus achtergekomen als je zo'n gele dvi>hdmi verloopje gebruikt dat het probleem dan over is. er zijn zat fora's te vinden die inderdaad over de ( correct me if i'm wrong ;) ) kleuren schema's zoals de R-G-B 4:4:4 te veranderen. maar ook nog 2 instellingen kan ff niet meer op de namen komen, Zal vanavond als k thuis ben ff kijken. Maar voor mij werkte dit ook niet...

Dus ik heb er op dit moment vrede mee dat het via het verloopje gaat en het beeld is precies hetzelfde dan als ik gewoon van me HDMI poort gebruiik maak. Behalve het feit natuurlijk dat die rare ( of negatieve kleuren zoals sommigen het noemen ) dan steeds blijven terug komen.

MAINRIG: i7 3960X |MSI X79A GD65 (8D) | 4 x 2 GB patriot viper DDR3 1866 mhz | 1 x 240GB Crucial MX 100sata 3-600 raid 0 | 2 x Asus EAH Direct CU 5850 | Silverstone Strider 1200W | Corsair 650D |

• olly180
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-08-2024

olly180

Geen Onderteteling Benodigd!

Ik had ook wat problemen met Ati/Philips 7404

Nu kon het zijn dat ie terug sprong, of als je hem ltr weer eens gebruikte,
dat het weer roze/groen was,(ervaring)
Mijn probleem werd permanent verholpen door pixelformat full rgb setting aan te passen.
en tv reboot tegeven.

Om het probleem op te lossen doe het volgende:

Open ATI catalyst control center
Klik bureaubladen & beeldschermen(my digital flatpanels)
Kies dan onderaan voor pixelindeling/pixleformat.
Zet hem eens op 4:4;4 pixel format pc standard (full rgb)
Aply
Zet je Tv uit met je Zapper!!!!
zet hem na 30 of wat sec weer aan.

Helaas moet je deze setting weer doen als je cc upate(mischien niet als je profiles behoud ) :+

Good Luck 8)

?

• Roel1966
  • Niet online
Wil ik toch nog even benadrukken dat jullie eens regelmatig op de site van b.v. Philips moeten kijken want er verschijnen regelmatig firmware updates van vele toestellen. Ik zelf zorg altijd dat er de laatste firmware op staat bij zowel mijn Philips tv als ook mijn Samsung tv want dat kan al veel problemen verhelpen.
Pagina: 1