Toon posts:

Muis acceleratie in Mac OSX?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een iMac gekocht en wil graag gebruik maken van mijn goede oude windows muis omdat de trackpad voor videobewerking e.d. niet zo goed werkt naar mijn mening. Het gaat hier om een Logitech G9X, er zijn geen drivers voor OSX, hier heb ik al naar gezocht. De muis werkt verder wel, maar het werkt gewoon net niet zeg maar. Heb ook al even lopen spelen met de sensitiviteit enzo, maar het blijft voelen alsof er een soort van vage acceleratie in zit waardoor ik gewoon niet lekker overweg kan met de muis.
Is er een oplossing? Ik word hier gek van!

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Veel mensen die de overstap maken kunnen niet wennen aan de manier hoe macosx met de muis omgaat.
Er zijn diverse applicaties te downloaden waarbij je de settings kan aanpassen. Wat bij mij heeft geholpen is de gehele acceleratie uit te zetten. Verwijderd in "Acceleratie muis"

In het volgende topic staan nog meer tips
Acceleratie muis

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Danku. Ga het thuis gelijk proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Dat was bij mij ook een grote irritatie in het begin, toentertijd ook veel gegoogeld en wat voor mij goed werkt is de aanbeveling uit deze link:

http://www.l337tech.com/t...tion-and-scrolling-speed/

Dus Logitech driver installeren, vervolgens System Preferences -> Mouse -> Tracking speed op het derde a vierde streepje van links.

Tot slot System Preferences -> Logitech Control Centre -> Jouw Muis, Configure -> General Tab -> Tracking Speed Multiplier halverwege tussen 1 en 4 (of naar persoonlijke voorkeur).

Hoop dat je er wat aan hebt! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
N14 schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:00:
Dus Logitech driver installeren
Er zijn geen drivers voor Mac :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Aahh vervelend! Ik denk dat ik dan geluk had met mijn Logitech muis.. Dan zal het inderdaad rommelen worden met externe applicaties.. succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje. Ik ga eerst dit maar proberen: Verwijderd in "Acceleratie muis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAAW YEAH. It worked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

d:)b mooi, veel plezier met je mac :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:18
Wat ik wel vreemd vind, is dat de Magic Mouse wel 'goed' werkt en sommige andere muizen. Maar bij veel muizen heb je idd last van die acceleratie.
Pagina: 1