Imitatie lightning kabels

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Aangezien Apple de hoofdprijs vraagt voor de lightning kabels (iPhone 5 en iPad 4) lijkt het me een goed idee om een aantal alternatieven op een rijtje te zetten. Zelf heb ik twee kabels besteld via DealExtreme (wel een lange levertijd). Apple heeft namelijk een chip in de kabel verwerkt om namaak tegen te gaan. Hierdoor werken niet alle kabels even goed. Hieronder mijn ervaringen:

USB naar Lightning kabel
Allereerst heb ik een imitatie USB naar Lightning laad- en synchronisatiekabel gekocht en die werkt eigenlijk net zoals de kabel die bij de iPhone is geleverd. De kabel kost $6.50 en ze hebben gratis verzending, dus het is nogal wat goedkoper dan de €20 die Apple er voor vraagt. Om te zien zij de kabels vrijwel identiek. Alleen de 'sleeve' die moet voorkomen dat de kabel knikt bij de connectors zijn iets korter. Hier een plaatje van de kabel:

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_163395_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_163395_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_163395_3.jpg

Voor het laden van de iPhone en vooral de iPad gaat er best wat vermogen door het kabeltje. Er zijn verhalen bekend dat er iPhones en iPads kapot zijn gegaan door kortsluiting, maar ik weet niet of die waar zijn. Je moet zelf weten of je dat risico wilt lopen.

Het laden van de iPhone 5 gaat prima met deze kabel. Ook synchronisatie met iTunes werkt zoals verwacht. Ik heb de kabel ook gebruikt om deze aan mijn Marantz receiver te koppelen en dit gaat ook prima. De titelinformatie komt op het scherm en ook de audio komt netjes door.

Wil je wat geld besparen en toch een aantal extra kabeltjes hebben, dan loont het zich om deze kabels te bestellen. De imitatiekabels zijn 4x goedkoper en lijken dezelfde functionaliteit te hebben. Een aanrader dus. De kabels zijn via verschillende kanalen te koop.

30-pin dock naar Lightning kabel
Ik heb ook een imitatie 30-pin dock naar Lightningkabel gekocht. Deze wil ik gebruiken om de iPhone in de auto te kunnen aansluiten op mijn Audi MMI systeem. Het gaat in dit geval om deze kabel:

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_164318_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_164318_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_164318_3.jpg

De afwerking lijkt op een Apple product, alleen lijkt het allemaal net iets meer te glimmen. Ik heb niet de originel adapter, dus vergelijken kan ik het niet. Met deze kabel kan ik prima de iPhone opladen, maar helaas werkt de audio-out niet. Ook herkent de MMI de telefoon niet, waardoor deze kabel redelijk waardeloos is. Ik heb de kabel nog niet geprobeerd met een dock, maar wat ik zo lees op het internet werkt dit niet. Deze adapterkabel kun je dus beter links laten liggen.

Op eBay staan nog veel meer 30-pin naar Lightning adapters en bij de meeste staat er expliciet bij dat ze geen audio ondersteunen. Het lijkt er dus op dat je voor deze adapters voorlopig vastzit aan de dure Apple adapter. Of je moet wachten tot deze kabel op termijn ook gekraakt wordt, maar dat kan nog wel even duren.

Waarom imitatie?
Bij een telefoon van over de €600 kun je je afvragen waarom je een tientje wilt besparen op een kabeltje. Een legitieme vraag. In mijn geval wil ik gewoon een aantal kabels hebben en als je €20-€40 per kabel moet betalen dan gaat dat aardig in de papieren lopen. Een ander punt is meer principieel. Apple verzint een nieuwe kabel (prima plan), maar in plaats van de overgang wat te vergemakkelijken proberen ze er nog een extra slaatje uit te slaan. Een adapterkabel van €40 gaat alle perken te buiten en vind ik een rip-off. Dan moet je maar geen iPhone kopen? Wellicht wel, maar als de rest van de telefoon je aanstaat dan zou een imitatiekabel wel uitkomst kunnen bieden.

[ Voor 4% gewijzigd door BugBoy op 02-12-2012 23:50 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik zou niet graag hebben dat dit een flame-topic wordt. Ik weet dat Apple je een oor probeert aan te naaien, dus daar hoeven we het niet over te hebben. Het gaat vooral om de ervaringen met imitatiekabels en wat er wel en niet werkt.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50145

Bij http://www.kabeldirect.nl hebben ze orginele voor 14,95.
Ik ben het met je eens dat 15 of 20 euro erg veel is voor een kabeltje,
ben ook wel benieuwd of er voordeligere te koop zijn die goed functioneren.

Een andere kleur, zwart ofzo, zou ook erg handig zijn, die witte vallen zo erg op in de auto.

Ik wil er ook 1 voor in de bus, 1 voor de auto en 1 voor bij de pc, dat loopt inderdaad aardig op zo

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 50145 op 02-12-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 09:49
Anoniem: 50145 schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:26:
Bij http://www.kabeldirect.nl hebben ze orginele voor 14,95.
Ik ben het met je eens dat 15 of 20 euro erg veel is voor een kabeltje,
ben ook wel benieuwd of er voordeligere te koop zijn die goed functioneren.

Een andere kleur, zwart ofzo, zou ook erg handig zijn, die witte vallen zo erg op in de auto.

Ik wil er ook 1 voor in de bus, 1 voor de auto en 1 voor bij de pc, dat loopt inderdaad aardig op zo
Hoe weet je dat die origineel is?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180749

Anoniem: 50145 schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:26:
Die zijn ondertussen ook al via eBay beschikbaar: http://www.ebay.nl/itm/ws...ageName=ADME:B:SS:NL:1123

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/$T2eC16N,!)cE9s4PsT!TBQu+YuzLm!~~60_12.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 180749 op 03-12-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
_Brake_ schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:31:
Hoe weet je dat die origineel is?
Die kabel is volgens mij ook niet origineel. Ze verkopen namelijk alleen deze kabel en als ze het Apple aanbod zouden verkopen, dan zouden ze ook wel de 30-pin adapter verkopen. Verder verwacht ik dat ze het zouden melden als het een originele kabel is. Ik denk dat het een slimme handelaar is die Chinese kabels met wat marge doorverkoopt. Wil je zeker zijn dat je een originele kabel koopt, dan moet je naar een APR of Apple store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:00
Aangezien zo'n kabel op mn werk niet werkt omdat hij een driver wil installeren voor de pc stroom levert over usb (en ik gene admin rechten heb) zouden tips voor een bijbehorend goedkoop stekkerblokje (origineel 20 euro) welkom zijn.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ErikRo schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:23:
Aangezien zo'n kabel op mn werk niet werkt omdat hij een driver wil installeren voor de pc stroom levert over usb (en ik gene admin rechten heb) zouden tips voor een bijbehorend goedkoop stekkerblokje (origineel 20 euro) welkom zijn.
Mijn tip: zoeken op eBay ? "iPhone wall charger" / "iPhone oplader"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

ErikRo schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:23:
HEEL toevallig ook ACHTERIN je pc gestoken?
Soms wil ook alleen de voorkant-USB-ingangen niet werken, maar wel de achterkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier ook een kabeltje besteld via eBay. Heb er nu 1 die thuis ligt. Komt nog wel eens voor dat mijn iPhone in een dag op is. Dan is het handig als ik op mijn werk ook zo een kabeltje heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 03-05 13:45

janklp

FortyTwo Capital

Audio-out werkt ook niet met het originele kabeltje, heel vervelend maar dat was bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50145

@colaglas:
bedankt voor de tip, meteen een paar besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:54

World Citizen

FreeReef.nl

BugBoy schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:07:
Ik zou niet graag hebben dat dit een flame-topic wordt. Ik weet dat Apple je een oor probeert aan te naaien, dus daar hoeven we het niet over te hebben. Het gaat vooral om de ervaringen met imitatiekabels en wat er wel en niet werkt.
Ah mag ik van dan jouw weten waarom ik genaaid word met de originele kabel...
Kun je dat onderbouwen, of weet je eigenlijk niet wat deze kabel inhoud, laat staan het implementeren en ontwikkelen daarvan?

