Toon posts:

Acceleratie muis

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 16:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
De muis in OSX heeft een soort acceleratie curves. Ik kom van Windows af, en met gamen geeft dit een onwijze irritatie; als ik langzaam beweeg met m'n muis lijkt het ONWIJS langzaam te gaan, en de toename in snelheid lijkt niet evenredig te zijn aan mijn movement (maw: echt een duidelijke curve/niet lineair). Het is een collega ook al opgevallen, en met gamen is het toch erg lastig.

Is hier iets vanuit het OS aan te doen, of ben ik gedwongen third party tools hiervoor te gebruiken?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:45

Sick Nick

Drop the top!

Helaas, gewoon third party tools erbij pakken want met de ingebakken versnelling kan bijna niemand die van windows komt overweg. Kan je meteen bij de magic mouse en voor je trackpad een sloot extra gestures erin gooien :P

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:58
Steermouse is echt een dikke aanrader imho :). Kost wat. heb je ook wat :)

gewoon nee.

• apNia

apNia

Topicstarter
En zijn er (gratis) tools die jullie aanraden?

Anoniem: 366266

Er is inderdaad iets mis met de acceleratie van de muis in OSX, maar daarvoor alleen hoef je geen extra tools tool te installeren. Enter onderstaande code in de terminal, log even uit en daarna zou de acceleratie van je muis normaal gezien goed moeten zijn. Je hoeft dit maar één keer te doen, maar als je de instellingen van de muis aanpast, moet je het wel weer opnieuw doen.

defaults write -g com.apple.mouse.scaling -1

Toen ik een paar weken geleden de Magic Mouse kocht was ik ook erg gefrustreerd dat de muis zo langzaam ging bij korte bewegingen, maar nu werkt het prima. ;)

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 366266 op 11-06-2011 21:24]

• apNia

apNia

Topicstarter
Ik heb een Logitech MX518, gaat het dan ook effect hebben? Als ik op die regel Google vind ik namelijk alleen maar Magic Mouse referenties :)

Anoniem: 366266

Dat weet ik niet, maar je kan het altijd eens proberen. Dit commando vervalt sowieso als je de instellingen van de muis wijzigt bij voorkeuren. Anders heb ik ook niet direct een oplossing.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

apNia schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:40:
Als ik op die regel Google vind ik namelijk alleen maar Magic Mouse referenties :)
Ik niet.
http://www.google.com/sea...om.apple.mouse.scaling+-1 -> 1 hit: http://attaboy.tumblr.com...ouse-acceleration-in-os-x

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• apNia

apNia

Topicstarter
Kick ass, dat helpt perfect :)
Mijne stond default op 3.0. So happy! Thank you guys :>

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-05 10:23
Momenteel gebruik ik een Microsoft muis met de Microsoft software... daarbij is de mouse acceleration ook zoals onder windows. Ik ga echter snel eens bovengenoemde oplossing proberen :)

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee