Toon posts:

[GPU] Upgraden of 2e kaart erbij? FC3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Allemaal,

Gezien ik graag meer uit mijn games wil halen, zou ik graag wat advies willen over een upgrade.
Ik heb momenteel een msi twin frozr GTx 660, en wil graag Far Cry3's settings op 8x AA zetten.
Als ik dit doe, gaat de FPS richting de 15-25 en is dus duidelijk niet speelbaar (lees: mijn mening).

Opties:
1. Upgrade van 660 naar 670 of 680.
2. Een 2e Msi 660 erbij

Ik denk dat een 2e kaart de makkelijkste oplossing is, ook gezien deze kaarten erg stil en koel zijn.
Mijn vraag is echter, kan ik dan wel de game op Very high met AA op 8x spelen?

Bij voorbaat dank,

Ting

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

De vraag die je aan jezelf moet stellen is:

- Is mijn voeding sterk genoeg? Wat voor soort voeding heb je?
- Is je moederbord geschikt ervoor? 8x/8x of is het 16x/4x?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

Topicstarter
De vraag die jij aan jezelf zou moeten stellen is, is dit wel waar de maker van het topic naar vraagt?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 19:24 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hoe kunnen wij raden of jij überhaupt een 2e kaart kunt draaien?
We kunnen simpel weg zeggen, ja een 2e kaart zou je inderdaad helpen, maar wat krijgen we daarna voor topic? "2e kaart erin gepropt maar krijg geen beeld?"

Je geeft ook helemaal niks in je topic vrij op wat voor systeem je uberhaupt speelt.
Er is op de tweakers review pagina een heel stuk over de game specs die je nodig hebt voor FC 3.
Heb je hier al op gekeken?

Edit: Je vraag kun je beter ook hierin stellen: [Multi] Far Cry 3 - Problemen, specs, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Xtr3me4me op 04-12-2012 07:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord ga ik upgraden, momenteel een Asus Sabertooth op het oog.
Mijn voeding is een XFX Pro 550W.

Zou je nu wel antwoord kunnen geven op mijn vraag i.p.v. te vragen wat de specificaties van mijn computer zijn?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:48
Aangezien je moederbord en voeding dus niet geschikt zijn voor SLI, maakt het dus wel degelijk uit in advies.
Met deze informatie zou ik kiezen voor een single high-end videokaart, een tweede 660 'moet' je alleen doen als je hem er zo (zonder extra kosten) in kunt prikken.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

660 verpatsen, betere kaart kopen.

Puur omdat je niet eerst kosten moeten maken om überhaubt een tweede kaart te kunnen hebben.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter

Iemand die wel deze vraag kan beantwoorden ipv de bespaar-geld-want-dit-is-beter-omdat adviezen.
En mitsumark, leg eens uit waarom mijn voeding icm een asus sabertooth geen sli zou kunnen draaien? ;)

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
uhm, wat een vreemde houding van iemand die om advies vraagt, ik zou wat meer begrip tonen voor mensen die je proberen te helpen ..
Ik zou Deze nemen, is sneller dan een gtx680

• mitsumark
funnyname schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:02:
uhm, wat een vreemde houding van iemand die om advies vraagt, ik zou wat meer begrip tonen voor mensen die je proberen te helpen ..
Mooie kaart, maar 450 euro is écht teveel.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:29:

Iemand die wel deze vraag kan beantwoorden ipv de bespaar-geld-want-dit-is-beter-omdat adviezen.
En mitsumark, leg eens uit waarom mijn voeding icm een asus sabertooth geen sli zou kunnen draaien? ;)
Je voeding kan wel voldoende vermogen leveren, maar dan zul je met 2 verloopjes molex->pcie moeten werken, niet ideaal.

Er zijn behoorlijk wat mensen op internet die problemen hebben met het draaien van SLI in deze game (http://lmgtfy.com/?q=farcry+3+sli), echter schijnen er wel oplossingen voor te zijn waarmee het prima draait, in ieder geval met 2-4x AA.
8x AA lijkt me alsnog teveel van het goede voor een kaart met een dergelijke geheugen 'bottleneck' (avg fps zal prima zijn(40-50?), maar ik verwachte wel behoorlijke drops cq lage min fps(25?)), maar ik spreek niet uit ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 04-12-2012 20:40 ]

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
mitsumark schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:32:
[...]
Mooie kaart, maar 450 euro is écht teveel.
[...]
Das het mooie van die kaart, die kost € 404 :z
Oow ik zie nu wat je bedoeld, deze kaart is lastig leverbaar .. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door funnyname op 04-12-2012 20:39 ]

• mitsumark
funnyname schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:36:
[...]
Das het mooie van die kaart, die kost € 404 :z
Bij winkels waar ze al 4 maanden geen voorraad hebben, hij is echt pas verkrijgbaar vanaf 450.

Verwijderd

Topicstarter
funnyname schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:02:
Nou we zitten hier op Tweakers en ik verwacht dan wel dat men zelf wat research doet voordat men hier gaat posten.(misschien verwarrend maar ik bedoel mijzelf; kan mijn voeding het wel aan? Heb ik wel een sli mobo?) Ik weet dus dat mijn voeding makkelijk sli aankan met een 660x2, en ook een sabertooth kan 8x8. Of ik daar nu een molex kabeltje bij moet kopen, vind ik natuurlijk niet erg.
Excuses mocht ik aanvallend overkomen, no offense :)
Maar gaf aan wat mijn opties waren, en stelde daarna een vraag.
Als men dan gewoon over de vraag heen begint te praten met een aantal andere vragen die hun totaal niet nodig hebben, om mij een antwoord op mijn vraag te geven, vind ik dat storend :P
Maar goed, er zijn vast genoeg mensen die er minder vanaf weten als mij en dus die dingen over het hoofd zien.