Ik vind 20 euro voor een smart-kabel (als enigste in de wereld) niet zo heel slecht hoor.

Ik raad iedereen trouwens streng af om deze kabels te gebruiken. Er duiken al meerdere berichten op dat er problemen ontstaan... Er is zelfs een gerucht dat er een serie is die het moederbord voorziet van te veel stroom als je hem gebruikt terwijl hij aan de lader hangt. EEN GERUCHT! als ik meer weet post ik het hierbij.

[ Voor 20% gewijzigd door World Citizen op 03-12-2012 16:59 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 14:13
World Citizen schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:56:
[...]

Ah mag ik van dan jouw weten waarom ik genaaid word met de originele kabel...
Kun je dat onderbouwen, of weet je eigenlijk niet wat deze kabel inhoud, laat staan het implementeren en ontwikkelen daarvan?

Ik vind 20 euro voor een smart-kabel (als enigste in de wereld) niet zo heel slecht hoor.

Ik raad iedereen trouwens streng af om deze kabels te gebruiken. Er duiken al meerdere berichten op dat er problemen ontstaan... Er is zelfs een gerucht dat er een serie is die het moederbord voorziet van te veel stroom als je hem gebruikt terwijl hij aan de lader hangt. EEN GERUCHT! als ik meer weet post ik het hierbij.
uhhh.... omdat ze een identificatiechip hebben ingebouwd die enkel tot doel heeft om 3rd party cable makers buiten spel te zetten? Een identificatiechip die tevens de kosten van de kabel zelf ook hoger doet uitkomen.

http://appleinsider.com/a...s_new_lightning_connector

*en laten we het maar helemaal niet hebben over de R&D kosten van de kabel want die verantwoorden de prijs echt niet. De chips zijn namelijk niet ontwikkeld door Apple maar gewoon ingekocht bij TI*

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 03-12-2012 17:12 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Laatst online: 30-04 16:34

Odin

¯¯¯¯¯

Ik heb voor 4 euro een kabeltje op Ebay besteld nog niet binnen maar zal updaten als ik meer weet.

Ze hebben ook voor 1 euro ofzo van die autostekkers, kan dat kwaad om die te kopen? Zou wel handig zijn om em in de auto op te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

ChojinZ schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:08:
[...]

uhhh.... omdat ze een identificatiechip hebben ingebouwd die enkel tot doel heeft om 3rd party cable makers buiten spel te zetten? Een identificatiechip die tevens de kosten van de kabel zelf ook hoger doet uitkomen.

http://appleinsider.com/a...s_new_lightning_connector

*en laten we het maar helemaal niet hebben over de R&D kosten van de kabel want die verantwoorden de prijs echt niet. De chips zijn namelijk niet ontwikkeld door Apple maar gewoon ingekocht bij TI*
A: De bouwkwaliteit is ronduit waardeloos.. Geen shield, slechte connector... deuken, speling en gapende openingen.... Check http://www.gizmochina.com...pple-lighting-data-cable/

B: Je betaald bij Apple op talloze plekken voor kwaliteit. Apps worden bv gecheckt, en zijn vaak duurder dan in een andere store.. Maar de zekerheid dat het geen ernstige problemen of privacy schending heeft is het resultaat. Jij noemt het "buiten spel zetten"... het heet eigenlijk "Made for iPhone" Check link voor de rede waarom dit programma er is...

C: Een tienvoud van productie kosten is helemaal niet gek. Er moet reclame gemaakt worden, licenties aangekocht worden en licenties registreren. Het moet wereldwijd door alle tests heen komen zodat het verkocht mag worden, en uiteraard moet de kabel bedacht, gemaakt, getest en gekeurd worden. Ow , en stuur ze ook even wereldwijd rond.
Men claimed dat Apple $3.50 betaald voor het produceren.. Normaliter adviseerd men dan rond de 35 euro verkoop te gaan zitten. Ofwel... De prijs is niet zo gek hoog.

Voor een wat meer technische onderbouwing... kijk eens hier http://appleinsider.com/a..._allow_for_reversible_use het is niet gewoon aders aansluiten en een ander plugje....

Al bij al een veel te groot risico om er een in mijn telefoon te steken die ergens in een fabriekje in elkaar gesmolten is. Ik heb nu meerdere reviews gezien van kabels... en dat ze wit aan de buitenkant zijn, en je iPhone opladen zegt helemaal niets over wat voor een kabel het is, en hoe goed hij is.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
World Citizen schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:33:
[...]

A: De bouwkwaliteit is ronduit waardeloos.. Geen shield, slechte connector... deuken, speling en gapende openingen.... Check http://www.gizmochina.com...pple-lighting-data-cable/

B: Je betaald bij Apple op talloze plekken voor kwaliteit. Apps worden bv gecheckt, en zijn vaak duurder dan in een andere store.. Maar de zekerheid dat het geen ernstige problemen of privacy schending heeft is het resultaat. Jij noemt het "buiten spel zetten"... het heet eigenlijk "Made for iPhone" Check link voor de rede waarom dit programma er is...

C: Een tienvoud van productie kosten is helemaal niet gek. Er moet reclame gemaakt worden, licenties aangekocht worden en licenties registreren. Het moet wereldwijd door alle tests heen komen zodat het verkocht mag worden, en uiteraard moet de kabel bedacht, gemaakt, getest en gekeurd worden. Ow , en stuur ze ook even wereldwijd rond.
Men claimed dat Apple $3.50 betaald voor het produceren.. Normaliter adviseerd men dan rond de 35 euro verkoop te gaan zitten. Ofwel... De prijs is niet zo gek hoog.

Voor een wat meer technische onderbouwing... kijk eens hier http://appleinsider.com/a..._allow_for_reversible_use het is niet gewoon aders aansluiten en een ander plugje....

Al bij al een veel te groot risico om er een in mijn telefoon te steken die ergens in een fabriekje in elkaar gesmolten is. Ik heb nu meerdere reviews gezien van kabels... en dat ze wit aan de buitenkant zijn, en je iPhone opladen zegt helemaal niets over wat voor een kabel het is, en hoe goed hij is.
A) Er wordt 1 kabel vergeleken. Terwijl er al tientalle te koop zijn. Doe dan een test waarin je meerdere kabels meeneemt. Oftewel, test is niet representatief.

B) Lol, dude, we hebben het hier over een simpel kabeltje. Het testtraject is echt niet bijzonder. Verklaard in iedergeval niet de vraagprijs voor de kabels. En het Made for Apple certificaat is natuurlijk een marketing hype. Dat wordt voornamelijk gebruikt om accesoire verkoop af te schermen.

C)De prijs is wel te hoog, maar jij bent bereid om het er voor te betalen. Maar dat maakt het niet ineens goedkoop of normaal. Mijns inziens ben je gek als je 35 euro betaald voor een kabel van 3,50 terwijl er alternatieven zijn die ook maar 3,50 kosten

Maar leg mij het volgende eens uit:

Als de kabels/accecoires het geld meer dan waard zijn, hoe kan het dan dat de markt jaren lang overspoelt is geweest met namaak spul voor een fractie van de prijs wat in de meeste gevallen gewoon goed functioneerde?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

ChojinZ schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:57:
[...]

