Hoi allemaal!
Allereerst even de verplichte nummertjes:
Het liefste zou ik de prijs een beetje laten zakken zonder te veel performance te verliezen (don't wel all?), om welke reden ik even een post maak, gezien jullie misschien wat handige tips weten
Ik twijfel een beetje over de HDD, hoe stabiel/betrouwbaar zijn Seagate's? Ik heb vroeger namenlijk nogal wat horrorverhalen gehoord.
Tevens zou ik het liefst wat advies over de monitor willen, gezien ik hier echt de ballen verstand van heb en alleen weet dat ik TN schermen (zoals ik nu heb) wil vermijden als de pest. Ik kreeg de bovenstaande aangeraden maar misschien is hier nog ruimte voor verbetering in. Kleuren moeten mooi en consistent zijn, kijkhoek super. Het liefst groter dan 25.5" (het diagonaal wat ik momenteel heb en graag zou willen overtreffen uiteraard, hehe). Loont zich het verschil tussen PVA en IPS bijvoorbeeld?
Overigens heb ik met mijn huidige ASUS mobo (zonder stand-alone extra geluidskaart) een hoop zeik met geluid wat wegvalt/omswitched naar 2.1 terwijl het 5.1 zou moeten zijn, etc. Is dit een bekend fenomeen en kan ik beter een ander mobo kopen of zou dit niet uit moeten maken?
Thanks voor de moeite!
-Dean
Allereerst even de verplichte nummertjes:
Nu, momenteel heb ik het volgende lijstje gemaakt, wat uitkomt op een ruime 1700 euro:Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
3D/2D bewerking (3DS MAX/PHOTOSHOP/MUDBOX, etc.) en gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-2000e
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele reutemeteut, volledige upgrade
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel voor de CPU met als reden de nog steeds uitstekende performance tegenover AMD. NVIDIA voor de GPU gezien ATI nog wel eens driver issues heeft met 3D bewerkingsapplicaties (verder ben ik overigens wel een ATI liefhebber, jammer genoeg telt een stabiele ontwikkelingsomgeving te zwaar)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefste socket 2011 gezien de high end CPU's van 2013 (Ivy Bridge - E?) hier ook gebruik van gaat maken, dit verhoogt de "future-proof"/upgradability een beetje, wat altijd fijn is
De monitor is een belangrijk punt, deze moet een goede kijkhoek hebben en super kleuren consistentie/diepte/scherpte/etc. Dit vanwege het gebruik van de 2D en 3D bewerkingsprogramma's.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3820 Boxed | € 268,- | € 268,- |
| 1 | Asus P9X79 | € 215,- | € 215,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 670 | € 351,51 | € 351,51 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 81,90 | € 81,90 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2711 Zwart | € 559,- | € 559,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,91 | € 25,91 |
| 1 | G.Skill F3-12800CL10Q-32GBXL | € 129,- | € 129,- |
| 1 | OCZ CoreXStream 500W Power Supply | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 91,90 | € 91,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.763,17 | |
Het liefste zou ik de prijs een beetje laten zakken zonder te veel performance te verliezen (don't wel all?), om welke reden ik even een post maak, gezien jullie misschien wat handige tips weten
Ik twijfel een beetje over de HDD, hoe stabiel/betrouwbaar zijn Seagate's? Ik heb vroeger namenlijk nogal wat horrorverhalen gehoord.
Tevens zou ik het liefst wat advies over de monitor willen, gezien ik hier echt de ballen verstand van heb en alleen weet dat ik TN schermen (zoals ik nu heb) wil vermijden als de pest. Ik kreeg de bovenstaande aangeraden maar misschien is hier nog ruimte voor verbetering in. Kleuren moeten mooi en consistent zijn, kijkhoek super. Het liefst groter dan 25.5" (het diagonaal wat ik momenteel heb en graag zou willen overtreffen uiteraard, hehe). Loont zich het verschil tussen PVA en IPS bijvoorbeeld?
Overigens heb ik met mijn huidige ASUS mobo (zonder stand-alone extra geluidskaart) een hoop zeik met geluid wat wegvalt/omswitched naar 2.1 terwijl het 5.1 zou moeten zijn, etc. Is dit een bekend fenomeen en kan ik beter een ander mobo kopen of zou dit niet uit moeten maken?
Thanks voor de moeite!
-Dean
Doe Praemel!