HDD per ongeluk verwijderd

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een probleem.

Ik heb 3 opslagschijven, een SSD voor mijn Windows(C), een oude voor toen ik nog geen SSD had(met Windows destijds)(D) en een Data(E). Nu heb ik alles van mijn (D) naar mijn SSD en data (E) verzet en die geformateerd, om daarna weer te gaan gebruiken. Ook had ik op mijn (E) 100GB backup partitie van de 1TB apart staan. Nu heb ik die backup partitie geformateerd en toegevoegd aan de 900GB dataopslag van de (E). Nu stond dat als dynamisch en heb ik hem weer verwijderd omdat ik op dat moment niet goed vond(vraag me niet waarom 8)7 ). Maar toen heb ik per ongeluk dus de hele (E) schijf verwijderd. Kan ik mijn data die daar op staat nog terug krijgen? Ik heb verder nog niets met de schijf gestaan, het enigste wat ik dus kwijt ben is de index(voor zo ver ik weet).

Overigens Windows 7 64bit alles gedaan met apparaatbeheer > schijfbeheer. Mocht er een tooltje zijn die ik niet gevonden heb of misschien een Linux commando(ook aanwezig) kan ik daar mee verder.

Met vriendelijke groet,
Matthew

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 10:35
(jarig!)
Ik denk wel dat je je data terug kan krijgen.

Probeer NTFSGetDataBack eens, die werkte voor mij altijd heel goed.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:25
Als alleen je partitietabel weg is is inderdaad het belangrijkste dat je heel die schijf niet meer aanraakt.

Er zijn verschillende windows tooltjes, en volgens mij kan parted ook scannen naar partitietabellen ( genoeg guides voor onder ubuntu, etc) Echter weet ik niet hoe goed linux met dynamische partities om gaat (want volgens mij is dat echt een windows dingetje) dus als ik jou was zou ik het eerst met windows tooling proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Kent iemand een werkend NTFS data recovery programma wat geen geld kost maar toch werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 18:59

Perkouw

Moderator General Chat
True schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:51:
Kent iemand een werkend NTFS data recovery programma wat geen geld kost maar toch werkt?
http://winhex.com/winhex/
Maar er zijn genoeg andere te vinden met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Perkouw schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:52:
[...]

http://winhex.com/winhex/
Maar er zijn genoeg andere te vinden met google.
De eerste twee pagina's die ik door heb gespit zijn allemaal trailversies die alleen maar laten zien wat ze kunnen doen.
Maar bedankt! Ga deze even proberen!

Edit:
Dat is ook weer een trail :( die bestanden tot max 200KB kan recoveren :s

Weet iemand of er een programma is wat mijn index weer terug kan zetten? :?

[ Voor 18% gewijzigd door True op 04-12-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 10:35
(jarig!)
Je kan de GParted ISO proberen, maar dat is wel een tikkie riskant omdat je Dynamic Disks hebt gebruikt.

Is iig gratis.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Thematopic: Datarecovery
Een heel topic met tips en ervaringen, hopelijk heb je wat aan de tootljes die daar genoemd zijn. Op het moment dat je verder nog niets met die disk gedaan hebt is het met wat geluk allemaal nog wel terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp heb je een ntfs partitie per ongeluk verwijderd? Onder Windows kun je dat waarschijnlijk terugkrijgen met Easeus Partition Recovery; hou rekening met een brak maar gratis programma dat wel werkte na wat onschuldige vastlopers en problemen met het vinden van startposities in mijn ervaring ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

TERW_DAN schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:11:
Thematopic: Datarecovery
Een heel topic met tips en ervaringen, hopelijk heb je wat aan de tootljes die daar genoemd zijn. Op het moment dat je verder nog niets met die disk gedaan hebt is het met wat geluk allemaal nog wel terug te krijgen.
Hier kan ik mij bij aansluiten. Dat topic is hier specifiek voor bedoeld. Mocht je er dan nog niet uitkomen verzoek ik de topicstarter in dit topic verder te posten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.