A) Er wordt 1 kabel vergeleken. Terwijl er al tientalle te koop zijn. Doe dan een test waarin je meerdere kabels meeneemt. Oftewel, test is niet representatief.
Klopt.. maar ik kan rustig aannemen dat de kwaliteit van alle China kabels ondermaats is... Ik heb talloze dingen laten versturen uit China en andere Aziatische landen, en de materialen waar de kabels van gemaakt worden zijn hier eigenlijk al verboden ivm weekmakers ed.
B) Lol, dude, we hebben het hier over een simpel kabeltje. Het testtraject is echt niet bijzonder. Verklaard in iedergeval niet de vraagprijs voor de kabels. En het Made for Apple certificaat is natuurlijk een marketing hype. Dat wordt voornamelijk gebruikt om accesoire verkoop af te schermen.
Ik ben ook niet van de goude kabels gesmeed door elfjes, maar er zit wel degelijk verschil in kabels. Uit tests is gewoon gebleken dat slechte kabels voor storingen en ruis zorgen. Tevens kunnen slecht geshielde connectors problemen opleveren aan het apparaat.
Als ik de bouwkwaliteit vergelijk.. geeft de Apple kabel mij een veel grotere kwaliteit.
C)De prijs is wel te hoog, maar jij bent bereid om het er voor te betalen. Maar dat maakt het niet ineens goedkoop of normaal. Mijns inziens ben je gek als je 35 euro betaald voor een kabel van 3,50 terwijl er alternatieven zijn die ook maar 3,50 kosten
Wat had je dan een redelijke prijs genoemd... En hou er rekening mee dat alle kosten gedekt moeten worden. Een nieuwe kabel ontwikkelen van geld dat uit je winst komt is natuurlijk stom. Geen bedrijf zal verlies maken op zijn kabel omdat ze zo vriendelijke zijn...
Maar leg mij het volgende eens uit:

Als de kabels/accecoires het geld meer dan waard zijn, hoe kan het dan dat de markt jaren lang overspoelt is geweest met namaak spul voor een fractie van de prijs wat in de meeste gevallen gewoon goed functioneerde?
Omdat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Lekker showen met je dure toelie... die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Ik vind het uiteraard knap van iemand dat hij kan sparen voor een iPhone, met een minimumloon van 3.50 per uur op zijn 16 jaar. Maar heel simpel gezegd is het van de debielen dat hij zo een iPhone koopt. Zijn ouders hebben hem toch iets niet helemaal goed uitgelegd.

Er zijn talloze cheap producten in de markt die ontzettend veel in kwaliteit inleveren op het origineel. Niet enkel in de Apple scene.... Echter als je dan kijkt wat je krijgt. Je kunt niet alles over 1 boeg gooien, maar de elektronica die ze bij de Aldi verkopen is ook halvenbak. Toch rent iedereen er naartoe om maar zo een goedkope super Medion PC te kopen.

B merk artikelen in de supermarkt smaken vaak ook minder echt, of hebben meer E nummers... Toch koopt men het omdat het goedkoop is. Feit blijft dat het minder gezond is... Maar ach, het is goedkoper. De 5% energie die je te kort komt is toch niet belangrijk, en valt toch niet op.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
usb2 is geen hf dus storing zal wel meevallen door mindere kwaliteit aders, heb liever een goede connector die vast blijft zitten :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik vraag mij vooral (en oprecht) af of die imitatie kabels ook een identificatiechip bevatten. Vermoedelijk niet, maar wat voor gevolgen heeft dat dan? Het lijkt me toch dat dit een probleem kan veroorzaken.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Grofweg kun je de volgende dingen doen via een lightning kabel (soms gecombineerd):
  1. Opladen
  2. Synchronisatie (met iTunes)
  3. Audio uitgang (evt. met iPod sturing)
  4. Video uitgang
Om dit alles te kunnen had de oude kabel een 30-pins connector. Met een 8-pins connector passen al deze signalen niet, dus moet je aangeven wat er over de pinnen verstuurd moet worden. De chip in de lightning kabel wijst de pinnen dynamisch toe. Daardoor kun je nog hetzelfde, maar met veel minder pinnen. Daarom is de connector kleiner en kun je de connector ook 'verkeerd om' gebruiken.

Een leuk bijkomend voordeel voor Apple is dat ze hier een proprietary protocol voor gebruiken, waardoor het lastig is na te maken. Het deel voor het opladen en synchroniseren is al gekraakt en die kabels kun je dus ook via de Chinese kanalen al volop krijgen. Het audio/video gedeelte is bij mijn weten nog niet gekraakt, dus die kabels zijn ook nog niet verkrijgbaar (buiten Apple om).

Het gerucht (bron, bron) gaat trouwens dat Apple in iOS 6.1 wat heeft veranderd, waardoor (sommige) imitatiekabels het niet meer doen. Of dit klopt weet ik niet, maar het zou wel zuur zijn voor de mensen die al een batterij imitatiekabels hebben gekocht.

Je telefoon zal niet kapot gaan door de 'identificatiechip'. Hooguit zal de kabel niet (goed) werken. De enige reden waarom de kabel je telefoon zou kunnen beschadigen is door kortsluiting als gevolg van een slechte kabel. Maar de kabels van Apple waren in het verleden ook niet geweldig, dus theoretisch zal het daar ook mee kunnen gebeuren. Alleen kun je dan terugvallen op Apple (hoop ik). Met een Chinese namaakkabel kun je gewoon je apparaat afschrijven. De kans is alleen niet zo heel groot, maar dat moet een ieder voor zichzelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Het is overduidelijk dat Apple veel hogere marges hanteert dan gebruikelijk is bij hardwareproducenten. Ik geef ze groot gelijk, want ze verdienen er lekker aan. Maar het is absoluut mogelijk om kwalitatief een net zo goed product neer te zetten als dat van Apple voor een lagere prijs.

Voor een complex product als een iPhone is dat natuurlijk een stuk moeilijker, vanwege R&D kosten en software issues. Maar voor een eenvoudig kabeltje kan dat zeker. Op accessoires zit gewoon een heel erg hoge marge. Daar verdienen de APR's het meeste aan. Zo'n nepleren flap om je iPad kost rond de €50. Daar zit een enorme marge op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-04 13:37
Ik zat ook te twijvelen om een immitatie te kopen, maar toch niet meer gedaan.

Vroeger had ik een immitatie 30pin kabel gekocht. Woow na het laden deed mijn iPod het niet meer =(.
Sindsdien alleen orginele kabels gekocht.

(heb nu inmiddelds 2x lighting kabel extra gekocht 40 euro =.='')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Tha BasZ schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:18:
[...]

HEEL toevallig ook ACHTERIN je pc gestoken?
Soms wil ook alleen de voorkant-USB-ingangen niet werken, maar wel de achterkant...
Geprobeerd maar trapte hij niet in

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

World Citizen schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:25:
[...]

Klopt.. maar ik kan rustig aannemen dat de kwaliteit van alle China kabels ondermaats is... Ik heb talloze dingen laten versturen uit China en andere Aziatische landen, en de materialen waar de kabels van gemaakt worden zijn hier eigenlijk al verboden ivm weekmakers ed.
Heb jij hier onderzoek naar gedaan? even een chemische analyse gemaakt van allerlei kabels op weekmakers? Dat het gebeurd wil nog niet zeggen dat het in elke imitatie kabel het geval is.
Verder is de kwaliteit vaak slecht ja maar je betaald ook niets. Daarnaast kun je veelal ook degelijke kabels vinden voor een veel betere prijs. Zelfs degelijker dan origineel apple. Zo heilig is apple qua kabel kwaliteit helaas niet, scheuren in de sleeve om de kabel vlak bij de connector of draadbreuk komt bij sommige kabels imho te veel voor.
[...]

Ik ben ook niet van de goude kabels gesmeed door elfjes, maar er zit wel degelijk verschil in kabels. Uit tests is gewoon gebleken dat slechte kabels voor storingen en ruis zorgen. Tevens kunnen slecht geshielde connectors problemen opleveren aan het apparaat.
Als ik de bouwkwaliteit vergelijk.. geeft de Apple kabel mij een veel grotere kwaliteit.
De vraag is alleen of het ook maar een klein beetje relevant is als het al zo is, de shielding in USB achtige kabels is namelijk niet zo relevant.
Als je een product en protecol hebt met maar een nauwkeurigheid van N heeft het geen zin om in je kabel dingen te gaan maken die voor een tolerantie zorgen die veel kleiner is dan N.
[...]

