Toon posts:

overclocken crossfire 7950 3gb oc MSi

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forum leden,

Mijn vraag is tot hoever kan ik gaan met 7950 om over te clocken.
Ik had gehoord dat er nieuwe biosen waren voor deze kaarten?
Ik heb er niet zoveel verstand van maar wat kunnen jullie me aanraden of afraden.
Alvast bedankt voor het mee denken.

Heb hem nu in CCC gpu clockinstellingen 1050 mhz staan en geheugenclock instellingen 1400mhz.
Dus het jezelfde als een 7970. en energie instellingen vol op in CCC

Groet,

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer gaat het overklokken mis? En welke temperaturen haal je dan? Meestal kon je met standaard koeling rond de 15/20% overklokken met zowel NV & ATI. Maar dan moet de koeling en stroom voorziening ook goed zijn. Echter heb ik door die reden en vele fouten / smelten van GPU’s dit nog nooit zinvol gevonden tenzij je met stikstof aan de gang gaat. De meeste winst zit hem in de drivers en helaas bewijst elk jaar weer opnieuw dat er eerst een spel uitkomt en een jaar later de performance pas goed werkt door zn driver update.
Mijn vraag is tot hoever kan ik gaan met 7950 om over te clocken.
Dit verschild per kaart en is zeer temperatuur afhankelijk.
Ook: OC, Tubo, Top, XXX betekenen allemaal dat de standaard chip al door de fabriekant is overgeklokt en je dus het nog hoger klokken meestal op je buik kan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister even geprobeerd bf3 te spelen en ging inprincipe goed.
75 graden. Maar moet hem even een keer goed stressen.
Er is tot nu toe nix mis gegaan.
Maar ik wil wel graag weten of ik verandwoord bezig ben.
Of moet ik hem op de zelfde mhz laten draaien als een 7970.
Maar ik ben er geen expert in dus daarom dat ik mensen zoek die er voldoende kaas van hebben gegeten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

De auto overklok utlity die in de driver zit is best een redelijke om een goede stabile OC uit je kaart te halen, veel mensen gebruiken het niet, maar naar eigen ervaring kom je er best ver mee, zonder enige kenis van overklokken.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Afterburner gedownload.
Heeft iemand specs wat ik eens zou kunnen proberen om te doen.
core voltage , powerlimit, Coreclocks,memoryclocks !
Of heeft iemand info van de zelfde videokaart : msi r7950 3gb oc
Ik zou graag is willen weten wat de mogelijk heden zijn en wat verantwoord is.
Als ik mn pc specs moet sturen geef een gil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:10:
Ik heb nu Afterburner gedownload.
Heeft iemand specs wat ik eens zou kunnen proberen om te doen.
core voltage , powerlimit, Coreclocks,memoryclocks !
Of heeft iemand info van de zelfde videokaart : msi r7950 3gb oc
Ik zou graag is willen weten wat de mogelijk heden zijn en wat verantwoord is.
Als ik mn pc specs moet sturen geef een gil!
Zucht... Nee.

Kan je niet zelf eerst een en ander gaan lezen over het overklokken van videokaarten? Elke kaart is anders, je kunt niet klakkeloos andermans instellingen overnemen en verwachten dat het goed gaat, dus moet je wat kennis vergaren zodat je snapt waar je mee bezig bent en wat de instellingen doen die je aan het veranderen bent en noem maar op. Als je zonder de juiste voorkennis gaat zitten hannesen, riskeer je kapotte hardware, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:09:
[...]

Ik heb er niet zoveel verstand van maar wat kunnen jullie me aanraden of afraden.
Wat ik je kan aanraden is de Overclocking & Tweaking FAQ » Tot hoever kan ik overclocken? en Het algemeen beleid goed door te nemen. Daarnaast kan ik je afraden om een topic te openen voordat je dit hebt gedaan.

In ieder geval is van tevoren onmogelijk te zeggen hoe ver je je videokaart kunt overklokken. Wel kun je je inlezen in de materie en een kijkje nemen in AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1 aangezien dat topic specifiek gericht is op videokaarten uit die reeks. Nadat je genoeg kennis hebt opgedaan kun je een poging tot overklokken wagen, maar dat zul je dus zelf moeten doen. Om deze redenen gaat dit topic dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.