Zo nu en dan lees je eens wat nieuwsberichten en in tijden van crisis is dat allemaal niet even vrolijk. Maar sommige dingen snap ik gewoon echt niet. Even voor de duidelijkheid, ik ben 27 jaar maar ik betwijfel soms echt of het ooit nog goed gaat komen met dit land.
Mishandelde grensrechter klinisch dood
41-jarige man lijkt verwondingen niet te gaan overleven
De 41-jarige grensrechter uit Almere die zondag werd gemolesteerd door drie jongens van 15 en 16, zal naar alle waarschijnlijkheid aan zijn verwondingen overlijden.
De man is klinisch dood verklaard, bevestigt de politie Almere maandag tegenover NU.nl.
Nu heb ik in mijn jonge jaren ook 1,5 jaar op voetbal gezeten. En op straat vond ik het af en toe ook nog wel leuk. En ook ik was het niet altijd eens met de scheidsrechter. Maar hoe kom je in godsnaam in een staat dat je bij voetbal, een vriendschappelijk spelletje, je de vrijwillige grensrechter afslacht en neerschopt? Wat bezielt je dan in godsnaam?
Maar dit is niet het enige voorbeeld. Hetzelfde geldt voor de zogenaamde FaceBook moord. Pubers van een jaar of 16 die een opdracht geven aan een andere ~16 jarige om iemand ook weer te vermoorden. Het het krankzinnige is dat ze na een jaar cel alweer buiten staan omdat ze onder het jeugdrecht vallen. Als je zo volwassen bent om mensen te vermoorden, ga dan even lekker 14 jaar brommen ofzo. Hoe kan het land in 10 jaar tijd zo afglijden?
Maar niet alleen pubers zijn mij een doorn in het oog. "Volwassen" mensen kunnen er ook wat van.
De Volkskrant meldde zaterdag op basis van een concept-versie van het onderzoeksrapport dat directieleden en adviseurs twee lease-auto's per persoon hadden, naast een ov- en taxivergoeding. Ook zou het hoofd huisvesting zijn eigen huis hebben laten opknappen op kosten van Amarantis.
De geweldige Amarantis groep met die topbestuurders. Laten we dus even een opsomming maken:
- Leasebak #1
- Leasebak #2
- Vrij reizen OV
- Taxi vergoeding

WTF, waar heb je 2 auto's, het OV en taxi's voor nodig? Dit gaat toch helemaal nergens over. Je verdient f*cking 200K+. Als je wilt, kun je 4 BMWs per jaar kopen en nog wil je 2 leasebakken onder je reet hebben. Moar MOAR!
Maar onderwijs-instellingen zijn niet de enige. Ook de woningbouw gaat helemaal los:
Vestia kwam in de problemen doordat er op grote schaal gespeculeerd werd met derivaten, een soort verzekeringsproducten.
Dus na tonnen geldt op te halen als CEO, CIO of wat dan ook, staat er nu een woningbouwvereniging op omvallen. Ik heb drie vragen hierover:
1. Waarom belegt Vestia in derivaten?
2. Waarom belegt Vestia in derivaten?
3. Waarom belegt Vestia in derivaten?
Je bent een woningbouwverenging. Je moet je richten op het bouwen van woningen en het verhuren hiervan. Hoe moeilijk wil je het hebben? En waar is die directeur ook al weer? Owja, ergens op een bounty eiland en zal nooit gepakt worden.
Ben ik nu de enige die keer op keer gek wordt van dit soort idiote berichten in de wereld? Kan het nog gekker en nog veel belangrijker, waar eindigt dit?