Wat had je dan een redelijke prijs genoemd... En hou er rekening mee dat alle kosten gedekt moeten worden. Een nieuwe kabel ontwikkelen van geld dat uit je winst komt is natuurlijk stom. Geen bedrijf zal verlies maken op zijn kabel omdat ze zo vriendelijke zijn...
Z'n nieuwe kabel ontwikkelen kost je echt maar erg weinig, het is een vrij simpel ding zowel qua ontwerp als qua productie. De chips zijn gewoon laag geprijsde 3th party chips. Hoef je niet te geloven maar zolang er niet nog een verborgen functie in zit kan ik als product ontwerper dat zo wel beoordelen.
[...]

Omdat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Lekker showen met je dure toelie... die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Ik vind het uiteraard knap van iemand dat hij kan sparen voor een iPhone, met een minimumloon van 3.50 per uur op zijn 16 jaar. Maar heel simpel gezegd is het van de debielen dat hij zo een iPhone koopt. Zijn ouders hebben hem toch iets niet helemaal goed uitgelegd.
Deze redenatie kom je vaker tegen en slaat naar mijn mening nergens op. Omdat product A een bepaalde prijs had moeten de accessoires ook maar duur zijn en ben je een cheapskate als je een goedkopere oplossing zoekt?

Als jij een dure houten vloer van 10k in je huis legt koop je toch ook niet gelijk een duurdere stofzuiger omdat je vloer nu eenmaal duurder is dan je laminaatje wat je had liggen?
Er zijn talloze cheap producten in de markt die ontzettend veel in kwaliteit inleveren op het origineel. Niet enkel in de Apple scene.... Echter als je dan kijkt wat je krijgt. Je kunt niet alles over 1 boeg gooien, maar de elektronica die ze bij de Aldi verkopen is ook halvenbak. Toch rent iedereen er naartoe om maar zo een goedkope super Medion PC te kopen.

B merk artikelen in de supermarkt smaken vaak ook minder echt, of hebben meer E nummers... Toch koopt men het omdat het goedkoop is. Feit blijft dat het minder gezond is... Maar ach, het is goedkoper. De 5% energie die je te kort komt is toch niet belangrijk, en valt toch niet op.
och ja want E nummers zijn per definitie slecht en A merken zijn altijd top, zo lust ik er nog wel een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

GoldenSample schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:20:
[...]

Heb jij hier onderzoek naar gedaan? even een chemische analyse gemaakt van allerlei kabels op weekmakers? Dat het gebeurd wil nog niet zeggen dat het in elke imitatie kabel het geval is.
Verder is de kwaliteit vaak slecht ja maar je betaald ook niets. Daarnaast kun je veelal ook degelijke kabels vinden voor een veel betere prijs. Zelfs degelijker dan origineel apple. Zo heilig is apple qua kabel kwaliteit helaas niet, scheuren in de sleeve om de kabel vlak bij de connector of draadbreuk komt bij sommige kabels imho te veel voor.
Nee, maar je snapt wat ik bedoel...
De vraag is alleen of het ook maar een klein beetje relevant is als het al zo is, de shielding in USB achtige kabels is namelijk niet zo relevant.
Als je een product en protecol hebt met maar een nauwkeurigheid van N heeft het geen zin om in je kabel dingen te gaan maken die voor een tolerantie zorgen die veel kleiner is dan N.
Als je alle mogelijk omstandigheden die je wereldwijd tegenkomt meerekent, wel ja... De kabels hoeven niet enkel thuis gebruikt te worden... maar bv ook in ruimtes met veel interferentie... Een slechte kabel gaat hier niet lekker mee om.
Z'n nieuwe kabel ontwikkelen kost je echt maar erg weinig, het is een vrij simpel ding zowel qua ontwerp als qua productie. De chips zijn gewoon laag geprijsde 3th party chips. Hoef je niet te geloven maar zolang er niet nog een verborgen functie in zit kan ik als product ontwerper dat zo wel beoordelen.
Hier kunnen we het "onderzoek" argument natuurlijk ook gebruiken. Ik denk dat het wel wat meer kost dan even een kabeltje maken. Maar goed, dat zullen we nooit weten.
Deze redenatie kom je vaker tegen en slaat naar mijn mening nergens op. Omdat product A een bepaalde prijs had moeten de accessoires ook maar duur zijn en ben je een cheapskate als je een goedkopere oplossing zoekt?

Als jij een dure houten vloer van 10k in je huis legt koop je toch ook niet gelijk een duurdere stofzuiger omdat je vloer nu eenmaal duurder is dan je laminaatje wat je had liggen?
Ja, dat zie je ook vaker. Een dure auto kopen via via, en dan de nieuwe Xenon koplampen, of bredere band niet kunnen betalen als hij versleten is.. Of een groot huis kopen en hem niet kunnen onderhouden... Soms moet je even verder kijken als je neus lang is... Ik denk dat er talloze iPhones rondgaan waar de eigenaar geen Apps van kan betalen...
och ja want E nummers zijn per definitie slecht en A merken zijn altijd top, zo lust ik er nog wel een paar.
Nee ik zou het niet per definitie zien... maar een rode lijn kun je er zeker in zien.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik weet niet of het vermeld mag worden, maar vandaag zijn er imitatie lightning USB kabels in de dagaanbieding bij Lifestyle deal. Voor €6.95 (+€1.95) heb je zo'n ding. Verzendtijd is wel 2 weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:25
BugBoy schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:57:
Ik weet niet of het vermeld mag worden, maar vandaag zijn er imitatie lightning USB kabels in de dagaanbieding bij Lifestyle deal. Voor €6.95 (+€1.95) heb je zo'n ding. Verzendtijd is wel 2 weken!
Over een tijdje is je iPhone, iPod of iPad kapot en heb je dus ook geen garantie meer omdat je deze zooi gebruikt.

Als je zo graag een extra kabeltje wilt, koop 'm lekker via Apple (of elders) voor een tientje meer. Of koop een officiele die goedgekeurd is door Apple.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 15-12-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draakje5 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:48:
[...]

Over een tijdje is je iPhone, iPod of iPad kapot en heb je dus ook geen garantie meer omdat je deze zooi gebruikt.

Als je zo graag een extra kabeltje wilt, koop 'm lekker via Apple (of elders) voor een tientje meer. Of koop een officiele die goedgekeurd is door Apple.
Angstverhalen weer. Er gaat echt niks stuk hoor.
En een Apple kabel is een factor 10 duurder en ze doen beide het zelfde: opladen en synchroniseren. Zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ChojinZ schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:08:
[...]

Jij luistert ook alleen maar naar nieuws waarin Apple slecht wordt weggezet he?

Dat is geen identificatiechip. Dat is wel vaker geroepen bij een nieuw product van Apple waar een niet direct identificeerbare chip in zit. Die dingen zijn altijd puur functioneel geweest. Zo ook deze.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CyBeR schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:29:
[...]

Jij luistert ook alleen maar naar nieuws waarin Apple slecht wordt weggezet he?

Dat is geen identificatiechip. Dat is wel vaker geroepen bij een nieuw product van Apple waar een niet direct identificeerbare chip in zit. Die dingen zijn altijd puur functioneel geweest. Zo ook deze.
Ow, en waar blijkt dat uit? Heb je ook voorbeelden? Of ben je gewoon butthurt om dat je favoriete merk negatieve kritiek krijgt? Je eerste zin is ook een schoolvoorbeeld van blinde Fatboy gedrag. Sorry to burst Your bubbel, maar Apple gebruikt wel degelijk authenticiteit chips:
https://www.google.nl/sea...ei=XdDNUKukEaWG0AXm_oHoCg
Als je zelf wat linkjes hebt waaruit blijkt dat dit achteraf niet zo is, dan zie ik die graag tegemoet...

*reactie vanaf de ipad 8) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het zijn inderdaad chips om vast te stellen wat voor kabel er aan hangt. Niet om te verifieren of die kabel wel bij Apple vandaan komt.