Daarintegen heb ik nog steeds niet mijn antwoord, maargoed..
Misschien toch even benchmarks afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 21:08 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Niet om het 1 of ander, maar je toont een beetje een attitude hier waar je niet ver mee zal komen.

Als jij een antwoord wilt weten op jouw vraag en wij willen alleen wat meer input om jouw vraag beter te kunnen beantwoorden, behoor je hier niet met zo'n instelling te komen en deze tweakers af te snauwen. Hoe goed je bedoeling ook is.

Wij hebben helaas geen glazenbol waarin wij kunnen zien of jij de game met een 2e zelfde kaarten op very high en 8 x AA kan draaien omdat er ook andere factoren mee spelen en al helemaal in een upgrade.

Je weet denk ik ook wel dat hoe meer je naar Ultra settings gaat, des te meer je van je videokaart in power output verlangt en daarbij ook de kwestie is van Vram.
Google: 2x GTX660 SLI Farcry 3 Test! Denk dat je een heel eind ermee komt. En tevens, op tweakers frontpage staat al een review over de benodigde specs. Je kan daar wel uithalen wat er gebeurt als jij een 2 kaart erbij stopt. Reken maar op een 1.8x meer rekenkracht.

[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 04-12-2012 23:25 ]

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-03 17:51

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:02:
Hey Allemaal,

Gezien ik graag meer uit mijn games wil halen, zou ik graag wat advies willen over een upgrade.
Ik heb momenteel een msi twin frozr GTx 660, en wil graag Far Cry3's settings op 8x AA zetten.
Als ik dit doe, gaat de FPS richting de 15-25 en is dus duidelijk niet speelbaar (lees: mijn mening).

Opties:
1. Upgrade van 660 naar 670 of 680.
2. Een 2e Msi 660 erbij

Ik denk dat een 2e kaart de makkelijkste oplossing is, ook gezien deze kaarten erg stil en koel zijn.

Bij voorbaat dank,

Ting
Ik zou nog heel even wachten op een nieuwe driver release van Nvidia, het spel is nog heel erg nieuw en de videokaart fabrikanten zijn druk bezig de drivers op orde te krijgen. Met AMD kon je eerst niet hoger dan 2x msaa en nu met de laatste beta driver draait 4x msaa rete stabiel.
Draai eens met jouw kaart ultra en 4x msaa. Kijk eens hoe dat loopt. Verder is SLI imho een beetje overrated, je kan beter om het jaar een nieuwe grafische kaart kopen uit het hogere segment e.g HD7950/7970 of GTX670/680
Om nu van een midrange model te upgraden is imho zonde van het geld, wacht dan op de GTX7xx serie

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-03 10:25
mischien is het een idee je gtx 660 eerst op VA te zetten kijken wat je er voor krijgt en als je maar weinig hoeft bij te betalen dat kan je de rest zelf betalen en overstappen op een 670/680/7970/7950 (jouw keuze :P) volgens je inventaris gebruik je een 1366 socket CPU dat lijkt me geen bottleneck maar reviews: Far Cry 3: welke hardware heb je nodig? hier halen ze rond de 30 fps met de 660 hoe kan je dan 15 als minimum krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Xtr3me4me schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:23:
Niet om het 1 of ander, maar je toont een beetje een attitude hier waar je niet ver mee zal komen.

Als jij een antwoord wilt weten op jouw vraag en wij willen alleen wat meer input om jouw vraag beter te kunnen beantwoorden, behoor je hier niet met zo'n instelling te komen en deze tweakers af te snauwen. Hoe goed je bedoeling ook is.
Oke meester.
Verder heb ik je vragen uiteindelijk beantwoord en nog steeds heb je geen antwoord kunnen geven op mijn vraag, omdat jij geen glazen bol hebt, zeg je. Waarom vraag je dan naar de specificaties van mijn voeding en mobo?
marineII7 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:23:
mischien is het een idee je gtx 660 eerst op VA te zetten kijken wat je er voor krijgt en als je maar weinig hoeft bij te betalen dat kan je de rest zelf betalen en overstappen op een 670/680/7970/7950 (jouw keuze :P) volgens je inventaris gebruik je een 1366 socket CPU dat lijkt me geen bottleneck maar reviews: Far Cry 3: welke hardware heb je nodig? hier halen ze rond de 30 fps met de 660 hoe kan je dan 15 als minimum krijgen?
Minimum van 15 als ik AA ook op 8x heb, zonder AA werkt het prima.

Maargoed, blijkbaar kan niemand mij antwoord geven op deze vraag.
Toch bedankt voor de input, en Xtr3me4me's interesse naar mijn voeding en mobo.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Waarom er naar je mobo/psu gevraagd wordt?

Heb je al nagedacht over powerconsumption met betrekking tot een single card of SLI? Je hebt een niet al te sterke voeding (550w).

Ondersteund je mobo uberhaupt wel SLI, of is het een Crossfire plank? (Je noemt pas later dat je waarschijnlijk naar een Sabertooth gaat (die beide ondersteund)).

Wat is de rest van je setup om te kunnen kijken of jou voeding een SLI setup wel trekt?

Een beetje minder arrogant mag wel, zeker omdat je initiele vraag heel duidelijk te vinden is op google. Ik ga de moeite niet voor je doen om het in te typen in het zoekveldje.
Pagina: 1