Dat je me nu meteen een fanboy noemt omdat ik je verbeter op iets wat jij gewoon verifieerbaar fout hebt maakt dat ik je nu verder niet meer serieus kan nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 16-12-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CyBeR schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:00:
Het zijn inderdaad chips om vast te stellen wat voor kabel er aan hangt. Niet om te verifieren of die kabel wel bij Apple vandaan komt.
http://gizmodo.com/594588...work-with-your-new-iphone
CyBeR schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:00:

Dat je me nu meteen een fanboy noemt omdat ik je verbeter op iets wat jij gewoon verifieerbaar fout hebt maakt dat ik je nu verder niet meer serieus kan nemen.
Lol,leuke manier om mijn eerste vraag te ontwijken. Nogmaals, waaruit blijkt dat ik Apple of zijn producten systematisch afkraak? Heb je voorbeelden.?

Je wil mij niet serieus nemen omdat ik je uitmaak voor fanboy. Maar jij bent degene die begint te roepen dat ik een hater ben. Waarom zou ik jou in eerste instantie dan wel serieus moeten nemen?

Erg flauw hoor. En ook hypocriet. Eerst iemand beschuldigen maar als je vervolgens zelf een beschuldiging naar het hoofd krijgt snel de discussie afkappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

ChojinZ schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:11:
[...]

http://gizmodo.com/594588...work-with-your-new-iphone

[...]

Lol,leuke manier om mijn eerste vraag te ontwijken. Nogmaals, waaruit blijkt dat ik Apple of zijn producten systematisch afkraak? Heb je voorbeelden.?

Je wil mij niet serieus nemen omdat ik je uitmaak voor fanboy. Maar jij bent degene die begint te roepen dat ik een hater ben. Waarom zou ik jou in eerste instantie dan wel serieus moeten nemen?

Erg flauw hoor. En ook hypocriet. Eerst iemand beschuldigen maar als je vervolgens zelf een beschuldiging naar het hoofd krijgt snel de discussie afkappen....
He, een verhaal heeft altijd 2 kanten... jij verteld mij
Er gaat echt niks stuk hoor.
En een Apple kabel is een factor 10 duurder en ze doen beide het zelfde: opladen en synchroniseren. Zonder problemen.
Kun je dat zelf wel onderbouwen dan?
Ik wil je niet aanvallen... maar geen van ons allen heeft harde feiten.
We proberen allemaal erachter te komen wat nu de kabel van Apple zo speciaal maakt. Ik heb een linkje ergens hieronder gepost waar een Aziatische site een flink onderzoek heeft gedaan, en daaruit blijkt dat de immitatie kabels van vele mindere kwaliteit zijn... (althans de meeste).

Ik ben er momenteel dus eerder van overtuigt dat Apple de betere kabel levert. En aangezien we op tweakers zijn, is die 0.1 % verbetering net erg leuk..!

Ik blijf erbij dat je weg moet blijven van "Chinese imitatie kabels". De a-merken die ze ook gaan maken kan ik weinig over zeggen. Reageer anders eens op het onderzoek wat gepost is... wat vind je daarvan? En denk je dat bepaalde conclusies uit het onderzoek invloed hebben?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Je zou bijna gaan denken dat iemand van Apple betaald wordt om hier te posten om vooral maar originele Apple kabels te kopen en vooral geen goedkope kabels, aangevuld met wat paniek verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:03
Ik heb dit topic een beetje gevolgd maar tussen het geruzie in eigenlijk niets gelezen over ervaringen van tweakers met deze imitatiekabels... heb ik wat gemist? Zijn er mensen met positieve of negatieve ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 23:10
Helemaal mee eens vanaalten. Hier dan mijn bevindingen.

Jarenlang heb ik imitatiekabels van chinese makelij gebruikt. Lekker goedkoop! Ik heb wel het een en ander aan klachtjes gehad zoals dat de telefoon niet bediend kon worden als hij aan zo'n kabel hing, sommige kabels kon ik alleen voor opladen gebruiken en niet voor synchronisatie. Ik vond het vooral fijn om een 3 meter kabel te hebben voor naast mijn bed. Omdat ze zo goedkoop waren had ik er eigenlijk ook wel te veel.

Twee maanden geleden gebeurde er echter iets waardoor ik gekozen heb om bij mijn nieuwe iPhone en iPad originele lightning kabels te kopen. Nu heb ik er 1 naast mijn bed, een bij de PC en 1 in de auto/altijd bij me met de originele stekker van de iPhone erbij. Ik heb dus maar 1 originele kabel aan hoeven te schaffen.

De reden dat ik nu originele koop;
Afbeeldingslocatie: http://weetuwel.nl/IMG_7610.JPG

Ik denk dat het aan de stekker lag, maar kabel en stekker waren goed verbrand. gelukkig was er niks aan de hand met de iPhone die eraan hing. Dat risico wil ik niet lopen met mijn dure apparaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
vanaalten schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 10:05:
Ik heb dit topic een beetje gevolgd maar tussen het geruzie in eigenlijk niets gelezen over ervaringen van tweakers met deze imitatiekabels... heb ik wat gemist? Zijn er mensen met positieve of negatieve ervaringen?
Inderdaad graag weer ontopic over de ervaringen met imitatiekabels. Ik heb zelf overigens twee imitatie lightning kabels en die werken gelukkig prima.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• BugBoy
Ik heb twee imitatiekabels gekocht (DealExtreme):
  1. Een lightning naar 30-pin kabel. Deze is waardeloos, want audio gaat er niet doorheen en deze kabels wil je meestal in combinatie met een dock gebruiken en dan is geluid wel zo prettig. Als je alleen je iPhone er mee wilt opladen, dan voldoet die prima.
  2. Een lightning naar USB kabel, maar die heb ik 3x gebruikt (niet overdreven) en die ziet er al niet meer fijn uit (zie foto hieronder). De aders komen al bloot te liggen en dat vertrouw ik niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.ramondeklein.nl/Download/lightning-cable.jpg
Ondanks dat ik de prijs van de Apple kabels erg hoog vind, ben ik toch maar weer de originele kabels gaan kopen. De imitatiekabels die ik heb gekocht werken niet of de kwaliteit is dermate slecht dat ik mijn telefoon daar niet aan ga hangen. De Apple kabels heb ik tot nu toe geen slechte ervaringen mee.

[ Voor 0% gewijzigd door BugBoy op 27-12-2012 15:06 . Reden: DealExtreme toegevoegd ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 13:18
Ik heb een niet originele kabel van iLuv, die zijn prima (net als Belkin en dergelijke).

De stekker die ik heb is niet origineel, dus opladen lukt wel maar tegelijk gebruiken niet, als ik volgende maand 20 euro overhoud koop ik wel een originele stekker van Apple.

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 09:58
Weet iemand of Apple überhaupt lightning kabels groter dan 1m maakt? kan deze echt nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

michelc85 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:33:
Weet iemand of Apple überhaupt lightning kabels groter dan 1m maakt? kan deze echt nergens vinden.
Kan je niet simpelweg gebruik maken van USB-verlengkabels?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:25
http://dx.com/p/usb-sync-...n=201212258-pin-lightning

Wordt dus sterk afgeraden uit ervaringen begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
Darkstar schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:41:
[...]

Kan je niet simpelweg gebruik maken van USB-verlengkabels?
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken, maar eigenlijk is het toch vreemd dat Apple je bijna verplicht om Apple kabels te gebruiken(door de chip in de connector,al is die wel al gekraakt) en dan kabeltjes van maar 1m maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonn0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:35
Om even in te haken op het verlengen van de USB kabel, mijn vriendin gebruikt al ruim een jaar de USB verlengkabel die je bij een Imac krijgt van Apple voor een Iphone 4s. Dit werkt perfect en heeft nog nooit voor problemen gezorgt, alle kabels zijn overigens wel orgineel van Apple (stekker + verleng + 30pin kabel). Ik gebruik deze combi af en toe voor mijn Iphone 5 en dit werkt ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
Inmiddels maar een usb verlengkabel gekocht , eerst een goedkope 3 meter die werkte helaas niet(wat de verkoper al aangaf in de winkel, toch even proberen.)

Daarna een duurdere 1,8 m kabel genomen en die werkt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 21:10

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

World Citizen schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:25:
[...]

Maar in hoeverre zijn weekmakers eigenlijk slecht voor je bij normaal gebruik? Ik snap dat je ze niet in kinderspeelgoed wil hebben. Maar is het echt schadelijk of alleen als je aan de kabel gaat knagen?

Het probleem met Chinese kabel is dat de kwaliteitscontrole niet zo best is en de uitvoering soms slechter is. Daarom zou ik zelf ook niet snel een usb lader kopen (of iets anders wat direct aan 220V zit) maar met een kabel kan een stuk minder fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:30

FreakNL

Well do ya punk?

@Plurk,

Dat ligt meer aan de lader dan aan de kabel. Ik ben zelf ook erg huiverig om laders uit China te gebruiken. Kabeltjes en adaptertjes heb ik niet niet zoveel problemen mee. Mijn verhaal dan maar;

Ik heb sinds dit weekend een iPhone 5 en ik had al een tijdje een iPad 4.. Dat betekent dat ik dus inmiddels 2 originele lightning kabels heb. Maar ik wil 6 laad- of aansluitmogelijkheden:

1. Bij mijn PC
2. Bij de iPhone lader in de woonkamer
3. Bij de iPad lader in de slaapkamer
4. In de auto
5. Bij mijn ouders
6. Op het werk

Dat loopt aardig in de papieren en ga dan echt geen 30 euro per kabel betalen. Eigenlijk hoeft alleen kabel 1 te syncen, voor de rest is het voldoende als ik kan laden. Ik denk zelf dat het weinig kwaad kan om 3rd party kabels te gebruiken. Maar ik zie graag het tegendeel bewezen worden.. Laders is een ander verhaal, denk ik....

Anyway, om te proberen heb ik de volgende artikelen gekocht;
2 keer deze:
http://www.ebay.nl/itm/16..._trksid=p3984.m1497.l2649
(9,35 betaald voor de 2)

2 keer deze:
http://www.buyincoins.com...h-five-product-21432.html

Beide artikelen doen het prima. Ook de kwaliteit is zeker niet slecht. Een paar bevindingen;

- Gebruik maken van een USB verlengkabel werkt afhankelijk van de kabel.
- Via een Nokia lader naar Nokia->Micro-usb adapter naar Micro-USB->Lightning kan ik mijn iPhone prima opladen. De iPad niet, zal met sterkte van de lader te maken hebben.
- De iPhone lader is minder sterk (1a) en laadt mijn iPad niet op. Dat is wel irritant.

Weet iemand of het kwaad kan om een iPhone met een iPad lader op te laden? Want als dat niet erg is gaat de iPhone lader in mijn werktas en koop ik een (originele) iPad lader voor in de woonkamer.. Irritant als ik voor dat ding maar 1 laadplek heb...

Ik wilde overigens nog 2 lightning kabels erbij, nu ik weet dat ze werken, maar die eBay verkoper verkoopt ze alleen nog maar per 5. Ik heb nu twee kabels bij een Duitse verkoper gekocht, als deze binnen zijn zal ik nog even een update posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan ook bevestigen dat de 3rd party kabels goed werken voor het opladen en synchroniseren.

Heb twee zwarte kabels besteld ( http://www.ebay.nl/itm/380528419311#ht_5256wt_1163 ).
Verder laad ik mijn iPhone 5 op via de usb op de laptop of via de usb in de auto. Dit werkt goed. Overigens kan ik in de auto audio afspelen via de kabel (en via de stuurbediening de muzieknummers kiezen). Dus gewoon zeer tevreden met deze goedkope kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mr_gadget schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:04:
[...]

Maar in hoeverre zijn weekmakers eigenlijk slecht voor je bij normaal gebruik?
Niet, het is idd alleen een probleem voor kinderen die nog graag alles in hun mond proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
Ik heb 3 weken geleden 3 lightningkabels ontvangen van DX.com.

Ze laden en synchroniseren maar op 1 manier. Als je het kabeltje omdraait, doet hij niets.

1 van de 3 ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FB7YMRsCELRH3awF3mXctlRW/full.jpg

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb bij dx in china zo'n lightning USB connection kit gekocht voor de ipad 4..imitatie natuurlijk. Zal laten weten of het goed werkt als ik het ontvang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 03:17

Yor

Yor1313#2571

FreakNL schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:33:
@Plurk,

- De iPhone lader is minder sterk (1a) en laadt mijn iPad niet op. Dat is wel irritant.

Weet iemand of het kwaad kan om een iPhone met een iPad lader op te laden? Want als dat niet erg is gaat de iPhone lader in mijn werktas en koop ik een (originele) iPad lader voor in de woonkamer.. Irritant als ik voor dat ding maar 1 laadplek heb...
Dit kun je heel makkelijk nalezen bij, hoe kan het ook anders, Apple zelf.... ;)

Kwam er zelf bij toeval een keer achter, nooit op gelet omdat ik nog wat van die oude "lelijke" laders had..
Blijkt dus dat er dus verschil zit tussen het oude en het nieuwe type lader wat bij de iPhone geleverd wordt.
De iPad-lader, oftwel door mij lieflijk de "Kolos" genoemd, levert 12W en de nieuwe iPhone-lader maar 5W.

Met de "Kolos" kun je dus zo'n beetje alles wat Apple maakt, opladen, met de nieuwe 5W alles behalve iPads op de mini na.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb bij SW-Box een Lightning kabel gekocht en een 30 pin converter. Werken alle twee perfect. Enige waar ik achter kwam bij het lezen van dit topic dat als ik de kabel inderdaad omdraai hij niet wil opladen. Kennelijk heb ik hem steeds via die juiste manier in de iPhone gedaan.
Net weer geprobeerd, nu gaat het prima... wellicht ergens kabelbreukje of beetje gare chip o.i.d.
Wel merkje dat hij er niet zo mooi in klikt als de originele. Kabel zelf ziet er degelijk uit en komt wat looks betreft aardig in de buurt van een echte Lightning kabel. Enige verschil zit hem in het hard plastic omhulsel die iets langer is als het origineel.

Voor de rest is het gewoon kabeltje die ik in m'n tas gooi om aan mijn laptop op te laden, dat hoeft niet zo fancy te zijn. De originele zit thuis in mijn lader en daar laad ik de telefoon mee op.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7879365/lkabel.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door The Otherside op 11-01-2013 11:42 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier dus een zwarte. Werkt perfect. Ook omgedraaid laad hij de iPhone gewoon op. Maar voelt inderdaad wat goedkoper aan dan de orginele, maar dat is hij ook, een héél stuk ! :)

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/7364/photo2pk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanwenkop
  • Laatst online: 03-03-2023
BugBoy schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:43:
[...]

Die kabel is volgens mij ook niet origineel. Ze verkopen namelijk alleen deze kabel en als ze het Apple aanbod zouden verkopen, dan zouden ze ook wel de 30-pin adapter verkopen. Verder verwacht ik dat ze het zouden melden als het een originele kabel is. Ik denk dat het een slimme handelaar is die Chinese kabels met wat marge doorverkoopt. Wil je zeker zijn dat je een originele kabel koopt, dan moet je naar een APR of Apple store...
Ik zal zelf even reageren op dit bericht:

Deze kabel bij ons is inderdaad niet origineel, maar een imitatie. Wij verkopen deze kabel zeer vaak, aangezien de iPhone 5 nu aardig in opkomst is. Zonder problemen. Overigens geven wij hier gewoon 1 jaar garantie op, dus mocht er iets mis zijn met de kabel dan wordt dit netjes opgelost. 8)

www.kabeldirect.nl - Dé webwinkel voor al uw kabels en accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evanwenkop schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:23:
[...]

Ik zal zelf even reageren op dit bericht:

Deze kabel bij ons is inderdaad niet origineel, maar een imitatie. Wij verkopen deze kabel zeer vaak, aangezien de iPhone 5 nu aardig in opkomst is. Zonder problemen. Overigens geven wij hier gewoon 1 jaar garantie op, dus mocht er iets mis zijn met de kabel dan wordt dit netjes opgelost. 8)
hashtag: sluipreclame?

Met die marge kan je dat inderdaad netjes oplossen. Van de winst kan je 4 nieuwe kabels kopen en dan omruilen, todat je het jaar om is ;) No offence of zo. Ik haal het zelf liever uit HK, andere gaan voor Nederlandse zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Bij het repaircenter ben ik heel vaak kapotte iphones en andere idevices tegen gekomen waarvan de oorzaak van overlijden een slechte lader was, kortsluiting, verbogen pinnetjes (bij de oude connector kwam dat sneller voor dan nu natuurlijk) Toestellen die niet meer oplaadde of gewoon ineens stuk waren. Ook kwamen ze wel eens vast te zitten omdat ze vaak net iets anders gemaakt zijn (kleine groefjes in de usb zijde bv) Ik ga in ieder geval niet meer beginnen aan 'nep' laders.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Mijn iP5 komt uit Amerika en had er daarom geen passende wallplug bijgekregen, ik had nog een ipod waarbij ik ooit een wallplug los had gehaald, dus gebruik ik deze.

Kom ik er gister achter tijdens opladen dat mijn touchscreen nogal apart reageert, google.. blijkt een bekend probleem, toch maar is kijken voor een originele Apple wallplug dus want daarmee is het probleem niet werd er gesteld op de sites.

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Collaborator, van een kabeltje krijg je geen kortsluiting. Niet originele laders kan inderdaad een risico zijn. Grootste risico bij een niet origineel kabeltje is dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

FreakNL schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 00:29:
Collaborator, van een kabeltje krijg je geen kortsluiting. Niet originele laders kan inderdaad een risico zijn. Grootste risico bij een niet origineel kabeltje is dat het niet werkt.
Als de pinnetjes kortsluiting maken of aansluiting naar de lader (andere uiteinde) niet goed zijn (verkeerde maat, verbogen etc) kan dat weldegelijk brandgevaarlijk zijn.. ook kan de kabel zelf aan de binnenzijde gevoeliger zijn voor.. dunner isolatie materiaal bv.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-04 10:23
Weet iemand nog een leuke site?
Kwam in dit topic net al een site van Ebay tegen voor €3,27 volgens mij maar die is uit de lucht gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11
niet aan beginnen.
Die ik besteld had bij buyincoins en DX zijn beiden kapot. Connector te straks in de iphone, met het eruithalen heel t mantel beschadigd. Tweede keer gebruik 3 vd 4 aansluitingen naar connector stuk.

Kost dan ook maar 1.99 $ maar je kan het je beter besparen. Goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Thijs2012,

Ik had deze van Ebay erg snel binnen (weekje)...

De meningen zijn nogal verdeeld in dit topic, maar ik heb tot nu toe geen problemen met mijn imitatie kabels.. Het is zo'n gedoe om altijd maar aan dat kabeltje te denken, terwijl er overal wel een usb lader of computer aanwezig is.. Vandaar dat er nu een kabeltje in mijn auto, bij mijn ouders, op mijn werk en bij mijn vriendin ligt... En dat ga ik niet met kabels van 25 euro doen, dan ben ik meteen 100 euro lichter...

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 15-01-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:37
Ik heb de navolgende imitatie kabels besteld:

Lightning kabel, wit, twee meter (2x)
http://www.eforchina.com/v/122395

Lightning kabel, zwart, twee meter (3x)
http://www.eforchina.com/v/143917

Lightning dock (1x)
http://www.eforchina.com/v/127199

Heb deze tussen 7 en 9 januari besteld, heb deze nog niet binnen. De prijzen van deze 2 meter kabels zijn in iedergeval laag, ik zal jullie laten weten wanneer ik ze binnen heb en hoe deze dan bevallen.

De witte en zwarte kabel zijn ook beide te bestellen in 3 en 5 meter, voor degenen die aan twee meter niet genoeg hebben. Uiteraard zijn ze er ook korter.

Mocht je kiezen deze kabels daar te gaan bestellen, vul dan even "CHINAPRICES_RU" in bij Coupon Code scheelt weer eens 7%. Iets is beter dan niets ;).

[ Voor 25% gewijzigd door G33st op 15-01-2013 17:46 . Reden: Coupon code ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

hele grote faal op deze pagina:
http://www.iphoneusbkabel...er-zwart.html?___store=nl

''Getest op IOS 6.01'' net of dat iets te maken heeft met een kabel :p

maarja iemand ervaring met deze kabel? ik wil deze kabel gaan gebruiken icm orginele adapter van apple.. groot risico?

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spartacusNLD schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:50:
hele grote faal op deze pagina:
http://www.iphoneusbkabel...er-zwart.html?___store=nl

''Getest op IOS 6.01'' net of dat iets te maken heeft met een kabel :p

maarja iemand ervaring met deze kabel? ik wil deze kabel gaan gebruiken icm orginele adapter van apple.. groot risico?
Zie Anoniem: 180749 in "Imitatie lightning kabels" (is zelfs op dezelfde pagina als jou bericht). Kabel is dezelfde imitatie en werkt perfect. 15 euro voor een nep kabel is alleen veel te duur. Max 4 euro vanuit HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Anoniem: 180749 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:06:
[...]

Zie Anoniem: 180749 in "Imitatie lightning kabels" (is zelfs op dezelfde pagina als jou bericht). Kabel is dezelfde imitatie en werkt perfect. 15 euro voor een nep kabel is alleen veel te duur. Max 4 euro vanuit HK.
ja had ik gezien, wist alleen niet op het de zelfde was :P

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Is er een manier eigenlijk om te betalen met paypal zonder creditcard?
Wil dus kabels halen uit HK maar heb er geen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
Thijs2012 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:40:
je kan paypal een machtiging geven om van jouw bankrekening af te schrijven

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colin43
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb onlangs ook wat imitatie kabels gekocht en deze zijn echt perfect! goed kwaliteit en doet wat die moet doen ;-) en super snelle verzending

Aanrader dus!

http://www.ebay.nl/itm/28...1439.l2649#ht_3129wt_1271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Thijs2012 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:40:
Je hoeft ze niet te machtigen, je kan ook geld overmaken naar paypal (duurt 2 a 3 werkdagen) en dan staat het op je paypal als tegoed/saldo. Kost je verder niks, betalen ermee ook niet.

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:03
colin43 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:48:
Ik heb onlangs ook wat imitatie kabels gekocht en deze zijn echt perfect! goed kwaliteit en doet wat die moet doen ;-) en super snelle verzending

Aanrader dus!

http://www.ebay.nl/itm/28...1439.l2649#ht_3129wt_1271
Je bent toch niet je eigen ebay webshop aan het promoten, he? ;)
... 'distributie: deventer'... da's toevallig bij jou in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

vanaalten schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:26:
[...]

als we maar wel tweakers korting krijgen dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colin43
  • Laatst online: 09-08-2024
vanaalten schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:26:
[...]

haha nee hoor :P ik kwam deze tegen toen ik zocht naar lightning kabels, en ze versturen vanuit dus ik zou ze snel binnen hebben. Hoef ik tenminste geen 20+ dagen te wachten op kabels uit china.
Was eerst niet zo'n van imitatie kabels maar deze bevallen echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb denk ik een behoorlijk bedrag bespaard door altijd imitatie kabels te kopen :p. Inclusief de originele kabels, het gaat allemaal best snel stuk.
Wel jammer wat betreft duurzaamheid dat die dingen helemaal per stuk uit HK moeten komen :{

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Zo, net me kabels besteld bij een site uit HK, duurt 15 tot 20 dagen..... ben benieuwd

Zal het even laten weten wanneer het binnenkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famousdice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-05-2024
Iemand ervaring met http://www.gratiskoop.nl hier betaal je alleen de verzendkosten als je like op facebook of een twitter verstuurd

 Proud Apple user 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Ik heb pas geleden een aantal lightning kabels hier http://www.deslimmeshoppe...age/lightning-connectors/ besteld.

Het mooie is dat ze ook allemaal verschillende lengtes hebben en ze zijn erg goedkoop.
Bijvoorbeeld ik heb daar een 3 meter kabel gehaald ervan voor 6.99. Kabel ziet er prima uit, lijkt erg veel op een echte lightning kabel.

Ps. Deze webwinkel is niet van mij ofzo maar gewoon erg tevreden over de producten en prijs :)

[ Voor 23% gewijzigd door falcon123 op 23-01-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

falcon123 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:24:
Ik heb pas geleden een aantal lightning kabels hier http://www.deslimmeshoppe...age/lightning-connectors/ besteld.

Het mooie is dat ze ook allemaal verschillende lengtes hebben en ze zijn erg goedkoop.
Bijvoorbeeld ik heb daar een 3 meter kabel gehaald ervan voor 6.99. Kabel ziet er prima uit, lijkt erg veel op een echte lightning kabel.

Ps. Deze webwinkel is niet mij ofzo maar gewoon erg tevreden over de producten en prijs :)
heb je ze al thuis? werken ze goed? wat voor adapter gebruik je? de originele vanuit apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
spartacusNLD schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:05:
[...]

heb je ze al thuis? werken ze goed? wat voor adapter gebruik je? de originele vanuit apple?
Ja inmiddels wel,

Ze doen het prima! heb ook gelijk even getest of beide kanten het goed doen en dat doen ze..
Ik gebruik inderdaad nog wel originele adapter van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

falcon123 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:09:
[...]

Ja inmiddels wel,

Ze doen het prima! heb ook gelijk even getest of beide kanten het goed doen en dat doen ze..
Ik gebruik inderdaad nog wel originele adapter van apple.
mooi :) ondertussen 1e van 2 meter besteld

[ Voor 86% gewijzigd door spartacusNLD op 27-01-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:32:
[...]

mooi :) ondertussen 1e van 2 meter besteld
heb hem binnen hij werkt goed, echter is het plastic om de lightning connector een stuk dikker waardoor ik hem met deze case niet meer goed aangesloten krijg, alleen met de orginele..

dus nu de vraag wie weet een site waar je een connector kan krijgen die precies zo groot is als de orginele maar dan goedkoper :9 :o en 2 meter bij voorkeur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500364

Wel lastig als je een te korte Lightning heeft ,dus heb ik ook gelijk een 3 meter Lightning gekocht voor een tientje wel een imitatie natuurlijk maar werk echt prima .

*snip* spam

De kabel werd Gratis verzonden en was binnen 1 dag thuis dus wel lekker snel.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 03-02-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500364

Anoniem: 500364 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 19:08:
Wel lastig als je een te korte Lightning heeft ,dus heb ik ook gelijk een 3 meter Lightning gekocht voor een tientje wel een imitatie natuurlijk maar werk echt prima .

*snip* spam

De kabel werd Gratis verzonden en was binnen 1 dag thuis dus wel lekker snel.
Ik wil niet adverteren ofzo dus begrijp me niet verkeerd,ik ben gewoon een tevreden klant :)

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 03-02-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329454

spartacusNLD schreef op zondag 27 januari 2013 @ 08:45:
[...]

heb hem binnen hij werkt goed, echter is het plastic om de lightning connector een stuk dikker waardoor ik hem met deze case niet meer goed aangesloten krijg, alleen met de orginele..

dus nu de vraag wie weet een site waar je een connector kan krijgen die precies zo groot is als de orginele maar dan goedkoper :9 :o en 2 meter bij voorkeur :+
Ik heb zelf deze afgelopen week gekocht: http://ikabeltje.nl/product/lightning-kabel-3-meter/, de connector is even groot als de standaard meegelverde kabel van Apple dus zou wel moeten passen i.c.m. jouw case.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 329454 op 11-02-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Anoniem: 329454 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:31:
[...]

Ik heb zelf deze afgelopen week gekocht: http://ikabeltje.nl/product/lightning-kabel-3-meter/, de connector is even groot als de standaard meegelverde kabel van Apple dus zou wel moeten passen i.c.m. jouw case.
hoe is de kwaliteit? ik kan ondertussen het plastic er gewoon van aftrekken (het lightning gedeelte) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329454

spartacusNLD schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:48:
[...]

hoe is de kwaliteit? ik kan ondertussen het plastic er gewoon van aftrekken (het lightning gedeelte) 8)7
Ik heb de kabel pas een week in gebruik, maar het ziet er allemaal nog goed uit. Dus so far, so good;)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 329454 op 11-02-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb mijn kabeltjes inmiddels een maandje in gebruik op mijn werk, in de auto en bij mijn ouders.. Zien er nog prima uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Heb ongeveer een week geleden mijn kabels binnen gehad, vanuit 1 of andere loods achterin china waarvan we het bestaan niet eens weten....

Zo zijn ook de kabels.... 2 gekocht 1 al kapot... maar wel voor maar 7 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mijn imitatie kabels doen het allemaal nog prima. Die op mijn werk gebruik ik vrijwel dagelijks. Die in mijn auto 3 keer per week ongeveer.. Ook niets gemerkt aan mijn iPhone of iPad verder.. Volgens mij loopt het wel los met de horrorverhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 03-05 13:31
Ik weet even niet precies meer waar (kan het voor de liefhebber opzoeken) maar ik heb een '30 pins to lightning connector' gekocht voor 10 euro via een hit van google. Was een Nederlandse website, voor 16.00 uur besteld is de volgende dag in huis! En zo geschiedde het. Stond bij op de website 'nu tijdelijke van € 29,95 voor € 9,95 en gratis verzenden.

Ik betwijfel dat het een originele is maar ik heb hem al een aantal keer gebruikt voor Synch met itunes en opladen en het werkt perfect. Hij zit in mijn portemonnee zodat ik altijd een oplossing heb aangezien bijna iedereen wel een 30-pins iPod/iPhone/iPad kabel heeft liggen en maar weinigen een lightningkabel :)

Hier dus totaal geen probleem met de namaakkabels. Voor mij iphone 4 heb ik jaren lang een 3 meter kabel gebruikt die voor weinig geld gekocht is op ebay. Alle spookverhalen worden naar mijn gevoel gecreerd om lekker de dure apple kabels aan te schaffen..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat zijn dus gewoon deze;

http://www.buyincoins.com...h-five-product-21507.html

Doorverkoop van Chinees spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 03-05 13:31
Vermoedelijk wel maar hij doet het uitstekend!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127249

Ik heb zelf meerdere kabels van DX in gebruik en die werken allemaal uitstekend. Ik vind de kwaliteit echt heel goed, beter dan de namaak 30-pins kabels. Ik merk nagenoeg geen verschil met de orignele kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:18

TMC

Anoniem: 195780 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:49:
[...]

Ik ben benieuwd welke kabel jij van hen in gebruik hebt, ik heb vorige week drie kabels binnengekregen die geen van alle wilden laden. :')
8 Pin Lightning Male to USB Male Data / Charging Cable for iPhone 5 + More - Black (300cm)

Jammer zij zien er goed uit, handige lengte, maar laden ho maar. :F
Het standaard Apple lightning kabeltje is ook aan de triest korte kant.
Deze: http://dx.com/p/usb-sync-...hone-5-white-100cm-163395

In totaal ~8 getest en gebruikt, allemaal topkabels. Bijna geen verschil met de originele. Kabel zelf is van goed materiaal, de aansluiting van de kabel op de plastic connector is goed (heb nog geen gekleurde draadjes gezien), plastic is nog niet kapot, etc. Gewoon prima. :)

Ze laden ook allemaal op ongeacht hoe je ze erin doet (dus niet maar één kant).

[ Voor 19% gewijzigd door TMC op 15-03-2013 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:18

TMC

Anoniem: 195780 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:08:
[...]

Mooi, dat is goed nieuws.
Heb je ook langere kabels dan 1m getest, zodat ik DX iets 'werkends' kan voorstellen als vervanging voor de reeds ontvangen drie (van 3meter) die het absoluut niet doen??
Nee alleen deze. Ik zou gewoon een USB-verlengkabel kopen als
je meer lengte wil.

Langere kabels heb ik vaker moeite mee gehad (30-pin versie dan), zo werken ze vaak wel op m'n iPhone maar niet op m'n iPad bijvoorbeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door TMC op 15-03-2013 10:24 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste